Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem

Har spelat sammanlagt 24h timmar nu. Och tycker det är ett otroligt bra spel. Tycker att 64 player stödet inte var lika givande och roligt som i BF2. Det blir mest, RPG á la granat spam. Skit tråkigt! Suck.

Sen har jag "växt" i från, eller tröttnat på FPS. Tycker det är jäkligt repetitivt, spawna, skjut/döda sen dö.

Hoppas på att det kommer Mod support, Modsen är oftast mycket bättre och roligare än Core spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Det du skriver är klockrent. Det är dessutom fakta.

Tack uppskattas.

Skrivet av Noobenu:

finns väl visst kö-system

Ett kö system för för servrarna? spelar vi samma spel eller har det kommit ut idag för jag har inte sett en enda server där jag kan stå i kö.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

rubberbanding

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Tack uppskattas.

Ett kö system för för servrarna? spelar vi samma spel eller har det kommit ut idag för jag har inte sett en enda server där jag kan stå i kö.

Kom idag
Men det var så buggat så Dice drog tillbaks det...
Finns ju ett program som skapar en Autojoinknapp som funkar bra (INTE skapat av Dice). Finns i FAQ:en i tråden "Sweclockers BF3 server".

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Kom idag
Men det var så buggat så Dice drog tillbaks det...
Finns ju ett program som skapar en Autojoinknapp som funkar bra (INTE skapat av Dice). Finns i FAQ:en i tråden "Sweclockers BF3 server".

Ah förstår, har inte rört spelet idag för jag orkar inte bli påmind om dessa problem. Men bra att de i alla fall försöker fixa det återstår 30 andra punkter

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Att jag blir disconnected och inte kan starta spelet.

Permalänk
Medlem

1. Lag
2. Stora banor om du flyger, små när du är på land (sjukt små och trånga)
3. ficklampor bländar på dagen
4. Sniperscopes reflekterar i en mörk tunnel...
5. inget kö system för servrar
6. ingen ping i scoreboarden (hur fan kan de missa detta varje gång...)
7. Flygplanen beter sig konstigt, skakar till och tappar riktningen som om någon kört in i en då och då.
8. Konstigt klientsidad nätkod, exempel: svänger tank tornet och så rubberbandar det sakta tillbaka en bit när du slutat vrida.
9. fryslagg med jämna mellanrum
10. spelare rör sig inte mjukt utan hoppar fram 1 meter åt gången om man kollar på stora avstånd
11. kan inte spela med kompisar för man hamnar i olika lag / squads även om man joinar en tom server
12. kan inte leka runt på en tom server för att testa spelet själv och lära sig banorna
13. intetsägande kartor över banorna

Det är ett coolt spel och jag vill tycka om det, men kan inte föränn de fixat lite saker.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Tror BF3 är riktigt bra med tanke på vad jag läser i den här tråden, påminner om BFvietnam vilket är det bästa i serien.
Snart kommer nya datorn, då hoppar jag in och påwnar er

Permalänk
Medlem

Spawnmenyn är värdelös. Att det inte går att klicka på själva kartan för att bestämma vart man vill spawna. Samt att det är onödigt bökigt att customisera sin utrustning.

Commorose är fullkomligt oanvändbar.

Banorna är riktigt kassa. Finns 3 "bra" banor.

Men det jag gillar minst och som heller inte kommer att ändras är den extremt kassa helikopterkontrollen.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Hatar att jag inte kan döda andra, funkade bra i betan, nu dör jag bara(?)

Dessa jävla MGs med scope och allt vad det heter, blir som automatsnipers utan rekyl nästan. För övrigt är RPG och mortars störda..

Dock är det ett äckligt bra spel:)

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

OT?

Efter patchen idag är det inte spelbart, krashar hela tiden. Har aldrig haft en krash i spelet innan.

Permalänk

Jag stör mig mest på Mini - Solarna alla sätter på sina vapen.
Grymt störande.
Sen har ju tangentbordet fått sig några slag då Medics ej kastar ut Med - Kits eller Revivar...
Ja, har en kort stubin

Permalänk
Medlem

Fuskare (trots PB), lagg, solen, ficklampor, dåliga fordonskontroller och inställningsmöjligheter. Veva omkring tornet tar ju år och dar.

Permalänk

Sarevok hade många vettiga åsikter.

En annan liten detalj jag hatar är att folk verkar tro det är ett 1-man-army-spel. Till exempel att lämna basen ensam i en Jeep/Tank/Heli. Ser jag folk i bas väntar jag in dom en liten stund alternativt åker till dom för att plocka upp dom. 8 av 10 ggr vill den personen åka med i mitt fordon. Fan tänk lite på andra också och inte bara er själva, j**la puckon.

Visa signatur

i7 2600k 3,4ghz | CM Hyper 212 EVO | Asus P8Z68-V PRO | Asus GTX 780 DCUII 3GB | Be Quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Mod. | Corsair XMS3 1600mhz 8GB | WD 1TB HDD | Corsair SSD Force Series 115GB | CM HAF 912 Plus Midi Tower | 2x Noctua NF-S12B ULN 120mm

Permalänk
Medlem

Okej! Håller med alla andra, men hur kan ni missa 60sek+ mellan varje runda?!!!!!!!!!!!!! DET är absurt! Efter 60rundor har du spenderat totalt en timme med att glo på blå rök.

Känns lite som en knytnäve i magen för alla vi som köpt ssd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Fuskare (trots PB), lagg, solen, ficklampor, dåliga fordonskontroller och inställningsmöjligheter. Veva omkring tornet tar ju år och dar.

Skojjar du? Sensitivityn i fordon är stört hög och snabb, måste alltid sänka DPI på musen.

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Fan va folk gnäller orka

Tråden heter "vad stör du dig mest på i BF3?", får man fråga vad du förväntade sig att se här?

Permalänk
Medlem

Tactical lights och ingen kö. Annars flyter det på riktigt bra, spelet har craschat en gång men med battlelog går det fort att komma in igen. Har inga problem alls med laggiga servrar. Sen det där med att man dör efter man har kommit runt ett hörn - det är inte en bugg utan en effekt av hur spelet bestämmer om du träffar eller inte. Om någon träffar dig på sin skärm så räknas det som en träff, även om du inte din skärm har kommit runt ett hörn. Med andra ord så hade ni istället suttit och whinat över att folk som ni skjuter på inte dör ifall dice hade valt en mer normal lösning för att bestämma om man träffar eller inte

Permalänk
Medlem

Underbart Spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnjaevel:

Sarevok hade många vettiga åsikter.

En annan liten detalj jag hatar är att folk verkar tro det är ett 1-man-army-spel. Till exempel att lämna basen ensam i en Jeep/Tank/Heli. Ser jag folk i bas väntar jag in dom en liten stund alternativt åker till dom för att plocka upp dom. 8 av 10 ggr vill den personen åka med i mitt fordon. Fan tänk lite på andra också och inte bara er själva, j**la puckon.

Jo håller med men det har väl att göra med att de flesta vet inte hur man lirar och inte direkt fel på spelet. Sen att avsaknaden av commandern gör det hela mycket tråkigare och alla bara väller omkring.

Skrivet av bugmana:

Underbart Spel!

Läste du ens trådrubriken?

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSpZNgQ93NrXMy5_pVaV4...

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

för mig är det största problemet när man valt en spawn pont som blir tagen av fienden..då spawnar man i start punkten... så enormt irriterande att man inte kan välja en annan, helt enkelt inte spawna förräns man fått välja ny punkt Annars är jag på det stora hela nöjd, en riktigt kul spel.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte orkat läsa igenom alla tidigare svar så hoppas ni har förståelse för mig.
Men lite av klagomålen är så dumma så de som skrev dem(tex TS) förtjänar slag på fingrarna.
Ex så är det inte Dices fel att det är buggigt, tro mig, de hade jättegärna hållt med spelet o polerat det tills det var felfritt. Felet är EA's som har pushat på releasen så att det ska ske innan releasen av nya modern warfare. Där har vi felet.
Nr.2 Flashlights... Låt mig citera beskrivningen av det: "A Tactical Light lights up the dark environments with white light. In close quarters the Tactical Light can also disorient and temporarily blind others, but can also reveal your position."
Alltså det är MENINGEN att man ska bli bländad av det om man får lyset i nyllet. Vad är det ni inte fattar?!!
Ang respawn i Conquest... det är ett öppet slagfält. Om ni är dumma/modiga(sak samma) nog att respawna på ett mål där det finns fiender så fattar jag varför ni dör så mkt, och ni förtjänar det. Det kan låta hårt men det är sanningen. Vill ni leva längre så respawna på ett säkrare ställe.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

1 - Lämna den squad som polarna inte får plats i
2 - Leta upp en helt tom squad (Golf eller Hotel brukar vara tomma)
3 - Markera den
4 - Tryck på join
5 - Säg till polarna att joina din squad/invite
6 - #profit

On Topic:
Man bländas av ficklampor UTOMHUS och PÅ DISTANS
Kan inte använda respawn tiden till att customisera min layout
Försöker man spawna på en squadmate och trycker "Deploy" när han dött så hamnar man i uncap istället för att välja ny spawn...
Trycker man "Deploy" från customiseringsvyn så blir det automatisk deploy i uncap
Commo rose borde göras om
Fixa kösystem

Så man får hålla på men det skiter sig om man ska joina en server där det är typ 40/60 eftersom det då sitter 2 idioter i varje squad... så är man 4a st som vill spela blir det ofta svårt och tar tid innan man sitter i samma squad

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Alla problem och strul med crasher och grafikbuggar var väl det jobbigaste. Att inte kunna gå in i options när man väntar på respawn och bökigheten i att ändra tillbehör till ens vapnen är lite smått störande också.

Permalänk
Medlem

1:
Att jag varje jävla gång måste trycka på N flera gånger för att zooma in och ut Minimapen för att fatta vart jag är någonstans... Kan dom inte SPARA inställningarna på minimappen mellan SPAWNS.

2:
Att jag inte kan ser vilken server jag spelar på i TAB(score boarden)......

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Nu har jag inte orkat läsa igenom alla tidigare svar så hoppas ni har förståelse för mig.
Men lite av klagomålen är så dumma så de som skrev dem(tex TS) förtjänar slag på fingrarna.
Ex så är det inte Dices fel att det är buggigt, tro mig, de hade jättegärna hållt med spelet o polerat det tills det var felfritt. Felet är EA's som har pushat på releasen så att det ska ske innan releasen av nya modern warfare. Där har vi felet.
Nr.2 Flashlights... Låt mig citera beskrivningen av det: "A Tactical Light lights up the dark environments with white light. In close quarters the Tactical Light can also disorient and temporarily blind others, but can also reveal your position."
Alltså det är MENINGEN att man ska bli bländad av det om man får lyset i nyllet. Vad är det ni inte fattar?!!
Ang respawn i Conquest... det är ett öppet slagfält. Om ni är dumma/modiga(sak samma) nog att respawna på ett mål där det finns fiender så fattar jag varför ni dör så mkt, och ni förtjänar det. Det kan låta hårt men det är sanningen. Vill ni leva längre så respawna på ett säkrare ställe.

Angående flashlights så bör du läsa vad alla andra skrev i tråden. På nära håll kan jag förstå men problemet ligger att den lyser alldeles för starkt på långt avstånd på ljusa dan.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Avstängd

GUMMIBAND VERKAR NU VAR FIXAT.
otroligt...

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

RIKTIGT dålig känsla när man skjuter och dödar folk, man hinner bränna iväg 10 kulor extra innan man ser att killen dör.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Vet inte om något i bf3 retar mig då jag inte spelar det, men att forumet dom senaste 2-3 månaderna extraknäckt som ea-support för allt bf3relaterat stör mig.

Tekniskt sätt är väl det bf3s fel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Att man inte kan ta fram chattfönstret utan att skriva i det.
Man spawnar på fel ställen.
Inga flares i helikoptrarna eller flygplanen.
Avsaknaden av kösytem när man ska joina servrar.
Input lagg i musen

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz