Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Verkar som att QPAD övergivit denna tråden lite, 3 månader sedan senaste svaret.

Fick till slut svar från Qpad på mail. Hade varit mycket pga Dream Hack men det har väl inte varat i 3 mån iof...

Permalänk
Medlem

Vet ni om det tillkommer någon extra skatt/tull om man beställer till Åland? Eftersom det redan är 150euro (ungefär 1400kronor) för ett tangentbord vilket är väääldigt mycket, och ska man betala tull på de blir det mycket mer.

Permalänk
Skrivet av willesakken:

Vet ni om det tillkommer någon extra skatt/tull om man beställer till Åland? Eftersom det redan är 150euro (ungefär 1400kronor) för ett tangentbord vilket är väääldigt mycket, och ska man betala tull på de blir det mycket mer.

Jag fick iaf paya nästa 500 spänn för att få ut det från norska tullen... Blev inte direkt billigt men tangentbordet är SWEEET!

Permalänk
Skrivet av andreasnore:

Jag fick iaf paya nästa 500 spänn för att få ut det från norska tullen... Blev inte direkt billigt men tangentbordet är SWEEET!

Var det mk 50 du hade beställt?
Har beställt ett mk 85 och sitter och väntar på det, tror de skulle skicka ut de denna veckan men man vet aldrig

Permalänk
Skrivet av adamljung:

Var det mk 50 du hade beställt?
Har beställt ett mk 85 och sitter och väntar på det, tror de skulle skicka ut de denna veckan men man vet aldrig

Nej jag beställde ett MK-80 med röda switchar via deras hemsida och det där specialerbjudandet där man kunde välja switchar själv. Tangentbordet är riktigt skönt & snyggt men tror kanske jag borde tagit svarta istället. Röda är lite väl "mjuka" för min del (aldrig är man nöjd, ha ha).

Permalänk

Hej, jag använder Qpad MK 80 pro och allt har fungerat perfekt fram tills den senaste windows patchen då FN Key in funkar (så jag kan inte sätta på LED lampor eller bruka mediaknapparna). Lite hjälp vore underbart.

Edit: löste problemet, installerade om drivrutinerna

Permalänk
Medlem

Fick mitt MK80-pro igår. Det fungerar, men endast med både USB och PS/2. Ska det vara så ?

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Skrivet av Jimicro:

Fick mitt MK80-pro igår. Det fungerar, men endast med både USB och PS/2. Ska det vara så ?

Vad ska den annars fungera med? ಠ_ಠ är väl helt naturligt att den endast fungerar med USB och PS/2?

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem
Skrivet av emildooooo:

Vad ska den annars fungera med? ಠ_ಠ är väl helt naturligt att den endast fungerar med USB och PS/2?

Jag menar att det endast fungerar med båda samtidigt? Jag är van att man bara behöver USB eller PS/2.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimicro:

Jag menar att det endast fungerar med båda samtidigt? Jag är van att man bara behöver USB eller PS/2.

PS/2 kan väl inte förse tangentbordet med ström, därav att det behövs en USB-kontakt också. Tror jag?

Permalänk
Medlem

Om du inte har usb inkopplad så funkar inte ljus-hub eller många knapptryck samtidigt (det sista tror jag var så)

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Hej Qpad, köpte nyligen en 5K pro, underbar mus. Men ibland kan den balla ur och jag antar att det är för jag kör en tygmatta, rättare sagt SS QcK. Vilken matta skulle ni rekomendera för er mus?

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk

Hej alla ni i teamet på qpad, kör ni med någon form a sponsring? dvs sponsrar ni gemers eller liknande?
Vet att razer satsar stenhårt på sånt, och undrar hur ni gör.
Tack

Permalänk
Medlem

Undrar om det finns några tillgängliga "glidz" till QPAD 5K att köpa. Mina är verkligen slitna och är i behov av ett par extra.

Inet finns det inga som är kompitabla med denna mus, enligt specifikationerna.

Tack!

Permalänk

Vi har haft en väldigt hög arbetsbelastning under den senaste tiden, så tyvärr har det inte hunnits med att svara på frågor här. Jag ber om ursäkt för detta. Det går dock alltid bra att skicka oss ett mail på support@qpad.se eller att ringa på 08-29 00 70 om man inte får svar här. Detta rekommenderas också för med brådskande ärenden.

Men men, jag ska nu försöka ta tag i denna tråd och svara på alla frågor som vi ligger efter med. Och sedan går det utmärkt att ställa nya frågor!

Permalänk
Skrivet av SirNicky:

Hej Qpad!

Jag ringde nyss er support om mitt nya MK-80 som inte fungerade och fick då prata med en oerhört trevlig kille. Han sade att support hade gått hem, men att han kunde ta sig en titt på problemet.

Efter det att vi löst problemet, som var av lätt kaliber, berättade han lite mer om era kommande releaser och om de olika switcharna. Har aldrig förut upplevt att man ha kunnat föra en diskussion med en supporttekniker om något som i huvudsak inte gäller det ursprungliga ärendet.

Tack för en trevlig support!

Tack för din fina feedback!

Skrivet av willesakken:

Hej, planerade på att köpa ett MK-80 med bruna brytare, men har en fundering. Kommer MK-80n med blå belysning även fast man har andra brytare? Så om man vill ha röd belysning så måte man köpa ett MK-85?
mvh

MK-80 kommer alltid med blå bakgrundsbelysning, oavsett vilken switch som sitter i tangenterna. På samma vis levereras alltid MK-85 med röd bakgrundsbelysning.

Skrivet av Stealthbomb:

Kanon att ni inte papperslanserar nya produkter som andra tillverkare... Beställde MK-50 när jag såg nyheten på SweC och fick det två dagar senare! En fråga: Kommer ni släppa tenkeyless versioner av era mekaniska tangentbord (utan numpad) i framtiden? Det blir mer ergonomiskt när man har musmattor i size med Qpad Heaton XL

Hoppas du är nöjd med ditt MK-50 och tack för din feedback!
Vi arbetar kontinuerligt på nya produkter och varianter av existerande produkter. Tyvärr kan jag inte uttala mig konkret om våra planer, men det är flera som har anmärkt att de skulle önska ett tangentbord utan numpad. Time will tell, helt enkelt.

Skrivet av H.L:

Hej Qpad

Har haft en 5K i 1.5 år nu och jag kan glatt säga att jag är nöjd med den.
Det enda som jag är missnöjd med är drivrutinen som inte funkar i windows 7.
Har testa att installera den från eran hemsida men den funkar inte. Tycker att ett så pass stort företag som Qpad borde kunna fixa detta. Varje gång som problemet tagits upp i forumet är samma svar att den är på väg.

Vår software till 5K skall absolut fungera med Windows 7, och självklart även drivrutinen som installeras automatiskt från musen.
Ring oss gärna på 08-29 00 70 om felet kvarstår.

Permalänk
Skrivet av Cassius666:

Hej Qpad,

Var köper jag "custom"-musmattor ifrån? Vet att det låg nån i Bromma förut men hittar inte nu. Hjälp :')

Vi har flyttat till nya lokaler i Vårby, så vi ligger ej kvar i Bromma.
Jag skickar dig ett PM med mer information.

Skrivet av andreasnore:

Har beställt ett MK-80 med röda switchar nu. Någon som har koll på hur lång tid man kan förvänta att det tar? Har inte hört ett pip från Qpad på 5 dagar... Trots ett par mail till deras support....

Det rasade in väldigt mycket order på en och samma gång när vi möjliggjorde att man kunde beställa med valfri switch. Tyvärr hade vi inte manskapet för att hantera alla order samt supporten på det sättet som vi vanligtvis vill göra. Vi gick istället ut med ett meddelande på vår hemsida samt vår Facebook.
Men jag ber om ursäkt för dröjsmålet och hoppas att du nu är nöjd med ditt tangentbord!

Skrivet av Fredmannen:

Verkar som att QPAD övergivit denna tråden lite, 3 månader sedan senaste svaret.

Ja, jag ber om ursäkt för uppehållet. Lite för hög arbetsbelastning och tyvärr blev forumtråden nedprioriterad. Men nu är jag tillbaka.

Permalänk
Skrivet av willesakken:

Vet ni om det tillkommer någon extra skatt/tull om man beställer till Åland? Eftersom det redan är 150euro (ungefär 1400kronor) för ett tangentbord vilket är väääldigt mycket, och ska man betala tull på de blir det mycket mer.

Till Åland blir det ingen tull. Vi skickar alla order från Sverige, och tullavgifter kan tillkomma vid order till länder utanför EU, t.ex. Norge.

Skrivet av MythLastbil:

Hej, jag använder Qpad MK 80 pro och allt har fungerat perfekt fram tills den senaste windows patchen då FN Key in funkar (så jag kan inte sätta på LED lampor eller bruka mediaknapparna). Lite hjälp vore underbart.

Edit: löste problemet, installerade om drivrutinerna

Skönt att det löste sig!

Skrivet av Jimicro:

Fick mitt MK80-pro igår. Det fungerar, men endast med både USB och PS/2. Ska det vara så ?

Tangentbordet behöver enbart PS/2 för att fungera, men om du vill kunna använda bakgrundsbelysningen och USB-hubben så måste du koppla den separata USB-kabeln. PS/2 kan nämligen tyvärr inte förse tangentbordet med den ström som krävs för att driva belysning samt USB-hubb.

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Om du inte har usb inkopplad så funkar inte ljus-hub eller många knapptryck samtidigt (det sista tror jag var så)

PS/2 stödjer full NKRO, dvs. obegränsat antal knapptryck. Använder man PS/2 med USB-adaptern så gäller 6 st simultana knapptryck. Så för full NKRO behöver man ej ha den separata USB-kabeln ikopplad, dock behövs denna för bakgrundsbelysningen samt för USB-hubben.

Skrivet av pixelroom:

Hej Qpad, köpte nyligen en 5K pro, underbar mus. Men ibland kan den balla ur och jag antar att det är för jag kör en tygmatta, rättare sagt SS QcK. Vilken matta skulle ni rekomendera för er mus?

Testa att rengöra musen och sensorn, den ska självklart inte tappa kontakt eller lagga på en QcK.
Vilken musmatta som jag rekommenderar är dock väldigt svårt att säga, då det är ett oerhört subjektivt ämne. Kolla in lite recensioner på nätet för att se vilken som passar just dig!
Som fotnot kan jag säga att jag använder QPAD CT Large 4mm på jobbet, QPAD CT Medium 4mm hemma vid surfning/arbete och QPAD Heaton Medium när jag spelar spel.

Skrivet av eliasbajen:

Hej alla ni i teamet på qpad, kör ni med någon form a sponsring? dvs sponsrar ni gemers eller liknande?
Vet att razer satsar stenhårt på sånt, och undrar hur ni gör.
Tack

Självklart gör vi det. Vi sponsrar lag, organisationer, LAN-partyn med mera. Detta har vi gjort sedan tidigt 2000-tal.
T.ex. sponsrar vi just nu CS 1.6-laget Lions som är ett av topplagen i världen.
Jag hanterar dock inte sponsring, så för mer information rekommenderar jag att ni använder supportformuläret via vår hemsida eller skickar ett mail till sponsor@qpad.se

Skrivet av Cable:

Undrar om det finns några tillgängliga "glidz" till QPAD 5K att köpa. Mina är verkligen slitna och är i behov av ett par extra.

Inet finns det inga som är kompitabla med denna mus, enligt specifikationerna.

Tack!

Tyvärr har vi inte släppt extra glidz till 5K i butik än. Men vi har självklart möjligheten för folk att få tag i extra.
Skicka mig ett mail på jonathan@qpad.se så hjälper jag dig vidare där.

Permalänk
Medlem

Bundels?

Hej Qpad.

Jag har sedan tidigare MK-50 RED och CT large 4mm. Är väldigt nöjd med båda produkterna förutom lite väl snabbt slitage på wasd tangenterna (gamla SS 6gv2 fick gå i förtidspension). Funderar lite ett tangentbord med blå switchar för skrivande, och troligtvis 5k även om OM-75 är snyggare.

Jag ville egentligen bara tacka för bra produkter och fråga om ni har några planer på att köra några bundels på era produkter om man "storhandlar" antingen på hemsidan eller genom någon återförsäljare?

PS. Måste ni ha loggan och slogans överallt på produkterna DS.

Permalänk
Skrivet av Culpa:

Hej Qpad.

Jag har sedan tidigare MK-50 RED och CT large 4mm. Är väldigt nöjd med båda produkterna förutom lite väl snabbt slitage på wasd tangenterna (gamla SS 6gv2 fick gå i förtidspension). Funderar lite ett tangentbord med blå switchar för skrivande, och troligtvis 5k även om OM-75 är snyggare.

Jag ville egentligen bara tacka för bra produkter och fråga om ni har några planer på att köra några bundels på era produkter om man "storhandlar" antingen på hemsidan eller genom någon återförsäljare?

PS. Måste ni ha loggan och slogans överallt på produkterna DS.

Tack för dina kommentarer!

Jag kör med blåa switchar och älskar dem, de är helt underbara att skriva på och att spela på dem funkar enligt mig utmärkt!
MK-80 har blåa switchar som standard ute i butik, men sedan kör vi ju även just nu ett specialerbjudande där man kan beställa antingen MK-50, MK-80 eller MK-85 med valfri switch och layout.
http://www.corporate.qpad.se/modules/news/article.php?storyid...

Vi funderar ständigt på bundles och detta är något som vi kommer att utöka i framtiden. Just nu har vi t.ex. bundlat mus och musmatta tillsammans med Intelprocessorer och dylikt, men vi ska se till att det finns renodlade QPAD-bundlingar också. MaxFPS brukar vara bra på att ha sådana erbjudanden.
Håll utkik på vår hemsida samt på vår Facebooksida så kommer vi skriva om det där så fort det blir verklighet!

PS. Hehe, jag sätter inte designen på produkterna, men vårt mål är ju att göra vår logo så igenkänningsbar som möjligt och även vår slogan, så då måste vi sätta dem på några ställen. Men jag framför dina synpunkter till de som sätter designen! DS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonathanV:

Tack för dina kommentarer!

Jag kör med blåa switchar och älskar dem, de är helt underbara att skriva på och att spela på dem funkar enligt mig utmärkt!
MK-80 har blåa switchar som standard ute i butik, men sedan kör vi ju även just nu ett specialerbjudande där man kan beställa antingen MK-50, MK-80 eller MK-85 med valfri switch och layout.
http://www.corporate.qpad.se/modules/news/article.php?storyid...

Vi funderar ständigt på bundles och detta är något som vi kommer att utöka i framtiden. Just nu har vi t.ex. bundlat mus och musmatta tillsammans med Intelprocessorer och dylikt, men vi ska se till att det finns renodlade QPAD-bundlingar också. MaxFPS brukar vara bra på att ha sådana erbjudanden.
Håll utkik på vår hemsida samt på vår Facebooksida så kommer vi skriva om det där så fort det blir verklighet!

PS. Hehe, jag sätter inte designen på produkterna, men vårt mål är ju att göra vår logo så igenkänningsbar som möjligt och även vår slogan, så då måste vi sätta dem på några ställen. Men jag framför dina synpunkter till de som sätter designen! DS.

Blev webbhallen där man som medlem får bra pris på MK-80.
1550kr för mk-80 och 5k (1000 respektive 550).

Så fixa inga bättre erbjudande än det den närmsta tiden tack!

Permalänk
Medlem

Tjena.
Köpte mig en Qpad 5k igår. Och den verkar rätt skön. Men hittar inte drivrutiner/programvaran någonstans på er sida. (följde inte någon skiva med musen heller)
Jag vet att man inte måste ha dom för att använda musen men vill ändå ha dom.
Trycker man på products på er sida så kommer man bara till första sidan igen.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0l!d:

Tjena.
Köpte mig en Qpad 5k igår. Och den verkar rätt skön. Men hittar inte drivrutiner/programvaran någonstans på er sida. (följde inte någon skiva med musen heller)
Jag vet att man inte måste ha dom för att använda musen men vill ändå ha dom.
Trycker man på products på er sida så kommer man bara till första sidan igen.

http://www.qpad.se/uploads2/Software/Qpad%205K%20Gaming%20Mou...

Permalänk
Medlem

Vill bara slänga in som kommentar här att jag älskar både er mus och ert tangentbord! Köpte musen på Dreamhack för ett par år sedan när min Razer började dubbelklicka eller inte klicka alls, och jag måste säga det var de bästa valet jag någonsin har gjort i hela mitt liv inom musköp för mig.

Det var för övrigt 2 väldigt trevliga snubbar som stod där borta och informerade om hur den fungerade med programvara och så.
Ert tangentbord är förövrigt helt suveränt att skriva på, synd att man inte kan ha det i skolan då det låter en del när man skriver och jag tror inte att jag skulle få sitta kvar så länge när jag sitter där med det!

Keep up the good work!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Vill bara slänga in som kommentar här att jag älskar både er mus och ert tangentbord! Köpte musen på Dreamhack för ett par år sedan när min Razer började dubbelklicka eller inte klicka alls, och jag måste säga det var de bästa valet jag någonsin har gjort i hela mitt liv inom musköp för mig.

Det var för övrigt 2 väldigt trevliga snubbar som stod där borta och informerade om hur den fungerade med programvara och så.
Ert tangentbord är förövrigt helt suveränt att skriva på, synd att man inte kan ha det i skolan då det låter en del när man skriver och jag tror inte att jag skulle få sitta kvar så länge när jag sitter där med det!

Keep up the good work!

Tack för din feedback MuLLvaD3n. Det värmer

Permalänk

jag har ett mk-85 som funkar mycket bra förutom att Windows inte uppfattar tryck på win-tangenten, om jag gör ett macro och tillägnar tangenten så funkar macrot. Ska det vara så här eller är det något som är fel?

Edit: Kom på hur man aktiverar knappen :S

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk

Lägger bara en kommentar för att hitta tillbaka btw älskar min 5k mer än alla möss jag haft!

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk

En till som önskar ett tenkeyless!

Det finns ju i princip inga vettiga tenkeyless tangentbord med röda Cherry switchar på den svenska marknaden och det finns uppenbarligen en efterfrågan.

Permalänk
Medlem

Tja,

Jag har lite problem med min 5K när jag spelar CoD: Mw3. Jag får emellanåt "mouse accelerations" ganska random. Det blir smått irriterande när det händer. Det här problemet har jag hört av ett par andra som jag spelar med. Jag undrar om det är något ni kan kolla in i eller om det helt enkelt är något i Activions spel som behöver göras åt.

Tack på förhand.

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1