Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det går sälja för nån betydlig slant, men:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storfiskaren:

Jäklar, det var en bra rollad "Skorn"! Max-crit också
Fick en tidigare i veckan, men med dexterity och ingen vitality...
Grattis!

Tack:) fick 28mil för den till slut

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem

Mitt första set

Ligger ute på startbid på 8M om nån vill ha, buyout på 15M

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Nice, den är nog värt mycket med socket, dock så vill man helst ha % attackspeed på den också. Vad tror du att du får för den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Nice, den är nog värt mycket med socket, dock så vill man helst ha % attackspeed på den också. Vad tror du att du får för den?

Den har bara 1 random stat och den blev socket, tar nog hellre det än AS%, och den har rullat max på +Attacks Per Second.
Övriga med ungefär samma DPS samt socket ligger med faktiska bud på runt 100m och det finns lägre DPS med 80m bud så tror det blir en liten hacka iaf!

Edit: kan tillägga att det här är nog det mest värdefulla item jag hittat även om jag hittat 70+ legs å sets.

Edit2: Har för närvarande 80m bid med 1d9h kvar.
Edit3: Gick för 140m buyout.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Lite offtopic men hur kan ni veta att någonting har faktiska bud och inte bara ett lite slumpmässigt satt startbud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thg-linus:

Lite offtopic men hur kan ni veta att någonting har faktiska bud och inte bara ett lite slumpmässigt satt startbud?

Om du trycker bid på ett item och ditt startbud är samma som står som nuvarande bid så är det startbud, om ditt default värde är högre så har itemet ett bud på sig.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Om du trycker bid på ett item och ditt startbud är samma som står som nuvarande bid så är det startbud, om ditt default värde är högre så har itemet ett bud på sig.

Såklart! Tack!

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av TiasE:

Den har bara 1 random stat och den blev socket, tar nog hellre det än AS%, och den har rullat max på +Attacks Per Second.
Övriga med ungefär samma DPS samt socket ligger med faktiska bud på runt 100m och det finns lägre DPS med 80m bud så tror det blir en liten hacka iaf!

Edit: kan tillägga att det här är nog det mest värdefulla item jag hittat även om jag hittat 70+ legs å sets.

Edit2: Har för närvarande 80m bid med 1d9h kvar.
Edit3: Gick för 140m buyout.

Okej nice, jag behöver så mycket attackspeed som möjligt så blir nog lite billigare för mig då.
Men den var värt riktigt mycket då. Fin drop.

Fick denna efter kvällens lir.

Permalänk
Medlem

haha fick också en

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Du har inte så värst dålig gear egentligen. Prova att köra med STI och/eller resolve som passiva så ska du nog se att det går bättre

Du verkar vara en av dem som tror att OWE lägger ihop all dina singelresists men det är bara din högsta så rikta in dig på en singel + all res så gör OWE nån nytta. Sälj allt som har physical/cold/lightning/poison och bestäm dig för en singelres.

Det är inte så att jag tror det är så, det är mest att jag vill undvika att köpa för mycket på ah då det dödar lite av spelupplevelsen för mig

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Skulle bara ta en key run i A1 innan jag gick och la mig, så hittade jag det här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snacker:

Skulle bara ta en key run i A1 innan jag gick och la mig, så hittade jag det här
http://i.imgur.com/YFBgz.png

Om man har två av dessa, fördubblas då chansen att "occasionally whirlwin furiously"?

Någon som vet?

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AckeDman:

Om man har två av dessa, fördubblas då chansen att "occasionally whirlwin furiously"?

Någon som vet?

Den är ju unike equipped så det går inte.

Men i teorin så skulle det ju varas så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AckeDman:

Om man har två av dessa, fördubblas då chansen att "occasionally whirlwin furiously"?

Någon som vet?

Du måste ha 2 för att den skall funka över huvud taget. Det är ju det som är hela grejen med Set items.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Du måste ha 2 för att den skall funka över huvud taget. Det är ju det som är hela grejen med Set items.

Jag tror inte att det funkar med att ha 2 st. likadana svärd utan det som menas med (2) set är 2 olika delar. Som i detta fallet en Solemn vow och en Warriors blood.

Men det är ju vad jag tror.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av thg-linus:

Såklart! Tack!

Det står även "Starting bid" i bid-rutan om det är ett.. starting bid. Om item:et har fått bud på sig så står det "Current bid".

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av AckeDman:

Om man har två av dessa, fördubblas då chansen att "occasionally whirlwin furiously"?

Någon som vet?

Skrivet av Biturbo:

Den är ju unike equipped så det går inte.

Men i teorin så skulle det ju varas så.

Skrivet av elajt_1:

Du måste ha 2 för att den skall funka över huvud taget. Det är ju det som är hela grejen med Set items.

Skrivet av Twoedge:

Jag tror inte att det funkar med att ha 2 st. likadana svärd utan det som menas med (2) set är 2 olika delar. Som i detta fallet en Solemn vow och en Warriors blood.

Men det är ju vad jag tror.

Lite förtydligande.
Uniqe equiped, du kan inte ha två Uniqe Euiped items med samma namn, i detta fallet "Bul-Katho's Solemn Vow"

För att få settbonus behöver du ha (?) antal olika prylar från settet på dig, i detta fallet (2) saker, så en Solemn Vow och en Warrior Blood för att ta del av den bonusen.

Setbonusen räknas EN gång, inte per pryl, så du får inte 130str för varje del av setet som setbonus, utan du får bara setbonusen en gång.

Så grundfrågan om "fördubblas då chansen att "occasionally whirlwin furiously"?" så är svaret Nej, även om man kunde ha två av Solemn Vow (vilket man inte kan) så gäller setbonusen bara en gång då den är bundet till settet och inte prylen.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Hittade en Stone of Jordan med 5% cold, 14 max fury, 28 dmg elites och 5 CC på ww. Som jag har förstått är den ganska BIS för ww-barbs.

När jag hittade den fanns det en endaste barb-stone of jordan på AH, som låg ut för 500 mills. Dagen efter så låg det närmare 100 stycken liknande ute på AH. Priset verkar ha droppat till 200-250 mills. Mycket märkligt och känns verkligen som om Blizzard "kontrolerar" drops och tillgång och efterfrågan.

Permalänk

Osannolikt drop från en gobiln...

edit: vet inte varför bilderna är så små set vapnet kom till användning i alla fall och 2H antar jag är helt kass.

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartinP74:

Osannolikt drop från en gobiln...

http://imageshack.us/a/img580/9791/screenshot002ln.th.jpg

http://imageshack.us/a/img195/6025/screenshot001tu.th.jpg

http://imageshack.us/a/img716/5504/screenshot000kb.th.jpg

edit: vet inte varför bilderna är så små set vapnet kom till användning i alla fall och 2H antar jag är helt kass.

Grattis, kul :)! Jag fick också ett "dubbeldrop" fast med legendarys och inte 1 av varje! Jag tror det hänger ihop med bonus item systemet på den nya monsterpower! Om det rollas ett legendary/set item som skall droppas och det dessutom rollas att det skall bli bonusitem så kanske detta innebär att det droppar 2 items Detta är ju iaf en logisk förklaring. Tycker det skulle vara osannolikt att det droppar 2 feta items på en kill annars ... men va vet jag

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

lite glad blir man iaf

Edit: Andra feta droppet

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Jag har börjat spela lite igen men är dock luspank.
Hade verkligen uppskattat ifall någon hade kunnat sponsra mig med gold eller hyfsat gear

Slänger hellre all gear på marken och loggar ur spelet än ge till tiggare!

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Skrivet av MrJiM:

Slänger hellre all gear på marken och loggar ur spelet än ge till tiggare!

Haha. Hade en på vänner listan som undrade om han kunde låna 2 mil gold. Nej, jag sparar sa jag. Plus att det kostar pengar med reparationer av min munk som fortfarande efter flera månader har denna förbannade lagg buggen som man dör i tid och otid.

Så gav jag tipset att han kunde farma för guld i nightmare eller i hell, beroende på om han kunde one shotta monster eller inte.

"I rather not play the game than farm for gold and be bored".

Ett feting finger gav jag honom i mitt huvud. För det är väl detta diablo handlar om i slutändan att farma grejer?

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad den är värd, några förslag? Bortse från skräpstenen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plxxl:

http://i45.tinypic.com/3463lur.jpg

Vet inte riktigt vad den är värd, några förslag? Bortse från skräpstenen

Över 25M-50M minst p.g.a. hög str, hög cd och reducering av resource cost av hammer of the ancient. Det gör att den är helt grym både mot stora packs (pumpa hammer of the ancients 4-5 gånger borde döda allt och cc med battlefury gör att du får tillbaka allt av furyn du använder i princip) och mot mobs (rend med lifestealgör både galen skada och håller dig i liv).

Jag skulle personligen inte sälja den om jag hade en barb.

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Medlem

Mp10 looten är grym idag

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

Grym ju! Jag fick ett 95 dps vapen från azmodan för nån dag sedan på MP5

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB