Tar ljudkortet stryk av detta?

Permalänk
Medlem

Tar ljudkortet stryk av detta?

http://i.imgur.com/02edb.jpg

som ni ser på bilden sitter det direkt under mitt grafikkort och får en god mängd varmluft på sig, jag undrar om det är skadligt för kortet? grafikkortet är det ingen fara med iaf (68'c i 100% load) och chassit är välventilerat, klaga inte på min kabeldragning

Permalänk
Sötast

Tvärt om, ljudkortet får ingen värme på sig, det stoppar däremot luftflödet åt grafikkortet då det sitter i vägen för fläktarna.

Permalänk
Skrivet av Uvania:

http://i.imgur.com/02edb.jpg

som ni ser på bilden sitter det direkt under mitt grafikkort och får en god mängd varmluft på sig, jag undrar om det är skadligt för kortet? grafikkortet är det ingen fara med iaf (68'c i 100% load) och chassit är välventilerat, klaga inte på min kabeldragning

Nae, borde inte vara några problem, de flesta av dator-komponenterna är gjorda för att kunna klara mellan-höga temperaturer.
Tror nog inte att ljudkortet producerar så mycket värme. Om du har ett väl-väntilerat chassi, vad är då problemet?

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

mitt grafik kort är cirka 5mm från mitt ljudkort som sitter ovan för gfxet. som blir 90+ grader i bland och aldrig haft problem med något av dom

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

alltså grafikkortet blåser ju inte rakt ner, det är designat för att spruta ut åt sidan och bakom chassit och det blir ju absolut inte så farligt varmt, bara ljudkortet jag var orolig över tack!

Permalänk

Varför inte sätta ljudkortet i pci-e slotten under den ljudkortet sitter i just nu?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Varför inte sätta ljudkortet i pci-e slotten under den ljudkortet sitter i just nu?

går väl inte? måste vill vara en sånn liten pci x1 slot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

går väl inte? måste vill vara en sånn liten pci x1 slot?

PCIe x1 kort passar i PCIe x8 x16 slottar osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

alltså grafikkortet blåser ju inte rakt ner, det är designat för att spruta ut åt sidan och bakom chassit och det blir ju absolut inte så farligt varmt, bara ljudkortet jag var orolig över tack!

Det blåser inte ens neråt, fläktarna blåser uppåt. Annars skulle det bli ganska mycket sämre kylning på grafikkortet. Men det enda som skulle kunna bli påverkat är isf grafikkortet, om man tänker sig att ljudkortet blockerar luftvägen till fläktarna.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Skrivet av oyegie:

PCIe x1 kort passar i PCIe x8 x16 slottar osv.

Japp och det är därför jag tycker TS ska flytta ner ljudkortet ett steg bara för att han kan.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Japp och det är därför jag tycker TS ska flytta ner ljudkortet ett steg bara för att han kan.

Fast kortet är ju PCIex1 och längre ner är det bara vanliga PCI-slottar så det går inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simonwellander:

Japp och det är därför jag tycker TS ska flytta ner ljudkortet ett steg bara för att han kan.

What this dude said. Flytta ditt ljudkort till en annan PCI-Eplats istället (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Fast kortet är ju PCIex1 och längre ner är det bara vanliga PCI-slottar så det går inte.

Oj såg inte det först... Isånfall går det inte, ha kvar ljudkortet där det är då, borde inte vara några större problem

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Rätta mig om jag har fel men suger inte grafikkortet in kalluft i själva kylflänsen?

Permalänk
Skrivet av oyegie:

PCIe x1 kort passar i PCIe x8 x16 slottar osv.

Trots alla datorbyggen har jag totalt missat detta. Provade i all iver att plugga in ett nätverkskort (Intel Gigabit CT PCI-E) i min andra PCI-E port nyss, och fick bara blåskärm. Förvisso ett lite äldre moderkort (P5N-E SLI PLUS), men bör det inte funka bättre...?

Permalänk
Medlem

grafikkortet har enbart gått upp med ett par grader så det är totalt lugnt, den toppade 65'c förut och nu 68'c

Permalänk
Medlem

hatar att jag blir straffad allt eftersom med min dator, råkade köpa fel moderkort skulle egentligen köpt detta men la fel i kundvagnen och orkade inte skicka tillbaka detta! http://www.inet.se/artikel/1901973/asus-p8p67-pro-rev-b3 asrock kanske inte har världens bästa placering på kortet men nog fan är det kvalitet och bra uefi och mycket bra uppstartstider (runt 15 sek med 64gb performance 3)