Har ni fått erat D3 ännu?

Permalänk
Medlem

Har ni fått erat D3 ännu?

Hej tänkte bara en tråd där man får börja tagga upp sig lite tills den 15 maj. Undrar hur många som börjar sitta på en kopia av spelet? Hade glädjen att få hämta mitt ex idag på ica.

http://imageshack.us/photo/my-images/440/dsc0399g.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/687/dsc0392xs.jpg/

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Får den idag

Försändelsen transporteras
Mottagaren får en avi när den finns att hämta på ett serviceställe. Beräknat leveransdatum är 2012-05-11 efter kl 18:00

Permalänk

Köpte det digitalt, så jag tankar ner det från Blizzard just nu
Tur att det är långhelg nästa vecka!

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Medlem

Japp, hämtade mitt paket på Ica Maxi för en halvimme sedan. Började skriva en ny tråd
om det men som tur är kollade jag om någon annan hunnit före innan jag postade min

Permalänk
Medlem

Trevligt! Var beställde ni ifrån, som får det så tidigt?

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte bokat mitt än. Vågar man köpa det på Spelbutiken?
Annars kan jag iofs hämta ut det på Webbis på tisdag, spelar ingen större roll

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Kanske har fått mitt, står att det skickades från Spelbutiken igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Kanske har fått mitt, står att det skickades från Spelbutiken igår.

Spelbutiken är inte ärliga i sin orderinformation:

11:49:35 Michael: Hej och välkommen till spelbutiken.se. Vad kan jag hjälpa dig med idag?
11:49:12 XX: Hej. Jag undrar om det går att spåra försändelser från er samt om det skickas ut SMS-avisering vid leverans.
11:50:24 Michael: Denna kommer nog skickas som vanligt brev, så den skickas direkt till brevlådan
11:49:56 XX: Har den skickats?
11:51:11 Michael: Skickas på måndag
11:50:46 XX: Hur lång tid tar leveransen?
11:52:09 Michael: Det skall bara ta en dag
11:51:50 XX: Varför står det på orderinformationen att paketet har skickats?
11:53:57 Michael: Anledningen till att det står att den är skickad beror på att det datumet är när vi börjar behandla leveransen. I detta fall när det rör sig om så extremt många spel, så börjar vi tidigare än det skickas
11:53:26 XX: Okej. Tack för svaret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coopdeo:

Spelbutiken är inte ärliga i sin orderinformation:

11:49:35 Michael: Hej och välkommen till spelbutiken.se. Vad kan jag hjälpa dig med idag?
11:49:12 XX: Hej. Jag undrar om det går att spåra försändelser från er samt om det skickas ut SMS-avisering vid leverans.
11:50:24 Michael: Denna kommer nog skickas som vanligt brev, så den skickas direkt till brevlådan
11:49:56 XX: Har den skickats?
11:51:11 Michael: Skickas på måndag
11:50:46 XX: Hur lång tid tar leveransen?
11:52:09 Michael: Det skall bara ta en dag
11:51:50 XX: Varför står det på orderinformationen att paketet har skickats?
11:53:57 Michael: Anledningen till att det står att den är skickad beror på att det datumet är när vi börjar behandla leveransen. I detta fall när det rör sig om så extremt många spel, så börjar vi tidigare än det skickas
11:53:26 XX: Okej. Tack för svaret.

Fan va drygt gjort av dem, fick fakturan på email i onsdags och gick genast in och kollade så att paketet också skickats, eftersom fakturan ska komma när paketet kommer. Där stod det att ordern var skickad, så nu har jag alltså suttit och hoppats att jag skulle kunna kolla igenom boken och annat skoj över helgen helt i förgäves
/// ledsen kille

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Står inget kolli på webhallen, segt att dom inte skickar iväg eller skriv ut kolliID

Permalänk
Medlem

får hoppas att mitt CE från spelbutiken dippar in på måndag då skulle vara sjukt skönt att ha den redan då!

får jag den då så har spelbutiken fått sig en ny framtida kund!

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Fan vad sur jag är, köpte digitalt på bnet, skulle köpt CE istället, dumsnål ( ville had CE men tänkte dyrt... )

*aktiverar vingar*

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snulle:

Japp, hämtade mitt paket på Ica Maxi för en halvimme sedan. Började skriva en ny tråd
om det men som tur är kollade jag om någon annan hunnit före innan jag postade min

http://i47.tinypic.com/f99ag.jpg

Fan vad sur jag är, köpte digitalt på bnet, skulle köpt CE istället, dumsnål ( ville had CE men tänkte dyrt... )

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Var har ni beställt ifrån som har fått?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Beställde CE med faktura och postpaket från Webhallen, har fått kolli på hemsidan men står endast att elektronisk förhands info har mottagits.
Troligen får jag den på måndag

Mer information
Visa signatur

Speldatorn: Fractal Design Define R6| ASUS PRIME X670E | Ryzen 7800x3d | Noctua 15DS | Corsair Vengeance 32GB@6000 | ASUS TUF GTX 4080 | Asus TUF 850W |
Lagring: Synology DS918+ 3x3TB WD Red

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Var har ni beställt ifrån som har fått?

som ovan säger. vart beställde ni ifrån och vilket leverans sätt använde ni er av?

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

får hoppas att mitt CE från spelbutiken dippar in på måndag då skulle vara sjukt skönt att ha den redan då!

får jag den då så har spelbutiken fått sig en ny framtida kund!

*aktiverar vingar*

Visst fan man får ju vingar också. Måste man aktivera dem på något sätt lr?

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av coopdeo:

Spelbutiken är inte ärliga i sin orderinformation:

11:49:35 Michael: Hej och välkommen till spelbutiken.se. Vad kan jag hjälpa dig med idag?
11:49:12 XX: Hej. Jag undrar om det går att spåra försändelser från er samt om det skickas ut SMS-avisering vid leverans.
11:50:24 Michael: Denna kommer nog skickas som vanligt brev, så den skickas direkt till brevlådan
11:49:56 XX: Har den skickats?
11:51:11 Michael: Skickas på måndag
11:50:46 XX: Hur lång tid tar leveransen?
11:52:09 Michael: Det skall bara ta en dag
11:51:50 XX: Varför står det på orderinformationen att paketet har skickats?
11:53:57 Michael: Anledningen till att det står att den är skickad beror på att det datumet är när vi börjar behandla leveransen. I detta fall när det rör sig om så extremt många spel, så börjar vi tidigare än det skickas
11:53:26 XX: Okej. Tack för svaret.

Är det ce du har bokat? Låter konstigt att dom ska skicka det i ett brev? Fick mitt i en fet jävla låda. Men jag hoppas verkligen att du får det på tisdag. Annars får dy grina på dem.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Med tanke på att butikerna med stor sannolikhet hamnar i trubbel om de uppdagas med att ha skickat ut dem för tidigt (vilket vi antagligen uppskattar väldigt mycket) så hade det ju varit snyggare att hantera det med PM's. Nu har ju vissa butiksnamn redan publicerats (av dem själva t.o.m i vissa fall) ... dessutom får jag väl hålla med om att det inte är så svårt att ta reda på.

Allt jag vill ha sagt är att i det långa loppet så uppskattar ju vi att de bryter reglerna och inte vill att de får skit för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Visst fan man får ju vingar också. Måste man aktivera dem på något sätt lr?

det är ett 1x1 item i spelet som man aktiverar genom att klicka på det... tråkigt att det ska ta plats faktiskt, borde vara en knapp i UI't

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Suck, vill åsso ha. Har emellertid inte beställt något så har inte särskilt mycket hopp om att något skulle dimpa ner i brevlådan.

Var inställd på att boka ett ex idag för att spela den 15nde, hade varit sjukt kul... men D3 släpps jäkligt olägligt för mig. Har lite livsavgörande saker nu att fixa och skiter det sig så kan jag väl spela D3 sen med gott samvete. Man kommer väl ikapp, även om man blir drygt en månad senare än alla andra

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Skrivet av coopdeo:

Spelbutiken är inte ärliga i sin orderinformation:

11:49:35 Michael: Hej och välkommen till spelbutiken.se. Vad kan jag hjälpa dig med idag?
11:49:12 XX: Hej. Jag undrar om det går att spåra försändelser från er samt om det skickas ut SMS-avisering vid leverans.
11:50:24 Michael: Denna kommer nog skickas som vanligt brev, så den skickas direkt till brevlådan
11:49:56 XX: Har den skickats?
11:51:11 Michael: Skickas på måndag
11:50:46 XX: Hur lång tid tar leveransen?
11:52:09 Michael: Det skall bara ta en dag
11:51:50 XX: Varför står det på orderinformationen att paketet har skickats?
11:53:57 Michael: Anledningen till att det står att den är skickad beror på att det datumet är när vi börjar behandla leveransen. I detta fall när det rör sig om så extremt många spel, så börjar vi tidigare än det skickas
11:53:26 XX: Okej. Tack för svaret.

Inte i sin förhandsbokningsinformation heller, förhandsbokade ett spel hos dem som fick statusen skickat PÅ RELEASEDAGEN. Innebar att det tog 3 dagar extra från releasedagen innan det kom till mig. Kul när kompisarna betalade lika mycket för sitt och fick det samma dag det släpptes men jag som förbokat för att ha det releasedagen fick vänta och höra från dem hur bra det var.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av incido:

Med tanke på att butikerna med stor sannolikhet hamnar i trubbel om de uppdagas med att ha skickat ut dem för tidigt (vilket vi antagligen uppskattar väldigt mycket) så hade det ju varit snyggare att hantera det med PM's. Nu har ju vissa butiksnamn redan publicerats (av dem själva t.o.m i vissa fall) ... dessutom får jag väl hålla med om att det inte är så svårt att ta reda på.

Allt jag vill ha sagt är att i det långa loppet så uppskattar ju vi att de bryter reglerna och inte vill att de får skit för det.

Varför tror du att butikerna skulle få skit för att de skickat ut installationsfilerna någon dag i förväg när blizzard själva har gjort det i flera månader via battle.net till de som köpt där?

Ingen kan ju börja spela förens det aktiveras endå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av coopdeo:

Spelbutiken är inte ärliga i sin orderinformation:

11:49:35 Michael: Hej och välkommen till spelbutiken.se. Vad kan jag hjälpa dig med idag?
11:49:12 XX: Hej. Jag undrar om det går att spåra försändelser från er samt om det skickas ut SMS-avisering vid leverans.
11:50:24 Michael: Denna kommer nog skickas som vanligt brev, så den skickas direkt till brevlådan
11:49:56 XX: Har den skickats?
11:51:11 Michael: Skickas på måndag
11:50:46 XX: Hur lång tid tar leveransen?
11:52:09 Michael: Det skall bara ta en dag
11:51:50 XX: Varför står det på orderinformationen att paketet har skickats?
11:53:57 Michael: Anledningen till att det står att den är skickad beror på att det datumet är när vi börjar behandla leveransen. I detta fall när det rör sig om så extremt många spel, så börjar vi tidigare än det skickas
11:53:26 XX: Okej. Tack för svaret.

äsch... också beställt därifrån och hoppades kunna spela någon timme på realeasenatten men det är nog bara att glömma då, förstår inte varför dom inte kan skicka ut tidigare när det ändå inte går att låsa upp det förens realease dagen

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K @ Stock | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC SLI | Corsair TX 850W V2 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Intel SSD 320 120GB OEM | 2TB Seagate Barracuda Green

Permalänk
Skrivet av incido:

Med tanke på att butikerna med stor sannolikhet hamnar i trubbel om de uppdagas med att ha skickat ut dem för tidigt (vilket vi antagligen uppskattar väldigt mycket) så hade det ju varit snyggare att hantera det med PM's. Nu har ju vissa butiksnamn redan publicerats (av dem själva t.o.m i vissa fall) ... dessutom får jag väl hålla med om att det inte är så svårt att ta reda på.

Allt jag vill ha sagt är att i det långa loppet så uppskattar ju vi att de bryter reglerna och inte vill att de får skit för det.

Blizzard bryr sig sällan om spelet skickas ut lite för tidigt, speciellt om det handlar om ett par dagar. Dom har aldrig gjort det med WoW i alla fall. Anledningen till detta är pga att spelet körs mot en server och du måste autentisera dig, du kan helt enkelt inte spela spelet innan Blizzard ger klartecken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Varför tror du att butikerna skulle få skit för att de skickat ut installationsfilerna någon dag i förväg när blizzard själva har gjort det i flera månader via battle.net till de som köpt där?

Ingen kan ju börja spela förens det aktiveras endå!

Skrivet av Nivius:

det är ett 1x1 item i spelet som man aktiverar genom att klicka på det... tråkigt att det ska ta plats faktiskt, borde vara en knapp i UI't

Tror inte heller att butikerna skulle få skit i att skicka ut produkten tidigare, det går ändå inte att installera (har provat). Det händer hela tiden att butiker skickar ut varor tidigare än vad dom ska göra. Nej men vafan. Ska den ligga där o ta plats....lite smidigare kunde dom väl ha gjort tycker jag. Hint till er som lirar sc2 kolla de nya porträtten ni får. Rätt awesome måste jag säga

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Tror inte heller att butikerna skulle få skit i att skicka ut produkten tidigare, det går ändå inte att installera (har provat). Det händer hela tiden att butiker skickar ut varor tidigare än vad dom ska göra. Nej men vafan. Ska den ligga där o ta plats....lite smidigare kunde dom väl ha gjort tycker jag. Hint till er som lirar sc2 kolla de nya porträtten ni får. Rätt awesome måste jag säga

inte direkt för porträtten eller vingarna som man köper CE dock xD
+
blizz bryr sig definitivt inte. det spelar ju som sagt ingen roll...

det enda som händer är att det blir mer spoilers ute på nätet... så man får vara försiktigt kommande dagar

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

inte direkt för porträtten eller vingarna som man köper CE dock xD
+
blizz bryr sig definitivt inte. det spelar ju som sagt ingen roll...

det enda som händer är att det blir mer spoilers ute på nätet... så man får vara försiktigt kommande dagar

Eller ;)...haha nej men det är det självklart inte.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/blog/2010/12/varfor-skickas-inte-wow...

Blizzard bryr sig visst, även om det är helt puckat eftersom det är onlinespel. Så det finns skäl för återförsäljarna att hålla på spelen till den 15e, riskabelt att skicka så det kommer tidigare.

Permalänk
Inaktiv

Oh nu blev man sugen på D3
Dock så måste man ju vänta tills natten mellan Måndag och Tisdag :c

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Blizzard bryr sig sällan om spelet skickas ut lite för tidigt, speciellt om det handlar om ett par dagar. Dom har aldrig gjort det med WoW i alla fall. Anledningen till detta är pga att spelet körs mot en server och du måste autentisera dig, du kan helt enkelt inte spela spelet innan Blizzard ger klartecken.

Skrivet av ingulf:

http://www.webhallen.com/blog/2010/12/varfor-skickas-inte-wow...

Blizzard bryr sig visst, även om det är helt puckat eftersom det är onlinespel. Så det finns skäl för återförsäljarna att hålla på spelen till den 15e, riskabelt att skicka så det kommer tidigare.

Det var precis den blogposten jag tänkte på också.

Det är väl så att Blizzard vill ge de butiker som har nattöppet och evenemang en extra chans till försäljning. Samma sak som att de håller ett högt pris på sin egna försäljning för att ge sina distributörer en bättre konkuransmöjlighet.