Permalänk

Fysisk kopia av BF3 premium?

Vet någon var man kan hitta den fysiska (i posten) versionen av BF3 Premium här i svea rike? Om det ens går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MorganShlorgan:

Vet någon var man kan hitta den fysiska (i posten) versionen av BF3 Premium här i svea rike? Om det ens går.

Battlefield Premium är väl mer en slags tjänst... Typ som en prenumeration (Fast det bara är en engångskostnad)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ungefär som "jag vill ha en fysisk kopia av battlelog"

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

men hur kan det vara 23 dagar kvar om Close Quarters startar om 7 dagar om man har premium???

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Skrivet av johanssonGBG:

men hur kan det vara 23 dagar kvar om Close Quarters startar om 7 dagar om man har premium???

för dom måste få in den fysiska produkten i lager innan dom kan sälja den?

Visa signatur

----

Permalänk
Skrivet av Svenssson1:

för dom måste få in den fysiska produkten i lager innan dom kan sälja den?

men då får man ju inte 2 veckor tidigare på CQ ifall man behöver vänta 2 veckor tills man får den

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk

Det där är en download code

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Det där är en download code

Jaså? Varför släpps det då först den 28de?

Permalänk
Medlem

Förstår inte logiken i att sälja/köpa en heldigital produkt som bara går att spela online fysiskt, som ändå är helt digital. Som man bara kan spela online ändå. Snurrigt värre.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Jaså? Varför släpps det då först den 28de?

För att det står "Download Code"

1. Gå in på den.
2. Tryck på bilden så att den blir större.
3. Läs vad det står uppe till vänster.

"Download Code Only No Disc"

EDIT: Hmm, den kanske kommer hemskickad även ifall det bara är en download code? Jag tror iaf att det är ett mejl som kommer elr nåt.

Permalänk

Jag kommer nog aldrig förstå mig på detta och folk som beställer PC spel ifrån butiker istället för att ladda ner det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Jag kommer nog aldrig förstå mig på detta och folk som beställer PC spel ifrån butiker istället för att ladda ner det.

För då äger man varan? Jag vill inte ladda ner spel o sådant, man kan bli av med konton etc o då får man aldrig tillbaka sina spel?

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

För då äger man varan? Jag vill inte ladda ner spel o sådant, man kan bli av med konton etc o då får man aldrig tillbaka sina spel?

Du äger ett konto. Tar du ut alla dina pengar på banken och läger dom under madrassen också eller?

Varför skulle du bli av med ditt konto? Dessutom så kommer du bara kunna aktivera premium till ett BF3 konto vad ska du ha koden och förpackningen till sedan då?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Jag kommer nog aldrig förstå mig på detta och folk som beställer PC spel ifrån butiker istället för att ladda ner det.

Alla sitter inte med fiber 100/100 - ett spel på 15-20 gb tar sin lilla tid att tanka ner om man sitter med ADSL 8 - Det är i alla fall min anledning till att köpa med skiva.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Du äger ett konto. Tar du ut alla dina pengar på banken och läger dom under madrassen också eller?

Varför skulle du bli av med ditt konto? Dessutom så kommer du bara kunna aktivera premium till ett BF3 konto vad ska du ha koden och förpackningen till sedan då?

Tror nog att det är lättare att sno någons steam/origin konto än att sno deras bankkonto...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

För att det står "Download Code"

1. Gå in på den.
2. Tryck på bilden så att den blir större.
3. Läs vad det står uppe till vänster.

"Download Code Only No Disc"

EDIT: Hmm, den kanske kommer hemskickad även ifall det bara är en download code? Jag tror iaf att det är ett mejl som kommer elr nåt.

Jag köpte Battlefield Bad Company 2 Vietnam på webhallen som marknadsfördes endast som "download". Då var det precis som på bilden till bf3 premium en text med "download code only no disc" uppe till vänster. Dock kom det hem ett fysiskt fodral precis som på bilden men ingen skiva i. Det enda som fanns i fodralet var en kod som stod på manualen.

Så jag gissar att det kommer på posten.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

För att det står "Download Code"

1. Gå in på den.
2. Tryck på bilden så att den blir större.
3. Läs vad det står uppe till vänster.

"Download Code Only No Disc"

EDIT: Hmm, den kanske kommer hemskickad även ifall det bara är en download code? Jag tror iaf att det är ett mejl som kommer elr nåt.

Hej!
När jag beställde battlefield bc2 vietnamn expansion genom webhallen fick jag fodral plus kod hemskickat utan skiva, så är kanske fallet för premium med.
Alltid trevligt och ha ett fodral med tycker jag.

Permalänk
Skrivet av Trazer:

Jag köpte Battlefield Bad Company 2 Vietnam på webhallen som marknadsfördes endast som "download". Då var det precis som på bilden till bf3 premium en text med "download code only no disc" uppe till vänster. Dock kom det hem ett fysiskt fodral precis som på bilden men ingen skiva i. Det enda som fanns i fodralet var en kod som stod på manualen.

Så jag gissar att det kommer på posten.

Aha du skrev samma svar som mig såg jag nu

Permalänk

Men om man beställer den direkt från origin nu då lär man ej få fodralet med antar jag ?

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

Alla sitter inte med fiber 100/100 - ett spel på 15-20 gb tar sin lilla tid att tanka ner om man sitter med ADSL 8 - Det är i alla fall min anledning till att köpa med skiva.

Kan man ju förstå lite men det är ju inte spelet vi snackar om här

Skrivet av Lasergurka:

Tror nog att det är lättare att sno någons steam/origin konto än att sno deras bankkonto...

Kopplas inte spelet till origin kontot?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Kan man ju förstå lite men det är ju inte spelet vi snackar om här

Du skrev faktisk "Jag kommer nog aldrig förstå mig på detta och folk som beställer PC spel ifrån butiker istället för att ladda ner det. "

Men jag förstår vad du menar

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Kan man ju förstå lite men det är ju inte spelet vi snackar om här

Kopplas inte spelet till origin kontot?

Jo, det gör det. Kan inte se att jag nämnt något om det?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Trazer:

Jag köpte Battlefield Bad Company 2 Vietnam på webhallen som marknadsfördes endast som "download". Då var det precis som på bilden till bf3 premium en text med "download code only no disc" uppe till vänster. Dock kom det hem ett fysiskt fodral precis som på bilden men ingen skiva i. Det enda som fanns i fodralet var en kod som stod på manualen.

Så jag gissar att det kommer på posten.

Hm, coolt!

Synd bara att det kostar så mycket extra

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Jag kommer nog aldrig förstå mig på detta och folk som beställer PC spel ifrån butiker istället för att ladda ner det.

Jag kommer aldrig förstå mig på folk som betalat MER för att få ladda ner spelet, när man kan köpa spelet i butik (eller postorder) och både ha möjlighet att ladda ner och installera direkt från skivan.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Vet någon om det finns premium i någon form i någon gamebutik? Skickar man ett sms till en nummer på baksidan av colaburkar får man 100kr rabatt på valfritt easpel i en gamebutik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2