Half-Life får nytt liv i gratisspelet Black Mesa – nu redo för nedladdning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Det är ingen exe.. Öppna steam så ligger den där bland dina spel.

Var tvungen att starta om steam, och ser nu att det ligger där!
Tack

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk

Äsch, hållt på i 30 min nu, fattar inte vafan jag ska göra!
Jag har skjutit på allting, jag har försökt placera saker så att jag kan hoppa över en grej, jag har försökt hoppa upp på de flytande bojarna men det går inte, jag kommer ingen vart, det enda jag ungefär vet vad jag ska göra är att jag ska få på strömmen så att turbinen börjar strömma så mer vatten kommer in, men jag har ingen jävla aning om va jag ska göra, har man hållt på i 30 min o gjort allt man kan så tycker jag att man kan få en liten ledtråd iaf..

Permalänk
Avstängd

Hur fixade ni detta?

Blir tokig, hur gjorde ni? Befinner mig på: bm_c1a4a

Permalänk
Medlem

Underbart spel! HL serien ftw! <3

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Hokulv:

Blir tokig, hur gjorde ni? Befinner mig på: bm_c1a4a
http://i.imgur.com/ieXPs.jpg

Väldigt dålig bild, bättre med översikt om det går..

Permalänk

Hokulv, Tips: Du ska inte över dit, över huvud taget

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LinusNeuman:

Äsch, hållt på i 30 min nu, fattar inte vafan jag ska göra!
Jag har skjutit på allting, jag har försökt placera saker så att jag kan hoppa över en grej, jag har försökt hoppa upp på de flytande bojarna men det går inte, jag kommer ingen vart, det enda jag ungefär vet vad jag ska göra är att jag ska få på strömmen så att turbinen börjar strömma så mer vatten kommer in, men jag har ingen jävla aning om va jag ska göra, har man hållt på i 30 min o gjort allt man kan så tycker jag att man kan få en liten ledtråd iaf..

Vet inte exakt var du är. När du sparar/laddar står det bm_xxxxx Posta & citera den så kanske man kan hjälpa till.

Permalänk

Känns som den här passar i den här tråden även om Half life inte var i närheten så snabbt som Q1 o Q2.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lucifer579:

Hokulv, Tips: Du ska inte över dit, över huvud taget

Okej. Tack för det informativa tipset

Permalänk
Skrivet av Hokulv:

Vet inte exakt var du är. När du sparar/laddar står det bm_xxxxx Posta & citera den så kanske man kan hjälpa till.

Banan heter bm_c2a3a. Ge mig bara en lite ledtråd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lucifer579:

Hokulv, Tips: Du ska inte över dit, över huvud taget

Okej, man måste väl få ha hjärnsläpp nån gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Banan heter bm_c2a3a. Ge mig bara en lite ledtråd

Om du vill så kan jag skriva en guide hur du fixar hela spelet! Men ärligt talat, varför spelar du! Lös det själv! Det har vi andra gjort!

Du har " hållt på i 30 min nu" många av oss höll på i dagar, och du gnäller om "hållt på i 30 min nu"

Jag skulle skämts av att fråga här om ledtrådar! Se till att fixa det själv och känn dig stolt och få känslan spelet vill förmedla!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Hokulv:

Okej, man måste väl få ha hjärnsläpp nån gång

Självklart, jag gjorde det försöket en gång och kom fram till att, nej det är för långt.
Man ska nog runt och hoppa över någon annanstans.
Helt plötsligt hittade jag istället rätt väg

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Inaktiv

Kan folk som kör fast kanske söka sig till gamefaqs eller liknande istället?
Det finns hela walkthroughs till er, så har ni dem att tillgå när ni kör fast nästa gång..

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Om du vill så kan jag skriva en guide hur du fixar hela spelet! Men ärligt talat, varför spelar du! Lös det själv! Det har vi andra gjort!

Jag skulle skämts av att fråga här om ledtrådar!

Varför tror du jag väntade 40 min innan jag frågade? Jag tycker ju själv inte direkt att det är kul att fråga efter ledtrådar. BTW, har löst det nu, själv. Utan en enda liten liten ledtråd som tydligen förstör spelet lite, herregud.

Jag menar, efter 40 min och försökt allting så vad ska man göra, klart man frågar efter en liten liten ledtråd, man behöver ju itne förklara exakt va man ska göra, räcker med ett enda ord så nöjer jag mig. Walkthroughs och sånt tycker jag är hemskt, det är så jävla dumt att visa folk exakt hur man ska göra, en enda ledtråd tycker jag är helt okej dock, speciellt när man försökt allt efter 40 min.

Permalänk
Medlem

Har laddat upp denna torrent 28GB i skrivande stund. Spider kärleken i cyberspace <3

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon73130:

Kan folk som kör fast kanske söka sig till gamefaqs eller liknande istället?
Det finns hela walkthroughs till er, så har ni dem att tillgå när ni kör fast nästa gång..

Sorgligt men sant! Snart ska dom väl ha en walkthroughPlayer med, som spelar till dom med.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Sorgligt men sant! Snart ska dom väl ha en walkthroughPlayer med, som spelar till dom med.

Jag håller med dig, men jag spelar för att det är kul, och jag tycker inte att det är kul att springa runt när man försökt i 40 min, att sen be efter _ETT_ ord till ledtråd tycker du är för mycket? En walkthrough är en sak, men en ledtråd som består utav ett ord? Kom igen.

Permalänk
Medlem

Hur får ni spelet att fungera!? Jag har laddat ner spelet och installerat det i steam foldern. Skapade genväg på skrivbordet. Ändrade "länken" som någon föreslog efter att spelet bara startat i något teststadium av grafiken? Kollat i steam biblioteket å även försökt starta skd base 2006-och 2007 och det enda som händer är att spelet hänger sig några sekunder efter start.
Tacksam för hjälp!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K 3.3GHz |Mobo: MSI Z68A-GD55(G3)|RAM: Corsair C. XMS DDR3 8 GB |Grafik: MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB (800mhz) |OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Intel 80GB 320, 2,5/Seagate Barracuda 7200, 320GB|PSU: Fractal Design r2 650W |Mus: Logitech mx510 |KB:Vanligt |Monitor: Samsung SyncMaster BW226 (2ms / 3000:1)@ 1680X1050.

Permalänk
Skrivet av LinusM:

Man hoppar betydligt längre om man hukar sig i luften dessutom.

Precis, alla gamla cs lirare fixar detta galant

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag fick väl min dos av pusslande och evigt letande redan med Doom och Duke Nukem 3D. Som tur har man intenet idag och där finns det tutorials och walkthroughs att tjuvkika på.

Äh, de flesta har väl spelat Doom och Duke här, men det är ju ingen som helst anledning till att behöva fuuuuska! Aja, alla spelar som dom vill..

Skrivet av The Sweeper x:

För att man är en dålig spelare

Hehe kanske.

Skrivet av Zekk25:

Hur får ni spelet att fungera!? Jag har laddat ner spelet och installerat det i steam foldern. Skapade genväg på skrivbordet. Ändrade "länken" som någon föreslog efter att spelet bara startat i något teststadium av grafiken? Kollat i steam biblioteket å även försökt starta skd base 2006-och 2007 och det enda som händer är att spelet hänger sig några sekunder efter start.
Tacksam för hjälp!

Hm, jag installerade Source SDK + 2007, sen bara installerade jag Black Mesa, som hittade min steamfolder av sig själv sen var de bara att spela.. :S

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Wow och dom där hundarnas (va hette dom popeye eller nåt i hammer editor?) attack var ju ascool! Av någon anledning är deras tinitusfunktion inaktiverad i inställningar, kryssa i att du vill höra det, bara allmänt lite coolt haha, deras attack t o m makes sense nu! Detta spelet rekommenderas som fan istället för vanliga HL1 för dom som aldrig spelat det innan.

Det enda som var snyggare i ettan är scenen när man teleporteras in xeno under experimentet. Det var mer "öhm, var fan är jag någonstan?! Vad fan händer!?", nu var det mer "meeh!" haha

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av liorcifer:

Känns som den här passar i den här tråden även om Half life inte var i närheten så snabbt som Q1 o Q2.

http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU

Klockren.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Satan va bra det är!
Kul nostalgi-tripp

Permalänk

Vad ska man göra efter att man startat den stora motorn? Sprungit runt i en timme nu..

Dold text
Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

Synd att tråden är full med folk som aldrig verkar har spelat hl tidigare. Hade varit kul att faktiskt höra vad folk tycker om spelet och inte hur man gör för att komma vidare.

Permalänk
Medlem

Jahapp, då var det spelet "slut".
Ska bli kul att spela de sista banorna när de kommer! Jag spelade igenom hela spelet på höga inställningar, men på sista banan fick jag skruva ner ALLT, och ändå gick det i 5-10 FPS. Fruktansvärt frustrerande. Jag undrar varför?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mr. Prudo:

Vad ska man göra efter att man startat den stora motorn? Sprungit runt i en timme nu..

http://i.imgur.com/Dy54R.jpg

Dold text

Du ska tillbaka..

SMåpojkar och grabbar och tjejer!
Ni måste spela Half Life 1 för att ni verkligen ska älska spelet och förstå det:)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av MysickCombo:

Precis, alla gamla cs lirare fixar detta galant

Är väl inget speciellt för just cs? Eller är det bara för att ni har spelat cs enbart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Synd att tråden är full med folk som aldrig verkar har spelat hl tidigare. Hade varit kul att faktiskt höra vad folk tycker om spelet och inte hur man gör för att komma vidare.

Jag tyckte det var en värdig remake, med massor av små roliga extradetaljer som förstärkte känslan som man fick i originalet. Grafiken är väldigt snygg för att vara ett source-spel. Det enda jag egentligen har o klaga på är att den sista biten på sista banan laggade något fruktansvärt, fick sänka allt till low och stänga av alla effekter, och fick ändå bara 5-10 fps... Måste vara nån bugg! Minns dock att det var exakt likadant när jag spelade orginalet på min första dator

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5