Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Superlight:

Vad är storleken på enterknappen på Microsoft SideWinder X4? Har precis beställt och vill ha den stora, men produktbilden på eran hemsida visar något annat.

Sök? #11096978

Dock lite märkligt att det ligger fel bild ute fortfarande.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ser att ni har lagt upp UX31A med i7 på er hemsida. Kommer ni även ta in UX31A fast med i5?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av OMG:

Ser att ni har lagt upp UX31A med i7 på er hemsida. Kommer ni även ta in UX31A fast med i5?

Hej!

Jag kan inte se att den är på ingång just nu, men jag har framfört din önskan till vår inköpare. Tar vi in den så läggs den upp på sidan snart.

mvh
Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Komplett.

Hur länge kommer den här erjbudanden vara http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751688

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Det är ju hopplöst att kommunicera med Kompletts kundtjänst via mail. Enligt information på hemsidan är målet att besvara mail inom 48 timmar. Tidigare erfarenheter är att de lyckas hålla sig inom dessa 48 timmar, men på senare tid hamnar de inte ens i närheten.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Fick mina dator delar igår, byggde den och allt funkade prima!

Dock det ända jag kan klaga på är att chassit såg ut att varit med om en jordbävning då hela kartongen var sönder och botten var öppen. Jag antar att det är postens fel. (Det var inga större skador på själva chassit)

Tack åter igen!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av zeleni:

Hej Komplett.

Hur länge kommer den här erjbudanden vara http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751688

Hej!

Det bör finnas kvar veckan ut i varje fall!

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Fnosk:

Det är ju hopplöst att kommunicera med Kompletts kundtjänst via mail. Enligt information på hemsidan är målet att besvara mail inom 48 timmar. Tidigare erfarenheter är att de lyckas hålla sig inom dessa 48 timmar, men på senare tid hamnar de inte ens i närheten.

Ledsen för det, men testa gärna att ringa istället.

mvh
Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Ledsen för det, men testa gärna att ringa istället.

mvh
Mikael

Det är ju så smidigt och praktiskt att kunna sköta ärenden över mail, speciellt när man jobbar under de timmar som kundtjänst har öppet. Dessutom ger man personen på kundtjänst goda möjligheter att t.ex. skaffa sig information som eftersöks eller att hitta en lösning gällande ett problem eller annat ärende.

Har ni inte nog med resurser för att hantera ärenden över e-post tycker jag att ni kan stänga den möjligheten helt och hållet. Ni borde åtminstone inte presentera ett mål som ni inte kan uppnå.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Håller med Fnosk.
Förbättra eposten heller stäng den helt.
Själv vill jag helst hålla mig till epost (så länge det inte tar 2veckor att få svar) främst för att man då får ett skriftligt svar som är betydligt svårare att slingra sig undan än vad som sägs i ett tele samtal (som ej spelas in).

Inom 24 timmar tycker jag att det borde vara på att svara på epost, 48 timmar är för lång tid.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

jag fick ett brev idag om att min skärm har kommit fram till posten hära och att jag kan tidigast kunde hämta ut det idag kl 16:00
Bara ett Problem.... enligt posten blev paketet uthämtat för en månad sedan , hm mycket konstigt då jag tidigast kan hämta ut det idag ??? . fixa rätt papper och rätt kollinummer!

halå?
vad har ni rökt igenligen?
frustrerande att ingenting förbättras *__*``

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Ledsen för det, men testa gärna att ringa istället.

mvh
Mikael

jag testade ringa 4 gånger innan tidigare inlägg då komplett ska ha öppet tills 20:00 .
det ända jag kom fram till var telefonsvarare som efter tryck 1 kundsupport vad musik

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Keeper of Traditions

Tänkte bara höra om ni har möjlighet att ta in Crucial's mSata SSD'er?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1295379

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Newklear:

Tänkte bara höra om ni har möjlighet att ta in Crucial's mSata SSD'er?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1295379

Finns inga planer på det just nu, men jag skall framföra din förfrågan.

Skrivet av Ziggy_:

jag testade ringa 4 gånger innan tidigare inlägg då komplett ska ha öppet tills 20:00 .
det ända jag kom fram till var telefonsvarare som efter tryck 1 kundsupport vad musik

Vi spelar musik när man väntar i kön, det är alltid många som ringer på kvällarna, jag rekommenderar förmiddagen om du vill komma fram snabbt.

mvh
Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd

när kommer datumet in för padfone? 3in1

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av zzcool:

när kommer datumet in för padfone? 3in1

Hej!

Så snart vi vet kommer det upp. Vi väntar förmodligen på leveransbesked från leverantören och så fort vi vet läggs det upp på produktsidan.

mvh
Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

Hej!

Så snart vi vet kommer det upp. Vi väntar förmodligen på leveransbesked från leverantören och så fort vi vet läggs det upp på produktsidan.

mvh
Mikael

när är detta eftersom jag börjar tveka med att köpa den pågrund av att den börjar bli för gammal för det priset sen säger dem att skärmen är dålig så om det är mer än 2 veckor kvar så hoppar jag över köpet

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av zzcool:

när är detta eftersom jag börjar tveka med att köpa den pågrund av att den börjar bli för gammal för det priset sen säger dem att skärmen är dålig så om det är mer än 2 veckor kvar så hoppar jag över köpet

Nu kom datum, 27/7 är beräknat ankomstdatum.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

Nu kom datum, 27/7 är beräknat ankomstdatum.

27 juli? alltså om en månad?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av zzcool:

27 juli? alltså om en månad?

Stämmer!

Är dålig tillgång på dessa och norden är inte prioriterat.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Gillar eran headline för datorn till vänster!

Maxxa prestandan i MS-Röj!
En laptop för 12.995 eller 9.995 med eran rabatt!

Gav mig ett gott skratt!

Finns fler roliga längre ner på sidan som
"STÖRST!" och "STOOOR TV!"

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Jag och en medlem i hushållet har köpt en corsair H100, och naturligtvis är vi en av dem som har en pump som låter som en, ja jag vet inte vad jag ska jämföra det med, men skramlar, piper och har ett högfrekvent jobbigt ljud, finns mycket klipp om detta på youtube osv.
Vi mailade komplett förra fredagen och har inte ens fått ett svar om att ni ens fått mailet eller minsta livstecken från er, pumpen började låta redan första dagen och blir värre och värre.
Den är uthämtad som en del av en större order inne i hämtbutiken i sthlm, vi måste få detta fixat för ljudet är hemskt, och pga vi bor varmt så räcker inte originalfläkten till, utan sticker iväg temperaturmässigt och låter som ett reaplan!

Vore hemskt tacksam om någon kunde ta tag och hjälpa oss med det här, vi är lite ledsna just nu

Sen undrar jag, för att undvika det här bekymret som tydligen är förbaskat vanligt, hur kan man göra det innan man kommer hem för att testa, att åka kommunalt är inget roligt för att sen komma hem med en ytterligare kanske felande produkt?
Går det eventuellt att testa den inne hos er, innan man åker hem på ngt vis?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Finns inga planer på det just nu, men jag skall framföra din förfrågan.

Vi spelar musik när man väntar i kön, det är alltid många som ringer på kvällarna, jag rekommenderar förmiddagen om du vill komma fram snabbt.

mvh
Mikael

idag fick jag en till paketavi om min returerade vara, kan senast hämtas up 2012-07-04 med samma kolli som näe jag köpte varan. jag snackade med kundservice igår kväll då dem sa de har inte ens lagt tittad på productens fel och säger att jag inte har lämnat någon info om felet- DET HAR JAG GJORT 4 GÅNGER MEN REGISTRERADES IGÅR FÖR FJÄRDE GÅNEN! OM NI ENS SKICKAR DET JÄVLA PAKETET TA OCH FIXA RÄTT JÄVLA KOLLINUMMER, JAG TRODDE NI FATTADE ATT MAN KAN INTE HÄMTA UT EN VARA MED SAMMA KOLLINUMMER FLERTAL GÅNGER DÅ DET INTE GÅR REGISTRERA. UT MED PRAKTIKANTERNA OCH HIT MED EN FUNGERANDE VARA! Kommer bli polisärende snart.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Ziggy_:

idag fick jag en till paketavi om min returerade vara, kan senast hämtas up 2012-07-04 med samma kolli som näe jag köpte varan. jag snackade med kundservice igår kväll då dem sa de har inte ens lagt tittad på productens fel och säger att jag inte har lämnat någon info om felet- DET HAR JAG GJORT 4 GÅNGER MEN REGISTRERADES IGÅR FÖR FJÄRDE GÅNEN! OM NI ENS SKICKAR DET JÄVLA PAKETET TA OCH FIXA RÄTT JÄVLA KOLLINUMMER, JAG TRODDE NI FATTADE ATT MAN KAN INTE HÄMTA UT EN VARA MED SAMMA KOLLINUMMER FLERTAL GÅNGER DÅ DET INTE GÅR REGISTRERA. UT MED PRAKTIKANTERNA OCH HIT MED EN FUNGERANDE VARA! Kommer bli polisärende snart.

Jag är inte helt säker på ärendet, men jag tror att du ringt ett par gånger och blivit hänvisad till tillverkaren för snabbare hantering. Då registrerar vi ju inget i vårt system. Men om jag inte minns fel så ringde väl någon från kundtjänst upp dig och löste det för någon vecka sen och skickade ut en fraktsedel till dig? Paketavin vet jag inte vad det är, men hämta gärna ut det så vet du vad det är.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av godspeed:

Hejsan!
Jag och en medlem i hushållet har köpt en corsair H100, och naturligtvis är vi en av dem som har en pump som låter som en, ja jag vet inte vad jag ska jämföra det med, men skramlar, piper och har ett högfrekvent jobbigt ljud, finns mycket klipp om detta på youtube osv.
Vi mailade komplett förra fredagen och har inte ens fått ett svar om att ni ens fått mailet eller minsta livstecken från er, pumpen började låta redan första dagen och blir värre och värre.
Den är uthämtad som en del av en större order inne i hämtbutiken i sthlm, vi måste få detta fixat för ljudet är hemskt, och pga vi bor varmt så räcker inte originalfläkten till, utan sticker iväg temperaturmässigt och låter som ett reaplan!

Vore hemskt tacksam om någon kunde ta tag och hjälpa oss med det här, vi är lite ledsna just nu

Sen undrar jag, för att undvika det här bekymret som tydligen är förbaskat vanligt, hur kan man göra det innan man kommer hem för att testa, att åka kommunalt är inget roligt för att sen komma hem med en ytterligare kanske felande produkt?
Går det eventuellt att testa den inne hos er, innan man åker hem på ngt vis?

Hej!

Du skall få ett automatsvar när du mailat oss att meddelandet är mottaget. Har du inte fått det så verkar vi inte fått mailet. Testa att ringa in istället så går det snabbare och så löser vi bytet på ett smidigt sätt.

Att testa innan har vi tyvärr inte möjlighet till.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Jag är inte helt säker på ärendet, men jag tror att du ringt ett par gånger och blivit hänvisad till tillverkaren för snabbare hantering. Då registrerar vi ju inget i vårt system. Men om jag inte minns fel så ringde väl någon från kundtjänst upp dig och löste det för någon vecka sen och skickade ut en fraktsedel till dig? Paketavin vet jag inte vad det är, men hämta gärna ut det så vet du vad det är.

paketet är hos komplett men inget händer. dem skickar fortfarande ut brev om att jag kan hämta ut varan på posten fast dem inte ens hunnit tittat på prylens fel. dem skyller på att dem inte fått någon info vad felet är då jag redan sagt det 4 ggr. kom ihåg att skicka i rätt kolli och skicka inte brev om uthämtning av något som är returerat pga defekt vara.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Köpte en dator av er för ett år sedan, och insåg idag att jag aldrig tackade er för den otroligt fina kabeldragningen... Tack!

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-4690K@3,5ghz
Grafikkort: Sapphire Radeon R9 290 4GB TRI-X OC
PSU: Silver Power SP-SS620M 620W
Moderkort: MSI Z97 Gaming 3 | Ram: 8gb Crucial DDR3 1333MHz
Chassi: Corsair Carbide 500R

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av olivern3:

Köpte en dator av er för ett år sedan, och insåg idag att jag aldrig tackade er för den otroligt fina kabeldragningen... Tack!

http://i50.tinypic.com/j5asu8.jpg

Snyggt

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av olivern3:

Köpte en dator av er för ett år sedan, och insåg idag att jag aldrig tackade er för den otroligt fina kabeldragningen... Tack!

http://i50.tinypic.com/j5asu8.jpg

hahahaha! Fick mig ett gott skratt xD

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av olivern3:

Köpte en dator av er för ett år sedan, och insåg idag att jag aldrig tackade er för den otroligt fina kabeldragningen... Tack!

http://i50.tinypic.com/j5asu8.jpg

Hej!

Det där såg inte alls bra ut, kan du PM:a ditt ordernummer så kollar jag på det och återkommer till dig snarast.

mvh
Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram