Kan inte installera/uppgradera till Windows 8

Permalänk
Medlem

Kan inte installera/uppgradera till Windows 8

Jag beställde Windows 8 digitalt och tänkte uppgradera från mitt nuvarande Windows 7 Premium. Hela installationen går helt klockrent men vid andra uppstarten så blir skärmen svart i ca 2 min och därefter kommer en vit text med blå bakrund "Windows 8 kunde inte installeras, ditt tidigare återställs precis som det var" samtidigt som en grön rullande bar laddas.

Vid uppstart av tidigare Windows så kommer bara en ruta fram "Windows kunde inte installeras".

Vad kan detta bero på? Körde ju uppgraderingsassistenten innan som visserligen gnällde på minde kompabilitet på ett par program men annars såg allt grönt ut!

Permalänk
Medlem

Har läst på forum att man kan köra sfc /scannow i cmd och pröva sen, det har funkat för många

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joke7P:

Har läst på forum att man kan köra sfc /scannow i cmd och pröva sen, det har funkat för många

100% utan någon fil som behövde repareras

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem nån som har en lösning ? att skriva i cmd gnällde på att jag inte var inloggad som admin... bullshit my ass

Permalänk
Medlem

Har samma problem, tänkte testa ytterligare en gång nu och om det inte funkar blir det till att fixa ett USB minne och göra det den vägen.