Fråga 2012-07-23 18:03
hej jag beställde artikelnummer:5019185578 usb 3.0 externdisk på 500gb.
men det enda jag fick var en 2,5" hårddisk utan låda.
Fråga 2012-07-24 07:50
alltså jag fick inget externt chassi
Svar 2012-07-24 10:55
Hej Peter
Tack för att du kontaktade oss.
Vi har mottagit ditt ärende och skickat det vidare till vår elektroni-avdelning som återkommer till dig så fort som möjligt.
Svar 2012-07-24 13:20
Hej Peter,
Vi beklagar det inträffade.
Vänligen återkom med produktens EAN-nummer. Du hittar detta under streckkoden, det består av 13 siffror.
Fråga 2012-07-24 13:27
718037763255
Svar 2012-07-24 15:24
Hej Peter
Vi ber om ursäkt att fel vara levererats till dig.
En ny order på produkten har registrerats för att du ska få den korrekta varan så snart som möjligt. Med den nya leveransen kommer det en ny faktura, du måste skicka med den NYA FAKTURAN i returen, vi kommer
att makulera denna när vi mottar din retur. Det är alltså originalfakturan som ska betalas och behållas i form av garantibevis.
Förpacka varan du vill returnera tillsammans med den nya fakturan och returnera till:
Frisvar
CDON AB
Order Hemelektronik
20573136
258 00 HELSINGBORG
Vi ser helst att produkten du skickat tillbaka är oanvänd men har du behövt öppna och använda produkten för att upptäcka felet så är det inget krav.
Fråga 2012-07-24 16:40
Varför ska jag betala en faktura när jag betalat varan redan?
Svar 2012-07-24 16:54
Hej Peter,
Det gäller endast om du valt betalningssättet faktura, du kan bortse detta.
Fråga 2012-07-27 08:41
alltså vad är det som händer nu är det 8 dagar sen jag betalde varan.och jag har inte fått rätt vara än skärpning.
Svar 2012-07-27 10:46
Hej Peter
Vi kontrollerar med vår logistikavdelning varför ersättningsbeställningen inte har skickats än.
Vad vi kan se i vårt system ska vi ha varan i lager nämligen.
Fråga 2012-07-27 10:51
Bedrövligt
Svar 2012-07-27 14:12
Hej Peter
Produkten i fråga var inläst felaktigt i vårt system.
Din beställning kommer att skickas iväg inom kort.
Fråga 2012-07-31 10:52
har ni skickat varan än?
Svar 2012-07-31 12:47
Hej Peter
Ersättningsbeställningen hade avbeställts eftersom produkten hade utgått hos vår leverantör.
Vi har lyckats få in den via en annan leverantör nu och vi har lagt upp en ny ersättningsbeställning åt dig.
Du kommer kunna mottaga beställningen inom kort alltså.
Fråga 2012-07-31 12:56
Men va fan detta börjar bli löjligt jag väntar mej en kompensation för detta strul har aldrig varit med om nått liknande
Svar 2012-07-31 13:36
Hej Peter
Du får här en värdekod värd 50 kr som kan användas vid beställning av fysiska varor på CDON.COM som kompensation för det inträffade.
Kod: xxxxxxxxx
Giltig i 6 månader
* Enbart fysiska varor / ej digitala produkter
* Beställningsbelopp måste minst vara 99 kr för koden ska godkännas
* Går ej kombinera med andra värdekoder / enbart presentkort
Fråga 2012-08-01 18:11
är beställningen på väg?
Svar 2012-08-02 14:31
Hej Peter
Din beställning håller på att behandlas på vårt lager.
Vi kontrollerar med lagret hur det går med beställningen.
Vi återkommer så fort vi fått svar ifrån dem.
Svar 2012-08-02 15:02
Hej Peter
Hårddisken kommer lämna vårt lager imorgon.
Du kommer kunna mottaga den i början av nästa vecka.
Fråga 2012-08-06 13:58
kan man få ett kollinumer
Svar 2012-08-06 14:13
Hej Peter
Tyvärr har beställningen stoppats igen.
Vi måste ta detta vidare med vår IT-avdelning för det är något problem någonstans i vårt flöde gällande denna artikeln.
Om produkten fortfarande skulle vara intresserad av dig så är du välkommen att lägga en beställning på den så fort den kommer upp på vår hemsida igen. Skulle priset ökat från du la din beställning sist så
återkom till oss efter att du lagt en ny beställning så korrigerar vi beloppet åt dig.
Det är beklagligt att detta inträffat just dig och så här pass många gånger nu gällande denna artikeln.
Fråga 2012-08-06 14:20
jag vill annulera denna order nu och vill få mina pengar tillbaka till mitt konto
Svar 2012-08-06 15:49
Hej Peter
Skicka tillbaka den fellevererade produkten ihop med sin fakturakopia.
Skriv "Felpack" på baksidan av den.
Använd fraktlappen vi skickade dig vid retur.
Så fort lagret mottagit/kontrollerat och returregistrerat försändelsen kommer dina pengar att begäras åter.
Överföringen av pengarna tar några bankdagar.
När produkten returregistreras kommer du att få ett mail angående detta.
Fråga 2012-08-06 15:55
jag har inte fått nån fraktlapp vid retur?
Fråga 2012-08-06 15:56
eller menar du den som var med felsändningen ?
Svar 2012-08-06 15:58
Hej Peter
Vi skickar dig en fraktlapp via posten idag.
Du kommer kunna mottaga den på tisdag eller onsdag.
Fråga 2012-08-06 16:02
jag är så trött på denna historia,kan vi göra sä här att jag behåller den felskickade hårddisken så köper jag en externt chassi till den själv så kan vi avsluta detta ?
Svar 2012-08-06 16:07
Hej Peter
Då måste vi ta reda på vilken hårddisk det är som du mottagit istället.
Vänligen återkom med streckkoden ifrån produktförpackningen på den produkt du mottagit, tack.
Fråga 2012-08-06 16:10
718037763255 som det står långre upp i denna tråd
Fråga 2012-08-06 16:10
det är en 500gb lika som jag beställde fast utan chassi
Svar 2012-08-06 16:14
Hej Peter
Då är det följande produkt du har mottagit;
http://cdon.se/hemelektronik/western_digital_scorpio_blue_wd5...
Hårddisken du beställde kostade 374 kr
Denna du fick levererad kostar 625 kr
Om du vill behålla hårddisken kommer du själv att få stå för mellanskillnaden.
Önskar du behålla den eller använda dig av fraktlappen vi kommer skicka ut till dig?
Fråga 2012-08-06 16:27
skicka fraktlappen, men denna konversation kommer att hamna på sweclockers med mera.
lite goodwill hade man ju kunnat vänta sej efter allt strul ni har orsakat.
kommer aldrig mer att handla hos er och ni kan ju gissa vilka rekomendationer ni får av mej.
Tack för en bedrövlig service.