Samsung trollar Apple-användare i ny reklamfilm för Galaxy S II

Permalänk
Avstängd

Man kan inte längre säga ''think out side the box'' som APPLE använder sig av alla har typ iphones numera xD

Man är väl inte -creative- om man har en Iphone? man kan ju bara ändra bakgrunden i telefonen inget annat och smsa samt ringa som en gammal nokia från 90-talet med touch

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Så klockren reklam !

Tror nog att den där närmast religösa dyrkan av Apple kommer att avta med tiden när den "käre ledaren" gick ur tiden.
Dock kan det nog leda till något positivt i längden där folk börjar bry sig om produkterna och deras egenskaper mer än symbol och persondyrkan av Applesymbolen respektive Steve Jobs.

Jag skulle nog vilja påstå att den religiösa dyrkan är betydligt mer påtaglig i Androidlägret om man läser kommentarer här på Sweclockers eller på Swedroid.

Permalänk
Medlem

Jag blev av med min SGS2 när jag blev påkörd. Ska väl få in pengar så att jag kan köpa en ny från försäkringsbolaget men nu sitter jag med någon sleten Nokialur under tiden.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacEnkronan:

Jag håller med: Retina displayen är ju något andra tillverkare inte kommer komma i närheten av.:)

Jag tycker att reklamen även är ett uttryck för att de inte har/får lika många köpare.:) "Apple-tjejen" som svarar den andra tjejen på ett retsamt sätt är ju mer en projicering för vad Samsunganvändare känner innerst inne, men man la över det hela på oss Apple användare.:O Ser inte meningen med det förutom Samsungs försök att ta billiga poäng:P (Att Apple valde att "hoppa över" 4G beror ju helt enkelt på att de inte anser tekniken färdig för att fungera i deras telefoner - än! Till skillnad från andra utvecklare ser ju Apple till att utveckla allt till 100% innan man ger sig in i segmentet. Och är man då beroende av andra aktörer så det är ju *självklart* att Apple väntar tills allt fungerar klockrent).

Njae, detta visar ju snarare att Samsung är avundsjuka för att de inte säljer lika bra.:)

Tycker min S2 har bättre skärm är Iphone 4G när jag tittade och jämförde dom i butiken....Sg2 har bättre svarta och djup i sin skärm df valde jag den...och den är större och lättare :P...och ja bättre helt enkelt ;D

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gemmy:

Hmm, var den gamla damen transvestit menar du? Det enda som var gayiii var väl att den var Brittish.

Hmm, menar du att britter är gayii?

Permalänk
Medlem

Klockrent Samsung!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

tycker detsamma, men reklamen var rolig ändå

Det har du rätt i, reklamen var rolig!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Halldin:

Man skäms nästan när man ser slutklämmen.

För övrigt lustigt att språknazisterna på redaktionen som inte kan skriva iOS eller nVIDIA använder "trollar" i rubriken.

De gör helt rätt i att skriva Ios och Nvidia för i redaktionella texter betraktas det som produktnamn och skrivs som det. Det vill säga med stor bokstav först och sedan gemener resten. Det är så man skriver. Sen får företagan själva ha vilka konstiga kombinationer som helst av stora, små, upphöjda, kursiva och felvända bokstäver i sin egen marknadsföring men det är inte så man skriver. Ett annat exempel är att man i en tidning skulle skriva Latex medan en som arbetar med det föredrar LaTeX eller om man ska vara helt korrekt

. Fast det sista orkar man ju bara göra om man gör det i LaTeX för annars blir det jättejobbigt. Det är dock det korrekta.
Ser du nu att det är rätt löjligt att hålla ordning på hur tillverkarna väljer att använda sina varumärken? Ibland är tillverkarna själva inte ens konsekventa med det.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Ja dom är väldigt bra på att göra reklam inte

Nä de har gjort riktigt usel reklam. Den här nya är dock riktigt rolig!

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

i lol'd. Kul med lite humorreklam och inte bara samma gamla hjärndöda skit

Permalänk
Medlem

Haha så jävla sant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Såg att snubben som hade sin iphone vid SGS2 hade ett skydd / bumper skydd? Jag kan nästa gissa på att det har med det kända "drop testet" att göra där iphone var helt värdelös för glaset gick i bitar och SGS2 fick knappt något märke.

http://www.youtube.com/watch?v=elKxgsrJFhw

Permalänk
Medlem

varje man har en penis, men det är inte varje kvinna som får en orgasm...

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk

"I could never get a Samsung, I'm creative"

Sååå klockrent xD

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag håller med: Retina displayen är ju något andra tillverkare inte kommer komma i närheten av.:)

Jag tycker att reklamen även är ett uttryck för att de inte har/får lika många köpare.:) "Apple-tjejen" som svarar den andra tjejen på ett retsamt sätt är ju mer en projicering för vad Samsunganvändare känner innerst inne, men man la över det hela på oss Apple användare.:O Ser inte meningen med det förutom Samsungs försök att ta billiga poäng:P (Att Apple valde att "hoppa över" 4G beror ju helt enkelt på att de inte anser tekniken färdig för att fungera i deras telefoner - än! Till skillnad från andra utvecklare ser ju Apple till att utveckla allt till 100% innan man ger sig in i segmentet. Och är man då beroende av andra aktörer så det är ju *självklart* att Apple väntar tills allt fungerar klockrent).

Njae, detta visar ju snarare att Samsung är avundsjuka för att de inte säljer lika bra.:)

Alltså, Mac vs PC reklamen är Apples avundsjuka mot "PC" folket då?
Bytt bara namn/plats på företagen i de olika reklamen så är det trotsallt inte så olika...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte det humoristiska. Men vad är det för version av SGS2?.. såg bättre ut än den version jag sett.

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Till skillnad från andra utvecklare ser ju Apple till att utveckla allt till 100% innan man ger sig in i segmentet. Och är man då beroende av andra aktörer så det är ju *självklart* att Apple väntar tills allt fungerar klockrent).

Antennagate - 100% klockrent utvecklat.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag skulle nog vilja påstå att den religiösa dyrkan är betydligt mer påtaglig i Androidlägret om man läser kommentarer här på Sweclockers eller på Swedroid.

Jag tycker inte den jämförelsen håller eftersom jag använt grovt moddade versioner av Android och alltid väljer mellan en myriad av olika modeller när det är dags att uppgradera lur.

Med iPhone är det 4S med tillhörande iOS5 som gäller hur man än vrider och vänder på det. Visst går det att Jailbreaka för att kunna customiza lite men borde det inte gå att ändra t.ex. tangentbord och sms-app från början?

Permalänk
Avstängd

"I can never get a Samsung. Im creative."

Klockrent

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Tror nog att den där närmast religösa dyrkan av Apple kommer att avta med tiden när den "käre ledaren" gick ur tiden.
Dock kan det nog leda till något positivt i längden där folk börjar bry sig om produkterna och deras egenskaper mer än symbol och persondyrkan av Applesymbolen respektive Steve Jobs.

Precis, för inga gillar Apples produkter..

känns lite som ni fortfarande sitter och kastar sand i sandlådan för ni är starkast och störst..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Hahaha bästa reklamfilmen jag sätt!

Edit:

Jag sitter själv på en iPhone 4. När jag köpte den så kändes det inte som att Android riktigt nådde upp till iOS i användarvänlighet och flyt i gränssnittet. Men nu börjar det ju faktiskt hända saker iom Android 4.0. Så nästa telefon kanske blir en Android, om inte apple kommer med en förbättrad version av iOS igen innan det. iOS 5 är riktigt trevligt, men det var inga enorma förbättringar direkt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Haha, riktigt rolig reklam!

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik/Out:

Större är inte alltid bättre. Tycker skärmen är för stor och flytet inte lika bra som på iPhone. Men det är min personliga uppfattning. Smaken är ju som baken!

Fast hos Galaxy Nexus handlar det främst om att genom intelligent design se till att så liten del av framsidan är död yta. Den utökade skärmstorleken är nästan enbart på längden så att alla knappar på den sidan blir mjukvaruknappar som kan bytas ut mot annat när behov finns (t ex när man kollar på film så kan knapparna försvinna till förmån för större filmyta). Det finns flera telefoner med mindre skärmar som är större än Galaxy Nexus.

Smaken är som baken men jag ser inget positivt med Apples val att ha ett uråldrigt aspektratio på skärmen. Det ger som sagt en massa död yta och telefonen är större än den behöver vara, utöver att man behöver ett widescreen-format för att hantera visuell media riktigt bra.

Permalänk
Medlem

haha FY fan va KUL!!!!!!!!!!!!. Klockrent.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag håller med: Retina displayen är ju något andra tillverkare inte kommer komma i närheten av.:)

Bortsett ifrån LG då?

Citat:

Jag tycker att reklamen även är ett uttryck för att de inte har/får lika många köpare.:) "Apple-tjejen" som svarar den andra tjejen på ett retsamt sätt är ju mer en projicering för vad Samsunganvändare känner innerst inne, men man la över det hela på oss Apple användare.:O Ser inte meningen med det förutom Samsungs försök att ta billiga poäng:P (Att Apple valde att "hoppa över" 4G beror ju helt enkelt på att de inte anser tekniken färdig för att fungera i deras telefoner - än! Till skillnad från andra utvecklare ser ju Apple till att utveckla allt till 100% innan man ger sig in i segmentet. Och är man då beroende av andra aktörer så det är ju *självklart* att Apple väntar tills allt fungerar klockrent).

Tror mer att de hoppade över 4G eftersom det i USA är helt menlöst att ha det stödet då deras infrastruktur är värdelöst.
Om Sverige av någon anledning varit den största marknaden för iPhone så hade de nog garanterat tryckt in 4G stöd eftersom det då varit värt besväret med att implementera tekniken.
Personligen så vill jag ändå ha stöd för ny teknik i mina prylar så att de är framtidssäkrade, istället för att behöva köpa nytt varje år då teknik X spridit sig mer.

Och de utvecklar allt till 100% you say?... mhmm.

Visa signatur

| Ryzen 9 5900X | Noctua NH-D15 | 32Gb DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600MHz | 500GB Samsung 980 Pro NVMe M.2 | 1TB WD Black NVMe M.2 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | MSI MEG X570 UNIFY | Fractal Design Define 7 Compact |

Permalänk

Hahahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag håller med: Retina displayen är ju något andra tillverkare inte kommer komma i närheten av.:)

Skojar du? Kolla in Galaxy Nexus display! 4.65" 720p AMOLED

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Fast hos Galaxy Nexus handlar det främst om att genom intelligent design se till att så liten del av framsidan är död yta. Den utökade skärmstorleken är nästan enbart på längden så att alla knappar på den sidan blir mjukvaruknappar som kan bytas ut mot annat när behov finns (t ex när man kollar på film så kan knapparna försvinna till förmån för större filmyta). Det finns flera telefoner med mindre skärmar som är större än Galaxy Nexus.

Smaken är som baken men jag ser inget positivt med Apples val att ha ett uråldrigt aspektratio på skärmen. Det ger som sagt en massa död yta och telefonen är större än den behöver vara, utöver att man behöver ett widescreen-format för att hantera visuell media riktigt bra.

Okej, men nu var det inte Galaxy Nexus som varken reklamen gällde eller det min kommentar syftade på, utan Samsung Galaxy S II, den skärmen är för stor tycker jag. Jag kommenterar inte telefoner jag inte känt på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Jag blev av med min SGS2 när jag blev påkörd. Ska väl få in pengar så att jag kan köpa en ny från försäkringsbolaget men nu sitter jag med någon sleten Nokialur under tiden.

Vafan körde han på dig OCH tog din telefon? Vilken jävla deuche -.-

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag håller med: Retina displayen är ju något andra tillverkare inte kommer komma i närheten av.:)

Så du tycker inte att Galaxy Nexus 316 ppi är i närheten av 326 ppi? Jag tror inte att man upplever någon större skillnad. iP4S har en upplösning på 640x960 medan GN har 720×1280. Skillnaden i upplösning är större än skillnaden i ppi.

Däremot upplever man en påtaglig skillnad i att GN har en widescreen-skärm medan iP4S har ett aspektratio som är förlegat. Kontrasten är otroligt mycket bättre på en SAMOLED och färgerna är också en punkt man lär märka skillnad lättare än ppi-skillnaden. Sedan är det såklart skärmstorleken som är en påtaglig skillnad.

AMOLED-skärmarna har fortsatt att utvecklas så jag ser inte hur Retina-displayen (som är samma som förra årets) ligger före över huvud taget.

Skrivet av MacEnkronan:

Jag håller med: Retina displayen är ju något andra tillverkare inte kommer komma i närheten av.:)Jag tycker att reklamen även är ett uttryck för att de inte har/får lika många köpare.:) "Apple-tjejen" som svarar den andra tjejen på ett retsamt sätt är ju mer en projicering för vad Samsunganvändare känner innerst inne, men man la över det hela på oss Apple användare.:O Ser inte meningen med det förutom Samsungs försök att ta billiga poäng:P (Att Apple valde att "hoppa över" 4G beror ju helt enkelt på att de inte anser tekniken färdig för att fungera i deras telefoner - än! Till skillnad från andra utvecklare ser ju Apple till att utveckla allt till 100% innan man ger sig in i segmentet. Och är man då beroende av andra aktörer så det är ju *självklart* att Apple väntar tills allt fungerar klockrent).

Tyckte du det var lika billigt när Apple hade en stor kampanj där de drev med PC på samma sätt? De har spenderat mycket mer tid på att "smutskasta" konkurrenter i reklam än Samsung har.

Klarar inte Apple av att få 4G att fungera är det dåligt av dem. Jag tror nog dock det mer handlar om att USA:s infrastruktur för mobilnät är uselt och klart efter Europa och östasien. Apple har haft sin beskärda del av dåligt fungerande telefoner (antenn, batteri etc) så det är inte korrekt att säga att de väntar tills allt fungerar klockrent. Det gör ingen tillverkare.