Microsoft inviger Windows Phone 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Du har rätt i att en launcher aldrig kommer kunna uppnå samma funktionalitet som the real deal och är det Windows Phone man vill ha så ska man givetvis köra det.

Min poäng är att det GÅR att göra något åt utseendet på Android – så i jämförelse med iOS och WP är det Möjligheternas OS som du så poetiskt benämner konceptet

Anledningen till att jag valde just den launchern (som dök upp direkt vid en snabb Googling) var för att inlägget jag citerade tog upp just launchergränssnittet: Att anmärka på att Android är fult är som att gnälla över att man har fula byxor på sig.

Ja nog finns möjligheterna. (äger själv en rootad sgs3) Det finns något gott att säga om alla OS men jag ser personligen väldigt mycket framemot att äga en lumia920 och få lite mer djupgående erfarenhet av wp som os. Senaste gången jag testade det va i början (7.0) men minns att det gav ett trevligt intryck.

Permalänk
Skrivet av alpha:

Är inte Samsung Ativ S ett trevligt alternativ till Nokia 920?
http://www.samsung.com/global/ativ/ativ_s.html

4.8" skärm, men trots det lättare med sina 135 gram.

Den e ju säkert lika plasttig som s3 :/
ÄKTA PLAST enligt mig men visst s3 e ingen dålig telefon men den spricker hur lätt som helst och känns inte så stabil heller.
135g talar för sig själv att det inte är en lika gedigen telefon som nokia lumia 920 och sen tycker jag att ativ s ser ganska ful ut men det e ju en smak sak.

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteaDy:

Vilket övertänkande, allt för att din negativa åsikt ska acceteras va?

Kan ge dig ett annat perspektiv på det hela. När du går på gymmet så väljer du förstås dom tyngsta vikterna du kan släpa på eftersom du vill stå där framför spegeln och leka macho och visa alla hur mycket du orkar lyfta. Efter gymmet så går du hem och sätter dig framför datorn och gnäller om telefoner på gram-nivå. Tungt.

Äh kom igen nu? Jag tycker personligen att Nokia Lumia 920 ser ruggigt fin ut, enda nackdelen är att den är alldeles för tung. Jag väntar nog tills det kommer ut en modell som är något tunnare och lättare innan jag slår till. Det handlar inte om att jag inte tror att jag kommer att orka telefonen, istället handlar det om att jag tror att den kommer att upplevas som obekväm att använda vid exempelvis långa samtal utan headset. Att bara hålla handen mot örat i 30-60+ minuter blir drygt i längden och att då hålla en telefon som Lumia 920... Nej, det får nog bli nästa telefon som Nokia spottar ur sig givet att den är lättare. I övrigt verkar MP väldigt nice, bra mycket trevligare än iOS.

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SteaDy:

Ja nog finns möjligheterna. (äger själv en rootad sgs3) Det finns något gott att säga om alla OS men jag ser personligen väldigt mycket framemot att äga en lumia920 och få lite mer djupgående erfarenhet av wp som os. Senaste gången jag testade det va i början (7.0) men minns att det gav ett trevligt intryck.

Jag körde 6.5 på Samsung Omnia, då var det ingen hit...och Samsung sög rejält, men WP8 verkar dock intressant, likaså Nokia 920

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av keishi:

Äh kom igen nu? Jag tycker personligen att Nokia Lumia 920 ser ruggigt fin ut, enda nackdelen är att den är alldeles för tung. Jag väntar nog tills det kommer ut en modell som är något tunnare och lättare innan jag slår till. Det handlar inte om att jag inte tror att jag kommer att orka telefonen, istället handlar det om att jag tror att den kommer att upplevas som obekväm att använda vid exempelvis långa samtal utan headset. Att bara hålla handen mot örat i 30-60+ minuter blir drygt i längden och att då hålla en telefon som Lumia 920... Nej, det får nog bli nästa telefon som Nokia spottar ur sig givet att den är lättare. I övrigt verkar MP väldigt nice, bra mycket trevligare än iOS.

Ja vi kommer nog alla hitta rätt så småningom.
Huvudsaken att man gör ett val och trivs med det. )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Jag körde 6.5 på Samsung Omnia, då var det ingen hit...och Samsung sög rejält, men WP8 verkar dock intressant, likaså Nokia 920

Skickades från m.sweclockers.com

Kan ju inget annat än att hålla med. Är så j*vla sugen på den där telefonen så jag knappt ser klart längre.

Permalänk
Medlem

Windows Phone är kraftigt mer gränssnittmässigt innovativt än alternativen, men det behöver förstås inte innebära att det är bättre. Det är både för stramt och minimalistiskt, men samtidigt för plottrigt och lekskoleaktigt på samma gång, för min del. Och i och med inlåsningen a'la' Apple så sjunker dessutom det hela bara än lägre, tyvärr.

Videon liknar allt för mycket tv-shop-reklam (orkade bara se första sektionen, blev för irriterad på presentatören för att orka se vidare), och det skjuts för många cheap shots på konkurrenterna. Har man en bra produkt så behöver man inte smutskasta motståndet, åtminstone inte så där uppenbart.

Men jag hoppas ändå att Windows Phone lyckas hacka till sig mer marknadsandelar. Förr eller senare kanske det kommer en version som även faller mig i smaken.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Tycker det ser riktigt trevligt ut... onekligen intresserad och det kanske är dags för en ny fån då min 3gs håller på att tappa de få knappar som den har.

Permalänk

Vad är grejen med att alla telefoner som kör Windows operativsystem ska se ut som de kommer direkt ur Happy Meal boxen?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Vad är grejen med att alla telefoner som kör Windows operativsystem ska se ut som de kommer direkt ur Happy Meal boxen?

Äsch, dom sprider ju bara lite mer värme till folket, istället för alla dessa gråa tråkiga ifåns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Vad är grejen med att alla telefoner som kör Windows operativsystem ska se ut som de kommer direkt ur Happy Meal boxen?

Du kunde inte hitta på någon fånigare kritik?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Inaktiv

Ska köpa en Windows Mobile 8 telefon lagom till julafton!

Permalänk
Medlem

undrar ifall dom har fixat skype och volym kontrollen

kommer inte ms bli stämda av appel för att dom använder ituns

Permalänk
Medlem

Kul med ett litet avbräck från det traditionella smartphones med staplade ikoner. Microsoft har helt klart tänkt utanför ramarna med ett snygg och elegant gränssnitt men... är det funktionellt och blir man mer "produktiv" mer än att man kan gödsla floskler på internets soptippar facebook och twitter? Fick jag en WP8 telefon skulle jag nog stänga av animeringarna på en gång så man slipper riskera stressframkallande flimmer i ögonvrån och antalet aktiva appar skulle nog begränsas till de allra nödvändigaste, för det såg emellanåt lite rörigt ut med tetris-pusslet.

Trotts allt gnäll från min sida känns dock min Iphone 4S inte lika modern längre

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

*tittar nogrannt på bilden*
Är det Jessica Alba?..

*läser artikeln*
Det är ju fan Jessica Alba! O.o

Permalänk
Medlem

Apputbudet kommer inte vara ett problem, SDK ska släppas idag tisdag.

Jag har varit nyfiken på WP8 sen det presenterades men inte varit helt säker.
Det känns som något nytt, jag är så otroligt trött på iOS i både iPaden och iPhonen. Känns som att det kommer lite nya funktioner och någon ny hårdvara men får ändå inte den där känslan av att det händer något nytt.
För varje dag jag sitter vid Windows 8 (datorn) känns det som att Microsoft har lyckats denna gången.
Kan inte komma ihåg när jag satt i ett OS som upplevdes så här snabbt tidigare. Uppstår aldrig några fördröjningar då man öppnar fönster, växlar mellan program osv.
Upplever även att Diablo 3 framförallt flyter på betydligt bättre än i Win 7.
Allt detta gör att jag tror att WP8 kommer att upplevas även det som otroligt snabbt, vilket jag upplever att mitt iOS har problem med.
Kommer inte att vara bland de första som köper WP8 telefonerna men ska bli väldigt intressant att höra hur andra upplever det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haxk:

vem köper en windows phone när man nästan kan köpa en iphone 5 för samma pris. Kollar man på arbetsplatser och skolor, så är det inte många eller ingen alls som har någon windows phone.

Vem säger att iphone5 är bättre än WP telefoner bara för att dom inte slagit igenom hos alla glopar och ungdomar /hipsters, sen följer resten av den dumma skaran efter för att människan är ett vanedjur och vill apa efter sina kusiner osv...
Suck

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Du kunde inte hitta på någon fånigare kritik?

Men det ser ju onekligen ut som en billig smaklös kinatillverkad leksak och OS ser ut som AOL från sent 90-tal... Sicket skämt, men folk är så trötta på appels låsa begränsade värld att de är beredda att satsa på till och med på detta elände.

Permalänk

Har redan förbokat en röd Nokia Lumia 920. Är riktigt j*kla taggad!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Kul med ett litet avbräck från det traditionella smartphones med staplade ikoner. Microsoft har helt klart tänkt utanför ramarna med ett snygg och elegant gränssnitt men... är det funktionellt och blir man mer "produktiv" mer än att man kan gödsla floskler på internets soptippar facebook och twitter? Fick jag en WP8 telefon skulle jag nog stänga av animeringarna på en gång så man slipper riskera stressframkallande flimmer i ögonvrån och antalet aktiva appar skulle nog begränsas till de allra nödvändigaste, för det såg emellanåt lite rörigt ut med tetris-pusslet.

Trotts allt gnäll från min sida känns dock min Iphone 4S inte lika modern längre

Just fyrkanterna gör nog inte speciellt mycket för produktiviteten. Men resten av upplägget gör det, iallafall för min del, vilket är något som jag märkte först i efterhand. Iallafall då man gör saker över flera appar, tex öppnar en app, kopierar en textsträng, växlar till en annan och redigerar in på rätt ställe.
Sådant går mycket smidigare än på min android (med touchwiz), även om det tar ungefär lika många "klick".

Animationerna kan man tyvärr inte stänga av, men tja, efter lite personliga inställningar har man inte mycket rörligt kvar, på gott och ont.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

HTC verkar mer än lovande efter att ha läst detta http://www.modaco.com/page/news/_/windowsphone/first-impressi...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

Den e ju säkert lika plasttig som s3 :/
ÄKTA PLAST enligt mig men visst s3 e ingen dålig telefon men den spricker hur lätt som helst och känns inte så stabil heller.
135g talar för sig själv att det inte är en lika gedigen telefon som nokia lumia 920 och sen tycker jag att ativ s ser ganska ful ut men det e ju en smak sak.

Att Galaxy S3 ger ett plastigt intryck håller jag med om, men på Samsung Ativ S bytte de ut mycket av plasten mot aluminium. Samsung Ativ S är alltså mycket lik Galaxy S3, men har två klara fördelar:
+ Windows Phone 8
+ Snygg "metallic hairline design"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SebboD:

För att trolla en aning:

Vad ska Android-fanboysen säga nu när WP-lurar också har topphårdvara/tillräckligt bra hårdvara och den vanliga användaren inte bryr sig ett skvatt om öppenhet?

"WP suger, ingen quad-core!"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SebboD:

För att trolla en aning:

Vad ska Android-fanboysen säga nu när WP-lurar också har topphårdvara/tillräckligt bra hårdvara och den vanliga användaren inte bryr sig ett skvatt om öppenhet?

Du har startat ett världskrig, inte trollat en aning..

Vem orkar bry sig om det här mellan android, WP, IOS? Lägg ner..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du har startat ett världskrig, inte trollat en aning..

Vem orkar bry sig om det här mellan android, WP, IOS? Lägg ner..

tyvärr kommer vi aldrig ifrån dagisnivån ang det
blivit mer och mer i alla jäkla trådar om världskriget.

ser fram emot wp8 faktiskt.
nyfiken som tusan!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

Den e ju säkert lika plasttig som s3 :/
ÄKTA PLAST enligt mig men visst s3 e ingen dålig telefon men den spricker hur lätt som helst och känns inte så stabil heller.
135g talar för sig själv att det inte är en lika gedigen telefon som nokia lumia 920 och sen tycker jag att ativ s ser ganska ful ut men det e ju en smak sak.

Precis samma plast i S3 som i 920

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Precis samma plast i S3 som i 920

Det där stämmer väl inte efter vad jag förstått?!? Nokia är ju byggd i polycarbonat, segare och hårdare plast... http://sv.wikipedia.org/wiki/Polykarbonat

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av JohnnyGreed:

Det där stämmer väl inte efter vad jag förstått?!? Nokia är ju byggd i polycarbonat, segare och hårdare plast... http://sv.wikipedia.org/wiki/Polykarbonat

Fullt möjligt att S3 också är det. Det finns oändligt många variationer av materialet.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Det var då en himla lång film

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|

Permalänk
Hedersmedlem

Microsoft har verkligen ansträngt sig för att skapa något nytt och eget, och lyckats i mina ögon. 8 i min nästa telefon utan tvekan.

Riktigt bra presentation, förvånande bra.

Jag trodde inte jag skulle se iPhone som mossig, men så känns det efter den presentationen. Inte illa, Microsoft!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro