CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

Hej!
Synd (för mig) att ni inte svarade på hur länge jofur v2 kampanjen pågick Missade tåget där. Brukar ni normalt sett inte specificera hur länge era kampanjer fortgår?

Annars kan jag bara säga att jag alltid varit nöjd med service etc från er

Permalänk
Cdon.com

Hej

Jofur var en riktigt hit ja, tyvärr så är det stor brist på de komponenterna som används i Jofur gör att kampanjen
inte kunde pågår länge. Men håll ögonen öppna det kommer säkert fler tåg.

MVH Edin

Skrivet av Donnis:

Hej!
Synd (för mig) att ni inte svarade på hur länge jofur v2 kampanjen pågick Missade tåget där. Brukar ni normalt sett inte specificera hur länge era kampanjer fortgår?

Annars kan jag bara säga att jag alltid varit nöjd med service etc från er

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tja!

Ville bara berömma er för era snabba leveranstider och goda service. Har beställt mycket från er och alltid fått bra hjälp både när det gäller leveranser och Service/Återköpsärenden.

Keep up the good work!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

Hej.

Tycker supporten är lite lagom långsam på att svara, det står att ni garanterar svar inom 24 timmar men i samma ärende har jag fått vänta mer än 24 timmar två av tre gånger.

Bad om att reklamera mitt 7970 som led av coil whine (och fortfarande gör) 07-27 och jag har fortfarande inte skickat iväg kortet (08-09) pga att jag väntar på svar.

Har jag fått något om bakfoten eller är det helt enkelt så här långsamt?

Ärenden - nr 8F5EA74885 om det skulle hjälpa.

Permalänk
Medlem

Hej hej,

Har precis beställt en Lorrid, och undrar om det är stock CPU kylare på dessa, samt om det är så att Borderlands följer med då det sitter i en GTX580

Skall bli skönt med en dator som är litebättre än min gamla sunkiga socket 775

Mvh
Erik

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som inte cdons sweclockers sida fungerar? Får bara:

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_+_sweclockers/

Edit:
Sedan får jag heller inte SWEC1208 att fungera med
http://cdon.se/hemelektronik/xfx_hd7970_3gb_pci-e-17762957

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Är det bara för mig som inte cdons sweclockers sida fungerar? Får bara:
http://easycaptures.com/fs/uploaded/622/6324089904.png

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_+_sweclockers/

Edit:
Sedan får jag heller inte SWEC1208 att fungera med
http://cdon.se/hemelektronik/xfx_hd7970_3gb_pci-e-17762957

Du har fel länk. Rätt länk är http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Permalänk
Medlem

Kommer ni få in de nya FD Tesla/Integra R2 aggen i ert sortiment? Isf vilket datum?

Permalänk
Medlem

Policy angående "Plåster på såren"?

Hej!

Nu har jag satsat på att beställa samtliga datordelar från CDON till mitt nya datorbygge. Jag är mycket nöjd med leveransen och har precis packat upp delarna. Till min förvåning upptäcker jag att jag har fått en fel vara levererad. Processorn jag har fått ligger prismässigt på halva beloppet processorn som jag har betalat för. Det blev onödigt "dyrt" - de delar jag nu har är totalt sett inte alls lika prisvärda om man räknar med felleveransen. Detta skapar förstås en del frustration då jag hade sett fram emot att bygga ihop allt komplett under kvällen.

Jag tycker inte om att bråka om "mänskliga fel" för alla gör vi ju fel ibland och processorn som blev fel levererad är mycket snarlik i modellbeteckning och utseende. Mina sympatier till personen som packade varan. Om jag själv var i samma situation och packade försändelser dagarna i ända så skulle jag förr eller senare göra ett fel. Jag önskar att ni behandlar denna person med en ödmjuk hand.

Det jag däremot förväntar mig nu från detta läge är ett tillmötesgående bemötande från kundservice samt att felet snarast kan regleras. För mig är det inte bara en fråga om pengar, utan även om tid och energi och oönskad frustration. Det skulle inte skada om jag jag fick ett extra tillgodo eller någon rabattkod som "plåster på såren". Så här i efterhand kom jag på att jag gärna skulle handlat lite mer saker, kanske skulle jag passa på att öka på min beställning i samband med att ni ändå skickar den nya processorn till mig. Men låt först detta bli en test på hur er kundservice fungerar, det är mycket det som mina framtida köp på CDON hänger på.

Så för att återkomma till min kärnfråga - har CDON någon policy eller rutin för att ge någon form av kompensation av något slag till kunder som jag?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av flygaresset:

Hej.
Tycker supporten är lite lagom långsam på att svara, det står att ni garanterar svar inom 24 timmar men i samma ärende har jag fått vänta mer än 24 timmar två av tre gånger.
Bad om att reklamera mitt 7970 som led av coil whine (och fortfarande gör) 07-27 och jag har fortfarande inte skickat iväg kortet (08-09) pga att jag väntar på svar.
Har jag fått något om bakfoten eller är det helt enkelt så här långsamt?
Ärenden - nr 8F5EA74885 om det skulle hjälpa.

Tja

Väldigt tråkigt, i 99% av fallen så får man ett svar inom 24h, jag ber kundtjänstansvarige kika på det så löser de det snarast.

MVH Edin

Skrivet av The Door:

Hej hej,
Har precis beställt en Lorrid, och undrar om det är stock CPU kylare på dessa, samt om det är så att Borderlands följer med då det sitter i en GTX580
Skall bli skönt med en dator som är litebättre än min gamla sunkiga socket 775
Mvh
Erik

Hej Erik

Yes det är stock kylare på den.
Borderlands följer inte med de då datorn byggdes med kort som vi fick innan kampanjen drog igång tyvärr.

MVH Edin

Skrivet av SteppeN:

Kommer ni få in de nya FD Tesla/Integra R2 aggen i ert sortiment? Isf vilket datum?

Hej

Yes båda dyker upp i nästa vecka.

MVH Edin

Skrivet av budint:

Hej!
Nu har jag satsat på att beställa samtliga datordelar från CDON till mitt nya datorbygge. Jag är mycket nöjd med leveransen och har precis packat upp delarna. Till min förvåning upptäcker jag att jag har fått en fel vara levererad. Processorn jag har fått ligger prismässigt på halva beloppet processorn som jag har betalat för. Det blev onödigt "dyrt" - de delar jag nu har är totalt sett inte alls lika prisvärda om man räknar med felleveransen. Detta skapar förstås en del frustration då jag hade sett fram emot att bygga ihop allt komplett under kvällen.
Jag tycker inte om att bråka om "mänskliga fel" för alla gör vi ju fel ibland och processorn som blev fel levererad är mycket snarlik i modellbeteckning och utseende. Mina sympatier till personen som packade varan. Om jag själv var i samma situation och packade försändelser dagarna i ända så skulle jag förr eller senare göra ett fel. Jag önskar att ni behandlar denna person med en ödmjuk hand.
Det jag däremot förväntar mig nu från detta läge är ett tillmötesgående bemötande från kundservice samt att felet snarast kan regleras. För mig är det inte bara en fråga om pengar, utan även om tid och energi och oönskad frustration. Det skulle inte skada om jag jag fick ett extra tillgodo eller någon rabattkod som "plåster på såren". Så här i efterhand kom jag på att jag gärna skulle handlat lite mer saker, kanske skulle jag passa på att öka på min beställning i samband med att ni ändå skickar den nya processorn till mig. Men låt först detta bli en test på hur er kundservice fungerar, det är mycket det som mina framtida köp på CDON hänger på.
Så för att återkomma till min kärnfråga - har CDON någon policy eller rutin för att ge någon form av kompensation av något slag till kunder som jag?

Hej

PM:a mig ditt ordernr så löser vi det.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator

Det är fortfarande fel kollinr som skickas ut, dags att fixa det kanske? x)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Hur länge 7970 kampanjen?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Tja
Hej Erik

Yes det är stock kylare på den.
Borderlands följer inte med de då datorn byggdes med kort som vi fick innan kampanjen drog igång tyvärr.

MVH Edin
MVH Edin

Man tackar för snabb leverans, synd bara att det är stockkylare, låter lite väl mycket med den.
Måste säga att byggkvaliten är i toppklass.
Om man vill byta kylare, stoppa in mer minne och köra linux, är garantin förverkad då?

/Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Daniel

Jofur dyker upp i nästa vecka, tisdag borde den skickas ut till de som beställt.

MVH Edin

Har jag sån tur att min dator skickas idag?
Skulle bli väldigt glad isåfall...
Snabb fråga, jag såg att kylaren bytts ifrån en vattenkyld cpukylare till en luftkyld stock cpukylare.
När jag beställde var det vattenvarianten som listades, vilken får jag?

Mvh,
Daniel

Permalänk
Medlem

tänkte kolla vad en bärbar blev med SWEC1208 men den funkar inte längre. och jag har inte beställt något..blir iaf iingen rabatt när den ligger i kassan som man har gjort annars.

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av polika:

tänkte kolla vad en bärbar blev med SWEC1208 men den funkar inte längre. och jag har inte beställt något..blir iaf iingen rabatt när den ligger i kassan som man har gjort annars.

En bärbar dator är ingen datorkomponent.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Har tagit bra många bankdagar nu inte sett röken av det 2 diskar jag beställde som inte kom fram än.. Karl sa att pengarna skulle föras över på kontot och 2 nya skulle beställas igen 2012-07.27 pratade jag med honom.

http://fuskbugg.se/dl/mEmv5T

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Redan besvarat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheDaemon:

En bärbar dator är ingen datorkomponent.

Koden fungerar inte på alla datorkomponenter heller, exempelvis: http://cdon.se/hemelektronik/palit_geforce_gtx_670_2gb_ddr5_2...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anders190:

Koden fungerar inte på alla datorkomponenter heller, exempelvis: http://cdon.se/hemelektronik/palit_geforce_gtx_670_2gb_ddr5_2...

Nä den är ju ett undantag av någon anledning, men en bärbar dator ska koden inte fungera på öht

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hur många dagar behövs för att packa ett nätagg och ett chassi som finns/fanns i lager?
Uppe i 2 hela arbetsdagar nu och oerhört irriterande med tanke på att det gick väldigt snabbt att dra pengar från kontot.

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Medlem

Ja, vad har hänt med SWEC1208? I förrgår när jag kollade lite så fungerade den, idag fungerar koden inte. Det är fortfarande augusti CDON!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Rufs:

Ja, vad har hänt med SWEC1208? I förrgår när jag kollade lite så fungerade den, idag fungerar koden inte. Det är fortfarande augusti CDON!

Det fungerar fortfarande, någon enstaka komponent den inte fungerar på men annars är den fortfarande brukbar.
Vad är det för produkt du försöker få rabatt på? Du vet även att den bara går att använda en gång?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hej CDON,

Man kan ju tycka att ni som ett större företag borde ha någon form av kontakt med era leverantörer. Har kontaktat er två gånger angående samma produkt med mer än en månads skillnad varpå jag inte fick ett tillfredställande svar någon av gångerna. Kanske jag kan få ett svar här. Vill veta när denna produkt kommer in i lager igen.

Svaret jag fick från live supporten var att de inte har någon information om detta, ni kan inte heller upplysa vem leverantören är eller ens ge mig ett nummer. Känns surt att jag som kund är tvungen att be om att få kontakta eran leverantör, vilket ni själva egentligen borde ha gjort flera veckor sedan och när förfrågan dök upp kanske insåg att viktig information som leveransdatum saknas. Känns ju som en prioritet att ringa och fråga när kunder undrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Hej CDON,

Man kan ju tycka att ni som ett större företag borde ha någon form av kontakt med era leverantörer. Har kontaktat er två gånger angående samma produkt med mer än en månads skillnad varpå jag inte fick ett tillfredställande svar någon av gångerna. Kanske jag kan få ett svar här. Vill veta när denna produkt kommer in i lager igen.

Svaret jag fick från live supporten var att de inte har någon information om detta, ni kan inte heller upplysa vem leverantören är eller ens ge mig ett nummer. Känns surt att jag som kund är tvungen att be om att få kontakta eran leverantör, vilket ni själva egentligen borde ha gjort flera veckor sedan och när förfrågan dök upp kanske insåg att viktig information som leveransdatum saknas. Känns ju som en prioritet att ringa och fråga när kunder undrar.

Jag skulle nog också säga att det är tveksamt att den kommer in alls igen, rätt gammalt och utvecklaren i KK. Men det finns på Gamersgate också till samma/lägre pris om det är ett alternativ, http://se.gamersgate.com/DD-STALKER/stalker-shadow-of-chernob...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheDaemon:

Nä den är ju ett undantag av någon anledning, men en bärbar dator ska koden inte fungera på öht

Självklart ska ju koden inte fungera på en hel dator. Likväl finns det som innan nämnt komponenter där den inte fungerar av någon anledning.

Permalänk

Borde finnas någon röstning hära.. så alla medlemmar kan rösta vad man tycker om deras service och leverans. Det är ju dåligt att allt fler "cdon är sämst" historier kommer hela tiden, då de inte har läst själva andras historier.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Jag skulle nog också säga att det är tveksamt att den kommer in alls igen, rätt gammalt och utvecklaren i KK. Men det finns på Gamersgate också till samma/lägre pris om det är ett alternativ, http://se.gamersgate.com/DD-STALKER/stalker-shadow-of-chernob...

Dessvärre så är jag inte ute efter en digital produkt, utan jag vill ha produkten i handen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FouR:

Hur många dagar behövs för att packa ett nätagg och ett chassi som finns/fanns i lager?
Uppe i 2 hela arbetsdagar nu och oerhört irriterande med tanke på att det gick väldigt snabbt att dra pengar från kontot.

Då var vi uppe i 3 dagar snart,dags att avbeställa och beställa hos nån som faktiskt skickar saker!

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Medlem

Hej igen CDON (Edin),
Vi testar att ställa samma fråga igen och ser om vi får svar idag då...
Beställde i början på förra veckan en Jofur v2.
Jag skulle gärna vilja ha ett leveransdatum (även om det är ett prel. datum), när jag frågade förra veckan fick jag tisdag denna vecka till svar och det datumet verkar ha gått i diket?
Såg även att ni har brist på komponenter till dessa datorer, min fråga då blir vilka komponenter är det ni inte får tag på och finns det likvärdiga att byta till?
Ni har även bytt kylningen till cpu:n efter att jag beställde, så får jag vattenkylning (som spec:en var när jag beställde) eller får jag en stock luftkylare?
Det vore även bra att veta om vi talar om några dagars- eller några veckors väntetid på ovan nämnda dator (...komponenter), jag har lite dåliga erfarenheter av att vänta på restade grafikkort.
Vore tacksam för svar, då jag redan fått leverans och faktura på monitorn jag beställde samtidigt.

Mvh,
Daniel

Fick igår (mån) efter kontakt med mailkundtjänsten besked om leverans under denna vecka, något som de som sköter chattkundtjänsten inte kunnat svara på vid upprepade tillfällen. Något märkligt kan tyckas...
Ett förslag på förbättring på er hemsida CDON är att ni borde lägga till leveransdatum och uppskattade leveransdatum på artiklar som nu inte finns i lager.
Detta skulle nog spara er en massa frågor här på forumet och i era olika kundtjänstalternativ.
Jag måste dock ge er en eloge för snabbt svar på min mailfråga.