MMO-trötthet. Symptom & Åtgärder.

Permalänk

MMO-trötthet. Symptom & Åtgärder.

Har drabbats av en djup mmo/spelkris (spelar i princip bara mmo's... ps3an används som filmmaskin).

Jag har under de senaste åren spelat praktiskt taget alla mmos på marknaden. Började med WOTLK när 2007 (första dataspel jag över huvud taget spelat).
Sedan har jag spelat/testat... LOTRO, Aion, StarTrek Online, Allods, Alganon, Wizard 101, DaD Online, Conan, Wurm, Mortal Online, APB, Rift, FF14, Warhammer Online, Runes of Magic, Entropia, Second Life, Perfect World, Myst Online, Maestia, Darkfall, SWTOR mfl mfl

Nu är det tvärstopp. Loggar in på SWTOR (bara L18 fast jag lirat sedan prelaunch)... bara för att logga ut igen. Loggar in i Darkfall (spelat sedan starx efter launch)... stirrar på min bank och loggar or. loggar in i EVE.... fixar lite med training, minar lite.... bara för att logga ut. WoW kontot tog slut för en månad sedan och spelet är avinstallerat.

Så, mina funderingar.

Hur länge tror ni en "spelkris" av den här typen varar?
Hur förkortar jag den?
Tips på vad jag gör under tiden (läser enorma mängder böcker just nu viofs är av godo)?

Av alla spel ovan har jag bara riktigt underbara minnen från två. Min första tid i WoW då min gnome mage dog om och om igen pga min okunskap... jag var livrädd varje gång jag kom till en ny zon... sålde mina herbs till vendors och trodde det var bra ekonomi... (jag visste inget om wow eller något annat spel när jag startade). Sedan fann jag Darkfall! Var fullkommligt skräckslagen de första månaderna... blev gankad och av med allt så många gånger att jag tappade räkningen. Gick med i en klan.... och upptäckte glädjen i sieges.... ett spel där tom en noob gör nytta.... bakom en kanon, med att reparera fartyg eller att supporta de bättre spelarna i strid för att ge dem mer tid att tex heale upp sig. Att med 20 andra ta sig an en Fire Dragon... bara för att efter en kvart när besten är nere bli attackerade av 40 ur en annan klan och förlora allt. Eller komma in i en dungeon ensam och finna en veteran som är nere på 10% health.... så jag kan besegra honom och gå därifrån med loot som är värt mer än allt jag samlat i banken under en månad. Jag vill ha tillbaka dessa känslor! Tror knappast Hutball kan ge mig det.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

HAHHAHAHA sålde dina herbs till vendorn, pro :D.

Men jo. Wow var awesome ibörjan

Minns första gången jag drog till brill med min hunter.
och så kutade jag in i någon mörk zone, och där fanns massa elaka björnar
började dpsa dom med hpn gick inte ens ner lite

och då såg jag att dom hade en döskalle istället för level.

Lite naab som drar till western plaguelands som lvl 20

Har för mig att min första warrior hade tailoring också... inte det mest ultimata kanske

Permalänk
Medlem

Om vi ska vara seriösa så får du nog vänta tills ett bra MMO kommer ^^.

Jag gissar på GW2 eller Blizzards nya Titans.

Permalänk
Medlem

Ta detta på rätt sätt, jag känner igen det från både mig själv och bekanta men det låter som du behöver gå utanför dörrarna. Ge tusan i att spela på ett bra tag och leta upp en annan hobby för åtminstone några månader. Skaffa lite perspektiv helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Har gjort samma resa som trådskaparen och den enda lösningen är att strunta i mmo liren. Det vill säga avinstallera spelen från datorn och hitta nya spel. Jag har börjat med battlefield 3 och levelar min char på ett snarlikt sätt som mina mmo karaktärer, men under helt andra premisser
Och även en noob gör nytta i det spelet

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Har drabbats av en djup mmo/spelkris (spelar i princip bara mmo's... ps3an används som filmmaskin).

Jag har under de senaste åren spelat praktiskt taget alla mmos på marknaden. Började med WOTLK när 2007 (första dataspel jag över huvud taget spelat).
Sedan har jag spelat/testat... LOTRO, Aion, StarTrek Online, Allods, Alganon, Wizard 101, DaD Online, Conan, Wurm, Mortal Online, APB, Rift, FF14, Warhammer Online, Runes of Magic, Entropia, Second Life, Perfect World, Myst Online, Maestia, Darkfall, SWTOR mfl mfl

Nu är det tvärstopp. Loggar in på SWTOR (bara L18 fast jag lirat sedan prelaunch)... bara för att logga ut igen. Loggar in i Darkfall (spelat sedan starx efter launch)... stirrar på min bank och loggar or. loggar in i EVE.... fixar lite med training, minar lite.... bara för att logga ut. WoW kontot tog slut för en månad sedan och spelet är avinstallerat.

Så, mina funderingar.

Hur länge tror ni en "spelkris" av den här typen varar?
Hur förkortar jag den?
Tips på vad jag gör under tiden (läser enorma mängder böcker just nu viofs är av godo)?

Av alla spel ovan har jag bara riktigt underbara minnen från två. Min första tid i WoW då min gnome mage dog om och om igen pga min okunskap... jag var livrädd varje gång jag kom till en ny zon... sålde mina herbs till vendors och trodde det var bra ekonomi... (jag visste inget om wow eller något annat spel när jag startade). Sedan fann jag Darkfall! Var fullkommligt skräckslagen de första månaderna... blev gankad och av med allt så många gånger att jag tappade räkningen. Gick med i en klan.... och upptäckte glädjen i sieges.... ett spel där tom en noob gör nytta.... bakom en kanon, med att reparera fartyg eller att supporta de bättre spelarna i strid för att ge dem mer tid att tex heale upp sig. Att med 20 andra ta sig an en Fire Dragon... bara för att efter en kvart när besten är nere bli attackerade av 40 ur en annan klan och förlora allt. Eller komma in i en dungeon ensam och finna en veteran som är nere på 10% health.... så jag kan besegra honom och gå därifrån med loot som är värt mer än allt jag samlat i banken under en månad. Jag vill ha tillbaka dessa känslor! Tror knappast Hutball kan ge mig det.

Skit i datorn ett tag, gör någonting annat, börja idrotta/gymma för att få igång kroppen kanske?
Alternativt spela något bra singleplayer spel, Beyond Good and Evil är ett hejdundrans sådant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Om vi ska vara seriösa så får du nog vänta tills ett bra MMO kommer ^^.

Jag gissar på GW2 eller Blizzards nya Titans.

Och Titan lär dröja ett gäng år till då vi inte ens vet vad det kommer handla om eller ens vad det egentligen kommer heta, "Titan" är ju bara ett projektnamn

Har själv varit i TS situation (dock körde jag aldrig så många olika MMO.. fattar inte hur man skulle hinna med minst 23 MMO på mindre än 5 år..) och min lösning var att helt sluta försöka ha roligt i spelen och avinstallerade allt och ägnade mig åt annat istället tills jag faktiskt kände ett sug att börja spela igen och då blev det mest singelplayer spel för att sen gå tillbaka lite till MMO fast den här gången med mer casual inställning.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag känner igen det där. Jag fick nog innan jag orkade spela igenom första expansionen till WoW och kör mest co-op typ Left4Dead, Dead Island osv med undantag för Fallen Earth The old Republic ibland. Har tyvärr inte fått tillbaks sugen än.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Man vill gärna få tillbaka den där känslan som fanns när ett MMO var nytt. Utforskningen i sig var halva nöjet. Vanilla wow var verkligen speciellt, mitt första MMO, och jävlar vad seriös jag var med raidande. När Burning Crusade släpptes försvann magin på nåt sätt. Allt man jobbat så hårt med var förgäves. I varje expansion har jag velat få tillbaka samma känsla som när man först startade upp wow, men den har aldrig kommit tillbaka. Nu har jag inte kört wow på ett år och det känns rätt skönt. Har inget intresse alls av att börja igen.

Permalänk
Medlem

Några smått spelberoende grabbar ser ja

gå ut och gör något, gå på stan, fika, gå på bio Sitt inte där hemma varje dag och kasta bort livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Har drabbats av en djup mmo/spelkris (spelar i princip bara mmo's... ps3an används som filmmaskin).

Jag har under de senaste åren spelat praktiskt taget alla mmos på marknaden. Började med WOTLK när 2007 (första dataspel jag över huvud taget spelat).
Sedan har jag spelat/testat... LOTRO, Aion, StarTrek Online, Allods, Alganon, Wizard 101, DaD Online, Conan, Wurm, Mortal Online, APB, Rift, FF14, Warhammer Online, Runes of Magic, Entropia, Second Life, Perfect World, Myst Online, Maestia, Darkfall, SWTOR mfl mfl

Nu är det tvärstopp. Loggar in på SWTOR (bara L18 fast jag lirat sedan prelaunch)... bara för att logga ut igen. Loggar in i Darkfall (spelat sedan starx efter launch)... stirrar på min bank och loggar or. loggar in i EVE.... fixar lite med training, minar lite.... bara för att logga ut. WoW kontot tog slut för en månad sedan och spelet är avinstallerat.

Så, mina funderingar.

Hur länge tror ni en "spelkris" av den här typen varar?
Hur förkortar jag den?
Tips på vad jag gör under tiden (läser enorma mängder böcker just nu viofs är av godo)?

Av alla spel ovan har jag bara riktigt underbara minnen från två. Min första tid i WoW då min gnome mage dog om och om igen pga min okunskap... jag var livrädd varje gång jag kom till en ny zon... sålde mina herbs till vendors och trodde det var bra ekonomi... (jag visste inget om wow eller något annat spel när jag startade). Sedan fann jag Darkfall! Var fullkommligt skräckslagen de första månaderna... blev gankad och av med allt så många gånger att jag tappade räkningen. Gick med i en klan.... och upptäckte glädjen i sieges.... ett spel där tom en noob gör nytta.... bakom en kanon, med att reparera fartyg eller att supporta de bättre spelarna i strid för att ge dem mer tid att tex heale upp sig. Att med 20 andra ta sig an en Fire Dragon... bara för att efter en kvart när besten är nere bli attackerade av 40 ur en annan klan och förlora allt. Eller komma in i en dungeon ensam och finna en veteran som är nere på 10% health.... så jag kan besegra honom och gå därifrån med loot som är värt mer än allt jag samlat i banken under en månad. Jag vill ha tillbaka dessa känslor! Tror knappast Hutball kan ge mig det.

Testa Tibia, det är gratis och 2D grafik och helt olikt alla andra mmorpg's på marknaden..

Permalänk
Medlem

Kände lika dant och slutade därför spela wow, inte mer med det. När ett spel inte är kul så slutar man.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Främling:

Har drabbats av en djup mmo/spelkris (spelar i princip bara mmo's... ps3an används som filmmaskin).

Jag har under de senaste åren spelat praktiskt taget alla mmos på marknaden. Började med WOTLK när 2007 (första dataspel jag över huvud taget spelat).
Sedan har jag spelat/testat... LOTRO, Aion, StarTrek Online, Allods, Alganon, Wizard 101, DaD Online, Conan, Wurm, Mortal Online, APB, Rift, FF14, Warhammer Online, Runes of Magic, Entropia, Second Life, Perfect World, Myst Online, Maestia, Darkfall, SWTOR mfl mfl

Nu är det tvärstopp. Loggar in på SWTOR (bara L18 fast jag lirat sedan prelaunch)... bara för att logga ut igen. Loggar in i Darkfall (spelat sedan starx efter launch)... stirrar på min bank och loggar or. loggar in i EVE.... fixar lite med training, minar lite.... bara för att logga ut. WoW kontot tog slut för en månad sedan och spelet är avinstallerat.

Så, mina funderingar.

Hur länge tror ni en "spelkris" av den här typen varar?
Hur förkortar jag den?
Tips på vad jag gör under tiden (läser enorma mängder böcker just nu viofs är av godo)?

Av alla spel ovan har jag bara riktigt underbara minnen från två. Min första tid i WoW då min gnome mage dog om och om igen pga min okunskap... jag var livrädd varje gång jag kom till en ny zon... sålde mina herbs till vendors och trodde det var bra ekonomi... (jag visste inget om wow eller något annat spel när jag startade). Sedan fann jag Darkfall! Var fullkommligt skräckslagen de första månaderna... blev gankad och av med allt så många gånger att jag tappade räkningen. Gick med i en klan.... och upptäckte glädjen i sieges.... ett spel där tom en noob gör nytta.... bakom en kanon, med att reparera fartyg eller att supporta de bättre spelarna i strid för att ge dem mer tid att tex heale upp sig. Att med 20 andra ta sig an en Fire Dragon... bara för att efter en kvart när besten är nere bli attackerade av 40 ur en annan klan och förlora allt. Eller komma in i en dungeon ensam och finna en veteran som är nere på 10% health.... så jag kan besegra honom och gå därifrån med loot som är värt mer än allt jag samlat i banken under en månad. Jag vill ha tillbaka dessa känslor! Tror knappast Hutball kan ge mig det.

http://vanilla.wow-one.com

ge detta en chans 5k spelare

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av adfi:

Om vi ska vara seriösa så får du nog vänta tills ett bra MMO kommer ^^.

Jag gissar på GW2 eller Blizzards nya Titans.

Mjo, man väntar ju på GW2 och Tera.... fast Tera kommer jag nog inte gilla då jag inte klarar lira wow-aktiga spel längre. Darkfall förstörde alla spel utan full loot för mig.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Spela något bra singleplayer spel istället, t.ex. Knights of the old republic eller liknande där handlingen är tillräckligt fängslande för att nå genom den MMO-vållade speltröttheten.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Tror tröttheten kommer för att man sett så mycket redan, och för att MMOs nästan aldrig kommer med något nytt.
Är alltid samma stil på professions och skills.

Det jag tyckt varit sämst på sista tiden är: Varför tar nästan alla MMOs bort autoattack från melee klasser och "hunter" klasser?
wtf. tycker att det är en stor del av spelet. Lirade en fury warrior i tbc, och älskade o se hur mina autohits även gjorde sjuk dmg.
var inte bara mina spells.

Sen så gillar jag inte att kvalitén var väldigt skiftande.
verkar inte som att MMO skaparna förstår att grafiken är viktiga i spelet också.

Tex. SWTOR såg fint ut, tills jag startade det.
tror att det är den fulaste grafiken jag sett på länge... då ser Rift bättre ut(grafiken) fast gameplayen är sämre i det spelet!

Permalänk
Medlem

Det är ju helt enkelt så att du har tröttnat. Inget konstigt med det, spelade t.ex. EVE i c:a 5 år och de första 3½ spelade jag hela tiden. Sen tar man paus och kommer tillbaka, rinse and repeat, dock så blir pauserna längre och längre medans speltiden minskar.
Har SWTOR nu efter att itne spelat WOW på 10 månader, men jag kommer inte igång. Kör mer instant action ala Battlefield 3 eller liknande.
Ta en rejäl paus och hitta på något annat att göra och se hur det känns, kan vara väldigt befriande

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av adfi:

Tror tröttheten kommer för att man sett så mycket redan, och för att MMOs nästan aldrig kommer med något nytt.
Är alltid samma stil på professions och skills.

Det jag tyckt varit sämst på sista tiden är: Varför tar nästan alla MMOs bort autoattack från melee klasser och "hunter" klasser?
wtf. tycker att det är en stor del av spelet. Lirade en fury warrior i tbc, och älskade o se hur mina autohits även gjorde sjuk dmg.
var inte bara mina spells.

Sant, inte mycket nytt. Alldrig den där känslan av skräckblandad nyfikenhet.
Autoattack och låsning på target klarar jag inte längre. I Mortal Online och Darkfall måste man sikta... vilket jag tycker känns naturligt och rätt.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av warh0g:

Ta en rejäl paus och hitta på något annat att göra och se hur det känns, kan vara väldigt befriande

Kommer nog testa både Tera och GW2... men det är Darkfall 2.0 jag väntar på. Roar mig med litteratur fram till dess.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

http://wow-one.com/

Vanilla wow privat server, MYCKET aktiv alltid över 1500 spelare online på kvällen är det 2,9k-3k+.

Man lvlar 12x snabbare, aktiva raiding guilds, mycket pvp, många svenskar. Man kan dock stäng av sin 12x xp så man bara har 1x (normal lvling fart). Tycker det är riktigt kul att lira där.

Visa signatur

|CM Haf 922|GTX 560 ti oc|G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming|Intel Core 2500k 3,3ghz|FSP Aurum 700W|P8P67 PRO REV B3|CM Hyper 212 plus|Hörlurar: AKG K 480 NC|

Permalänk
Medlem

det jag tyckte funka var att man går med i någon grupp som har TS/ventrilo (i det MMO man spelar) och sitta och tjöta med dom samtidigt som man spelar.

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Skrivet av Zedarion:

det jag tyckte funka var att man går med i någon grupp som har TS/ventrilo (i det MMO man spelar) och sitta och tjöta med dom samtidigt som man spelar.

Sitter alltid i skype med mina polare:p

Visa signatur

|CM Haf 922|GTX 560 ti oc|G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming|Intel Core 2500k 3,3ghz|FSP Aurum 700W|P8P67 PRO REV B3|CM Hyper 212 plus|Hörlurar: AKG K 480 NC|

Permalänk
Medlem

om ni lirar css, sväng på swedish inferno, alltid kö och alltid tjatter på svenska, mao alltid bra stämning

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adfi:

Om vi ska vara seriösa så får du nog vänta tills ett bra MMO kommer ^^.

Jag gissar på GW2 eller Blizzards nya Titans.

"Bra" lol NCsoft och BRA går inte ihop.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

om ni lirar css, sväng på swedish inferno, alltid kö och alltid tjatter på svenska, mao alltid bra stämning

Japp! Mycket bra server! Saknar den där killen som jobbar länge på båtar bara, han har så sköna kommentarer

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Hedersmedlem

Spela Anarchy Online.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

"Bra" lol NCsoft och BRA går inte ihop.

Skön eller;p?
och dessutom så är det ArenaNet som gör GW2

NCsofts AION tex var både fint och hade ganska skön stil.
Allt var inte flopp med spelet. fanns bra saker.
Det jag störde mig mest på var att man blir låst i 1 sec när man castar en spell,
för att animationen inte tillåter att man rör sig.

Artwork'en i AION var mindblowing. Ett av de bättre spelen när det gäller skins för items (vapen/armor)
Wow var bra ibörjan på detta, men i wotlk/cata så började allt bli fult av någon anledning.

Tjusningen med AION var dessutom att det var ruskigt hardcore.
man fick tex inte bästa pvp gearen utan att göra något alls för att förtjäna det.
Aions PVP system var dessutom awesome. När man hade kommit upp till en gräns så kunde man förlora en hel del
pvp poäng om man dog mot någon som nästan var samma rank typ.
Så blev att folket i toppen slogs lite om poängen.

Påminde lite om highwarlord tiden i wow :>

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Främling:

Har drabbats av en djup mmo/spelkris (spelar i princip bara mmo's... ps3an används som filmmaskin).

Jag har under de senaste åren spelat praktiskt taget alla mmos på marknaden. Började med WOTLK när 2007 (första dataspel jag över huvud taget spelat).
Sedan har jag spelat/testat... LOTRO, Aion, StarTrek Online, Allods, Alganon, Wizard 101, DaD Online, Conan, Wurm, Mortal Online, APB, Rift, FF14, Warhammer Online, Runes of Magic, Entropia, Second Life, Perfect World, Myst Online, Maestia, Darkfall, SWTOR mfl mfl

Nu är det tvärstopp. Loggar in på SWTOR (bara L18 fast jag lirat sedan prelaunch)... bara för att logga ut igen. Loggar in i Darkfall (spelat sedan starx efter launch)... stirrar på min bank och loggar or. loggar in i EVE.... fixar lite med training, minar lite.... bara för att logga ut. WoW kontot tog slut för en månad sedan och spelet är avinstallerat.

Så, mina funderingar.

Hur länge tror ni en "spelkris" av den här typen varar?
Hur förkortar jag den?
Tips på vad jag gör under tiden (läser enorma mängder böcker just nu viofs är av godo)?

Av alla spel ovan har jag bara riktigt underbara minnen från två. Min första tid i WoW då min gnome mage dog om och om igen pga min okunskap... jag var livrädd varje gång jag kom till en ny zon... sålde mina herbs till vendors och trodde det var bra ekonomi... (jag visste inget om wow eller något annat spel när jag startade). Sedan fann jag Darkfall! Var fullkommligt skräckslagen de första månaderna... blev gankad och av med allt så många gånger att jag tappade räkningen. Gick med i en klan.... och upptäckte glädjen i sieges.... ett spel där tom en noob gör nytta.... bakom en kanon, med att reparera fartyg eller att supporta de bättre spelarna i strid för att ge dem mer tid att tex heale upp sig. Att med 20 andra ta sig an en Fire Dragon... bara för att efter en kvart när besten är nere bli attackerade av 40 ur en annan klan och förlora allt. Eller komma in i en dungeon ensam och finna en veteran som är nere på 10% health.... så jag kan besegra honom och gå därifrån med loot som är värt mer än allt jag samlat i banken under en månad. Jag vill ha tillbaka dessa känslor! Tror knappast Hutball kan ge mig det.

Få minnesförlust, börja spela igen. (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Problemet är att alla kopierar WoW numera så har man spelat ett mmog så har man sett alla senaste 5 åren. Får hoppas på att det kommer lite nya koncept snart annars är genren utdöende. Personligen så skulle jag vilja se ett mmog som skippar all tyngd på gear och belönar skill istället.

Permalänk
Avstängd

Ta det från en som spelat _Alla_ gratis mmo som finns (fram till runt 2009) - inte fastnat för något - alla är likadana.

Ta ett break från datorn/spelet. Gjorde jag med Guild Wars i två år och sen kom jag in i det igen, hittade nya personer att spela med och tyckte att det var roligt igen.

Visa signatur

lolclockers