[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Skrivet av jimjavel:

Rapportera de som dödar för att ta fordon så blir de bannade.
Var uppmärksam innan du trycker på avtryckaren eller gasar iväg med fordon.

Om det inte hjälper, spela på en server utan FF.

GGHF.

Jo men ibland går det ju inte att undvika. Ibland när man backar undan från tankeld så hinner man inte kolla bakom och då dör de.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Jo men ibland går det ju inte att undvika. Ibland när man backar undan från tankeld så hinner man inte kolla bakom och då dör de.

Sånt som händer i strid, även i verkligheten fast här kan man be om ursäkt. Jag har blivit påbackad flera gånger och det tar jag med ro. Tar jag skydd bakom en stridsvagn utan att se till att föraren vet att jag är där så får jag liksom räkna med risken att bli överkörd. Utan FF så blir det lite väl effektivt med supressing fire.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Skrivet av GauntMan:

Sånt som händer i strid, även i verkligheten fast här kan man be om ursäkt. Jag har blivit påbackad flera gånger och det tar jag med ro. Tar jag skydd bakom en stridsvagn utan att se till att föraren vet att jag är där så får jag liksom räkna med risken att bli överkörd. Utan FF så blir det lite väl effektivt med supressing fire.

Antar att man kan se på det så också

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

BTW: Hur får man [SweC] taggen som så många har? Är med i en SweC platoon men fattar inte hur

När du är inne på din profil på Battlelog så trycker du på Edit Profile, sen är det bara att skriva in SweC eller vad du nu vill ha för tag i den textrutan som finns under Soldier settings.

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

BTW: Hur får man [SweC] taggen som så många har? Är med i en SweC platoon men fattar inte hur

Gå till Battlelog -> Din profil -> Edit Profile: Där har du sedan "Soldier settings", i den tomma rutan skriver du in vilken tag du vill ha.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Trevliga rundor jag körde nyss. De flesta banor blir tusen gång roligare om man inte följer strömmen, utan gå andra vägar för att hitta drömlägen x) Spelar oftast med kompisar över skype, men spelet gick ju helt okej att lira forever alone också x)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Insanity92:

Ni måste stänga av FF. Folk dödar andra för att få t.ex. helikopter och jag dödar massa som jag inte ser. Typ backar över med tanks. Skjuter mot en tank med en tank, träffar en vägg och dödar en teammate i närheten. Inte kul att dö så!

BTW: Hur får man [SweC] taggen som så många har? Är med i en SweC platoon men fattar inte hur

Skrivet av Weeko:

Jag tycker att Friendly Fire ska vara på. De blir mer realistiskt o du slipper alla nötter som använder Rpg:n som primärvapen.
Man ska tänka lite på vart man kastar en granat, eller skjuter med Mortar. Alla som inte klarar av FF kan ju byta server till en som är barnanpassad.

Se FAQ i post nr 2, det finns för många exploits med FF av. Den förblir på.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Oerhört mycket gnäll inne på servern nu senaste timmarna, konstant capslock och skit, otrevligt folk osv.

Permalänk
SpelClockers

Varnade ett par personer som alla utom 1 slutade så han blev kickad och kom inte tillbaka. Efter det så blev det relativt lugnt på servern.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spelade för första gången på servern igår eftermiddags (har ungefär 220ping från NYC) men lyckades få ganska bra poäng ändå. Trevlig server men den (samt alla andra EU servrar med 64 spelare) är ju full hela tiden.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Moderator
Moderator

Servern togs ner medvetet av mig för en registrering på Gametracker.com, visserligen hade jag redan för flera dagar sedan lagt in en första registrering men såg till att koppla den till min användare på Gametracker idag.

http://www.gametracker.com/server_info/188.126.64.13:25200/

Vi har nu serverstatistik rullandes via denna banner och sidan ovan.

Med mindre än en veckas mätningar så är vi alltså redan uppe i topp 7%, när vi rullat fyra veckor så ska vi nog vara uppe i långt bättre!

Även om det är en trevlig tanke så kom ihåg att ni inte får lägga upp denna som signatur. Nu har vi bockat av ytterligare en fråga i FAQ'n.

Citat:

§ 6 Signaturer och avatarer
§ 6.1 Avatarer får inte vara animerade och får inte heller föreställa eller likna något som kan uppfattas som stötande.
§ 6.2 Signaturer får, med centrerad layout, vara maximalt fem rader långa. Tomma eller delvis brukade rader räknas som hela rader.
§ 6.3 Signaturer får maximalt innehålla tre olika färger. Svart, röd och länkarnas blå färg är ett exempel.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

Med mindre än en veckas mätningar så är vi alltså redan uppe i topp 7%, när vi rullat fyra veckor så ska vi nog vara uppe i långt bättre!

Inte illa! Är rankingen baserad enbart på spelaraktivitet?

Permalänk
Medlem

Ser att ni har besök av zh1nt0

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av widL:

Inte illa! Är rankingen baserad enbart på spelaraktivitet?

Hittar ingen direkt fråga på deras site som svarar på detta men här är svaret på en närliggande, vad som händer om en server byter IP. Det verkar som om den mäter # spelare inne under X tidsperiod.

If your server is just as popular at the new IP, you will jump up in the rankings back to where you would have been. If your server is not as popular, it will go down to the same ranking in either situation - if the servers old rank was kept or if the server started at a low rank. Ranking is determined from a one month time period, so the server will be to where it should be in the ranking very quickly. The algorithm looks more closely at the recent week or so, so you should notice the biggest jumps fairly quickly.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Humm...Kina, Taiwan, Litauen, Tyskland...inte dåligt med nationaliteter inne just nu.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Kanske knepig fråga, men hur gamla är folk som kör på servern? Ibland undrar jag om jag själv gått och blivit för gammal. Detta kanske främst utifrån hur irriterat och dålig stämning det kan bli. Folk klagar och gnäller och vill ha andra bannade till höger och vänster.

Blir märkligt då jag främst spelar för att ha kul...

Btw Är själv 32.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Humanisten:

Kanske knepig fråga, men hur gamla är folk som kör på servern? Ibland undrar jag om jag själv gått och blivit för gammal. Detta kanske främst utifrån hur irriterat och dålig stämning det kan bli. Folk klagar och gnäller och vill ha andra bannade till höger och vänster.

Blir märkligt då jag främst spelar för att ha kul...

Btw Är själv 32.

Skickades från m.sweclockers.com

Har ingen statistik på det men det beror nog på vilken tid på dygnet. På mumble varierar det friskt, 16-25 är vanligast men vi har några äldre också. Jag är äldre än dig till exempel...;)

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Humanisten:

Kanske knepig fråga, men hur gamla är folk som kör på servern? Ibland undrar jag om jag själv gått och blivit för gammal. Detta kanske främst utifrån hur irriterat och dålig stämning det kan bli. Folk klagar och gnäller och vill ha andra bannade till höger och vänster.

Blir märkligt då jag främst spelar för att ha kul...

Btw Är själv 32.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte om detta ska vara någon slags pik eller inte, om det inte ska vara det så ber jag om ursäkt.
För att svara på din fråga så är jag yngst än så länge (15), du är väl en av veteranerna om man säger så (inget illa menat):p. Men allt emellan 15 och 40 i princip. Genomsnitt ligger nog på 19 om jag skulle få gissa själv.

Permalänk
Medlem

Är 24, Tror åxå medel ligger runt 25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humanisten:

Kanske knepig fråga, men hur gamla är folk som kör på servern? Ibland undrar jag om jag själv gått och blivit för gammal. Detta kanske främst utifrån hur irriterat och dålig stämning det kan bli. Folk klagar och gnäller och vill ha andra bannade till höger och vänster.

Blir märkligt då jag främst spelar för att ha kul...

Btw Är själv 32.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fyller 39 imorgon så då är jag med för gammal?
Spelar för att det är kul när jag har tid inget annat.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Jag fyller 39 imorgon så då är jag med för gammal?
Spelar för att det är kul när jag har tid inget annat.

Var lugn, jag är äldre än er ;=

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vinylens:

Jag fyller 39 imorgon så då är jag med för gammal?
Spelar för att det är kul när jag har tid inget annat.

Man blir aldrig för gammal för att sitta på Mumble och panga. Är väldigt blandad ålder men det håller generellt sett en väldigt hög mognadsgrad i kanalerna. Så kom in och skjut och skratta med oss, vi är ett härligt gäng vill jag lova!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

bara för mig som Auto-Join knappen har försvunnit? har installerat pluginet, funkade igår :S

Edit: nu kom den tillbaka :S

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Först BSOD, sen 5 min efter att man kommer in så dog servern?

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk

Är 31, lirar när barnen lagt sej och det är lugnt i huset

Visa signatur

[i5 2500k@4.5Ghz][Gigabyte Z68MX-UD2-B3][2x4096Mb Corsair XMS3 2000mhz][Gigabyte GTX580 3xWindforce][Intel 80GB SSD][Corsair 520W][Samsung Syncmaster 2443BW 24"][Antec Three Hundred][Windows 7 Pro 64-bit]PS3 Mediaserver]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av pellen:

Först BSOD, sen 5 min efter att man kommer in så dog servern?

Bekräftat, servern kraschade 20:03:16 efter ca 4h total runtime. Vi kollar varför. Ingen rapporterar problem med anslutningsfel "changing map"

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Tjo, har lite problem med att använda mumble!

ska in på en kanal med hittar den inte, hur gör man?

IP: 188.126.64.XX
Port: 64741
Lösenord: XXXXXXXXX

Jag har naturligtvis all ovan nödvändig info!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Michelangelo:

Tjo, har lite problem med att använda mumble!

ska in på en kanal med hittar den inte, hur gör man?

IP: 188.126.64.XX
Port: 64741
Lösenord: XXXXXXXXX

Jag har naturligtvis all ovan nödvändig info!

Har du registrerat dig på servern? Läs om det i FAQ:n

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Bra där... Blev bannad för att jag kalla en kille "jävla idiot, lär dig flyga" för att han rammade min heli med flygplan, med mening.

Tackar för mig, kommer aldrig mer lira på den här servern.
"Lycka" till med servern.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk

Hepp! Var absolut inte meningen att förolämpa någon med mitt inlägg! Varken gammal eller ung.

Anledningen var den något kassa stämning som stundtals rådde då jag spelade under helgen. Något jag associerade med en mycket ung majoritet spelande.

I nuläget använder jag inte mumble. Ska jag börja vill jag ogärna uppleva samma tråkigheter verbalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....