Framtidens bredband till allmännyttan i GBG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Switchen sitter säkert på samma el som tvättstugan som är utan ström nattetid. Skarvdosa till annat eluttag och vips löst. Händer även tex comhem med vanliga fastighetsförstärkare ibland.

precis samma sak här, skillade elektriker som e där å lallar asså!

Permalänk
Medlem

Skumt om dom skulle sätta på sama dosa som på tvättstugan, alla vet väl att strömmen är av på natten??
Mitt internet gick ner prick 20.00, antar att det kommer upp kl 07.00 då hahah, vilket jävla skämt...
Att ringa itux går ju inte ens på den frågan då dom bara skickar en till ens isp.
Blir till att ringa b2 imorgon och gnälla yterligare :s
Undrar bara hur lång tid det kommer ta tills dom löst problemet då jag tror dom har fullt upp med att koppla upp resten på listan...
blir så trött på sugig kundservice (itux)

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem

Nog meningen att man inte ska nå itux som slutkund för annars skulle de kunna sköta hela supporten och slutleveransen själv såklart och skita i thx banhof. Slutkunder ringer sällan skanova när de har problem med adsl heller. Lite förenklad jämförelse men men...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Nog meningen att man inte ska nå itux som slutkund för annars skulle de kunna sköta hela supporten och slutleveransen själv såklart och skita i thx banhof. Slutkunder ringer sällan skanova när de har problem med adsl heller. Lite förenklad jämförelse men men...

Jag vet att du har rätt, bara att man blir frustrerad på dom som ligger bakom felet så man tar ut det på dom.
Tvättstugan här är nere 20.00-08.00.
Skall bli intressant ifall det går igång nu strax efter 8. Då vet jag vad jag ska säga till B2 när jag ringer strax.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jajamensan, prick 08.00 gick det igång igen :/
skumt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nedfryst:

Jajamensan, prick 08.00 gick det igång igen :/
skumt...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det stämmer inte riktigt med de tider som gäller för min tvättstuga. Även om du kan boka först 08:00 så är elen igång innan den tiden, tror det är 07:30.
Har iallafall felanmält till bahnhof imorse som skickat det vidare till itux.

*Bildradiogatan

Permalänk

Nu på morgonen var nätet igång igen. Verkar vara samma problem som ni har. Jag bor i järnbrott. poseidon.

Permalänk
Medlem

Precis samma för mig i järnbrott, fast bostadsbolaget. Kondensatorsgatan. Säkert samma nissar som vart runt. Jobbar själv som elektriker och kan inte förstå hur dom kan koppla på sig på det viset, även om det inte skulle vara tidsstyrt så hade ju vårat nåt dött om det.hade blivit något fel på en av maskinerna i tvättstugan, vilket inte är att helt omöjligt scenario. *suck*
Lär ta bra lång tid innan dom får fixat detta, skall ner i källaren ikväll å spana om man kan se något...

Permalänk
Medlem

Tråkigt för er som fått problem :/ Mitt gick ju väldigt smärtfritt till

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

Pratade precis med bahnhof igen, (ingen kö nu!!)
Fick idag prata med en kille som verkade vara lite mera villig att hjälpa mig.
Han kunde först av allt inte se att jag felanmälde igår!!! (killen jag pratade med igår sket i att föra vidare vad jag sagt?)
Han sa att han kunde se att min fiberkonverter va i drift, men inte att det var någon dator kopplad till den.
Han toga alla uppgifter till skillnad från killen igår.
Nämnde även att "fx" dioden slocknade vid speciella tider varje kväll/natt, och förklarade att jag trodde det var någon form av tidsstyrning på elen till swichen(?) i källaren, å han förstod vad jag menade å skrev även ner detta.
Hoppas nu att iTUX tar sitt ansvar och fixar till detta J*vligt fort!

Permalänk
Medlem

Nu har mitt varit igång sedan 11 i morse. Ingra problem sedan dess. Lät på supportkillen jag pratade med igår som om det varit många problem med iTux och någon (har för mig han sa chef?) hade hållit på för fullt att försöka reda upp det större delen av dagen igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xake:

Nu har mitt varit igång sedan 11 i morse. Ingra problem sedan dess. Lät på supportkillen jag pratade med igår som om det varit många problem med iTux och någon (har för mig han sa chef?) hade hållit på för fullt att försöka reda upp det större delen av dagen igår.

okej, vart befinner du dig då?

Permalänk
Medlem

Mandolingatan

Permalänk
Medlem

Rallie har ditt gått ner ikväll igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem

Japp nu är det nere... själv då?
de har aldrig vart igång ifs, men fx lampan lyser på dagarna...

Permalänk

mitt gick ner vid 20.45...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbesweb:

mitt gick ner vid 20.45...

känns som de kan vara då tvättstugan stängs av, om man har tvättid till kl 20 så har man 45 min på sig att torka kläderna med...

Permalänk
Skrivet av Rallie:

känns som de kan vara då tvättstugan stängs av, om man har tvättid till kl 20 så har man 45 min på sig att torka kläderna med...

ja så måste det vara .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

Japp nu är det nere... själv då?
de har aldrig vart igång ifs, men fx lampan lyser på dagarna...

Ingen aning, skall ringa min fru å se, är på jobbet.
Edit: japp det är ner :S

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem

4 pers eller fler i denna tråden som bor i samma område small world

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nedfryst:

Ingen aning, skall ringa min fru å se, är på jobbet.
Edit: japp det är ner :S

Skickades från m.sweclockers.com

Riktigt tråkigt detta asså, men det känns faktiskt som en klapp på axeln att de inte bara e mig det strular för...
Jag kommer förvisso inte ens in i portalen för iTUX. Får bara ett 169.254.x.x IP vilket tyder på att jag inte får någon kontakt med något där ute

Permalänk
Medlem

"Rundradiogatan"
Har inte hunnit läsa tråden än (får bli senare).
Skall det funka nu? Har bara fått en broschyr med vilka företag jag kan välja.
Vilket företag rekommenderas?

Permalänk
Skrivet av Dykis:

"Rundradiogatan"
Har inte hunnit läsa tråden än (får bli senare).
Skall det funka nu? Har bara fått en broschyr med vilka företag jag kan välja.
Vilket företag rekommenderas?

här på Rundradiogatan funkar det.(på dagen ialla fall)...

Permalänk

Hur utbrett är detta, i vilka delar av GBG kan man få det?

Permalänk
Medlem

Enligt mitt bostadsbolags sida (Familjebostäder) så är deras plan följande:
Juli 2011
Eriksbo

Oktober 2011
Tynnered

November 2011
Bergsjön Centrum
Fjällbo Park
Gärdsås

December 2011
Högsbo

Februari 2012
Eriksberg
Kyrkbyn

Februari 2012
Majorna
Masthugget

April 2012
Gårda
Heden
Johanneberg
Krokslätt

Juni 2012
Backa
Gåsagången
Sannegården

Oktober 2012
Björkekärr

December 2012
Olskroken

Januari 2013
Kungsladugård
Sandarna

Sedan är det ju fler bostadsbolag som hakat på och hur deras planer ser ut vet jag inte men kanske andra kan svara på

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

Bostadsbolaget:

Juli 2011
Hammarkulletorget
Bredfjällsgatan

September 2011
Rannebergen
Sandeslätt

Oktober 2011
Järnbrott
Västra Järnbrott
Tynnered

December 2011
Högsbo

Mars 2012
Biskopsgården (södra och norra)
Majviken
Kyrkbyn
Majorna
Länsmansgården
Svartedalen
Haga
Kungshöjd
Västra Nordstan
Vasastan

April 2012
Guldheden
Heden
Landala

Juni 2012
Backadalen (Lisa Sass Gata)
Brunnsbo
Eriksberg
Kvillebäcken
Lindholmen
Ramberget
Slätta Damm
Tuve

Oktober 2012
Robertshöjd
Torpa
Östra Torpa

December 2012 - Januari 2013
Amhult
Önnered

Senast uppdaterad den 21 september 2011
Publicerad den 17 februari 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Synt:

Bostadsbolaget:

Juli 2011
Hammarkulletorget
Bredfjällsgatan

September 2011
Rannebergen
Sandeslätt

Oktober 2011
Järnbrott
Västra Järnbrott
Tynnered

December 2011
Högsbo

Mars 2012
Biskopsgården (södra och norra)
Majviken
Kyrkbyn
Majorna
Länsmansgården
Svartedalen
Haga
Kungshöjd
Västra Nordstan
Vasastan

April 2012
Guldheden
Heden
Landala

Juni 2012
Backadalen (Lisa Sass Gata)
Brunnsbo
Eriksberg
Kvillebäcken
Lindholmen
Ramberget
Slätta Damm
Tuve

Oktober 2012
Robertshöjd
Torpa
Östra Torpa

December 2012 - Januari 2013
Amhult
Önnered

Senast uppdaterad den 21 september 2011
Publicerad den 17 februari 2011

Sedan så skall man ju inte lita helt på detta då mitt blev lite drygt ett år försenat. Dom ändrar ju på den planeringen titt som tätt.

Permalänk
Medlem

Funkar inte för mig idag heller! :@ bra sugen på att dra ner till stationen, såg att de stod en plus4you bil där... dom håller ju på med fiber å sånt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

Funkar inte för mig idag heller! :@ bra sugen på att dra ner till stationen, såg att de stod en plus4you bil där... dom håller ju på med fiber å sånt...

Hade länk under dagen igår, dock 192.168.* adress. Fick ringa bahnhof som antagligen lade om tjänsten på porten. Hoppade igång efter det. Sen gick det ju även ner hos mig vid 20:45 på Bildradiogatan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rejjan:

Om det är stationen G/FA vid kondensatorsgatan du tänker på så görs det en hel del jobb där varje dag av alla möjliga entreprenörer.

Hade länk under dagen igår, dock 192.168.* adress. Fick ringa bahnhof som antagligen lade om tjänsten på porten. Hoppade igång efter det. Sen gick det ju även ner hos mig vid 20:45 på Bildradiogatan.

hjälpte inte för mig att ringa till dom, jag får ett 169.254.x.x ip, med andra ord ingen kontakt utåt.