Microsoft inleder förbokningar av Windows 8 – satsar 1 miljard dollar på marknadsföring

Permalänk
Medlem

Jag tror att det där med startmenyn är en vanesak. Numera gillar jag att startmenyn (startskärmen i Modern UI) är i fullskärm i Windows 8 - det är ett mycket effektivare sätt att starta sina program på. När jag hamnar framför en Windows 7 dator så känns den gamla startmenyn väldigt svårjobbad i jämförelse. Tack Microsoft för att ni vågar förnya!

Sedan är det ju ingen som ägnar hela sin arbetsdag i startmenyn, så oavsett vad man tycker om den borde man kunna uppskatta alla andra nyheter och förbättringar i Windows 8.

Permalänk
Medlem

Hoppas Win8 floppar så hårt att MS tvingas gå tillbaka till det klassiska gränssnittet

Rätt bra att OEM inte är låst till det första systemet dock.

Hoppas verkligen DX11.1 släpps till Win7 också, ifall det nu visar sig vara något att ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Dagen dom moddar bort Metro UI't helt och hållet övergår jag direkt till Windows 8 Enterprise/Pro

Håller helt med :). Tror inte de kommer lyckas med 8:an faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av winosx:

Håller helt med :). Tror inte de kommer lyckas med 8:an faktiskt.

http://oi47.tinypic.com/6sv2o4.jpg

Vilka likheter? Det är som att säga att S3an är lik IPhone

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nej, Windows 8 är nya ME, buggigt och fult och det kommer bli en skamfläck för Microsoft. Jag tar inte i skiten med tång så länge de har kvar Modern UI.

Kan inte hålla med, Det är ett snyggare, bättre och snabbare Windows 7 med Metro gränssnitt pålagt.

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Vilka likheter? Det är som att säga att S3an är lik IPhone

Då är ju S3:an iaf den högra på det fotot.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Folk grinar ju varje gång Microsoft lanserar något nytt. "Jag ska minsann alltid köra Win2000! XP är ju värdelöst!".

Permalänk
Medlem

Skulle kunnat byta ut skrivbordet i w7 mot modernui !
Bara jag fått ha kvar taskbaren och startmenyn

Som dom delat upp det nu känns det bara som en dålig lösning för desktopanvändare...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

Någon som vet om man kan köper en uppgraderingslicens av Windows 8 till sitt hårdvarubundna Windowns XP/Vista/7 OEM, kan man sedan flytta licensen till annan hårdvara?

Visa signatur

Case: Louqe Ghost S1 Limestone w/o TopHat Motherboard: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac CPU: Intel Core i7 9700K 4,0GHz @ 1,01V RAM: Ballistix Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB GPU: INNO3D GeForce RTX 2080 X2 OC SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX500 2TB PSU: Corsair SF600 v2 Heatsink: Noctua NH-L12 Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Keyboard: CM Storm Quickfire Rapid (Cherry MX Red) Mouse: Razer Deathadder Laptop: MacBook Air 13" mid-2012 Phone: iPhone SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av winosx:

Håller helt med :). Tror inte de kommer lyckas med 8:an faktiskt.

http://oi47.tinypic.com/6sv2o4.jpg

Givet snittanvändarens talang och intelligens så är det där ju inte något som talar till systemets nackdel.

Visa signatur

.<

Permalänk
Medlem

Kommer anatagligen testa win8. Har kört nästan alla windows versioner sen 3.1, även winME och Visat ;D

Permalänk
Medlem

Nej tack!!!! Håller mig till Win 7.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Retailversionen då? Vad kommer den kosta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulle:

Folk grinar ju varje gång Microsoft lanserar något nytt. "Jag ska minsann alltid köra Win2000! XP är ju värdelöst!".

Ja det känns rätt patetiskt.

Permalänk

Jag hoppas också att W8 floppar pga. det vidriga Metro gränssnittet.
Även fast det går att modda bort så vill jag inte köpa operativsystemet och därmed säga till Microsoft att Metro är okej.

Permalänk
Medlem

I ärlighetens namn så blev Windows 8 väldigt mycket trevligare när jag installerade Classicshell. Bara jag slapp Metro så blev allt bra, hoppas det kommer en "Metro remover" eller liknande, för då blir det omformatering

Permalänk

Alla ni som köper W8 och sen bara moddar bort Metro: ni orsakar att Microsoft kommer köra med skiten även i framtida operativsystem.

Permalänk
Medlem

Jag tycker windows 8 låter som ett bra os om dom la till en startmeny för det finns flera nya godsaker jag gärna skulle ta för ett billigt uppgraderings pris.
Det känns lite trist att bli tvungen att "hacka" sitt nya os för en startmeny.
Hoppas på ändring till sp1 (då nya os ändå brukar vara mogna nog att använda)...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Varannan Windows version floppar, det verkar hålla i sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Cyberhof:

Jag tycker windows 8 låter som ett bra os om dom la till en startmeny för det finns flera nya godsaker jag gärna skulle ta för ett billigt uppgraderings pris.
Det känns lite trist att bli tvungen att "hacka" sitt nya os för en startmeny.
Hoppas på ändring till sp1 (då nya os ändå brukar vara mogna nog att använda)...

Tänkte det samma. Om man inte kollar på metro temat så är Win 8 ett riktigt bra Os, som har fullt med bra funktioner. Men skit drygt att man sak behöva "hacka" det...

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Windows 8 blir nog det första OS som jag kommit över på lagligt vis (får det gratis via högskolan) ; )

Permalänk
Medlem

Jag har provat Windows 8 lite grann och tyckte att det var... ok. Men jag tycker fortfarande att Windows 7 är ett grymt OS och kommer, som det ser ut nu, sitta kvar på det tills nästa OS (efter W8) kommer.
Och om jag skulle byta upp till Windows 8 skulle jag nog skaffa mig en pekskärm, passar väldigt bra till det. Men vi får se.

DirectX 12, kommer det till W8 men inte till W7?? Lockar lite grann i så fall.
Sen får vi se ifall W8 har något mer att locka med, program o spel som inte stöds av W7. Vi får se vad W8 har att erbjuda/locka med senare i framtiden.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Jag är mycket skeptisk till Windows 8, dom får jobba hårt för att övertyga mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför vill inte folk ha ett bättre och snabbare windows 7? Det är just det windows 8 är. Vill ni inte ha Metro så plocka bort det då. Jag har inte använt startmenyn på mååååånga år, vad ska man in dit för

Sen att folk inte vill köpa det och nöjer sig med Windows 7, det förstår jag helt och hållet. Men att säga att man inte kommer skaffa det för att det är sämre än windows 7 och metro suger så ja...då kanske man ska tänka om

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulle:

Folk grinar ju varje gång Microsoft lanserar något nytt. "Jag ska minsann alltid köra Win2000! XP är ju värdelöst!".

Jag gjorde en snabb sökning på detta och fann en Sweclockers-tråd om "Windows 2000 eller Windows XP" från 2003, dvs två år efter lanseringen av Windows XP:
http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/161637-...

De flesta i den tråden säger sig gilla Windows 2000 bättre, eftersom Windows XP ansågs se ut som en leksak. Efter en tid blev dock XP mycket populärt.

Ska vi gissa att det blir samma sak med Windows 8 - att inom ett par år kommer nästan alla att köra det och lärt sig att gilla det? Att många är skeptiska till nya versioner av Windows är inget nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Kan inte hålla med, Det är ett snyggare, bättre och snabbare Windows 7 med Metro gränssnitt pålagt.

Frånsett Metro så är väl det ungefär det som folk automatiskt förväntar sig, dvs, snyggare snabbare och bättre?

Jag vet inte... det känns väldigt overkill att lägga EN MILJARD DOLLAR på marknadsföring om det du säger stämmer. Jag har testat Windows 8 och frånsett Metro så är det inte mycket nytt. Det känns som arr de lagt till sådant som borde varit självklarheter för länge sedan, och efter det har de lagt allt krut på Metro, och, i mitt tycke, misslyckats. Det är så övertydligt att Metro enbart är tänkt för pekskärmar och sedan har de lagt till nödvändiga grejer för att det skall "vara möjligt" att navigera med tangentbord, och det går ju, men gamla desktop med startmenyn tycker jag fortfarande känns mer effektiv, även efter att ha tvingat mig själv att köra Windows 8 "skarpt" i flera dagar för att förhoppningsvis "komma in i det", men endå drar jag en lättnadens suck när jag återvänder till Windows 7.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alpha:

Jag gjorde en snabb sökning på detta och fann en Sweclockers-tråd om "Windows 2000 eller Windows XP" från 2003, dvs två år efter lanseringen av Windows XP:
http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/161637-...

De flesta i den tråden säger sig gilla Windows 2000 bättre, eftersom Windows XP ansågs se ut som en leksak. Efter en tid blev dock XP mycket populärt.

Ska vi gissa att det blir samma sak med Windows 8 - att inom ett par år kommer nästan alla att köra det och lärt sig att gilla det? Att många är skeptiska till nya versioner av Windows är inget nytt.

Windows XP med lull lull skal ser ut som en leksak, men går att stänga av. Aero ser ut som en... Ja jag vet inte vad men det går att stänga av. Jag hade nog sparkat och bitits mentalt om det inte gått att stänga av det grafiska krafset.

Windows 2000 var väl för övrigt inte ett konsumentoperativ utan tänk som en ren uppföljare till NT? Visste inte att folk satt med det på sina hemdatorer...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alpha:

Ska vi gissa att det blir samma sak med Windows 8 - att inom ett par år kommer nästan alla att köra det och lärt sig att gilla det? Att många är skeptiska till nya versioner av Windows är inget nytt.

Från Win95 till Win7 har ju ändå utseendet varit väldigt likt.
Tror Win8 ändrar alldeles för mycket för att det ska uppskattas.

Skrivet av Blackbird_CaD_:

Alla ni som köper W8 och sen bara moddar bort Metro: ni orsakar att Microsoft kommer köra med skiten även i framtida operativsystem.

Då lär väl också Metro vara så "starkt" att MS gör det omöjligt med tredjepartslösningar

Permalänk

nej tack till w8 kommer hålla mig tilll windows 7

Permalänk
Medlem

man tycker ju lite synd om dem som köper ny bärbar och liknande, de kommer väl inte ha något val än Windows 8? som dagens datorer säljs med Windows 7 till. Windows 7 kan man ju få att se ut precis som XP om man vill, utan moddar, nästan i alla fall

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *