Permalänk

Hej.

Efter att nyligen fått hem mitt tredje (ett från Webbhallen och två från CDON) Gigabyte 7970 OC som också det lider av "coil whine" så är min fråga.
Finns det möjlighet att ni på CDON testar nästa kort innan ni skickar iväg det?
För det börjar bli aningen irriterande att behöva skicka iväg kort efter kort och vänta en vecka (minst) innan man får ett nytt varje gång, som också det har detta fenomen.

EDIT: Fick svar från chattsupporten att ni ej kan testa kort innan leverans, men låter detta stå i alla fall. Har nu uppdaterat mitt tidigare ärende och hoppas att det löser sig.

Permalänk

500 krs rabatten fungerar inte på ---> http://cdon.se/hemelektronik/xfx_hd7970_3gb_pci-e-17762957

Dras inte av i kassan eller korgen.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ericsundell2:

500 krs rabatten fungerar inte på ---> http://cdon.se/hemelektronik/xfx_hd7970_3gb_pci-e-17762957

Dras inte av i kassan eller korgen.

Menar du från rabattstegen? Den gäller inte längre.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Har handlat från det här företaget innan, en Harman Kardon Go + Play 2 och leveransen var väldigt snabb. Dock en sak jag är missnöjd över, det är att dom inte har telefon support. Hoppas det blir en tillgänglighet i framtiden.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tiggeri efter rabattkoder hör inte hemma här.

Permalänk
Medlem

Någon aning om när

http://cdon.se/hemelektronik/sapphire_hd5450_1gb_pci-e_ddr3%2...

kommer in i lager igen?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Jag har nyss beställt ett 670 och råkade läsa på nvidias hemsida att Borderlands 2 ska ingå vid köp av 660ti "and above" stämmer detta?

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Inaktiv

ny rabbatkod?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anon190058:

ny rabbatkod?

Nej, det är fortfarande augusti.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Jag har nyss beställt ett 670 och råkade läsa på nvidias hemsida att Borderlands 2 ska ingå vid köp av 660ti "and above" stämmer detta?

Undrar precis samma sak. Ska också beställa 670 och hade gärna tagit ett gratis Borderlands. Problemet är ju att ingen svensk butik verkar ha någon deal förutom på 660.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem

När får de in asus 670 top igen? Har skrivit två gånger och blivit lovad ett datum "nästa vecka"...

Permalänk
Medlem

Denna produkt har inte varit i lager på riktigt länge nu, när kommer denna in igen?
http://cdon.se/hemelektronik/playseats_racing_seats_evolution...

Permalänk
Medlem

Något datum på när KFA2 GTX 660Ti OC kommer i lager?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Ångerretur till CDON kan ej ske med Schenker privatpaket...DÅLIGT CDON..!!!
POSTEN som alternativ är dubbelt så dyrt...150 mot 75 kr...
Men Ni har väl nått avtal med POSTEN antar jag...som vi kunder betalar....

Permalänk

Ni som handlar på cdon bör vara medvetna om att dom som oftast hanterar det mesta fel dom skickar fel varor stup i ett dom vägrar svara på klagomål deras ondemand tjänst håller inte sina avtal och dom lämpar över sitt ansvar på kund och tillverkare istället för att ta sitt ansvar som företag som jag ser det bör ni akta er noga för att beställa från dom.

Permalänk
Medlem

Nöjd kund.

Jag fliker in med en positiv kommentar då

Jag köpte tre datorkomponenter under förra veckan, och kunde hämta ut alla dagen efter.
Galet snabb leverans! (inet style) Får tacka för pressade priser också

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av happy_per:

Ångerretur till CDON kan ej ske med Schenker privatpaket...DÅLIGT CDON..!!!
POSTEN som alternativ är dubbelt så dyrt...150 mot 75 kr...
Men Ni har väl nått avtal med POSTEN antar jag...som vi kunder betalar....

Finns det något företag som accepterar Schenker Privpak vid returer? Det är ju ändå en tjänst för privatpersoner.

Permalänk
Medlem

http://bayimg.com/FaAjBAAEO

Jag beställde en skärm från CDON och så snygg var den när jag fick den, man kan ju undra hur pass dålig kontroll tillverkaren har när en sån defekt inte upptäcks innan de skeppar, det känns inte seriöst att behöva skicka en ny skärm med en så pass synlig defekt på lagning det första man gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rocagil:

Finns det något företag som accepterar Schenker Privpak vid returer? Det är ju ändå en tjänst för privatpersoner.

Ja, bland annat Jam.se. Har skickat en gitarr fram och tillbaks med förbetalt privpak i en månad nu.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Finns det något datum när ni får in Nexus Real Silent 120mm?

http://cdon.se/hemelektronik/cooling-fan_nexus_120mm_real_sil...

Permalänk
Medlem
Skrivet av happy_per:

Ångerretur till CDON kan ej ske med Schenker privatpaket...DÅLIGT CDON..!!!
POSTEN som alternativ är dubbelt så dyrt...150 mot 75 kr...
Men Ni har väl nått avtal med POSTEN antar jag...som vi kunder betalar....

Schenker Privpack skickar inte hela vägen till CDON, utan till ett Schenker utlämningsställe. Tror du att CDON och andra affärer har tid att åka runt och hämta upp paket?

Permalänk

Fick just hem datorn "Thor Mode" från CDON endast för att upptäcka att det kommer upp "No signal" på min skärm då jag försöker starta den. Har försökt med VGA, DVI och HDMI-sladd och även provat en annan skärm.

Skitkul. Var fan hittar man telefonnumret till CDON:s telefonsupport? För det står att man ska få 2 års sådan nämligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Desperaldo:

Fick just hem datorn "Thor Mode" från CDON endast för att upptäcka att det kommer upp "No signal" på min skärm då jag försöker starta den. Har försökt med VGA, DVI och HDMI-sladd och även provat en annan skärm.

Skitkul. Var fan hittar man telefonnumret till CDON:s telefonsupport? För det står att man ska få 2 års sådan nämligen.

Enligt http://www.cdongroup.com/sv/Kontakta-oss/ så är nummret till CDON 0107 032 000, ingen aning om det fungerar dock i och med att CDON hellre gömmer sig bakom sina tangentbord och formulär än att svara direkt.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av happy_per:

Ångerretur till CDON kan ej ske med Schenker privatpaket...DÅLIGT CDON..!!!
POSTEN som alternativ är dubbelt så dyrt...150 mot 75 kr...
Men Ni har väl nått avtal med POSTEN antar jag...som vi kunder betalar....

Hmm det blir dyrare än så kostar nog drygt 200kr att retunera en vara för 600kr.. SJUKT..!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Schenker Privpack skickar inte hela vägen till CDON, utan till ett Schenker utlämningsställe. Tror du att CDON och andra affärer har tid att åka runt och hämta upp paket?

Enkel logistik fråga som företag kan lösa.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Desperaldo:

Fick just hem datorn "Thor Mode" från CDON endast för att upptäcka att det kommer upp "No signal" på min skärm då jag försöker starta den. Har försökt med VGA, DVI och HDMI-sladd och även provat en annan skärm.

Skitkul. Var fan hittar man telefonnumret till CDON:s telefonsupport? För det står att man ska få 2 års sådan nämligen.

Du har väl kopplat till grafikkortet och inte moderkortet? Anledningen att jag frågar är att GTX 670 (åtminstone i regel) inte har VGA-utgång.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Måste berömma CDON för mycket bra service..Min nätagg AX1200 som jag köpte några veckor sen hade coilwhine och lät ganska mycket..Efter första kontaktet via e-mail, fick jag instruktioner hur jag skulle gå tillväga. Så fort jag skickade tillbaka agget och meddelade CDON , så skickade de ett ny samma dag och som jag då fick dagen efter..De har kontaktat Corsair (antar jag) och tydligen så var just den batchen drabbat av detta, eftersom de skickade en ny innan de ens fick mitt gamle rent fysiskt. Så tack än en gång för bra service!!

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem

Jag tycker att CDON:s returhantering verkar väldigt oekonomisk. Nyligen beställde jag en fläkt av märket be quiet!, som visade sig ge ifrån sig tickande och brummande ljud. Då jag tidigare fått defekta varor från CDON har jag fått nya skickade till mig samma dag som jag anmält dem som defekta. Sedan har jag fått returnera den defekta varan tillsammans med fakturan som kommer med ersättningsprodukten. I det här fallet dröjde det två dagar innan CDON ens postar en fraktsedel till mig och ytterligare två dagar innan jag får fraksedeln. Allt för att skicka en vara, som jag fick som ett brev, med Företagspaket 16:00. Till en serviceverkstad till på köpet. Varan kostar 149 kr hos CDON. Vad kostar returhanteringen? Varför inte bara skicka ut en ny vara direkt? Mindre kostnad för er och nöjdare kund.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Skrivet av suhrim:

http://bayimg.com/FaAjBAAEO

Jag beställde en skärm från CDON och så snygg var den när jag fick den, man kan ju undra hur pass dålig kontroll tillverkaren har när en sån defekt inte upptäcks innan de skeppar, det känns inte seriöst att behöva skicka en ny skärm med en så pass synlig defekt på lagning det första man gör.

Hej,

vad är det för skärm och har du skickat tillbaks den och när gjorde du det iså fall?
Jag hämtade ut min skärm idag som jag beställt från CDON och det är en Fujitsu SL27T-1 och den ser ut så här.
Kan det vara så att du har fått en defekt skärm som nån annan har trasat sönder, du skickar in den och CDON skickar den vidare till mig?
Eller är det samma modell du hade?

EDIN, som kommenterar här från CDON, ska man behöva få skärmar som ser ut så här när man beställer nytt från er, är det seriöst?

Så fort jag öppnade paketet förstod jag att nån hade skickat in den till retur, frigoliten i kartongen var trasig på ett ställe o det låg massa vita lösa frigolitbitar överallt, även i handboken (som också var bläddrad i). Plastpåsarna som innehöll sladdar syntes vara öppnade och taskigt ihopklistrade och när man ser att uttagen på baksidan ser ut så här så kan man knappast tveka eller?

Uploaded with ImageShack.us

Permalänk
Hedersmedlem

Förväntar mig inget svar på detta, men finns det något ungefärligt datum när detta kommer in i lager igen http://cdon.se/hemelektronik/msi_geforce_gtx_660ti_power_edit... ? Har stått "kommande" ett bra tag nu..

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?