Älskar att spela men .....

Permalänk

Vadå spela för att ha roligt? Det är blir ju x100 gånger mer roligt när man är bra på spelet. Personligen tycker jag BF3 är ett skämt.
Dem flesta som är bra på FPS har ju i 99,9% av fallen börjat med CS 1.6, börja där?

Ett annat alternativ är att byta spelstil till något mer taktiskt, RTS, strategi.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Skrivet av Cervatoz:

http://www.sirlin.net/articles/playing-to-win-part-1.html

förvisso handlar detta om fighting spel men principerna finns i alla spel som har med mänskligt motstånd att göra.

läs det där och din uppfattning om spel kommer förändras föralltid.

kan garanterat säga att över hälften av alla som spelar moderna fps spel är sk. scrubs.

Har inte läst hela än, men hittills argumenterar han som de som spammar USAS i BF3, vet man om att någonting är OP i många situationer så är man en idiot om man inte använder det.

Kan man använda MAV för att hoppa upp på byggnader och få ett enormt överläge så är man dum om man inte gör det.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Zache_:
Dold text

Om du tycker det är tråkigt för att du aldrig 'vinner' ska du inte spela över huvud taget. Spel är till för att ha roligt! Skit helt i multiplayer och hitta spel med en rolig story, som man kan leva sig in i. Har hört att Mass Effect är otroligt bra, dock inte provat det själv. Skyrim är ett måste! Har lagt ner otroligt många timmar där och har fortfarande hundratals kvar Portal 1&2 är även fantastiska Sen finns det ju många många fler single-player spel som jag inte känner till!

Har Mass Effect, med det är för mycket snack. Alltså, scenerna mellan fighterna.
Jag spelar för att kötta, inte för att sitta och glo på filmsnuttar mellan fighterna
Sorry om jag lät dryg, vad inte menat så !

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Skrivet av memoryofrage:

Kanske lite konstiga lösningar, fast de kanske funkar?

1. Hur mtk ram har du sjukt stor skillnad mellan 4gb och 12 gb.

2. prova att spela med lite snabb musik till, typ i den här hastigheten http://www.youtube.com/watch?v=xUvXlRBTp1A&feature=relmfu

3 Spela med ljuddämpare på ditt vapen underbart när man lackar och bara sprayar.

4. Använd vapen med låg rekyl.

5 Spela enbart en bana och lär dig hela den.

8gb i ram.
Rätt skön låt, dock är jag mer för Hardcore/hardstyle och Metal
Men jag vill gärna höra ljudet på spelet. Men kanske är för van vid Modern Warfare där man lyssnar vart dom är?
Iofs, dunkar jag musik samtidigt som jag spelar, så kanske jag inte blir lika sur om jag dör osv. För då kan jag headbanga till In Flames eller Slipknot eller nåt
hahahha punk 3 påminner mig om en polare, när han lirar Modern Warfare och dör ofta, sen när han dödar nån. Löper han fram och sprayar hela magget i skallen på liket och skriker "AHH DÖÖÖÖÖÖ""

Kanske att jag borde gå in på en server som inte har några spelare, sen testa vilket vapen och vilka Accessories som passar mig?

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem
Skrivet av TouchOfRed:

Har Mass Effect, med det är för mycket snack. Alltså, scenerna mellan fighterna.
Jag spelar för att kötta, inte för att sitta och glo på filmsnuttar mellan fighterna
Sorry om jag lät dryg, vad inte menat så !

Hahah vet precis vad du menar med mass effect, har aldrig testat det innan men laddade ner trean här om dagen. Valde Action mode eller vad det hette, stod att det var mycket action och lite cut-scenes men jag höll ju på att dö av alla dessa filmer så stängde av skiten

Kom på två spel till nu som jag älskar

Orcs must die, hack n slash spel som är grymt roligt, ganska kort men du har roligt på den tiden
Just Cause 2, lite som GTA fast jag tycker det är mycket bättre. Större map, väldig variation på miljöerna, inte lika låst på main-storyn som i GTA

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk

Lirade nu med ett par här från Swec, och det gick sådär
Men vi lirade med typ 30pers i varje lag. vilket är GALET mycket, folk precis överallt !
Tycker det är roligare med MAX 24, 16 är ganska lagom beroende på vilken map.
Vad rekommenderar ni att köra? 24?

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Skrivet av Zache_:

Hahah vet precis vad du menar med mass effect, har aldrig testat det innan men laddade ner trean här om dagen. Valde Action mode eller vad det hette, stod att det var mycket action och lite cut-scenes men jag höll ju på att dö av alla dessa filmer så stängde av skiten

Kom på två spel till nu som jag älskar

Orcs must die, hack n slash spel som är grymt roligt, ganska kort men du har roligt på den tiden
Just Cause 2, lite som GTA fast jag tycker det är mycket bättre. Större map, väldig variation på miljöerna, inte lika låst på main-storyn som i GTA

Samma här, dra åt fanders så tråkigt det är, vill ha mer action !

Just Cause 2 låter intressant

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem
Skrivet av TouchOfRed:

Kanske att jag borde gå in på en server som inte har några spelare, sen testa vilket vapen och vilka Accessories som passar mig?

Låter som en bra ide, men själv har jag olika vapen/Accessories boroende på vilken bana det är o så så hitta en bana som passar dig som du gillar o välj vapen/Accessories som passar dig o banan

Grand Bazaar, är ganska "lätt" bana enligt mig. Inte 1000 tanks mm o inte så ultimat bana för snipers heller

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TouchOfRed:

Lirade nu med ett par här från Swec, och det gick sådär
Men vi lirade med typ 30pers i varje lag. vilket är GALET mycket, folk precis överallt !
Tycker det är roligare med MAX 24, 16 är ganska lagom beroende på vilken map.
Vad rekommenderar ni att köra? 24?

20-30 st tycker jag är ganska lagom

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Ett tips som funkar för alla fps-spel:

Ta dig snabbt till ett ställe på kartan där ingen förväntar dig att du ska sitta, och sen så sitter du där och dödar alla Efter några dagar var jag rank 25 i världen, tack vare den taktiken ^^

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Det ända tipset jag kan ge dig är att, fortsätta träna och träna du blir alltid bättre för varje dag du spelar tro mig. Sen också ett jätte bra sätt för dig att bli bättre är faktiskt att börja spela med bättre personer än dig själv, tar lärdom av dom, spela med dom mot folk som är bättre än dig och tillslut som kommer du känna skillnad.

Mvh
Tom J

Permalänk
Skrivet av Solding:

Låter som en bra ide, men själv har jag olika vapen/Accessories boroende på vilken bana det är o så så hitta en bana som passar dig som du gillar o välj vapen/Accessories som passar dig o banan

Grand Bazaar, är ganska "lätt" bana enligt mig. Inte 1000 tanks mm o inte så ultimat bana för snipers heller

Jag gillar Caspian Border, och Kharg Island.
Men jämt när jag glider runt i tanksen, så dör jag på 2 skott, och jag ser ALDRIG vart dom kommer ifrån..
När jag ska döda en tank med RPG/SMAW, så ser han mig efter 1 skott.. Förstår inte hur f*n det går till..
GAH blir så sur xP

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Skrivet av Solding:

20-30 st tycker jag är ganska lagom

Nej haha !
Brukar ha Filter på 16-24

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Skrivet av jensen.:

Det ända tipset jag kan ge dig är att, fortsätta träna och träna du blir alltid bättre för varje dag du spelar tro mig. Sen också ett jätte bra sätt för dig att bli bättre är faktiskt att börja spela med bättre personer än dig själv, tar lärdom av dom, spela med dom mot folk som är bättre än dig och tillslut som kommer du känna skillnad.

Mvh
Tom J

Ska försöka lira lite varje dag, om jag orkar.
Först ska jag försöka hitta ett bra vapen, acessories som passar mig.
Det som är drygt är jag ändrar Klass stup i kvarten. Vet inte varför jag gör det.
Många som sagt att jag ska lira med en klass, men men..

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Skrivet av Gunvald Larsson:

Vadå spela för att ha roligt? Det är blir ju x100 gånger mer roligt när man är bra på spelet. Personligen tycker jag BF3 är ett skämt.
Dem flesta som är bra på FPS har ju i 99,9% av fallen börjat med CS 1.6, börja där?

Ett annat alternativ är att byta spelstil till något mer taktiskt, RTS, strategi.

Klart det är roligare när det går bra för en
Och CS, usch och fy .. Den gubben går inte !
Antingen så har jag för dåligt tålamod för att bli bra på ett spel, eller så är jag inte ämmad för att spela spel överhuvudtaget :S

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem

Kanske funkar

Ta en paus när det går dåligt, tänk på vad gick fel och hur du kan undvika samma misstag nästa gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av fffalk:

Jag känner igen den där frustrationen som du snackar om haha. Jag spelade wow, tills för 1-2 månader sedan ungefär. Och har spelat det sedan release från och till. Jag låg på ganska hög nivå, runt 2650 rating i 3v3 och 2400 i RBG. Jag lärde mig supermycket genom att kolla på videos på Warcraftmovies och även en massa Streams. Spelet lär du dig enbart genom att nöta, men det är dom där små tipsen och trixen som du kan lära dig genom att kolla videos. Så nöta, försök hålla dig till en klass för att verkligen lära dig prioriteten i dom olika lägena. Fast nu skämta jag bara, för wow har ändrats helt, du behöver inte vara duktig för att vara "framgångsfull". Det är en av anledningarna till att jag slutade spela, även fast att du är grymt mycket bättre än dina motståndare så kan du inte vinna, pga olika orsaker. Och en annan stor anledning var att folk är så grymt otrevliga och leker så fruktansvärt mycket bakom skärmen. På internet är dom gangsters men i verkligheten skulle dom inte våga prata med personen i fråga. Det störde jag mig EXTREMT mycket på. Att folk inte kunde vara trevliga, utan var tvungna att hävda sig på internet.

Men för att gå tillbaka till ämnet, kolla streams, kika på videos och fråga spelare om tips och nöta, så utvecklas DU i alla fall. Sen är det bara att hoppas att spelet ändras. Så att dom som verkligen är duktiga belönas, och att dom andra som glider på räkmackor slutar att få belöningar.

Peace!

När jag började med Wow så var folk rätt trevliga och samarbetsvilliga. Strax efter att Burning Crusade släpptes blev det värre och värre och nu är folk bara otrevliga och ropar n00b hela tiden, så var det inte förr. Gäller detta bara wow eller har hela internet blivit en otrevligare plats?

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av add9400:

Men ja menar man spelar väl inte enbart för att man måste få en bra K/D, om du tycker det är kul att spela så spela på bara och skit i vad du får för stats osv.

Det är dock inte kul när spelet bara är spawna, dö, spawna, dö, spawna, dö. Jag känner med TS; jag var helt värdelös när jag började med BF3. Jag blev asglad när jag fick en enda kill. Nu har jag börjat närma mig 1 i KDR, och då är det ju roligare, men jag vet precis hur det känns när man tycker att man gör allt som går och ändå bara dör.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av TouchOfRed:

Klart det är roligare när det går bra för en
Och CS, usch och fy .. Den gubben går inte !
Antingen så har jag för dåligt tålamod för att bli bra på ett spel, eller så är jag inte ämmad för att spela spel överhuvudtaget :S

Är nog tålamod och gäller ju inte bara spel. För min del är jag lite likadan i allt, spel, jobb, utbildning, små projekt. Tror att det kommer bli västvärldens nästa folksjukdom, folk får svårt med långsiktigt tänkande, tålamod och att ha integritet.

Jag har allvarlig funderat på att lägga ner helt och köpa en Macbook samt börja träna & plugga/jobba.

zenhabits.net/ - Ta det lugnt
en.wikipedia.org/wiki/Pickup_artist -> Fritiden
www.sats.se -> Börja gruppträna någon adrenalinsport
berghs.se -> Bli bra på något coolt

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Hahaha samma här! Kan Rage-quita efter typ 5 minuter ^^ Men ju mer jag lirat ju bättre har jag blivit och det blir bara roligare och roligare. Försök titta på andra annars och se hur dom spelar, det brukar ge mig bra tips

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har exakt samma som TS fast jag tycker det är lika kul ändå.

Visa signatur

Phanteks Enthoo Primo Intel i7 3930K@4.7Ghz Asus Rampage IV Extreme
Corsair DDR3 16GB 1600MHz Corsair AX 1500 3x R9 290x
Projekt tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

När jag började med Wow så var folk rätt trevliga och samarbetsvilliga. Strax efter att Burning Crusade släpptes blev det värre och värre och nu är folk bara otrevliga och ropar n00b hela tiden, så var det inte förr. Gäller detta bara wow eller har hela internet blivit en otrevligare plats?

Håller med dig, idag skriker alla på en så fort man gör minsta grejen! Ingen laganda, alla bara kallar varandra skit

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Dem flesta som är bra på FPS har ju i 99,9% av fallen börjat med CS 1.6, börja där?

Stämmer det här för dom personer som är uppvuxna med till exempel; Call of Duty, Battlefield, Quake, Doom etcetera?

Permalänk
Medlem

du är inte ensam om att få utbrott om du blir arg på ett spel så ta en paus annars kommer su bara att bli argare.

Visa signatur

Fractal Design Define S || ASUS PRIME Z390-A || Intel Core i7-9700K || ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB || Corsair Hydro H100i RGB Platinum || Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deba:

Håller med dig, idag skriker alla på en så fort man gör minsta grejen! Ingen laganda, alla bara kallar varandra skit

Vad hände med internet egentligen?

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TouchOfRed:

Nej haha !
Brukar ha Filter på 16-24

skrattar du åt mig :´( hehe

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av kyre:

När jag började med Wow så var folk rätt trevliga och samarbetsvilliga. Strax efter att Burning Crusade släpptes blev det värre och värre och nu är folk bara otrevliga och ropar n00b hela tiden, så var det inte förr. Gäller detta bara wow eller har hela internet blivit en otrevligare plats?

Du har rätt där. Folk var as shyssta när man lirade wow på den tiden. TBC var absolut roligaste tiden, lirade inte i Vanilla dock

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Skrivet av kyre:

Är nog tålamod och gäller ju inte bara spel. För min del är jag lite likadan i allt, spel, jobb, utbildning, små projekt. Tror att det kommer bli västvärldens nästa folksjukdom, folk får svårt med långsiktigt tänkande, tålamod och att ha integritet.

Jag har allvarlig funderat på att lägga ner helt och köpa en Macbook samt börja träna & plugga/jobba.

zenhabits.net/ - Ta det lugnt
en.wikipedia.org/wiki/Pickup_artist -> Fritiden
www.sats.se -> Börja gruppträna någon adrenalinsport
berghs.se -> Bli bra på något coolt

Där sa du något !! Exakt det vandrar i mina tankar nu !
Även om jag verkligen inte vill påverkas av spel, så gör jag det väldigt mycket. Dock så när jag lirade Modern Warfare, så sket jag i om jag gick dåligt, det gick bra varannan match, ibland var tredje, och det var för den matchen man fortsatte att bara kötta på. Men jag blev aldrig så mycket påverkad av det spelet, som jag blir med BF3.

Vet inte varför jag blir så påverkad av just BF3, skit konstigt :S
Jävligt barnsligt och omoget att bli påverkad av ett spel kan jag tycka.

Jag är typ såhär, fast med BF3. haha ! Ni som inte har sett den, se den !

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Jag har allvarlig funderat på att lägga ner helt och köpa en Macbook samt börja träna & plugga/jobba.

Detta är exakt vad jag har gjort!
Sålde pcn och har nu inte ett ända spel att lira.

Permalänk
Medlem

Svårt att säga hur du ska träna till att bli bättre, finns ingen guide man kan instruera folk utan måste finnas något hos personen tidigt.
Allt går att träna upp i viss mån men grunden behövs för att bygga på, eftersom jag inte vet något eller aldrig spelat med dig kan jag inte uttala mig om dig specifikt.

Bäst för dig är att hitta något du gillar, hitta några som gillar samma sak och spelar väldigt mycket tillsammans.
På sånt sätt så lär man sig ständigt utav varandra och hittar på taktiker samt diskuterar med varandra om hur man spelar och kommer med tips.

Gäller att vara väldigt konstruktiv och kunna ge samt ta kritik i sitt spelade, även bra tålamod är en bonus

Spelar du något på vent, teamspeak eller mumble?
Börja med det för att hjälpa dig bli bättre om du vill.

Annat är att lära sig mekaniken i spelen, optimera sin spelstil med gears etc.

BF3
-AEK-971
Foregrip : Kobra (RDS) : Flashlight eller laser

Stå och nöt vapnet mot en vägg och känn av hur det känns, testa olika attachement och se hur rekylen är samt spreads med skotten.
Stand, prone, spring och crouch med att skjuta.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D Cpu: i5 750 @2.67 Moderkort: Asus P7P55D-E socket 1156
Hårddisk (OS): Intel X-25m 80GB SSD Hårddisk (Gaming): Intel 320 120GB SSD
Grafikkort: Asus HD5870 Ramminnen: Corsair Dominator 1600MHz 8GB Cpu kylning: H50 Hydro
PSU: Corsair HX 850W