Vi som äger Samsung Galaxy Note 2

Permalänk
Medlem

Problem

Tja nu är det så att jag införskaffade en galaxy note 2 men jag har ett problem när jag ska använda s-pen för att skriva meddelande så kan jag inte välja det alternativet.och detta inträffar bara när jag har svenska som inmatningsspråk när jag skiftar till engelska tex så går det hur bra som hellst det tåls att säga att det är en importerad telefon (från Tyskland)och jag har prövat allt så nu hoppas jag att det är någon som sitter inne med lösningen..

Peace

Permalänk
Medlem

Lägger in ett test på ett stort batteri som jag köpte på ebay;http://www.ebay.com/itm/6500mAh-Extended-Battery-Door-Cover-C...

Fick mitt stora batteri idag,har satt det på laddning så det ska bli spännande och se hur det presterar.

Edit.Dessa 3.7v batterier laddar bara upp till 4.2v medans original 4.35v så laddningen stannar på 90% via usb 3.0 porten.

Det fortsatte att ladda när jag satte i samsungs laddare men farligt höga volt 4.333v,vilket kommer att slita på batteriet.

Enligt appen Battery monitor pro så tar batteriet 4876mAh.så 6500mAh är skit snack.

Edit.Har nu laddat upp det till 100% men tyvärr så har det nog tagit skada pga för höga volt...det håller inte bättre än originalet då % sjunker lika fort under urladdning.
Dessa batterier är inte lämpliga att ladda i telefonen utan ska laddas i separat laddare som är gjord för 3.7v batterier...MEN vem orkar plocka ur det varje gång man ska ladda!?

Sista gången jag köpt kina batterier.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Lägger in ett test på ett stort batteri som jag köpte på ebay;http://www.ebay.com/itm/6500mAh-Extended-Battery-Door-Cover-C...

Fick mitt stora batteri idag,har satt det på laddning så det ska bli spännande och se hur det presterar.

Edit.Dessa 3.7v batterier laddar bara upp till 4.2v medans original 4.35v så laddningen stannar på 90% via usb 3.0 porten.

Det fortsatte att ladda när jag satte i samsungs laddare men farligt höga volt 4.333v,vilket kommer att slita på batteriet.

Enligt appen Battery monitor pro så tar batteriet 4876mAh.så 6500mAh är skit snack.

Edit.Har nu laddat upp det till 100% men tyvärr så har det nog tagit skada pga för höga volt...det håller inte bättre än originalet då % sjunker lika fort under urladdning.
Dessa batterier är inte lämpliga att ladda i telefonen utan ska laddas i separat laddare som är gjord för 3.7v batterier...MEN vem orkar plocka ur det varje gång man ska ladda!?

Sista gången jag köpt kina batterier.

Håller med ingen ide att köpa kina batterier, gjorde det till min nexus förut. Själv väntar jag på att note 2an ska släppas med LTE i Sverige, tror det är ca 2 veckor kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av najko77:

Tja nu är det så att jag införskaffade en galaxy note 2 men jag har ett problem när jag ska använda s-pen för att skriva meddelande så kan jag inte välja det alternativet.och detta inträffar bara när jag har svenska som inmatningsspråk när jag skiftar till engelska tex så går det hur bra som hellst det tåls att säga att det är en importerad telefon (från Tyskland)och jag har prövat allt så nu hoppas jag att det är någon som sitter inne med lösningen..

Peace

Har du uppdaterat telefonen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

Har du uppdaterat telefonen ?

Svar ja jag vet inte vad det är har nu skickat ett mail till företaget jag köpte den ifrån..samma sak händer med finska,danska ,norska
jag blir tokig vet inte vad det kan vara=-(

Permalänk
Medlem
Skrivet av najko77:

Svar ja jag vet inte vad det är har nu skickat ett mail till företaget jag köpte den ifrån..samma sak händer med finska,danska ,norska
jag blir tokig vet inte vad det kan vara=-(

Har inte telefonen själv, men man ska kunna välja svenska som "igekännings" språk, under S-pen inställningar. Men det är kanske det du har gjort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av najko77:

Svar ja jag vet inte vad det är har nu skickat ett mail till företaget jag köpte den ifrån..samma sak händer med finska,danska ,norska
jag blir tokig vet inte vad det kan vara=-(

Eller så kanske det inte stödjer svenska? Du kanske får svar av någon som äger telefonen själv..

Hoppas allt löser sig.

Permalänk
Medlem

Billig Dockning med laddning för 3.59 Dollar inkl frakt.

http://www.ebay.com/itm/Backup-Base-Dock-Cradle-Sync-Charger-...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt nöjd. Kikade på Lumia 920 också men 4,5" känns idag alldeles för begränsande då man använt 5,5".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Password:

Fruktansvärt nöjd. Kikade på Lumia 920 också men 4,5" känns idag alldeles för begränsande då man använt 5,5".

så du har inget annat motiv till varför man borde köpa note 2? eller är det bara pga 5,5" skärm, tablets då ? dem har större skärm?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Löste sig

Skrivet av Sainth:

Eller så kanske det inte stödjer svenska? Du kanske får svar av någon som äger telefonen själv..

Hoppas allt löser sig.

Tja

tänkte komma med uppdatering..Har nu fått en ny mobil utan några problem alls faktiskt.
kan verkligen rekommendera mobil lagret.så nu är jag glad igen..

Peace

Permalänk
Avstängd

Jag har haft iPhone sedan den kom till Sverige (3g). Nu har jag beställt en Note 2 med 4G från Telia.
Förutom allt uppenbart bra med Note 2 hoppas jag kunna använda CallRecorder av Skvalex. Måste jag byta ROM på telefonen för att det skall fungera?

Krävs sk Rootning av telefonen?

Kan man återställa telefonen till fabriksskick efter att man bytt ROM/rootat telefonen?

Förlorar man drivrutiner när man byter rom så att exempelvis pennan fungerar sämre?

Finns det några nackdelar öht med att roota/byta rom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

så du har inget annat motiv till varför man borde köpa note 2? eller är det bara pga 5,5" skärm, tablets då ? dem har större skärm?

En tablet som kan ringa med och som får plats i jack/kavajfickan hade passat bra. Jag är mer intresserad av dator i första hand och telefon i andra hand än tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Password:

En tablet som kan ringa med och som får plats i jack/kavajfickan hade passat bra. Jag är mer intresserad av dator i första hand och telefon i andra hand än tvärtom.

tror jag håller med om det. vet du om simkort går använda i ipod mini ? den verkar intressant annars en note 2 och surface pro som tablet

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Det gick fort, igår var dom i lager hos telia idag är det slut. Jag som var så nära att beställa...

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dealerovski:

Det gick fort, igår var dom i lager hos telia idag är det slut. Jag som var så nära att beställa...

Jag fick just med preliminära leveransbesked ändrat från 30:e oktober till 30:e november...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Jag fick just med preliminära leveransbesked ändrat från 30:e oktober till 30:e november...

Beställde för ca en och en halv vecka sen, står 15 november på min... väntar på lagerstatus också..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

Beställde för ca en och en halv vecka sen, står 15 november på min... väntar på lagerstatus också..

Du lär också få vänta till 30e

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk

Beställde mig i fredags, dom skickade den idag och den kommer imorgon eller övermorgon

Visa signatur

Gaming rigg: Sönder för tillfället
Laptop: HP elitebook 840 g2
Mobil: Samsung galaxy s8+

Permalänk
Medlem

Hur var det nu med sim-korten, jag har en vanlig galaxy S. Måste jag klippa o greja med mitt simkort eller passar det i en Note II?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Hur var det nu med sim-korten, jag har en vanlig galaxy S. Måste jag klippa o greja med mitt simkort eller passar det i en Note II?

Note II använder microsim så du får klippa det eller be om ett nytt hos en återförsäljare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Johan1995:

Beställde mig i fredags, dom skickade den idag och den kommer imorgon eller övermorgon

4g? :S:S

Permalänk
Medlem

N7105 heter 4G versionen. 3G versionen har en nolla istället för femma på slutet.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Orkade inte vänta på telias sega leverans på note 2an 4g, gick och köpte mig en vanlig samt uppgraderade hastigheten på mitt abonemang. 32 gb ligger jag på nu och det fungerar utmärkt. Så förstår inte varför jag skulle behöva 4g, möjligtvis mindre belastat nät. Men jag är hur nöjd som helst!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ligger en note 4g och väntar på mig hos telia, vet dock inte om jag ska ha den, titanium grey är lite snyggare än vit..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jebbes:

Ligger en note 4g och väntar på mig hos telia, vet dock inte om jag ska ha den, titanium grey är lite snyggare än vit..

Ok..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av list32:

Rekommendera några trevliga tillbehör, http://dx-box.com/samsung-accessories/galaxy-note2.html, Tillförlitlig plats

Några fler tips på tillbehör;

Hittade detta tillbehör för att kunna se på TV i mobilen -
Elgato eyetv micro Mobile TV tuner for DVB-T - drog iväg en beställning, ska bli kul och hur bra det fungerar när man väl får note 2:an....

Sen den den här Smart Docken verkar ju vara en annan kul pryl.

Edit: väntar även på att Mugen Power Batteries ska släppa sitt paket extended battery pack, likadant som de släppt till Note 1:an

Permalänk
Medlem

Någon som har ett bra tips på hållare man kan ha i bilen?

Permalänk
Medlem

ingen som man sätter fast i rutan bara..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

Någon som har ett bra tips på hållare man kan ha i bilen?

Kan det här var något....