Permalänk
Medlem

Hafex; wip

För 2 år sedan byggde jag min första speldator. Sedan dess har jag byggt några stycken för kompisars räkning, och tyckte det var dags för en uppdatering av min egen dator.
Lådan är en Haf-X som blivit lite nerskärd. (Förra lådan var en NZXT Hades, naturligtvis blev den nya lådan döpt till Hafex av flickvännen/sonen)

Speclist:
Asus Maximus V GENE z77
i7 2700K@5Ghz. 79C max efter 50 runs med Intel Burn Test. 36C idle. (som referens, 34C idle, 42C load @stock)
G.Skill TridentX 2400mhz(@2133mhz 9-10-9-25)
XFX HD6970 @975/1600Mhz. 61C loadtemp i FurMark 1080p
Corsair Force GT 120GB Sandforce SSD
Seagate Barracuda 7.2K 1.5TB
Nexus RX8500 850W PSU
2st Zalman ZM-MFC1 6channel fancontrollers
Larkooler Extreme Performance Liquid Cooling Kit

Nästa på listan är ett nytt grafikkort, närmare bestämt Club 3D HD6870 X2. Efter det är det dags för sleeve-job och utbytta fläktar i hela lådan och i och med det ordentlig cable management. Efter det ett till HD6870 X2 för lite quad-GPU skoj. Efter det är det dags att inkludera GPU:na i loopen på nåt magiskt vis. Korten är såpass sällsynta och one-off att ingen kommerciell lösning finns om man bortser från universalblock som skulle resultera i 8st slangkopplingar istället för 4st. Oh well.. 6990 block passar EJ.

Hafex; wip

Permalänk
Medlem

köp vinklade anslutningar så kommer du kunna dra det bättre/snyggare

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Fint, men tycker du kan kosta på galleriet mer än 2 bilder. Inget som är direkt "wow 5p" ^^

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Och det ser ut som att du har en orm i chassit

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Tackar! Både för tipsen och för kommentarer. Njä, 5poängare är det inte. Men färdig är den inte heller.

Permalänk
Medlem

5p från mig iaf, resultatet som räknas

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Det ser brutalt ut! 4p!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Fler bilder. :3

Permalänk
Medlem

sen när började det sälja heatkiller kopior ?

Permalänk
Medlem

Varför inte byta plats på pumpen och reservoaren?så slipper du ha reservoaren sned

Permalänk

Snyggt men varför sätter du inte radiatorn i toppen av chassiet?? annars så var det en praktisk lösning

Permalänk
Medlem

Vattensystemet blev snabbt ihopslängt och utan desto större tanke, planen var att pump/reservoar skulle sitta på PSU'n men pga. slangarnas styvhet(avsaknad av silikat) gjorde så att den inte hölls på plats utan skruvar. Nya slangar med hög silikonhalt är beställda och borde komma så småningom. Från början var det meningen att radiatorn skulle monetaras i taket av lådan men flera problem uppstod, varav ett var slangarnas styvhet(slangarna vek sig). Ett annat problem var att jag vid monteringstillfället hade 4st fläkttar i push/pull och pga. detta mycket opraktiskt att montera radden i taket då den kom ner och täckte moderkortets kontakter, bl.a. fläktkontakter. Misstänker även att 200mm fläktarna i taket inte skulle tycka om att ha en stor grunka ivägen för sitt luftflöde, negativt statiskt tryck osv. .

function > form

Permalänk
Medlem

Satsa för tusan inte på ett quad CFX system.
Fint system i övrigt

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

varför i har du inte 240raden inne i chassit... haf-x är ett utmärkt chassi som är i högsta grad förbrett för vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av neom96:

varför i har du inte 240raden inne i chassit... haf-x är ett utmärkt chassi som är i högsta grad förbrett för vattenkylning

I mitt förra inlägg skrev jag orsak.

Citat:

Från början var det meningen att radiatorn skulle monetaras i taket av lådan men flera problem uppstod, varav ett var slangarnas styvhet(slangarna vek sig). Ett annat problem var att jag vid monteringstillfället hade 4st fläkttar i push/pull och pga. detta mycket opraktiskt att montera radden i taket då den kom ner och täckte moderkortets kontakter, bl.a. fläktkontakter. Misstänker även att 200mm fläktarna i taket inte skulle tycka om att ha en stor grunka ivägen för sitt luftflöde, negativt statiskt tryck osv. .

Skrivet av astrob0y:

Satsa för tusan inte på ett quad CFX system.
Fint system i övrigt

Tack! Förklara gärna varför inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten.:

Tack! Förklara gärna varför inte?

Drivrutinerna är så icke dugliga så du kommer troligen märka av en negativ prestanda ändring med fyra kärnor. Välj istället trifire, dvs tre gpus.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Läste på om saken, trifire seems to be the way to go.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten.:

Läste på om saken, trifire seems to be the way to go.

Låter bättre det

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Hitta ett gammalt 30W UV-C filter som blivit över sedan jag hade VF Discus. Skruvade upp grejen och tog bort all el och lysröret. Cylindern rymmer 0.8l och kan väggmonteras, kopplingarna passar till nuvarande slangstorleken i datorn. Helt pga brist på bättre att göra kommer jag snygga till filtret och göra om det till en reservoar.