Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag vet att han är bra inom PvP, men har han verkligen satsat så hårt på det? Visserligen är inte 2500+ Rating man ba chillar till sig.

Det är väl ändå PvE han har ägnat mest tid på!

Men du har rätt att han känd för PvE så hans satsning inom PvP blir inte lika stor utåt.

Är det bugg på armory ang. kungens pvp?

Eller är det en annan warrior han har spelat på eller en helt annan karaktär?

Eftersom hans PvP är helt tomt, inget annat är dock tomt.

Vetefan, ser ju skitskumt ut på hans armory om man tittar där..
Jo, hans arenaratings har funnits på armory tidigare på hans gubbe.
Vet dock inte när statistiken och achivementsen är ifrån? Är ju knappast omöjligt att hans resultat är äldre än så.

Skrivet av keychain:

Har funnits på armory tidigare.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Kungen har dock aldrig varit en riktig pvpare. Inte för att han är så dålig på det men hans grej är ju PVE.

Han tillhör ju eliten i wow (Innan Cataclysm) eftersom han är garanterat den person med flest World First kills.

Så om något tror jag han blev besviken på GW2 PvE faktiskt.

Okey, jo såg bara att han körde Tournaments , ingen PvE.. Finns ju inga raids in GW2 så det kan ju vara en anledning..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Ni får gärna upplysa mig om vad macro är.

en kort kod som aktiveras när du trycker på en tilldelad knapp.

ett ex jag hade i world of warcraft;

/stopcasting
/cast counterspell

Vad den enkla koden gör, är att avbryta min aktuella magi som jag kastar och kastar en avbrytande magi på motståndaren utan att jag behöver röra mig, vilket jag annars hade varit trungen att göra om jag inte hade haft det macrot.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hjulstad:

Okey, jo såg bara att han körde Tournaments , ingen PvE.. Finns ju inga raids in GW2 så det kan ju vara en anledning..

Med tanke på hur hårt knugen wipade i ascalon exploreable- som är den lättaste dungeon som finns i spelet.....

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Med tanke på hur hårt knugen wipade i ascalon exploreable- som är den lättaste dungeon som finns i spelet.....

Dock känns GW2 endgame å dungeons.... ressfest? Man wipar 24/7. Lirar warrior med fullt exotic å blir 1-2hittad av typ allt haha..

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Skrivet av lakej:

Med tanke på hur hårt knugen wipade i ascalon exploreable- som är den lättaste dungeon som finns i spelet.....

Han kanske inte trivs med gw2's mer svårkontrollerade (slumpmässiga? inte kört själv så är lite osäker) combat i dungeons, i wow kan man ju kontrollera fighterna till 100% om man har en organiserad grupp Så det är väl det han är van vid och kanske föredrar. Inget konstigt isåfall egentligen

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

*rensat tråd, §1 och ett citat*

Tänk på §1;

Tråden var på väg att spåra ur pga onödig pajkastning. Att man inte gillar något innebär inte att man måste gå till personangrepp.

Har märkt att Sweclockers är en frizon gämfört med resten av internet där personangrepp inte har konsekvenser =D

Permalänk
Medlem

Eller har högre koncentration av troll än internet i övrigt.....

Permalänk
Avstängd

Hans engelska dialekt och att han inte är för seriös gör streamen ganska underhållande att kolla på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gabriel15:

Hans engelska dialekt och att han inte är för seriös gör streamen ganska underhållande att kolla på.

Håller med. Kollade hela dagen på hans stream och jag har aldrig ens spelat WoW.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Kungen blev känd som guildleader för Nihilum och sedan Ensidia. Det är han känd för, han är också ökänd för hans egna skills (som aldrig var något speciellt, du kommer långt med bra guildmedlemmar) och attityd.

Inte för att han är överdrivet dålig på något sätt.. men att han är något speciellt stämmer inte om du lyssnar på vad ex. f.d. guildmedlemmar säger.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Sveriges svar på Athene?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

D3 va ett skitspel gw2 är bara roligt tills lvl80 konstigt att Kungen börjar med wow igen........:D

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk

Kungen var aldrig bra i PVP. När han kör sina PVE/PVP-historier på streamen är de otroligt vinklade.

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Hans engelska dialekt och att han inte är för seriös gör streamen ganska underhållande att kolla på.

Håller med, han är intressant att kolla på.
När han lirade D3 kunde jag sitta i timtals och glo på han lira. Han har kontakt med viewers och sitter och snackar skit.
För övrigt verkar han vara en rätt skön snubbe

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av sQuille:

Sveriges svar på Athene?

Neah det tror jag inte. Men Athene snacka ju massa med kungen igår på streamen om 90 etc.

Jag spelar ju dock på tarren mill i guilden Prime och vi ska ju satsa på serverfirst i 90 i PvE.

Så jag vet inte kungen ska kunna få en 25 man roaster /10 innan MoP med folk som är så bra som dom va innan i Nihilum.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Vilken battlegroup är tarrenmill på? Misery gissar jag på isåfall ska jag dra crossrealm och hälsa på Kungen^^1vs1 om han vågar

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Den officiella hata Kungen tråden.

Permalänk
Medlem

lyfter tråden lite.
Hur 17 orkar grabben... år ut och år in med samma karaktär 24/7 med undantag för mindre uppehåll.. Ootroligt..
Det är inte så att han (kungen) siter här på Swcl. och läser det här?
Jag undrar nämligen vilka addom han använder förutom recount och Elv ui.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sQuille:

Sveriges svar på Athene?

Du menar narcisistisk diva? Har aldrig sett något Kungen har streamat men Athene vill man bara gå fram och slå till.. Killen har ju noll självinsikt och är allmänt dryg. Att hans ego dessutom ökar varje gång någon 12 åring skriver till honom gör inte saken bättre.

Skrivet av gabriel15:

Hans engelska dialekt och att han inte är för seriös gör streamen ganska underhållande att kolla på.

Brittisk? Amerikansk? Autraliensisk dialekt? Eller menar du ursvenskt uttal på Engelska ord? Typ Again blir Agajjn?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Hygglo:

lyfter tråden lite.
Hur 17 orkar grabben... år ut och år in med samma karaktär 24/7 med undantag för mindre uppehåll.. Ootroligt..
Det är inte så att han (kungen) siter här på Swcl. och läser det här?
Jag undrar nämligen vilka addom han använder förutom recount och Elv ui.

Han får ju mer pengar från twitch ju fler viewers han har, så troligtvis började han med wow igen av ekonomiska skäl.

Skrivet av Tumnus:

Du menar narcisistisk diva? Har aldrig sett något Kungen har streamat men Athene vill man bara gå fram och slå till.. Killen har ju noll självinsikt och är allmänt dryg. Att hans ego dessutom ökar varje gång någon 12 åring skriver till honom gör inte saken bättre.

Men athenes attityd är ju bara en show, det är helt enkelt något han gör i underhållningssyfte. Tycker själv han är väldigt rolig för det mesta

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

kungen är överskattad. alla är det, athene och hela palketet. precis som bloggar. har folk så dåligt liv att dom måste kolla på andras för att känna sig bra?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mungo_skata:

Eller så blev det för svårt då gw2 är mer skillbaserat och gear inte har så stor roll?

Vet inte vem denna kungen är, men misstänker att många slutar pga detta

Om de har designat spelet på detta sättet och det inte är vad folk vill ha så är det ju ett fail oavsett hur man ser på det.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gammarayburst:

Han får ju mer pengar från twitch ju fler viewers han har, så troligtvis började han med wow igen av ekonomiska skäl.

Men athenes attityd är ju bara en show, det är helt enkelt något han gör i underhållningssyfte. Tycker själv han är väldigt rolig för det mesta

Jag undrar jag.. Har haft ett par polare som lirat i samma guild som Athene och han ska tydligen vara en dryg jävel..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Jag undrar jag.. Har haft ett par polare som lirat i samma guild som Athene och han ska tydligen vara en dryg jävel..

Jag tror inte att Athene är någon skön person IRL heller ^^
även om han spelar mycket under klippen han laddar upp.

Oldschool Athene var små kul, nu är det sämsta skiten på youtube.

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Jag undrar jag.. Har haft ett par polare som lirat i samma guild som Athene och han ska tydligen vara en dryg jävel..

Hehe ja jag känner ju inte killen så kan inte säga något om hur han är som person, men kolla detta:

http://www.youtube.com/watch?v=Vsu9jWSVAGc&feature=relmfu

"I own Einstein", störtskönt och inte ett uns av seriositet där iaf

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Firkraag:

Om de har designat spelet på detta sättet och det inte är vad folk vill ha så är det ju ett fail oavsett hur man ser på det.

Vem har sagt att folk inte vill ha det så? Jag vill ha det så.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mungo_skata:

Vem har sagt att folk inte vill ha det så? Jag vill ha det så.

Jag skrev aldrig att alla inte ville ha det så, men du svarade på en post som sa att GW2 inte lyckats hålla kvar spelare och gav en anledning som inte håller till varför det är så.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fue:

Roligt att se att han sitter o klankar ner på wow, 99% äär bottar 1% spelar, LOL PANADA LOLOLOLOLOL!

http://www.youtube.com/watch?v=mrEmrTirbk4&feature=plcp

Lite smått patetiskt tycker jag, personligen.

Det är på skoj, ta det lungt förihelvete!

Visa signatur

Black Ops 2 steam key säljes! (400kr via paypal)

Datan: Force GT120 | HDD 500GB | i7 3770K | SSD 120GB | ATI Radeon HD 4870 | 16GB | AX750 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | BenQ 24".

Permalänk
Medlem

Trollar gör han ju hela tiden så ingenting han säger ska man ta seriöst!

Den mest underhållande streamen iallafall!