Permalänk
Inaktiv

Noob söker byggråd!

Jag har aldrig tidigare köpt någon datorbyggsats och är inte så bra på det..
Skulle denna byggsatsen ens fungera?
Min dumburk börjar bli lite gammal. x))

Och nej.. Jag har inte lagt till någon hårddisk. Priserna är ju för jäkliga nu! Och jag har även några helt okej exemplar hemma.

MVH

//Mattias

Permalänk
Inaktiv

Får jag fråga vad syftet med datorn är när du har tagit 16 gb ram?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon173020:

Får jag fråga vad syftet med datorn är när du har tagit 16 gb ram?

Jag vet att det är lite extremt. Jag håller på med mycket musik och videoredigering.. Har 8gb nu och det blir ofta överbelastat. lol

Och varför snåla med det goda! :]

Permalänk
Medlem

Som Overlord sa så ä de väll lite att ta i med 16gb? Och detta chassi rymmer inte ett radeon 6870 heller skulle jag tro, nätagget är det även för lite kräm i för att driva runt både grafik-kortet och cpu'n. (rätta mig om jag har fel kunniga).. men så de enda jag ser är mycket ram, för litet chassi och för litet nätagg, resten av grejerna ska nog passa

Permalänk
Medlem

Jag hade själv valt att köpa så mycket ram som möjligt, då priserna är löjligt låga för tillfället. Ser inget fel i att köpa 16gb
Förövrigt så kan jag rekommendera en färdig datorn ifrån komplett och konfigurera den själv

/Mvh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dorzken:

Som Overlord sa så ä de väll lite att ta i med 16gb? Och detta chassi rymmer inte ett radeon 6870 heller skulle jag tro, nätagget är det även för lite kräm i för att driva runt både grafik-kortet och cpu'n. (rätta mig om jag har fel kunniga).. men så de enda jag ser är mycket ram, för litet chassi och för litet nätagg, resten av grejerna ska nog passa

Jag är ingen överklockare och CPU'n låg på 125 watt och grafikkortet vet jag ärligt talat inte. Det står inte ens på tillverkarens hemsida.. lol?

Ska iaf kolla ut ett nytt chassi.

Ny Kundvagn!