CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

När förväntas ni få in THOR Jords v.2 är sjukt sugen på den om rea pris ligger kvar.

Permalänk

tänkt köpa ett moderkort och grafikkort från er men grafikkortet finns inte i lager. när tror ni att ni får hem Gigabyte GTX 670 OC? skulle vilja veta om det är värt o vänta eller om jag ska beställa moderkortet i förväg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 3770k 3.5 GHz | Gigabyte GTX 670 2GB OC | MSI Z77A GD65-ATX | Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair HX 650W 80+ Bronze | Corsair Obsidian 800D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intel1155:

tänkt köpa ett moderkort och grafikkort från er men grafikkortet finns inte i lager. när tror ni att ni får hem Gigabyte GTX 670 OC? skulle vilja veta om det är värt o vänta eller om jag ska beställa moderkortet i förväg.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta kanske inte är min plats riktigt, eller hjälper dig, men inte övervägt detta då?
gtx 670 var ju prisvärt med 15%-rabatten, men nu är den rabatten slut för denna gång.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk

Rabbatkoderna fungerar fortfarande inte.. skynda på lite! Är fruktansvärt sugen på att beställa nytt!

Permalänk

Instämmer, tänkter inte beställa något förrän det kommer en ny rabattkod.

Visa signatur

INTEL CORE I7 4770K|ASUS MAXIMUS VI EXTREME |CORSAIR AX 1200i |16GB G.skill Trident X|GIGABYTE GEFORCE GTX 780 OC REV 2.0 SLI |3*CROSSOVER 27Q LED|CORSAIR OBSIDIAN 900D

Permalänk
Medlem

Samma problem...rabattkod -_-

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Moderator
Moderator

Ni får nog lugna er ett par hekto, när de lägger upp en ny rabattkod så visar de den på swec-sidan http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Rabattkoden är uppdaterad nu: SWEC1208
Det blev ett Gigabyte GeForce GTX 690

Visa signatur

INTEL CORE I7 4770K|ASUS MAXIMUS VI EXTREME |CORSAIR AX 1200i |16GB G.skill Trident X|GIGABYTE GEFORCE GTX 780 OC REV 2.0 SLI |3*CROSSOVER 27Q LED|CORSAIR OBSIDIAN 900D

Permalänk
Medlem

Beställde komponenter till en helt ny dator. mITX format, cdon skötte sig exemplariskt med min order och fick iväg den samma dag. Dock missade posten mitt paket i Malmö men fick med min polares paket som reggades 2 timmar efter mitt :/.

Väldigt nöjd än så länge med cdon, tycker de förtjänar en klapp på axeln någon gång imellan åt

Permalänk

@CDON.COM
Ett tips är att ni tar bort orden Cooling-CPU och kylare i början av vissa cpu-kylare på http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter/kylning/process.... Det tog mig nämligen ett tag att se att ni faktiskt sålde en Thermalright-kylare.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intel1155:

tänkt köpa ett moderkort och grafikkort från er men grafikkortet finns inte i lager. när tror ni att ni får hem Gigabyte GTX 670 OC? skulle vilja veta om det är värt o vänta eller om jag ska beställa moderkortet i förväg.

Skickades från m.sweclockers.com

http://cdon.se/hemelektronik/palit_geforce_gtx_670_2gb_ddr5_2...

Det finns annars. Referensdesign dock, men bra pris! Och med 5% rabatt blire 2894 kr.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Kan bara beräma CDON med min senaste beställning som jag gjorde förra veckan beställde 24 juli och tänkte att jag har det till början på denna vecka eftersom vi skulle iväg med dottern på Bullerbycup.
Men delarna var redan frame på torsdagen(26 juli) vilket jag tycker var snabbt då det var delar till nästan en komplett dator(allt utom grafikkort och hdd)
Frugans far blev med glad att jag kunde bygga ihop hans dator så fort.
Antagligen snart dax att uppgradera sin egen och mycket troligt att det blir CDON då som delarna tas ifrån.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Kan bara beräma CDON med min senaste beställning som jag gjorde förra veckan beställde 24 juli och tänkte att jag har det till början på denna vecka eftersom vi skulle iväg med dottern på Bullerbycup.
Men delarna var redan frame på torsdagen(26 juli) vilket jag tycker var snabbt då det var delar till nästan en komplett dator(allt utom grafikkort och hdd)
Frugans far blev med glad att jag kunde bygga ihop hans dator så fort.
Antagligen snart dax att uppgradera sin egen och mycket troligt att det blir CDON då som delarna tas ifrån.

Får också ta och ge mycket beröm till CDON, dom har bättrat sig något enormt på alla fronter skulle jag tro.

Dom har det bästa priserna på saker jag köper, nästan alltid i lager och ungefär samma leveranstid som inet
Handlar bara på CDON nu förtiden!

Permalänk
Skrivet av CDON.COM;:

Hej

Beror helt och hållet på vad det är för produkt.

MVH Edin

Gigabyte GeForce GTX 670 OC

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 3770k 3.5 GHz | Gigabyte GTX 670 2GB OC | MSI Z77A GD65-ATX | Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair HX 650W 80+ Bronze | Corsair Obsidian 800D |

Permalänk
Medlem

Tycker också CDON var snabba med min beställning och mycket bra priser dock tycker jag dom har svårt att hålla vissa produkter i lager.

Permalänk
Medlem

Har ni någon aning om när ni kommer få in Schythe Gentle Typhoon 1150 rpm? De verkar vara slut över allt, är det problem från leverantör? Är det någon vekas, eller flera månaders, väntetid?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Processor: Intel i7 2700k @ 4,6 GHz | Kylare: Thermalight Silver Arrow | Grafikkort: Asus GTX 560Ti DirectCU II TOP | Chassi: NZXT H2 | Mobo: MSI Z68-GD55 (B3) | RAM: Corsair Vengance Black Low Profile 16 GB | HDD: 2x 1 TB Segate Barracuda 7200 RPM | SSD: N/A | Nätagg: Corsair 560 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ornotermes:

Fick för en stund sen ett mail om att mitt paket skickats. Men naturligtvis var det fel kolli-id, jag fick spårningsnummet för returfrakt (som jag med all säkerhet inte kommer använda).

Jag såg att andra i tråden också fått det, men det finns ett snabbare sätt att få fram det riktiga kolli-id än deras support(speciellt efter att den stängt för dagen).

1. Gå till http://server.logistik.posten.se/servlet/PacTrack?lang=SE&kolliid=KOLLINUMMER&xslURL=/xsl/pactrack/standard.xsl och byt ut KOLLINUMMER i adressfältet mot det returfraktnummer du fått från CDON.
2. Öpnna http://www.posten.se/tracktrace/TrackConsignments_do.jsp i ny flik/fönster.
3. Kopiera Kundnr och Referens från fösta sidan(server.logistik.posten.se) till formuläret för att spåra med kundnummer på andra sidan. Klicka på nedre spåra-knappen.

Du kommer då till en sida där båda kollinumren visas. Du kan se statusen där eller kopiera kollinumret och använda nån av de andra paketspårningssidorna

Skrivet av TheDaemon:

Jag fick också fel kolli-id, ett med "mypack retur", men fick som sagt mina grejor nu efter en dag hur som helst.

Samma sak har hänt mig ett antal gånger, senast 31/7.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Moderator
Moderator

Någon annan som har problem att logga in på CDON? Plötsligt påstod sidan att mitt (sparade) lösenord var felaktigt. Begärde ett nytt men inte heller det fungerar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradoxnode:

@CDON.COM
Ett tips är att ni tar bort orden Cooling-CPU och kylare i början av vissa cpu-kylare på http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter/kylning/process.... Det tog mig nämligen ett tag att se att ni faktiskt sålde en Thermalright-kylare.

Det gäller många fler produkter en enbart kylare, lite översyn på produktnamnen hade varit på sin plats helt klart! Sensommarpraktikantgöra?

Permalänk
Medlem

Hej CDON! När får ni in den svarta FD Define R4? De andra fägerna har funnits hos er i nån dag nu. Beställde nya komponenter igårkväll och chassit är det enda som inte har lagerstatus än

F*n va gött det ska bli med nytt system!

Visa signatur

[ FD Define R4 Black Pearl ][ MSI Z77A-GD65 ][ i7 3770K@4.5GHz ][ MSI GTX 680 Lightning ][ 16GB Corsair Vengeance ][ OCZ Vertex 4 256GB ]

Permalänk
Medlem

Kommer Corsair H70 med 2st fläktar hos er som på komplett? ( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=757621 )

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Har ni någon information om när ni får in "Asus GeForce GTX 680 DirectCU II TOP" i lager?

Permalänk
Medlem

Det löste sig utmärkt för mig. Jag fick det beställda chassit levererat och det till det avtalade priset men i silver istället för rött vilket inte gör ett dugg. Tack så mycket CDON för den fina lösningen.

Permalänk
Medlem

Hoppas på något Z77 moderkort till nästa månad ;/
Bara gamla moderkort som dykt upp på månadserbjudandena.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Nivity:

Hoppas på något Z77 moderkort till nästa månad ;/
Bara gamla moderkort som dykt upp på månadserbjudandena.

Nä, det fanns åtminstone ett Z77 förra gången.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Nä, det fanns åtminstone ett Z77 förra gången.

hittade absolut inget denna månaden, kollade specifikt efter det.
Hittade massor andra dock med gamla socklar och shit

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Nivity:

hittade absolut inget denna månaden, kollade specifikt efter det.
Hittade massor andra dock med gamla socklar och shit

Nej, gången innan menade jag

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Frågan har ju ställts tusen gånger, men när är releasedatum för Jofur V2?

Sen är jag nyfiken på hur länge erbjudandet är kvar?

Ska eventuellt få ett nytt jobb imorgon, och då kan det ju vara schysst att belöna sig med ett prestandamonster för första gången i sitt liv? Skulle bli något av ett antiklimax att komma hem med nytt jobb och sen INTE kunna beställa datorn för att erbjudandet löpt ut...

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Vore kul om ni kunde svara på min simpla fråga..så man slipper fråga samma sak igen...
Kommer ni ta in Lite-On iHBS112?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga om någon hade en 50kr rabattkod hos Cdon att dela med sig av? Dum som jag är så raderar jag de mailen samtidigt som de kommer för att hålla de fint och städat i inkorgen...