Reseta Routern, internet blev segare hjälp mig!

Permalänk

Reseta Routern, internet blev segare hjälp mig!

Hejsan! Jag vill först berätta att jag är usel på datorer så försök förklara på ett bra sätt, haha!

Det var så att jag har köpt spelet Battlefield 3. Har inte kunnat spelat det sen releasen och har läst att man kan stänga av UPNP i sin router så ska det fungera. Saken är det dock att ingen här hemma kom ihåg vad vi hade för acc/pw för att kunna logga in på routern så vi reseta den och bytte lösenord och stängde av UPNP!

Problemet är nu att internet är lite segare och jag kan inte ens kolla på ett klipp på Youtube, det enda som händer är att den laddar en stund och sen - Ett fel uppstod. Försök igen senare.

Hoppas ni förstod mitt problem! Ifall ni önskar att veta något mer säg gärna till.

Edit: Fick detta när jag försökte trycka på en länk.

Nätverksfel...
Den begärda värddatorn kunde inte nås. Klicka på länken nedan och försök igen.

Mvh, Peter.

Permalänk
Medlem

vi måste veta mer än vad du skrivit. Hur är ditt internet kopplat, är det bara 1 modem, är det trådlöst etc etc. Återkom med mer information tack

Permalänk
Medlem

tipset för dagen, skall du ha hjälp skriv VAD du har för prylar då är det enormt mycket större chans experterna svarar jag är en noob så kan inget om detta , just skaffat router ( dir -655 ) så vet inget förutom ja öppnade ett antal portar i routern för att man inte skall bli disconnectad i bf3 , har du gjort detta oxå elle ? iaf om du ej gjort detta så hittade ja dem portarna här : http://bfstuff.se/portarna-som-bor-oppnas-for-bf3/10542

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Ber så mycket om ursäkt, som sagt jag är inte så värst teknisk/duktig på datorer.

Vi har ett modem, thompson model, jag har internetsladd ifrån den till min dator. Allt jag gjorde när jag väl var inne på vår router så avaktiverade jag endast UPNP grejen. Sedan dess har mitt Battlefield 3 fungerat utmärkt! Dock så känns det som att internet kan vara ruskigt segt ibland, speciellt när jag ska streama ett klipp ifrån Youtube eller liknande. Jag använder mig utav Mozilla Firefox ifall det säger något.

Permalänk
Medlem

Den kan ha ställt sig i en lägre standard än den var innan, g.dmt fast den standarden tillåter i vart fall minst 8Mbit och då borde du inte ha några problem med att streama film, jag tycker det låter som att du har störningar på din telefonledning pga långt avstånd till telestation, ring din internetleverantör och be de köra en mätning och se om det finns mycket cv-fel på din anslutning, det kan även vara något knas med själva modemet om det är lite äldre, du kan säkerligen få ett lånemodem eller byta ut ditt också från din internetleverantör för att testa.

Lider nästan med dig för du inte kunnat spela sen releasen men ändå haft spelet

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Den kan ha ställt sig i en lägre standard än den var innan, g.dmt fast den standarden tillåter i vart fall minst 8Mbit och då borde du inte ha några problem med att streama film, jag tycker det låter som att du har störningar på din telefonledning pga långt avstånd till telestation, ring din internetleverantör och be de köra en mätning och se om det finns mycket cv-fel på din anslutning, det kan även vara något knas med själva modemet om det är lite äldre, du kan säkerligen få ett lånemodem eller byta ut ditt också från din internetleverantör för att testa.

Lider nästan med dig för du inte kunnat spela sen releasen men ändå haft spelet

Tack så mycket för din hjälp! Ska göra det snarast!

Ja, verkligen! Har haft massa problem med spelet, blev så less på det hela, haha! Suttit flera timmar om dagen och bara letat ''fixes''. För han som hade modemet innan mig sa att han hade öppnat alla portar och allt ska fungera så trodde ja honom. Så när jag ville kolla ifall det stämde så kunde han ej acc/pw på routern så jag fick nollställa det. Men nu funkar det, ska bli ruskigt skoj att spela! Aimless-Moose nickar jag (PC).

Mvh, Peter.

Permalänk
Medlem

ring din ISP. antar att detta är en modem router, de behver ställas in efter isp's krav i många fall. gårinte att ha dem som standardinställda