Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Att ta steget till extraktbryggning är inte stort alls, lite jobb men det blir nog helt klart värt det

Förutom själva jäskittet i sig består råvarorna av
* Muntons Midas Touch Gold
* 100 gr Cascade pellets 6.5% AA (helt underbar doft, verkligen top notch! )
* 1 Kg ljust ohumlat maltextrakt (ville ha 2 men killen i kassan sa att det skulle räcka med ett)
* Pilsnerenzym

http://i49.tinypic.com/2m6v9m1.jpg

Får man fråga vad hela kalaset går på, med allt som hinkar m.m. inräknat?
Skulle vara intressant att pröva i framtiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett iPazzPort Mini att använda till min lilla android tv box om den dyker upp nångång

Visa signatur

Gammal Imac||Något nyare HP z420 workstation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Vackert

Dags att åka och inhandla lite inför en bryggning nästa vecka.

Beautiful, just beautiful

Skrivet av J0hAnN48:

Får man fråga vad hela kalaset går på, med allt som hinkar m.m. inräknat?
Skulle vara intressant att pröva i framtiden.

Allt som allt gick det på dryga tusenlappen, men sen beror det lite på vad du väljer för ölsats och tillbehör.
Kika på den här tråden så får du lite mer info

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Nya brillor, dock inte i den färgen på bilden. Svarta med svart-blå glas.
Oakley Batwolf

Permalänk
Medlem

Blev tvungen att investera i ett nytt bakdäck eftersom mitt gamla helt plötsligt tog slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelleplu:

Blev tvungen att investera i ett nytt bakdäck eftersom mitt gamla helt plötsligt tog slut.
http://www.windestam.se/bd.jpg

Ser ut att ha varit en dyr historia.
Eller däcken är kanske inte så dyr ? Men det är klart, allt är ju relativt.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Ser ut att ha varit en dyr historia.
Eller däcken är kanske inte så dyr ? Men det är klart, allt är ju relativt.

Det beror väl lite på vad man jämför med På hojen vill jag inte snåla med säkerheten och köra på snikdäck, så det fick bli lite kvalitetsgummi som gick loss på c:a 1600:- och monteringen 400:-. Framdäck är smalare, och således billigare, men det avhandlades tidigare i somras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelleplu:

Det beror väl lite på vad man jämför med På hojen vill jag inte snåla med säkerheten och köra på snikdäck, så det fick bli lite kvalitetsgummi som gick loss på c:a 1600:- och monteringen 400:-. Framdäck är smalare, och således billigare, men det avhandlades tidigare i somras.

Men 2.000 spänn var väl rätt så överkomligt tycker jag. Men det är ju som du säger, man ska inte snåla på säkerheten.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Men 2.000 spänn var väl rätt så överkomligt tycker jag. Men det är ju som du säger, man ska inte snåla på säkerheten.

Helt klart överkomligt! På hoj byter man ju dessutom oftast bara ett däck åt gången, eller i alla fall maximalt två, så det känns ju billigt jämfört med att byta på bilen hur som helst.

Permalänk
Medlem

Var på Rehifi och köpte denna stärkare till köksstereon.
Kul och besöka sin gamla praktikplats också

Permalänk

Najs, kolla på den här om dagen och tänkte för mig själv att någon kommer att göra ett riktigt fynd...:)

Mitt senaste hifi köp var inte lika dyrt men dock ballt.
Y148 Audio Amplifier Module
http://dx.com/p/y148-audio-amplifier-module-93121

För 60:- st ink frakt, var idag på elfa och köpte skruvterminaler + pins för 38:-
Så för 160:- så har jag två st helt ok mini amps, driver lätt mina mupps och låter helt ok, inget att klaga på för det priset. Nätdelar har jag sedan tidigare, men kostar runt 100.- På kjell.co

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

För 60:- st ink frakt, var idag på elfa och köpte skruvterminaler + pins för 38:-
Så för 160:- så har jag två st helt ok mini amps, driver lätt mina mupps och låter helt ok, inget att klaga på för det priset. Nätdelar har jag sedan tidigare, men kostar runt 100.- På kjell.co

Nyfiken bara, vad är 'mupps' ?.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

Nyfiken bara, vad är 'mupps' ?.

Byggsats på ett par små välljudande högtalare.

http://www.google.se/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CCMQFjAA&u...

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Blev en ny SSD eftersom den gamla krånglade

Blev också Darksiders 2!

Permalänk
Medlem

En raggarbil

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Till den kommande utställningen i höst.

Inte så mycket att prata om kanske. Det har blivit mycket samm samma utav samma sak nu på senare tid. Det ända som skilljer köperna ifrån varann, det är motiven på teckningarna. Men annars så är det mest samma sak man lägger upp.

Så frågan är ju om det är värt, eller om det finns något intresse utav att lägga upp det man köper. Det går ju alltid att diskutera.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Fick äntligen mina nya högtalare till datorn!
Bye bye Logitech!

M-Audio AV40 Mk2

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Liv&helvete:

http://img696.imageshack.us/img696/6815/senasteinkopetswe.jpg
Till den kommande utställningen i höst.

Inte så mycket att prata om kanske. Det har blivit mycket samm samma utav samma sak nu på senare tid. Det ända som skilljer köperna ifrån varann, det är motiven på teckningarna. Men annars så är det mest samma sak man lägger upp.

Så frågan är ju om det är värt, eller om det finns något intresse utav att lägga upp det man köper. Det går ju alltid att diskutera.

Utställning låter högst intressant, antar att den är i Sandviken? En liten bit bort från stockholm:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Fick äntligen mina nya högtalare till datorn!
Bye bye Logitech!

M-Audio AV40 Mk2

http://i.imgur.com/QCoOr.jpg

Dom där är helt OK Lite burkigt ljud bara men det är bättre det än logitechs överdrivna bas dom envisas med i alla paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Dom där är helt OK Lite burkigt ljud bara men det är bättre det än logitechs överdrivna bas dom envisas med i alla paket.

Ja jag kan säga att jag verkligen är riktigt nöjd!
Lyssnar väldigt mycket på rock/metal, och där funkar dom verkligen helt perfekt!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

LastPass Premium

Malwarebytes' Anti-Malware Pro

Auslogics Disk Defrag Professional

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Utställning låter högst intressant, antar att den är i Sandviken? En liten bit bort från stockholm:)

Ja, den kommer att vara här i Sandviken till Halloween. Precis som jag hade förra året. Så har du vägarna förbi Sandvikens Bibliotek runt halloween så är du välkommen.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Liv&helvete:

Ja, den kommer att vara här i Sandviken till Halloween. Precis som jag hade förra året. Så har du vägarna förbi Sandvikens Bibliotek runt halloween så är du välkommen.

Runt halloween? Måste ju ta mig dit då om man kan!
Sandviken i sig är ingen spänannde by men dina teckningar är riktigt snygga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Runt halloween? Måste ju ta mig dit då om man kan!
Sandviken i sig är ingen spänannde by men dina teckningar är riktigt snygga.

Sandviken i sig är ingen spänannde by
Nä, det kan jag väl gott erkänna. En liten bruksort med allt vad det innebär.

men dina teckningar är riktigt snygga.
Det tackar jag för. Alltid roligt att höra.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Blev en bänkskiva, lite gängade stänger, muttrar, brickor och en router.

Bänkskivan, stängerna, muttrarna och brickorna resulterade i följande.

Ursäktar för de dåliga bilderna, men Bladen följer med än.

Permalänk
Medlem

Det blev en ny mus då min gamla började ge upp. Den nya är... Annorlunda? Dock riktigt nöjd men den känns väldigt skum tills man ställt in den så så man vill ha den. Fortfarande inte bestämt mig för vilka delar jag ska ha på den för att göra den så bekväm som möjligt.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Det blev en ny mus då min gamla började ge upp. Den nya är... Annorlunda? Dock riktigt nöjd men den känns väldigt skum tills man ställt in den så så man vill ha den. Fortfarande inte bestämt mig för vilka delar jag ska ha på den för att göra den så bekväm som möjligt.

http://i.imgur.com/xRs7i.jpg

Alltid varit nyfiken på de där mössen, men för feg för att beställa en själv med tanke på priset och att jag inte haft möjlighet att känna på hur den är.
Passar den bra för folk med stora händer?

Visa signatur

Corsair 800D | Asus Maximus IV Extreme-Z | Corsair Vengeance 8GB 1600mhz | Intel i5 2500k @ 4,3ghz | ASUS GTX670 DCUII | BenQ XL2410T 120hz | Corsair AX 1200W |

Permalänk
Medlem

Saker som trillat in under veckan:

Närbild på Leonardo:

Sen den mer samlarinriktade serien:

Närbild Raphael (min favorit sen jag var 7, lite trist då han är sämst i alla spel som finns):

Dessa ska sättas i bättre ordning senare, måste dock fixa fler hyllor då det är lite fullt:

Sen en styck sådan här:

Till denna (vars delar köptes får någon vecka sedan, på bilden saknas dock metaldelen av kontrollpanelen, är kvar på jobb för tillfället):

Det trillade även in ett sånt här för en billig peng:

Och till slut hittade jag denna när jag kslängde lite annat skit, perfekt fungerande skick, var bara att damma av lite :):

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidrah:

Alltid varit nyfiken på de där mössen, men för feg för att beställa en själv med tanke på priset och att jag inte haft möjlighet att känna på hur den är.
Passar den bra för folk med stora händer?

Nu har jag inte särskilt stora händer själv men polaren som var här en snabbis testade den då han är sugen på en likadan. Och han har väldigt stora händer och han ställde in den lite snabbt och var väldigt nöjd efter ett snabbt test. Ställer jag in den på längsta och bredaste når jag inte ens alla knappar! Så den passar inte folk med väldigt små händer skulle jag säga. Ett stort plus är tum-scrollen. Helt fantastiskt. Förstår inte hur jag klarat mig utan den så här länge. Samma sak med ett av stöden till lillfingret. Hur underbart skönt som helst även om det var ovanligt i början. Känns nästan "fel" för att handen verkligen vilar på musen nu. Till skillnad mot hur man suttit och spänt den förut.

Helt klart mycket skönare att använda (detta säger jag efter att ha använt den i någon timme) än min Deathadder jag hade innan.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Nu har jag inte särskilt stora händer själv men polaren som var här en snabbis testade den då han är sugen på en likadan. Och han har väldigt stora händer och han ställde in den lite snabbt och var väldigt nöjd efter ett snabbt test. Ställer jag in den på längsta och bredaste når jag inte ens alla knappar! Så den passar inte folk med väldigt små händer skulle jag säga. Ett stort plus är tum-scrollen. Helt fantastiskt. Förstår inte hur jag klarat mig utan den så här länge. Samma sak med ett av stöden till lillfingret. Hur underbart skönt som helst även om det var ovanligt i början. Känns nästan "fel" för att handen verkligen vilar på musen nu. Till skillnad mot hur man suttit och spänt den förut.

Helt klart mycket skönare att använda (detta säger jag efter att ha använt den i någon timme) än min Deathadder jag hade innan.

Okok! Låter ju lovande, får nog ge den ett försök nästa gång det är dags för byte, gillar min Qpad 5k riktigt mycket så den håller jag i ett tag till!

Visa signatur

Corsair 800D | Asus Maximus IV Extreme-Z | Corsair Vengeance 8GB 1600mhz | Intel i5 2500k @ 4,3ghz | ASUS GTX670 DCUII | BenQ XL2410T 120hz | Corsair AX 1200W |