Permalänk
Medlem

Hur spelar man över 2 skärmar?

Hej!
Jag har ett ATI XFX Randeon HD 5750 och så har jag två bildskärmar, en Benq G2420HDBL och en Benq G2420HDB.
Skulle det vara möjligt att Spela spel så bilden lägger sig över båda på t ex League of Legends eller Test drive unlimited 2?
Och i så fall hur ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Men om du spelar på två skärmar så får du ju en "spricka" mitt i spelet . Det här blir väldigt jobbigt om man spelar fps spel men ville bara påpeka det här , Har nästan ingen erfarenhet av detta ämnet

Permalänk

Rekommenderar inte detta. Riktigt jobbigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I AMD Vision Engine Control Center (tidigare CCC) skapar du en eyefinity-grupp av dina skärmar.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Funkar det inte bra på bilspel heller?
Kan man koppla in en skärm stående i mitten så att man inte får sprickan mitt i skärmen? T ex en Dell 1908wfpf

Permalänk
Avstängd

5750 är inte direkt ett höjdarkort så inget jag skulle rekomendera då du kommer få kass skalning

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem

I bilspel så ska man väl kunna använda den ena skärmen som backspegel och ena som "main".

Permalänk
Entusiast

Aktiv adapter behövs dessutom... sen lär du nog vara medveten om pissig fps trots väldigt låga inställningar! För 3 skärmar alltså...

Permalänk
Medlem

Vad är det då för grafik kort man bör ha för att få det till att funka eller är det helt meningslöst att spela på 2 bildskärmar samtidigt?

Permalänk
Medlem

Det är bara några klick med musen som behövs för att du själv ska kunna avgöra om det funkar bra eller inte.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag får inte Eyefinity att funga...
Vad ska jag göra?