Ubisoft: "Piratkopieringen uppgår till 93–95 procent för PC-spel"

Permalänk
Medlem

Det var ju ett jävla konstant gnäll det är från Ubisoft angående piratkopiering. Dom är ju värre än vilket skivbolag som helst. Tycker dessutom att det är löjligt att säga 93-95% utan att komma med några bevis överhuvudtaget. Det är uppenbart att det finns andra som tjänar pengar på PC-spel, om inte dom gör det så kanske dom borde fundera på om dom gör något fel själva, istället för att skylla på piratkopiering. Sen är det väl inte speciellt konstigt att folk väljer att inte köpa (därmed inte sagt att man laddar ner) deras spel när deras kopieringsskydd ställer till mer problem än vad det är värt för kunderna.

Permalänk

Tror dom blandade ihop siffrorna lite, det är bara 5-7% av världens befolkning som köper spelen dom säljer.

Visa signatur

"I hate when people quote me for things i don't say" - Abraham Lincoln

&

Permalänk

Hur mycket pengar var det hade EA tjänat på PC i år?

Permalänk
Medlem

Min mor sa att det är fult att ljuga, men det tycker inte Ubisoft?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Då spelmarknaden är så extrem stor så gör det inget om aktörer som Obisoft, EA med flera försvinner. Så om de inte gillar hur marknaden ser ut så kan de alltid sluta göra spel till den.
Jag skulle knappast sakna Obisoft, EA eller Blizzard heller för den delen. Nu har i.o.f.s. Blizzard hittat rätt affärsmodell, så de gnäller väl inte så mycket? Andra aktörer borde apa efter Blizzard och ta månadsbetalt för sina spel istället och då göra spelen så att man förlorar väldigt mycket på att inte spela online.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Helt rätt, man ska inte behöva betala 500kr för ett spel man kan klara ut på några dagar / Timmar, kan ju betala 300 kr för ett multiplayer spel men att punga ut mer än så för ett singelplayerspel är enligt mig sjukt, spel-företagen får komma på något nytt sätt att sälja spel, en blanding av spotify/steam skulle allt kunna vara något? Alternativt att man betalar per gb spel, t.ex jag betalar 50 kr och då får jag ladda ned 10gb spel.

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem

Låters som bulshit! Köper enbart spel online... har inte äns DVDläsare!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Göbbs, det stämmer, på DERAS spel. Har Ubisoft spel till datorn och till exempel Ghost Recon serien har dom struntat i nu för PC, alltså inga patchar eller någonting. Dom spelarna jag mött i dom spelen är i princip alla pirater som skaffat det via piratebay eller liknande sidor.
Hur kommer det sig att det är så för just Ubisoft? Jo, dom är sämst på att skydda sina spel. Alltså piratkopiering på dessa spel är lika lätt som att kopiera över din musikskiva till datorn ungefär.

Ubisoft ni måste förf*n skärpa er och börja använda Steam och inte eran egen skit för det buggar och segar det är ren SKIT!

Permalänk

Måste vara fel % andel, tror snarare 40-50%

Själv är jag den som gott över helt till att betala mina spel för att gynna speltillverkarna som verkligen är värda sina utvecklings pengar + att det är mycket roligare att äga spelet med fodral och tillhörigheter.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Som någon på FZ kommenterade:
Ubisoft: "93 till 95% av våra pc-spel är skräp."

Permalänk
Entusiast

Intressant, EA verkar ha en helt annan uppfattning.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Beror på vilket spel det handlar om såklart, inte en chans att över 90% av alla laddar ner sina spel

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Seems legit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så för att se om jag förstod det hela rätt...
93-95% av alla spel är sånt de inte får betalt för, och ändå går de plus? Med andra ord så vill de påstå att de skulle sälja 14-19 gånger mer spel utan piratkopiering. Kalla mig tveksam, och inte bara för att det här i grunden är en fin omskrivning av "vår produkt är si och såhär bra enligt oss själva".

Störtlöjligt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Skämtar denna VDn eller? Kolla på EA, deras näst största intäkts källa var PC. Nu kanske inte Ubisoft har lika många PC spel men kom igen, 93-95% pirater är ju dynga. Inte en chans att det är så många.

Visa signatur

Chassi: Corsair 700D Processor: Intel 2500K 3,3 GHz Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 760 RAM-minnen: Corsair DDR3 8 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXBaconXx:

Hur mycket pengar var det hade EA tjänat på PC i år?

Bara ungefär 290 mille (i dollar?) vilket var mer än PS3

Permalänk
Medlem

Sluta "lås" spel till Steam och liknande, så är JAG redo att köpa de spel jag gillar.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

När man bara släpper skit spel och uppföljare och sen väljer att till multiplatform spel skjuta fram PC releasen minst 1 månad för att alla ska köpa det till konsol istället så är det inte lustigt.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Okej om folk laddar ner film, men spel? På PC förlorar man oftast multiplayer funktionerna om man laddar ner, känns värdelöst då! Betalar för mina spel, är det värsta överpriset så väntar jag tills det gått ner lite i pris!

Känns som skitsnack, hur vet de antalet pirater?!

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk

härligt med personer som bara hittar på siffror och är allmänt vidriga!

Permalänk
Medlem

Om det bara var 5% som betalade för spel skulle inte ens Ubisoft finnas.. Jävla klåpare

Permalänk
Medlem

Tror som de flesta att det är påhittade siffror..
Jag skulle gärna se att det släpps gratis/demo-utgåvor innan alla spel som görs släpps, är utgåvan bra nog så köper jag den givetvis, speciellt om det handlar om onlinespel vilket det oftast gör för min del. Det sättet fick mig att köpa både l4d och l4d2 vilket jag spelade som en maniac. Det kom en gratisversion av l4d2 och jag och brorsan körde det, gillade det och skaffade ettan, för man kan ju inte börja på tvåan!

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Har köpt de spel jag vill ha men då de flesta är jävligt dåliga och inte inspirerar mig att spela så blir det inte så många. Fallout, WC3, Final Fantasy 7+8 och några starwars boxar har det ändå blivit för det är kvalitetsspel som håller och man vill spela flera gånger. Gör man skitspel som inte säljer tycker jag man ska inrikta sig på annat och sluta skylla på alla andra.
Skulle jag måla en tavla så skulle den bli skitful och ingen vill köpa den men det gör ju inte folk som inte är intresserade till idioter.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Bra skillnad mellan ett bra PC-spel och en urkass värdelös portning också. PC spel kan klart vara värt att slänga en slant på, men portningarna är det då inte enligt mig.

Permalänk
Medlem

Bara för detta falska påhopp så ska jag tjäla Farcry3!
Jag köpte Farcry2 även sen de sluta med att vara ett repetitivt skit spel.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

Äh, vem piratkopierar eller ens spelar Ubisoft titlar över huvud taget år 2012?

Förjävligt att skylla på konsumenterna bara för att man suger på sin egen verksamhet. Jag lägger bara tid och pengar på värdiga spel.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Sluta "lås" spel till Steam och liknande, så är JAG redo att köpa de spel jag gillar.

Får jag fråga varför du ogillar steam? Tycker det är relativt praktiskt att man kan klara sig utan skivor och ändå få installera alla spel man äger

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk

Om ni gjorde fler bra spel som Rayman Origins kanske inte procenthalten skulle ligga så jävla högt Ubisoft?

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

är väl ubisofts egna spel som är så mycket kopierade isf xd
tror inte jag äger ett enda spel från ubisoft, närmare 150spel inhandlade på steam har jag själv.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gonum:

Skämtar denna VDn eller? Kolla på EA, deras näst största intäkts källa var PC. Nu kanske inte Ubisoft har lika många PC spel men kom igen, 93-95% pirater är ju dynga. Inte en chans att det är så många.

Kanske stämmer på just deras spel som de säljer. Men är det verkligen så högt så är det fel från UBIs sida som gör att det inte är värt att köpa deras spel. Titta hur bra det går för EA, Activision, Blizzard och Valve t.ex. Man känner verkligen att man får vad man betalar för från dem.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080