Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Verkar ett udda krav att de måste vara fysiskt jättestora ... men har du för den delen pillat med ett par HD800? De är inga småttingar: kuddarna är minst sagt omslutande, och tveklöst skönare än någon gradolur jag provat. (GS1000 har väl fint trä, men den där ganska hårda skumplastkudden ser rätt billig ut, och ungefär motsvarande kudde på tex 325i var inte bekväm nånstans IMHO)

Vad är rimlig peng förresten? Är Audeze LCD2 billiga och stora nog för dig?
Fast är du van vid Grado kommer de nog kännas för dämpade i diskanten misstänker jag.

Nu blev det lite fel, jag är ute efter ett par små hörlurssnäckor av typen in-ear eller liknande. Storleken är bra på GS1000 kuddarna, de är ungefär 50% större omkrets och ligger extremt lätt mot skallen, inte mot öronen som alla övriga gradolurar gör. Håller med om att skummet kan se B ut men ett par rymdskeppshörlurar som HD800 ser glansiga och fina ut men designen får mig att tänka på bilar och motorcyklar snarare. Omslutande kuddar är underbart, tror HD800 skulle passa mig perfekt på det viset!

Har ett par Beyerdynamic som också har mycket sköna kuddar, där har vi en markant skillnad i ljudbild jämfört med Grado, som att man lagt en kudde i lurarna.

Åter till frågan, små hörlurar i stil med de vanliga iphonelurarna man får med fast betydligt rikare.

Tips?

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Hifiklubben var mycket Peter Lyngdorfs egna skötebarn, och nu har han ju lämnat "klubben" och kör vidare under eget namn i Lyngdorfaudio numera. hifiklubben var bra när de kom, men numera är de som vilken kedja som helst, och lever på marknadsföring snarare än produktprestanda och bra lyssning, tex B&W har jag aldrig hört dem spela på på ett rättvisande sätt.
Man kan tycka vad man vill om de stora (mediamarkt och elgiganten) men de har iallafall pressat de andra lite även på riktig hifi och inte bara på volym 3995:- paketen.

Enda egentliga fördelen med hifiklubben är väl att man faktiskt kan lyssna på sakerna och koppla in vad man vill i butikerna.
Många köper ju saker direkt från internet helt osett och olyssnat så det är väl en positiv aspekt i a f.

hifiklubben var ganska prisvärda för 10-15 år sedan. Nu är dom jävligt dyra skulle jag säga. Det man fick för totalt kanske 6000 förr kostar nu 12000 för motsvarande grejer typ. Är det någon här som dubblat sin lön efter skatt på 15 år på samma jobb? Eller kanske gör hälften så mycket men får lika mycket betalt? Nej jag trodde väl inte det. inte ens om man räknar med en 4%ig inflation så går den ekvationen ihop.

Vet ni vad det är som kostar i dagens samhället?

Marknadsföring och transporter och "handarbete". Kanske 30-40% marknadföring, 20-30% transport (det ska ju skickas från kina eller whatever) och 10-20% montering/inpassning/finetuning. Engineering och material brukar ju väldigt sällan övergå 20% totalt. Och det är ju lite ironiskt eftersom det är där prestandan sitter. idealiskt borde det vara 40-50% material, 30-40% engineering, reklam 0,0%, transport 2% (lokalt tillverkad) och resten transport/handarbete/inpassning.

Ju mer okänd produkten är desto mer valuta får du för pengarna, när du ser reklam på tv, i tunnelbanan, på bussen, whatever ja då vet du utan tvivel att det är en skitprodukt, och är den inte skit så är den åtminstone 300% överprisad, för reklamen är knappast gratis kan jag lova.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Skrivet av sinom:

Har lyssnat alldeles för lite i Sennheisers lurar för att skapa en ordentlig uppfattning.. Dumt att ge sig in i en hörlursdiskussion utan det köttet på benen men men. GS1000 SER iaf mer classy ut:

http://www.electronichouse.com/images/slideshow/he_headphoner...

Vilka tillverkare gör ordentliga snäckor för en rimlig peng? Ganska enkelt att tappa bort dyrgriparna när de är så små lix, ingen chans att jag kan tappa bort ovan nämnda bjässar.

Tips?

Shure och Westone. Westone var dessutom dom som tillverkade och designade Shures första iems.

Jag skulle tro att Westone är där du hittar bäst ljud, bäst hållbarhet och bäst prisvärdhet. Steget ner är Shure, Shure har ganska lång erfarenhet av mikrofoner och pickupper och sånt, men deras bästa grejer såsom dom nya bandmicarna, det är inte deras egna konstruktioner, dom köpte bara upp företaget som gjorde dom och satte sitt märke på micarna, likadant med dynamiska micar, Electrovoice har alltid åkt åttor runt allt Shure någonsing tillverkat och någonsin kommer tillverka också för den delen. Pickupperna har väl aldrig riktigt varit i högsta ligan heller, men dessa skulle jag tro är designade in house s a s. Köp Ortofon istället, då gråter man mindre. Och det var ju likadant med deras iems, det var Westone som gjorde dom från grund och botten.

Och med den kunskapen så kan man lista ut att Shure är ganska bra, men lite dyrare för vad man faktiskt får, oasvsett branch. Jag hade inte tvekat att köpa Shure snäckor dock, men jag hellre köpt Westone. Resten hade jag nog inte köpt alls av olika anledningar.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem

Jaha, kan väl ta vad jag sitter med då..
Lyssnar vanligtvis med ett par Stax Lambda, drivaggregatet är (tyvärr) passivt så till detta har jag en rörförstärkare, en Audio Space Mini-2SE, dacen är en Musical Fidelity X-DAC v3 med moddad nätdel och den får sitt via en M2TECH hiFace (usb -> s/pdif omvandlare).
Det låter mycket bra, har inte så mycket annat i high-end väg att jämföra med egentligen.

Förstärkaren är kul, man kan få den att låta lite olika med omkopplare på fronten, ultralinjärt läge, triodläge samt hög och låg motkoppling. Mycket underhållande.

Spelglad kombo med slikeslent mellan och diskantregister, basen saknar däremot lite styrka.Den finns där, men inte så markerat. Bas är inte Staxarnas paradnummer, inte heller rörförstärkarens, men det positiva överväger.
Kan sitta en hel kväll och bara spela och spela och spela..

Uppsättning två i sovrummet, AKG K520 ihop med en Onkyo A-5VL som får ljudet av en Music Streamer II+, låter helt ok.
Staxarna ihop med Onkyon låter (jfrt med rörhäcken)svalt, analytiskt, dynamiskt (basen blir mer markerad) och något mer detaljerat.
Onkyon har digitala slutsteg och har en helt annan karaktär än Audio Spacen. Inte lika spelglatt ljud, mer exakt men klart njutbart.
Emellertid, elektrostaterna trivs bäst med rörisen, det bara känns så.

Tyvärr har jag inte fått wasapi att funka vare sig i winamp eller foobar utan att det hackar och knastrar.
Men det lilla jag lyckats använda det så kan jag inte säga att det lät annorlunda än de outputs som W7 bistår med i grunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganymede:

Jaha, kan väl ta vad jag sitter med då..
Lyssnar vanligtvis med ett par Stax Lambda, drivaggregatet är (tyvärr) passivt så till detta har jag en rörförstärkare, en Audio Space Mini-2SE, dacen är en Musical Fidelity X-DAC v3 med moddad nätdel och den får sitt via en M2TECH hiFace (usb -> s/pdif omvandlare).
Det låter mycket bra, har inte så mycket annat i high-end väg att jämföra med egentligen.

Förstärkaren är kul, man kan få den att låta lite olika med omkopplare på fronten, ultralinjärt läge, triodläge samt hög och låg motkoppling. Mycket underhållande.

Spelglad kombo med slikeslent mellan och diskantregister, basen saknar däremot lite styrka.Den finns där, men inte så markerat. Bas är inte Staxarnas paradnummer, inte heller rörförstärkarens, men det positiva överväger.
Kan sitta en hel kväll och bara spela och spela och spela..

Uppsättning två i sovrummet, AKG K520 ihop med en Onkyo A-5VL som får ljudet av en Music Streamer II+, låter helt ok.
Staxarna ihop med Onkyon låter (jfrt med rörhäcken)svalt, analytiskt, dynamiskt (basen blir mer markerad) och något mer detaljerat.
Onkyon har digitala slutsteg och har en helt annan karaktär än Audio Spacen. Inte lika spelglatt ljud, mer exakt men klart njutbart.
Emellertid, elektrostaterna trivs bäst med rörisen, det bara känns så.

Tyvärr har jag inte fått wasapi att funka vare sig i winamp eller foobar utan att det hackar och knastrar.
Men det lilla jag lyckats använda det så kan jag inte säga att det lät annorlunda än de outputs som W7 bistår med i grunden.

Nice, Do show pics, cellphone is better then nothing.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska försöka greja lite pics efter helgen !

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigmac pro:

Shure och Westone. Westone var dessutom dom som tillverkade och designade Shures första iems.

Jag skulle tro att Westone är där du hittar bäst ljud, bäst hållbarhet och bäst prisvärdhet. Steget ner är Shure, Shure har ganska lång erfarenhet av mikrofoner och pickupper och sånt, men deras bästa grejer såsom dom nya bandmicarna, det är inte deras egna konstruktioner, dom köpte bara upp företaget som gjorde dom och satte sitt märke på micarna, likadant med dynamiska micar, Electrovoice har alltid åkt åttor runt allt Shure någonsing tillverkat och någonsin kommer tillverka också för den delen. Pickupperna har väl aldrig riktigt varit i högsta ligan heller, men dessa skulle jag tro är designade in house s a s. Köp Ortofon istället, då gråter man mindre. Och det var ju likadant med deras iems, det var Westone som gjorde dom från grund och botten.

Och med den kunskapen så kan man lista ut att Shure är ganska bra, men lite dyrare för vad man faktiskt får, oasvsett branch. Jag hade inte tvekat att köpa Shure snäckor dock, men jag hellre köpt Westone. Resten hade jag nog inte köpt alls av olika anledningar.

Bra svar! Funderat mycket kring Shure faktiskt, haft för lite vetskap om smålurar för att chansköpa ett par dyrare. Westone ser rejält avancerade ut, prisklassen likaså Får se vad som kommer ut i andra änden när jag väl bestämt mig!

Skulle jättegärna se bilder på STAX-"setupen", intressanta lurar minst sagt!

Permalänk
Medlem

Kanske har ett par K701 på gång. Ganska billigt så känner att det vore värt det även fast jag inte tyckte dom var bra till rock. Får försöka lösa det med EQ eller ha kvar mina K271 för rock

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Vilken förstärkare är bra till dom här högtalarna? http://www.ljudia.se/hifi-hemmabio-s82107/hogtalare-s82110/ho... budget skulle nog va 2-4000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Vilken förstärkare är bra till dom här högtalarna? http://www.ljudia.se/hifi-hemmabio-s82107/hogtalare-s82110/ho... budget skulle nog va 2-4000kr

Du har nog hamnat lite fel...
Men ja, mitt råd till dig är att du INTE köper dom där högtalarna. Vad ska du ha högtalarna till? Hur ser rummet ut? Vad för musik lyssnar du på? Jag kan nog komma med något bättre förslag bara du svarar på mina frågor. Skapa en egen tråd om det där istället. Detta är en tråd för hörlurar och saker som har med det att göra, inte högtalare.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Hej.

+

Ultrasone Edition 8 Limited och en Violectric V200 är allt jag behöver.

Permalänk
Medlem

Fina saker, vad jag kunnat googla - high-end, verkligen..berätta gärna lite mer !
Ljudkaraktär, hur låter kombon jämfört med annat ? Jag vill veta !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Kanske har ett par K701 på gång. Ganska billigt så känner att det vore värt det även fast jag inte tyckte dom var bra till rock. Får försöka lösa det med EQ eller ha kvar mina K271 för rock

Hur billigt då, nya eller beg. ? - är sugen på ett par nämligen.

Permalänk
Medlem

Ultrasone ed8 är helt klart toksnygga
(även om jag föredrar icke-limited edition utan träranden)

... men när jag hörde dem på Sheratonmässan så imponerade de inte jämfört med HD800 när de drevs av samma Antelope-stärkare.
Jag måste fått en dålig "seal" på huvudet, för ED8 lät lite tunna och svaga där och då. Kort orättvis jämförelse, men iallafall.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Du har nog hamnat lite fel...
Men ja, mitt råd till dig är att du INTE köper dom där högtalarna. Vad ska du ha högtalarna till? Hur ser rummet ut? Vad för musik lyssnar du på? Jag kan nog komma med något bättre förslag bara du svarar på mina frågor. Skapa en egen tråd om det där istället. Detta är en tråd för hörlurar och saker som har med det att göra, inte högtalare.

Varför ska jag inte köpa dom?
Står förstärkare, så därför skrev jag.

Ska pumpas musik. Allt möjligt, mest club musik och sånt. Och rummet är fyrkantigt?

Permalänk
Skrivet av Ganymede:

Fina saker, vad jag kunnat googla - high-end, verkligen..berätta gärna lite mer !
Ljudkaraktär, hur låter kombon jämfört med annat ? Jag vill veta !

Ja, det är fina saker. Enda nackdelen är väl att jag får ont av hörlurarna efter ett par timmar, men det gör inget.
Både förstärkaren och hörluren går åt det varma hållet. Vilket jag gillar. Föredrar inte det kalla analytiska ljudet som man kan få av andra hörlurar.
Men allt fungerar bra. Basen är är mysig och rätt kraftfull i vissa musikgenrer, utan att förstöra mellanregistret som är klart och väldetaljerat. Det finns en bra balans i ljudet. Inget som tar över! Det är en bra kombo att testa, tycker jag.

Vet inte riktigt vad jag ska säga, men jag gillar det jag hör!

Skrivet av Roger W:

Ultrasone ed8 är helt klart toksnygga
(även om jag föredrar icke-limited edition utan träranden)

... men när jag hörde dem på Sheratonmässan så imponerade de inte jämfört med HD800 när de drevs av samma Antelope-stärkare.
Jag måste fått en dålig "seal" på huvudet, för ED8 lät lite tunna och svaga där och då. Kort orättvis jämförelse, men iallafall.

Jag förstår vad du menar, men i min mening så kan man inte jämföra öppna och stängda hörlurar på samma sätt.
Och HD800 är en bra hörlur. Har inte spenderat så jättemycket tid med den, men ändå.

Letar faktiskt efter ett öppet komplement, som kan komplettera ED8'an.
Är alltid bra att ha en öppen, och en stängd hörlur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Varför ska jag inte köpa dom?
Står förstärkare, så därför skrev jag.

Det står också tråden för hörlursgalningar. Förstärkare lär alltså hänvisa till hörlursförstärkare
... så din fråga hör hemma någon annanstans IMHO.

-------

Racemouse, vad jag än sa tidigare, så skulle jag helt klart gärna leka lite med din anläggning

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Racemouse:

Jag förstår vad du menar, men i min mening så kan man inte jämföra öppna och stängda hörlurar på samma sätt.

Varför ? Om det endast handlar om ljudkvalitet så spelar väl principen ingen roll, handlar det däremot om att de ska ha avskärmning mot yttervärlden eller andra egenskaper så kan principen spelar roll, men inte om det enbart handlar om ljudkvalitet, då finns det bra och dåliga lurar av alla olika principer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Varför ? Om det endast handlar om ljudkvalitet så spelar väl principen ingen roll, handlar det däremot om att de ska ha avskärmning mot yttervärlden eller andra egenskaper så kan principen spelar roll, men inte om det enbart handlar om ljudkvalitet, då finns det bra och dåliga lurar av alla olika principer.

Jag förstår hur du menar.
Det jag menade var väl att du aldrig kommer få lika stora ljudbild i en stängd hörlur (i nuläget), som du får ur en öppen. En öppen hörlur låter ju nästan alltid mer naturlig än en stängd. Det beror väl på vilka aspekter man blandar in. Om man bortser från ljudkvalité och går efter byggkvalité, design, passform m.m. så är det väl lättare att jämföra hörlurar, öppna som stängda.

Hoppas detta makes sense, eller något. Känner mig lite trött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racemouse:

Hej.

+

Ultrasone Edition 8 Limited och en Violectric V200 är allt jag behöver.

Verkligen snygga. Tillstånd att dregla?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racemouse:

Hej.

Bild
+
Bild

Ultrasone Edition 8 Limited och en Violectric V200 är allt jag behöver.

Väldigt snygg setup. Tyvärr är Ultrasone lite love or hate...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Väldigt snygg setup. Tyvärr är Ultrasone lite love or hate...

Edition 10 är väl känd för att vara en speciell hörlur som de flesta inte gillar. Edition 8 är däremot en annan femma och är en mycket mer uppskattad hörlur åtminstone på Head-fi.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Arazand:

Väldigt snygg setup. Tyvärr är Ultrasone lite love or hate...

http://www.youtube.com/watch?v=L34S4Tt1EuQ&feature=player_emb...

Skit i ljudet, de där lurarna var något av det sexigaste jag sett. Man vill ju bara sätta dem på en piedestal med några strategiska spotlights och bara dregla.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Edition 10 är väl känd för att vara en speciell hörlur som de flesta inte gillar. Edition 8 är däremot en annan femma och är en mycket mer uppskattad hörlur åtminstone på Head-fi.

Visst kan det vara så. Men lite skratt måste man få lägga till i den seriösa diskussionen här.

Skrivet av Zotamedu:

Skit i ljudet, de där lurarna var något av det sexigaste jag sett. Man vill ju bara sätta dem på en piedestal med några strategiska spotlights och bara dregla.

Absolut, de är grymt snygga som konst hade det passa utmärkt. Lite som de här. De är förbannat snygga skulle vilja mörda dom och sätta i eget i dom som en DIY grund.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mina Stax Lamda med drivaggregat, man kopplar aggregatet till högtalarutgångarna.
Via omkopplaren väljer man "earspeaker", eller "loudspeaker"
Stax kallar alltså lurarna för earspeakers, öronhögtalare alltså

...och en till bild..

Hörlurarna är öppna, det låter lika mycket på baksidan som insidan av dem, man kan se genom dem från sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganymede:

Mina Stax Lamda med drivaggregat, man kopplar aggregatet till högtalarutgångarna.
Via omkopplaren väljer man "earspeaker", eller "loudspeaker"
Stax kallar alltså lurarna för earspeakers, öronhögtalare alltså

http://www.imagebucket.net/bucket/usr/3090/i_Onkyo.jpg

...och en till bild..
http://www.imagebucket.net/bucket/usr/3090/i_stax_1.jpg

Hörlurarna är öppna, det låter lika mycket på baksidan som insidan av dem, man kan se genom dem från sidan.

Tycker att dom är förbennat sexiga Stax Lamda lurarna. Får en att tänka direkt på 1970-80-tals Flygplatskontrolltornstekniker. (Det ordet rullade av tunga lätt...) Ett par riktiga skönheter. Men vad händer med Audio Spacen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Skit i ljudet, de där lurarna var något av det sexigaste jag sett. Man vill ju bara sätta dem på en piedestal med några strategiska spotlights och bara dregla.

Gillar du dyrt bling, så ta en titt på de här
http://final-audio-design.com/en/archives/1478

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Tycker att dom är förbennat sexiga Stax Lamda lurarna. Får en att tänka direkt på 1970-80-tals Flygplatskontrolltornstekniker. (Det ordet rullade av tunga lätt...) Ett par riktiga skönheter. Men vad händer med Audio Spacen?

Ah, den ja..kommer här :

Den är ganska djup och inte särskilt bred, så den får ganska precis plats uppe i vänsterhörnet på datorbordet
Notera det "fina" högtalarstativet till Audiovectorn..*skäms*..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Gillar du dyrt bling, så ta en titt på de här
http://final-audio-design.com/en/archives/1478

Wow, dags att påminna chefen att skafa en cnc till företaget...

Skrivet av Ganymede:

Ah, den ja..kommer här :
Bild

Den är ganska djup och inte särskilt bred, så den får ganska precis plats uppe i vänsterhörnet på datorbordet
Notera det "fina" högtalarstativet till Audiovectorn..*skäms*..

Audio Space'n är sjukt snygg måste jag säga.
Haha, underbart stativ till Audiovectorn. *tumme upp* Ett alternativ är att du går ner till närmaste byggarbetsplats och permanent lånar 4 st markstenar modellen 150x150x200mm som du sätter stora möbeltasar på och voila stabilt som fan! Finns en del som använt det, blandannat mig själv, funkar riktigt bra om vill höja sina högtalare lite mer till öron höjd. Förutsatt att bordet klarar vikten. ;P

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Wow, dags att påminna chefen att skafa en cnc till företaget...

Audio Space'n är sjukt snygg måste jag säga.
Haha, underbart stativ till Audiovectorn. *tumme upp* Ett alternativ är att du går ner till närmaste byggarbetsplats och permanent lånar 4 st markstenar modellen 150x150x200mm som du sätter stora möbeltasar på och voila stabilt som fan! Finns en del som använt det, blandannat mig själv, funkar riktigt bra om vill höja sina högtalare lite mer till öron höjd. Förutsatt att bordet klarar vikten. ;P

Haha, bra idé, tack för tipset