Absinthe 2.0 knäckte 1,2 miljoner Apple Ios-enheter under första helgen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Suck.. Fanboys..

Han kanske valde en HTC för att han tycker om den? Denna "Alla som inte gillar Apple är idioter.." resonemanget är bara barnsligt Inse att vissa gillar Päron, andra äpplen. Har själv en SG2 och kan inte vara mer nöjd. Stod faktiskt och valde mellan SG2 och Iphone 4 (4S var inte ute då) och valde då SG2 eftersom den var snabbare, hade android och faktiskt var en tusenlapp billigare. Bara för att man har råd med något så betyder det inte att man ska lägga ut de pengarna

Jag håller med i det du säger, men tycker faktiskt att resonemanget mer går "Alla som har Apple är idioter.." om man kollar runt på Swclockers forum, råkar någon bara yttra sig lite om Apple så är han helt plötsligt en fanboy, men om någon kallar någon för Android-fanboy är det fel

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Jag håller med i det du säger, men tycker faktiskt att resonemanget mer går "Alla som har Apple är idioter.." om man kollar runt på Swclockers forum, råkar någon bara yttra sig lite om Apple så är han helt plötsligt en fanboy, men om någon kallar någon för Android-fanboy är det fel

Förstår inte heller detta skitsnacket om fanboy hit och dit, alla gillar/skiter/älskar/"äter" olika tillverkare, olika modeller m.m
Skulle du(somebody) säga fanboy till någon som har ett bilmärke som är världsledande men du sitter på en lada som du själv tycker är det bästa som finns ?

Tycker man skall skrota ordet "fanboy" finns ju bra mycket bättre sätt att förklara hur man tycker och tänker om företag osv.
Suck idiotas.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Kommer aldrig köpa någon Apple produkt.
Dom alldeles för proprietära, låsta, stängda.

psst, säg inte det i en fanboytråd - vi har religionsfrihet i Sverige så låt stollarna hållas...

Permalänk
Medlem

Mycket skitsnack i tråden om iphone (typ varför jb), och eftersom vi är på swelockers kan jag dra en paralell. Man köper en processor och vill klocka den lite är då Intel idioter som inte har den olåst från början?

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Tecken på att Apple (givetvis) kan göra saker bättre, ja. Att kunderna generellt skulle vara galna är fullständigt trams.
Apple träffar överlag ändå mest rätt när det gäller användarvänligthet (och det har delvis med begränsningarna att göra). Det är därför det går/gått bra för iOS.

Du tycker inte det är galet att köpa en produkt som kommer stängd för att därefter jailbreaka den? Det om något är tecken på galenskap det.

Visst gör apple det lätt för sina användare, men när de blir lite mer avancerade så inser de att konkurrenterna har intressantare produkter. Det är i vart fall vad trenden pekar på, fler och fler lämnar idag apple och går mot android. Så är statistiken bland män i Sverige, dock inte bland kvinnor ännu. Det var en artikel i metro om det förut, även om det är en blaska är det inte direkt så att de ljuger.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Du tycker inte det är galet att köpa en produkt som kommer stängd för att därefter jailbreaka den? Det om något är tecken på galenskap det.

Visst gör apple det lätt för sina användare, men när de blir lite mer avancerade så inser de att konkurrenterna har intressantare produkter. Det är i vart fall vad trenden pekar på, fler och fler lämnar idag apple och går mot android. Så är statistiken bland män i Sverige, dock inte bland kvinnor ännu. Det var en artikel i metro om det förut, även om det är en blaska är det inte direkt så att de ljuger.

Och det är därför man rootar sin Android, vilket är precis samma sak. Vakna upp ur din nattmössa och ta reda på vad du pratar om innan du yttrar dig, för det du precis slängde ut dig var inge vett alls..

Förklara gärna vad du menar med stängd.. Vad är det som är mer "avancerade"? Den statistiken skulle jag vilja se, på tanke på att apple ständigt slår nya försäljningssiffror varje gång. Man ska inte tro allt i en tidning, man ska ta det med en nypa salt..

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Förklara gärna vad du menar med stängd.. Vad är det som är mer "avancerade"? Den statistiken skulle jag vilja se, på tanke på att apple ständigt slår nya försäljningssiffror varje gång. Man ska inte tro allt i en tidning, man ska ta det med en nypa salt..

Modern Warfare och Angry Birds slår rekord i försäljningssiffror, liksom iPhone har det föga med hur avancerade de är att göra. Titta på specsen för telefonerna och avgör objektivt vilka telefoner som tenderar innehålla bättre hårdvara.

Min åsikt angående tillgängligheten är att en icke rootad android är mer öppen än en icke jailbreakad iPhone. Därför, och pga andra skäl, byter jag bort min iPhone mot en galaxy s3 den här veckan(förhoppningsvis).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Och det är därför man rootar sin Android, vilket är precis samma sak. Vakna upp ur din nattmössa och ta reda på vad du pratar om innan du yttrar dig, för det du precis slängde ut dig var inge vett alls..

Förklara gärna vad du menar med stängd.. Vad är det som är mer "avancerade"? Den statistiken skulle jag vilja se, på tanke på att apple ständigt slår nya försäljningssiffror varje gång. Man ska inte tro allt i en tidning, man ska ta det med en nypa salt..

Och här har vi precis det, en apple fanatiker. Företaget du handlar av känner du har blivit förolämpat på något sätt och du börjar direkt med att förolämpa mig. Det är sådant här som ger mig ett extra gott skratt på morgonkvisten men man hittar det oftare på idg.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Modern Warfare och Angry Birds slår rekord i försäljningssiffror, liksom iPhone har det föga med hur avancerade de är att göra. Titta på specsen för telefonerna och avgör objektivt vilka telefoner som tenderar innehålla bättre hårdvara.

Min åsikt angående tillgängligheten är att en icke rootad android är mer öppen än en icke jailbreakad iPhone. Därför, och pga andra skäl, byter jag bort min iPhone mot en galaxy s3 den här veckan(förhoppningsvis).

Skickades från m.sweclockers.com

Nu ska man inte lita blint på specsen som står på ett papper, det kan vara hur bra hårdvara som helst, men vad gör det för skillnad om koden inte är optimerad för hårdvaran? Där har faktiskt apple lyckats, och konstigt vore väl de annars eftersom de gör sin egen hårdvara. De har inte behövt super-duper prestandan, för faktiskt så presterar den gamla iPhone 3GS lika bra som dagens många androids lurar.

När jag jämför min Android och iOS är de rätt lika som nya, det som jag stör mig på är att HTC har valt och lägga in 3 appar för twitter som inte går att ta bort, plus en massa annat skit jag inte vill använda mig utav, men blir påtvingad. I den synpunkten är det skönt med iOS, helt ren från start, installera det jag vill, och det enda jag behöver få ut av jailbreak är i stora drag SBSettings, (XBMC för ipaden) och Installous.

Hoppas du blir nöjd med din nya telefon!

Skrivet av IceDread:

Och här har vi precis det, en apple fanatiker. Företaget du handlar av känner du har blivit förolämpat på något sätt och du börjar direkt med att förolämpa mig. Det är sådant här som ger mig ett extra gott skratt på morgonkvisten men man hittar det oftare på idg.

Det är kul att du måste använda dig utav de kortet för att argumentera, det enda jag har i apple-väg är iPhone och en iPad (som jag fick för ett jobb), att man inte ska kunna gilla något utan att bli hönsad som applefanatiker eller om det är androidfanatiker, det är ju bara ett bevis på brist på ens diskussionsnivå. Jag känner mig inte förolämpad, jag ville börja en diskussion över det du skrev om, för det förklarade väldigt lite i vad du menar, du påstår att den är stängd, hur menar du då? Vad är det som är mer avancerat? Och på vilket sätt har jag förolämpat dig? Du kallar folk som köper apples produkter gör galenskap, jag ställde frågor som du fortfarande inte kunnat svara på. Jag sitter med både iOS och android om det intresserar dig..

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

En sann appleanvändare jailbreakar inte sin appleprodukt. Tycker folk borde förstått att Apple redan gjort de nödvändiga beslut angående ditt användande av dess produkter att du inte borde se jailbreak som ett alternativ. Jailbreakar man ex.vis sin iPhone så har man ju missat hela poängen med iPhone... -_-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkaboy:

En sann appleanvändare jailbreakar inte sin appleprodukt. Tycker folk borde förstått att Apple redan gjort de nödvändiga beslut angående ditt användande av dess produkter att du inte borde se jailbreak som ett alternativ. Jailbreakar man ex.vis sin iPhone så har man ju missat hela poängen med iPhone... -_-

Håller inte helt med, det spelar ingen roll vilken produkt jag äger, går det att jailbreaka/hacka/dylikt så gör jag det, har xbox "1" - chippad, omställd laser och bytt hårddisk, PSP - flashad, xbox360 - jtag, flashad (har 3st, lagar upp från RROD), har tom flashat tjejens Nintendo Wii Kanske därför jag jobbade i verkstan för chippade/modifierade spelkonsoler ett tag förut Dels för egen nyfikenhet gör jag det, dels för att kunna testa nya grejer som andra skapat som bara finns via Cydia (t.ex. emulatorer med stöd för wii-moten som kontroll). Vad är det för poäng jag skulle ha missat med att jailbreaka? Den är fortf enkel, stilren, jag har ju inte "ändrat" något, mer åt hållet att jag lagt till några funktioner (SBSettings för att snabbare komma åt att stänga av Wifi/blåtand/etc etc, Installous för att testa appar innan man köper dem)

Sen finns de ju dem som totalt gör om sin telefon, med teman och ja, allt som verkligen går, inget jag orkar lägga vikt på, för jag är redan sjukt nöjd med telefonen som den är (förutom det jag redan nämnde ovan )

Skulle även vilja roota min Android, om det inte varit en företagstelefon som jag fått ^^

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Skrivet av Benkaboy:

En sann appleanvändare jailbreakar inte sin appleprodukt. Tycker folk borde förstått att Apple redan gjort de nödvändiga beslut angående ditt användande av dess produkter att du inte borde se jailbreak som ett alternativ. Jailbreakar man ex.vis sin iPhone så har man ju missat hela poängen med iPhone... -_-

Menar du att poängen med iPhone är att vara begränsad? Visst, många Apple fans snackar ju om hur Apple gjort så att allt är perfekt från köp, så finns inget behov att ändra, men det går inte att göra en telefon vars UI passar för alla

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av PierreB:

Det är väl snarare så att det är idiotiskt att köpa en android telefon?
Varför köpa en telefon som aldrig får uppdateringar och os'et är segt som sirap?
Hur många % av android telefonerna får uppdateringen, 50%? tveksam till att siffran ens är så hög och om den nu är så NÄR finns en uppdatering?
Orka köra ett OS där man inte vet om man får en uppdatering eller inte.

på Android så har man en möjlighet att nergradera OS om man nu vill det vilket man "inte" kan på IOS
Jag får reda på när Android släpper ny uppgradering ungefär lika snabbt som IOS

Min iphone ville inte starta riktigt så jag fick återställa den, ville ha samma IOS som innan men nehe då de gick inte

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinnunen4321:

på Android så har man en möjlighet att nergradera OS om man nu vill det vilket man "inte" kan på IOS
Jag får reda på när Android släpper ny uppgradering ungefär lika snabbt som IOS

Min iphone ville inte starta riktigt så jag fick återställa den, ville ha samma IOS som innan men nehe då de gick inte

Antar du vet de redan, men tänkte för andra som läser, att de går o "komma runt de" väldigt enkelt. Ladda ner samma iOS version som du har när du ska återställa, pecka om DNS i "HOST"filen så iTunes signerar det från annat håll. Finns en hel del guider om detta hur man gör etc, har själv gjort det, väldigt enkelt.

Ladda ner iOS filen
Ställ in HOST-filen
Med "speciell" knapptryckning i iTunes kan du bestämma att "uppdatera"/återställa från lokal fil istället
Låt den jobba

Sen är jag väl medveten om att det inte är "skapt" för de, men de går, och enkelt är det.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Du tycker inte det är galet att köpa en produkt som kommer stängd för att därefter jailbreaka den? Det om något är tecken på galenskap det.

Visst gör apple det lätt för sina användare, men när de blir lite mer avancerade så inser de att konkurrenterna har intressantare produkter. Det är i vart fall vad trenden pekar på, fler och fler lämnar idag apple och går mot android. Så är statistiken bland män i Sverige, dock inte bland kvinnor ännu. Det var en artikel i metro om det förut, även om det är en blaska är det inte direkt så att de ljuger.

...och män i Sverige är det som hela Apples försäljningsstatisktik baseras på då eller?! Är det därför Apple har klättrat 18 platser sedan förra året och nu är USA:s 17:e största företag sett till omsättning och tredje största företag sett till vinst...Google ligger på 73:e plats

http://money.cnn.com/magazines/fortune/fortune500/2012/full_l...

Skrivet av Redstar:

Modern Warfare och Angry Birds slår rekord i försäljningssiffror, liksom iPhone har det föga med hur avancerade de är att göra. Titta på specsen för telefonerna och avgör objektivt vilka telefoner som tenderar innehålla bättre hårdvara.

Min åsikt angående tillgängligheten är att en icke rootad android är mer öppen än en icke jailbreakad iPhone. Därför, och pga andra skäl, byter jag bort min iPhone mot en galaxy s3 den här veckan(förhoppningsvis).

Det lustiga där är att hårdvaran är bara siffror, inte verkligheten, de siffror du ser på SGS2 som skulle vara bättre än iPhone 4 visade sig få pisk av iPhone 4 i verkligheten eftersom iPhone har en separat GPU och det har inte SGS2, längre tillbaks i tiden när iPhone kom så kontrade Samsung med sin Omnia som på papper var bättre än iPhone men som i verkligheten var slöare, spec är bara siffror, inget mer, de säger ingenting, att testa dem för dina ändamål är det enda sätt du kan avgöra det på

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinnunen4321:

på Android så har man en möjlighet att nergradera OS om man nu vill det vilket man "inte" kan på IOS
Jag får reda på när Android släpper ny uppgradering ungefär lika snabbt som IOS

Min iphone ville inte starta riktigt så jag fick återställa den, ville ha samma IOS som innan men nehe då de gick inte

Samsung tror jag har stöd för nedgradering, vilken annan tillverkare har det utan att roota mm?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Undar om Apple bistår med kod till jailbreakandet? Undrar hur många som köper produkter endast för att det går att jailbreaka?
Skillnaden i hårdvaruförsäljning mot skillnaden i mjukvaruförsäljning efter jailbreak hade varit kul att se diagram på.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlsson89:

Undar om Apple bistår med kod till jailbreakandet? Undrar hur många som köper produkter endast för att det går att jailbreaka?
Skillnaden i hårdvaruförsäljning mot skillnaden i mjukvaruförsäljning efter jailbreak hade varit kul att se diagram på.

Jag hade köpt min ändå, även om det inte gick att jailbreaka, för en nöjdare telefon är denna har jag inte varit på väldigt länge (och senast var när 3310 va ny).

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Visst gör apple det lätt för sina användare, men när de blir lite mer avancerade så inser de att konkurrenterna har intressantare produkter. Det är i vart fall vad trenden pekar på, fler och fler lämnar idag apple och går mot android. Så är statistiken bland män i Sverige, dock inte bland kvinnor ännu. Det var en artikel i metro om det förut, även om det är en blaska är det inte direkt så att de ljuger.

Mycket skitsnack här. Det finns många som är tekniskt intresserade som jobbar med utveckling av mjuk eller hårdvara o.s.v hela dagarna som är fullständigt nöjda med vad Apple erbjuder. Att tro att man som tekniskt intresserad inte kan välja en Appleprodukt är otroligt trångsynt.

Jag har absolut noll intresse av att fippla med min telefons gränssnitt eller annat på min fritid. Lägger mycket hellre den tiden på utveckla appar för den i så fall. Jag vill helt enkelt ha en telefon som fungerar smidigt och uppfyller mina behov jag har på en smartphone. Det gör definitivt en iPhone.

Permalänk
Medlem

Testade att gå över till absinthe nu från att ha använt redsn0w/sn0wbreeze i alla år.

Jag jailbreakar för att jag gillar funktionerna man får och jailbreakapparna som t.ex. Bitesms, playawake och screendimmer bland annat. Men det gav mycket mer förr när ios inte var lika funktionsrikt och välutvecklat.

Numera tycker jag faktiskt att Apple har det mesta man kan behöva (men inte riktigt allt). Mycket tack vare för att de tagit idéer från cydia appar och anställt de utvecklare som gjort dem.

Fast nu när min S3 kommit så lär jag väl iphonen ligga och damma

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Du tycker inte det är galet att köpa en produkt som kommer stängd för att därefter jailbreaka den? Det om något är tecken på galenskap det.

Visst gör apple det lätt för sina användare, men när de blir lite mer avancerade så inser de att konkurrenterna har intressantare produkter. Det är i vart fall vad trenden pekar på, fler och fler lämnar idag apple och går mot android. Så är statistiken bland män i Sverige, dock inte bland kvinnor ännu. Det var en artikel i metro om det förut, även om det är en blaska är det inte direkt så att de ljuger.

Nej, jag tycker inte det är galet att en del personer som har en Iphone är nyfikna på vad det ger att jailbreak:a den (det är ju ändå en väldigt liten andel av totala analet användare som gjort det). Tror inte det görs för att den är särskilt stängd rent innehållsmässigt, vilket är vad folk är intresserade av. Bara för att man kan göra en massa tekniskt krimskrams med telefonen i sig (som de flesta ändå inte är intresserade av) betyder inte det att en plattform är innehållsmässigt stängd. Kan du ge exempel på vad för fantastiskt man missar när man kör Iphone? Jag kör både Iphone och en HTC Desire och fattar inte vad det är som är så öppet med Android i praktiken. I teorin är jag med, men ser inte hur det påverkar det sätt på vilket jag (och förmodligen de flesta) använder sin ”smartphone”.

Skrivet av IceDread:

Och här har vi precis det, en apple fanatiker. Företaget du handlar av känner du har blivit förolämpat på något sätt och du börjar direkt med att förolämpa mig. Det är sådant här som ger mig ett extra gott skratt på morgonkvisten men man hittar det oftare på idg.

Känns som du drar till med ”THE AD HOMINEM FALLACY FALLACY” där:
http://plover.net/~bonds/adhominem.html

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Så den enda Apple produkten som du verkligen har testat är den som är värt pengarna?

Personligen så tyckar jag att Apple gör bra grejor, dock gillar jag inte Bolaget Apple.

Jag känner hur många som helst som har iPhone. Många i släkten äger en, även iPads. Mac har jag testat själv och så vet jag vad det är för grejer i dom. Om du vill så kan du slösa pengar på en dator för dens design (Apple) eller så kan du lägga pengarna på en snabbare PC. Det är ju ditt val, inte mitt

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Antar du vet de redan, men tänkte för andra som läser, att de går o "komma runt de" väldigt enkelt. Ladda ner samma iOS version som du har när du ska återställa, pecka om DNS i "HOST"filen så iTunes signerar det från annat håll. Finns en hel del guider om detta hur man gör etc, har själv gjort det, väldigt enkelt.

Ladda ner iOS filen
Ställ in HOST-filen
Med "speciell" knapptryckning i iTunes kan du bestämma att "uppdatera"/återställa från lokal fil istället
Låt den jobba

Sen är jag väl medveten om att det inte är "skapt" för de, men de går, och enkelt är det.

Jag försökte utan guide men de gick inte så bra halvvägs in i installationen kom de upp något i stil med. Det går inte att installera OS, device not supported. Jag har ngn tråd där det står i
Måste varit något som jag missat....

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Json_81;12319358"]För två år sedan hade macbook (13") C2D 2.4GHz+ och geforce 320m vilket springer cirklar kring vilken eee pc som helst.
Sluta trolla.

Trollar inte. Även om min eee pc inte har mer än 1.6GHz så är den väldigt snabb. Kan även spela WoW på hyfsad grafik utan att det laggar till exempel. Grafikkortet är iofs väldigt bra tror ja. Vilket fall som helst är en PC mer prisvärd än en Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Trollar inte. Även om min eee pc inte har mer än 1.6GHz så är den väldigt snabb. Kan även spela WoW på hyfsad grafik utan att det laggar till exempel. Grafikkortet är iofs väldigt bra tror ja. Vilket fall som helst är en PC mer prisvärd än en Mac

Du trollar... Alla EEE PC som säljs är utrustade med AMD E-series eller Intel Atom och spelar således i en helt annan prestanda division än något som Apple erbjuder. Jag väntar fortfarande på en värdig konkurrent till iMac och då menar jag inte dessa skitmodeller som Asus, HP och Lenovo har släppt. Macbook Air som är Apples mest säljande laptop är väldigt bra prissatt mot konkurrenterna och skillnaderna är relativt små.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinnunen4321:

Jag försökte utan guide men de gick inte så bra halvvägs in i installationen kom de upp något i stil med. Det går inte att installera OS, device not supported. Jag har ngn tråd där det står i
Måste varit något som jag missat....

Kan det varit fel på just den iOS filen du tanka? Jag stötte aldrig på problem :/

[QUOTE="Waowt;12324433"]

Skrivet av Json_81:

För två år sedan hade macbook (13") C2D 2.4GHz+ och geforce 320m vilket springer cirklar kring vilken eee pc som helst.
Sluta trolla.

Trollar inte. Även om min eee pc inte har mer än 1.6GHz så är den väldigt snabb. Kan även spela WoW på hyfsad grafik utan att det laggar till exempel. Grafikkortet är iofs väldigt bra tror ja. Vilket fall som helst är en PC mer prisvärd än en Mac

Det är ju Intel atom i de dedär bärbara med intels billiga styrkrets ju, den klarar knappt att visa 720p utan lagg, och då måste du överclocka styrkretesen till max! Inget att jämföra med resterande datorer (varken PC eller Mac).

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinnunen4321:

Jag försökte utan guide men de gick inte så bra halvvägs in i installationen kom de upp något i stil med. Det går inte att installera OS, device not supported. Jag har ngn tråd där det står i
Måste varit något som jag missat....

Har du ios 5.1.1 så går det inte att nedgradera till lägre än 5.0 har jag för mig. Dessutom behöver du ha shsh blobs sparade för att kunna nedgradera till osignerat ios. Har du jailbreakat innan så kan cydia ha sparat dina blobs åt dig om du har tur.

Googla lite så hittar du säkert en bra guide som hjälper dig hela vägen om du vill nedgradera

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Du trollar... Alla EEE PC som säljs är utrustade med AMD E-series eller Intel Atom och spelar således i en helt annan prestanda division än något som Apple erbjuder. Jag väntar fortfarande på en värdig konkurrent till iMac och då menar jag inte dessa skitmodeller som Asus, HP och Lenovo har släppt. Macbook Air som är Apples mest säljande laptop är väldigt bra prissatt mot konkurrenterna och skillnaderna är relativt små.

Det är inget fel på HP eller Asus, har både HP och Asus laptops och dom funkar finfint även att spela på (använder iofs inte dom att spela spel som BF3 och ETW). Priset på dom är inte alls överdrivet som alla Macs är.
Om du är en Mac användare och Apple fan så borde jag nog inte förvänta mig mycket kunskap om datorer av dig isåfall.
Macbook Air är en ganska fail. Du får en 1.6GHz i5 processor med inbyggd grafik, en Intel 3000 Graphics med 256MB. Allt för ''bara'' 9000+ kr.
Min Eee PC med AMD 1.6GHz och en Radeon HD 6310 Graphics med 384MB. Priset låg på kanske 3500kr, inte säker. Men inte mer.
Förresten så den Mac Air som jag visade är en ny variant medans denna Eee PC är 2 år gammal ungefär.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Det är inget fel på HP eller Asus, har både HP och Asus laptops och dom funkar finfint även att spela på (använder iofs inte dom att spela spel som BF3 och ETW). Priset på dom är inte alls överdrivet som alla Macs är.
Om du är en Mac användare och Apple fan så borde jag nog inte förvänta mig mycket kunskap om datorer av dig isåfall.
Macbook Air är en ganska fail. Du får en 1.6GHz i5 processor med inbyggd grafik, en Intel 3000 Graphics med 256MB. Allt för ''bara'' 9000+ kr.
Min Eee PC med AMD 1.6GHz och en Radeon HD 6310 Graphics med 384MB. Priset låg på kanske 3500kr, inte säker. Men inte mer.
Förresten så den Mac Air som jag visade är en ny variant medans denna Eee PC är 2 år gammal ungefär.

Skillnaden på en PC och en Mac är att en Mac är optimerad mycket bättre än vad en PC är, tack vara att Apple har utvalde 3:e parts tillverkare så vet de exakt vad de har att göra med, något som PC aldrig kommer att ha, du får ut mer av kraften från allt i en Mac jämfört med en PC, det är det du betalar för...sen vad det har med den här tråden att göra har jag ingen aning om

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Det är inget fel på HP eller Asus, har både HP och Asus laptops och dom funkar finfint även att spela på (använder iofs inte dom att spela spel som BF3 och ETW). Priset på dom är inte alls överdrivet som alla Macs är.
Om du är en Mac användare och Apple fan så borde jag nog inte förvänta mig mycket kunskap om datorer av dig isåfall.
Macbook Air är en ganska fail. Du får en 1.6GHz i5 processor med inbyggd grafik, en Intel 3000 Graphics med 256MB. Allt för ''bara'' 9000+ kr.
Min Eee PC med AMD 1.6GHz och en Radeon HD 6310 Graphics med 384MB. Priset låg på kanske 3500kr, inte säker. Men inte mer.
Förresten så den Mac Air som jag visade är en ny variant medans denna Eee PC är 2 år gammal ungefär.

Och då får du en dator som är enormt mycket snabbare, SSD, bättre skärm, användbar touchpad, smidigare dator och slipper känslan av att du sitter med en leksak. Skulle inte bli förvånad om MBA har bättre batteritid dessutom.

Du verkar sakna rejält med kunskap om du likställer en atom och en i5 processor.

Det enda som din eee pc har som inte är enormt mycket sämre är grafikkortet, jag vet inte hur ett 6310 står sig mot HD3000.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."