2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raven6666:

Kan va bra att motivera varför också...

Säger sig själv rätt tydligt. Betala för vara utan att få varan?
Rätt bra anledning om något.

Skrivet av Marquzz:

Antar att CDON kommer att passa sig innan de kör en sån här drive igen...

Eller iallafall se till att ha diskarna hemma innan de gör det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Fick svar från suporten för 2tb

Som det ser ut i nuläget bör denna komma fram senast i början av nästa vecka. Har du inte fått den då så kommer vi att hjälpa dig vidare.

Altså mer än 1 månads väntan....

Permalänk

Jag fick svar från supporten antligen idag eller imorgon.. hjälper inte mig då jag åker på semester imorgon och är borta 5 v.. suger cdon.. hade behövt en extern hårddisk med mig.. men men

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Inaktiv

aldrig haft problem med cdon, men börjar tröttna på dem så i Hvete. senaste veckorna har flera varor avbeställts från några order helt utan några godtagbara förklaringar. har man betalt varan i förväg och väntat i 1.5 månader så ska dem se till och leverera skiten eller motsvarande, inte bara skicka ut en automail och en värdelös fraktfri rabatt kod och tro att man sväljer skiten.

fick mail idag igen, disken har försenats ännu mer, trots att jag gjorde beställning redan kl12 samma dag som den dök upp!!!!

Off topic: ännu en fin mail från gårdagen, kan tillägga att denna gång uteblev frifrakt koden som gäller i evigheternas 72 långa timmar:
Bästa kund, Tack för att du har beställt Frank Dandy kalsonger hos oss. Tyvärr måste vi meddela att den produkt du beställt är slut i lager och att vi inte kan leverera den till dig. Vi beklagar det inträffade.
Med vänlig hälsning CDON.COM

Permalänk

Fick svar från kundtjänsten att senast fredag bör den vara framme. Jjjaaaaaaiiippii

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 12600K - Noctua D14 SE2011 - msi pro Z670-A - 32 GB kingston fury beast 3600 mhz cl17 - WD_BLACK SN750 SE NVMe - Asus Tuf 3080 12gb - ACER XB271HU @ 144hz G-sync - Corsair 850AX - Fractal Design Meshify 2 - Mionix Zibal

Permalänk
Medlem
Skrivet av christeribaren:

Fick svar från kundtjänsten att senast fredag bör den vara framme. Jjjaaaaaaiiippii

Skickades från m.sweclockers.com

Dock får du ta det med en nypa salt då degett tider bekräftat förut som inte hållts.

Permalänk

Mitt svar från kundtjänst lyder som följer:

Hej Christer,

tack för att du kontaktade oss.

Fakturan skickas separat eftersom hårddisken skickas direkt från vår leverantör till dig för att minska leveranstiden. Hårddisken skickades från dem förra veckan, så leverans bör ske inom någon dag.

Vi beklagar att informationen på "Mina sidor" är felaktig.

Om du inte har mottagit leveransen i slutet av veckan får vi be dig att återkomma till oss.

Visa signatur

i5 12600K - Noctua D14 SE2011 - msi pro Z670-A - 32 GB kingston fury beast 3600 mhz cl17 - WD_BLACK SN750 SE NVMe - Asus Tuf 3080 12gb - ACER XB271HU @ 144hz G-sync - Corsair 850AX - Fractal Design Meshify 2 - Mionix Zibal

Permalänk
Medlem
Skrivet av christeribaren:

Mitt svar från kundtjänst lyder som följer:

Hej Christer,

tack för att du kontaktade oss.

Fakturan skickas separat eftersom hårddisken skickas direkt från vår leverantör till dig för att minska leveranstiden. Hårddisken skickades från dem förra veckan, så leverans bör ske inom någon dag.

Vi beklagar att informationen på "Mina sidor" är felaktig.

Om du inte har mottagit leveransen i slutet av veckan får vi be dig att återkomma till oss.

Detta var, i princip på ordet, vad de sa till mig också

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem

Jag har valt att upphäva mitt köp och vägra köpa annat än filmer från cdon nu pågrund av denna hdd, uppskjuten alldeles för lång tid. Och sen kommer fakturan i för väg, med en veckas tid på mig att betala, och för att inte glömma, utan att se hårddisken.

Och det där automailet om att den var försenade hjälpte inget, missade det helt då jag var bortrest. Bojkottar cdon efter detta, förutom när det gäller filmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse9292:

Jag har valt att upphäva mitt köp och vägra köpa annat än filmer från cdon nu pågrund av denna hdd, uppskjuten alldeles för lång tid. Och sen kommer fakturan i för väg, med en veckas tid på mig att betala, och för att inte glömma, utan att se hårddisken.

Och det där automailet om att den var försenade hjälpte inget, missade det helt då jag var bortrest. Bojkottar cdon efter detta, förutom när det gäller filmer.

Själv beställde jag en fläkt från dom idag... den är redan skickad. Hårddiskarna väntar jag fortfarande på... hoppas jag får dom innan fakturans slutdatum löper ut. Gör dom det så är jag nöjd... visst har dom chabblat sig... men orkar inte bry mig allt för mycket. Den som väntar på något gott...

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Det komiska är ju att CDON har fantastiska priser på sina övriga externa HDDs nu, t.ex. 374 SEK för flera av deras 500GB 2'5or. CDON är överlägset billigast av alla leverantörer just nu, kanske beror på att de pratat med alla tillverkarna?

Disken jag beställde igår (Extern-2.5 Western Digital My Passport Essential 3.0 500GB Black för 441 SEK inklusive frakt) har posten redan fått. Känner mig helt beroende av att handla externa hårddiskar just nu, tror jag är smittad av denna tråden...Att jag sen inte fått mina diskar (smarta deals) som jag beställde 3 juni är också komiskt...

PS: Nån annan som märkt att de är beroende av att handla på CDON?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Houdini2.0:

PS: Nån annan som märkt att de är beroende av att handla på CDON?

Det här har jag märkt av, det hela började innan jul när jag impulsköpte en ny dator när cdon hade sin -15% rabatt (tror det var den första -15% rabatten som dom hade?). Det är svårt att motstå när dom gång på gång erbjuder såna fina priser.

Permalänk
Medlem

Man hat älskar cdon helt enkelt. Tycker inte om dem men man köper därifrån iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Torsdag idag och "Varan packas" fortfarande, beställde två diskar, på ena står det Packas, på den andra är det bara helt tomt, ingen aning om vad som försigår

CDON är skräp, precis som Komplett, handlar ENDAST hos dom när det är någon Rea.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Torsdag idag och "Varan packas" fortfarande, beställde två diskar, på ena står det Packas, på den andra är det bara helt tomt, ingen aning om vad som försigår

CDON är skräp, precis som Komplett, handlar ENDAST hos dom när det är någon Rea.

Samma läge för mina 2 diskar...beställde nya minnen i förrgår...fick dem redan igår:) Även en blind höna kan....

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Torsdag idag och "Varan packas" fortfarande, beställde två diskar, på ena står det Packas, på den andra är det bara helt tomt, ingen aning om vad som försigår

CDON är skräp, precis som Komplett, handlar ENDAST hos dom när det är någon Rea.

Känns dock lite överflödigt att fortsätta klaga över att statusen fortfande säger "Varan packas" när CDON gått ut och sagt att statusen inte fungerar på denna ordern. Supporten har sagt att man ska få dem denna veckan så det är bara att hålla tummarna att de håller detta.

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Papas:

Känns dock lite överflödigt att fortsätta klaga över att statusen fortfande säger "Varan packas" när CDON gått ut och sagt att statusen inte fungerar på denna ordern. Supporten har sagt att man ska få dem denna veckan så det är bara att hålla tummarna att de håller detta.

Sa de inte så redan förra veckan?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag gillar CDON. Beställde en fläkt igår för de 50 kr jag fick för att ha handlat över 600 kronor. Gratis frakt just nu dessutom. Fick fläkten nu på dagen
En av de bättre butikerna i sverige just nu enligt mig.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Nu fick jag min 2 tb disk! kom direkt i brevlådan

Verkar som att diskarna kommer från Belgien ?

Permalänk
Medlem

Jag har nu fått FYRA 1TB diskar men jag hade bara beställt tre + en 2TB disk men den har jag inte sett till en...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Nu fick jag min 2 tb disk! kom direkt i brevlådan

Verkar som att diskarna kommer från Belgien ?

Intryck? Hur är ljudnivån?

Permalänk
Medlem

Fick faktura på min 2TB i förrgår - har inte dykt upp nån disk ännu.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Nu fick jag min 2 tb disk! kom direkt i brevlådan

Verkar som att diskarna kommer från Belgien ?

Pic or it didn't happen

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dedde:

Pic or it didn't happen

Skrivet av nisselask:

Intryck? Hur är ljudnivån?

Har typ boxar under våra brevlådor (bor i lägenhet) som brevbäraren kan lägga paket i fall dom inte är allt för stora
Ljudnivån är helt okej, den låter ingenting typ !

Permalänk
Medlem

Hoppas att min ligger hemma och väntar på mig då!

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk

Jag fick också min 2 TB idag.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem

Fick äntligen min nu också

Permalänk
Medlem

Själv fick jag min faktura idag men ingen disk... :/

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Skrivet av Cyberhof:

Själv fick jag min faktura idag men ingen disk... :/

Jag också:(...men ett samtal till Klarna så fick jag fakturorna framflyttade utan extra kostnad 1 månad...av ren princip gjorde jag det...jag skall ha diskarna innan jag betalar..så är det bara...;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Fick disken idag jag med Fick dock hämta ut den då den inte fick plats i brevlådan. About time xD

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One