Grand Theft Auto V (Konsol)

Permalänk
Snusfri
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo det vore ju inte smart att gå ut med att denna portning kommer vara lika kass som GTA IV till pc var, allt dom säger är ju till för att ge bra reklam åt spelet;) Vi får se hur det blir när det kommit ut förhoppningsvis är det lite sanning i vad dom säger i alla fall.

Tycker det är riktigt bra att dom gått ut med att portningen av GTA IV inte var bra och att de nu använder ett annat företag för det.

Rockstar brukar inte heller "skryta" eller överdriva som vissa andra spelföretag gör så det ligger nog rätt mycket bakom att PC versionen kommer att vara betydligt bättre än vad GTA IV initialt var.

Jag får runt 40-45fps med burken i sig och då har jag tonvis med bilmoddar, kraftigt uppdaterade texturer som ENB installerat så det inte så horribelt som vissa vill få det till, enda som jag stött på är att det slukar grafikminne vilket de förhoppningsvis fått till i GTA V.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Sötast
Skrivet av FknDemo:

Tråkigt att läsa igenom allt. Kollar bara på bilderna 8)

Vad synd om dig då?

Det är inte vårt jobb att skriva samma sak flera gånger för att du är för lat för att läsa det den första gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

Tycker det är riktigt bra att dom gått ut med att portningen av GTA IV inte var bra och att de nu använder ett annat företag för det.

Rockstar brukar inte heller "skryta" eller överdriva som vissa andra spelföretag gör så det ligger nog rätt mycket bakom att PC versionen kommer att vara betydligt bättre än vad GTA IV initialt var.

Jag får runt 40-45fps med burken i sig och då har jag tonvis med bilmoddar, kraftigt uppdaterade texturer som ENB installerat så det inte så horribelt som vissa vill få det till, enda som jag stött på är att det slukar grafikminne vilket de förhoppningsvis fått till i GTA V.

Nu är det säkert hel ok men när det släpptes var det inte bra speciellt inte med dåtidens standard gamingburkar (kanske släpptes före sin tid lite som crysis 1 ? ). Men man hoppas ju självklart det är som rockstar säger men jag hoppas inte för mycket förrän jag fått bevis heltenkelt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EpicBoobs:

Det verkar som att vissa inte läst speciellt mycket.
Rockstar har meddelat att de vet om att den tidigare portningen av GTA IV till PC vart mindre lyckad och de har lovat att den kommer att bli betydligt bättre i GTA V.

Att Rockstar ens skulle prata om en PC-port redan tycker jag känns väldigt otroligt. De har i väldigt många år nu inte ens nämnt sina pc-utgåvor förrän konsolversionen varit ute på marknaden i alla fall ett tag.
Förutom kanske då Max Payne, men det är en annan franchise och jag är ganska säker på att det är en annan studio inom Rockstar som utvecklar det.

Skulle alltså inte ha något emot en källa på det uttalandet.

Permalänk
Medlem

GTA IV var pinsamt dåligt till PC och verkligen dåligt optimerat för konsoller fast det har ända gett en flera hundra timmar av roligt gameplay eftersom det är GTA! tänk bara om dom kunde släppa en PC version som var lika snyggt och bra optimerat som Mafia 2 var för PC så vi slipper sitta och göra mods för att få spelet att se modernt ut..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Red Beaver:

Om nu spelet ska komma i Maj, hade det inte varit en god ide att börja marknadsföra spelet då+ Det är ju om runt en månad, och så lite info som finns tillgänglig tycker iaf jag att ett så tidigt release datum verkar osanolikt

Håller med! Dom släpper ju Max Payne 3 i maj så tror GTA V kommer komma 2-3 månader efter det som tidigast.

Permalänk
Medlem

längar!

Visa signatur

MB: AsRock extreme 4 Z77 Processor: Intel i5 3570k Minne: 8gb Corsair Vengeance 1600mhz Grafik: Gigabyte HD6850 1gb PSU: FD integra 650w 80+ HDD: 500gb

Permalänk
Testpilot
Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Oktober vore grymt! Hoppas att det släpps i oktober till PC också. Bara att hoppas att det är välpolerat så det inte krävs femtioelva patchar för att det ska funka bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Oktober vore grymt! Hoppas att det släpps i oktober till PC också. Bara att hoppas att det är välpolerat så det inte krävs femtioelva patchar för att det ska funka bra.

Det faktum att dom ens skriver PC i samma mening som konsol releasen är positivt nog.

Alla GTA spel sen 3an har haft konsol release först, sen kommit till PC minst 6 månader senare, och då inte ens utannonserat till PC förens efteråt.

Permalänk
Snusfri

Mycket tyder på att GTA V släpps på XBOX360/PS3/PC i oktober iomed att TakeTwo gått ut med att Bioshock har försenats.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Snusfri

vehicles.ide har hittats i Max Payne 3...

Postar den här: http://pastebin.com/5iRmfQ6d så att inlägget inte blir för långt

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

GTA IV lagga ju på PS3, jag kan inte spela det, blir galen när de fpsdroppar!!!

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz_88:

GTA IV lagga ju på PS3, jag kan inte spela det, blir galen när de fpsdroppar!!!

Sålde mitt ps3 för att det laggade och såg skit ut XD

Permalänk
Snusfri

GTA V kommer att komma i år iaf

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

GTA V kommer att komma i år iaf

http://i.imgur.com/riVlG.jpg

Awesome shit is awesome. Hoppas PC kommer samtidigt eller iaf kort därefter.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Kul att se hur dom försökt att efterlikna Los Angeles :D.
Riktigt kul att se Venice Beach efter att ha varit där själv förra sommaren.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz_88:

GTA IV lagga ju på PS3, jag kan inte spela det, blir galen när de fpsdroppar!!!

Jo men man kan ju hoppas de lärt sig optimera spelen bättre till xbox och ps3 sen IV släpptes

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo men man kan ju hoppas de lärt sig optimera spelen bättre till xbox och ps3 sen IV släpptes

Tror nog Rockstar lärt sig en del, och förhoppningsvis tagit åt sig en del av kritiken tills den här gången

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ganska roligt att alla klagar på att GTA4 var så dåligt optimerat. Själva spelet är värdelöst. GTA serien har aldrig varit speciellt bra optimerad. Jag kan lätt leva med dåliga optimeringar om spelet är bra. Så jag hoppas GTA5 kommer med lite mer nytänkande och inte bara en uppdaterad grafik.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Snusfri

GTA V flygplan hittade i MP3.

Citat:

So I was playing Max Payne 3 on multiplayer, walking around the Tiete River Docks's map on Deathmatch when I stumble into a little office room and made quite a shocking discovery.
Here's the room in question, I think it's located in the corner of the map on either the large or small version. Go check it out for yourselves if you own the game.

http://i.imgur.com/ywPDT.jpg

Now as you go inside there are bunch of photos on the wall, the most eye-catching were these.
http://i.imgur.com/ScIRf.jpg

Wait, what?

Yep. What we have here is 5 pictures of 3 planes. 2 pictures of a private jet (different angles), 2 pictures a military fighter jet and some kind of large military transport plane. All of which are in-game models not used in Max Payne for anything other than these photos. That's strange, isn't it?

Well if you haven't already shat yourself, let me remind you that you've all seen the first two planes before, in the GTA V trailer.

The fighter jet:
http://grandtheft5.ucoz.com/_ph/3/446982894.png

And of course, the private jet at the end:
http://youthfrenzy.com/wp-content/uploads/2012/05/GTA-V-Jet-6...

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Snusfri

Lite ny info:

Citat:

The "editor-in-chief" of GameInformer had this to say:

Citat:

Let me start by saying this most likely means absolutely nothing.

That being said, he's the editor of one of the most trustworthy sources when it comes to gaming. GameInformer have had the first exclusive stories on most GTA games, including San Andreas and IV, so it's possible he's had the chance to see the game in action already. Going purely off my memory, it was Andy himself who wrote the cover-story for GTA IV, which came out about a month or two after the first trailer for that game dropped.

The first tweet is more or less him telling followers to stop asking him to put GTA V on the cover, he's been harrassed a fair amount (GTA fans are a pretty tough bunch), yet he can't say when. It should be said that usually he says something along the lines of ( and I'm paraphrasing) "we have an awesome cover this month... NO, it's not GTA V." A boy can dream, right?

The second tweet tells a whole lot more. He suggests he's already seen the game and is not allowed to talk about it until the story prints, either that or he's fucking with us.

Most people expect the info-drought to be moistened by a new trailer, though I'd place money on a GameInformer cover story happening before we get to see another one of those. A story like this usually tells us where the game is set and who we play as; we already know Los Santos, though we'll get more info about the environment such as names of locations and what the city consists of (San Diego anyone?).

Yes, it's been a slow-news month here at GTAGaming (it's actually been a slow-news year) and I'm a bit prone to make a mountain out of a mole-hill. The next issue of GameInformer should be arriving shortly, it's cover-story is so far unannounced.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Galet fett! Och grafiken har ju inte sett nådig ut på trailern!

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

(Releasedatum: 10. augusti 2012) kan detta stämma?
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=653743&cks=ASS&assoc=...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TNordmark:

(Releasedatum: 10. augusti 2012) kan detta stämma?
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=653743&cks=ASS&assoc=...

Känner att det bör tas med en nypa salt. De verkar ju dock i stort vara klara med spelet, så en höstlansering känns högst trolig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Permalänk
Skrivet av TNordmark:

(Releasedatum: 10. augusti 2012) kan detta stämma?
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=653743&cks=ASS&assoc=...

Tror vi hade fått veta och se en hel del mer om det skulle släppas 10 aug. Höst/vinter är troligare.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av TNordmark:

(Releasedatum: 10. augusti 2012) kan detta stämma?
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=653743&cks=ASS&assoc=...

Vad butiker sätter för datum har ingen verklighetsförankring alls, de sätter bara nått genom gissning. Tänker man efter lite så inser man att chansen för att Inwarehouse skulle vara de enda i hela världen som vet datumet är minimal.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Instant köp på detta, spelar fortfarande 4:an dagligen

Släppt nåt om multiplayer än?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk

Rockstar har äntligen släppt 2 nya screens från GTA V

1. http://media.rockstargames.com/rockstargames/img/global/news/...

2. http://media.rockstargames.com/rockstargames/img/global/news/...

Inte bästa kvalité på bilderna, men de duger fint ändå! Dessa bilder kommer från R* Asked and Answered i deras Newswire.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen 5:an kommer att fungera som det ska på PS3. 4:an var helt ospelbar.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.