Microsoft gör inte DirectX 11.1 för Windows 7

Permalänk
Medlem

Snart komm MS meddela att Halo 4 endast kommer släppas på PC med DX 11.1 stöd alltså Win-8...

Sanna mina ord!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Jag programmerar och utvecklar minst lika duktigt i Windows 8 som jag gjorde i Windows 7 iallafall. Ser igen större skillnad när jag utför det i desktop applikationen som fungerar som det alltid har gjort.

Tyvärr så stämmer inte ditt sätt att tänka ekonomiskt om man inte vill va ett nishat företag med 1% av marknaden.

Ekonomiskt bör man ge folk vad de VILL ha, inte vad man tycker att de BORDE ha. Om Windows 8 varit något som folk ville ha hade det haft jämförbara säljsiffror som W7, men det har det inte... Sedan kan man ju klia sig i huvudet och undra varför när metro är så fantastiskt och bra.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ekonomiskt bör man ge folk vad de VILL ha, inte vad man tycker att de BORDE ha. Om Windows 8 varit något som folk ville ha hade det haft jämförbara säljsiffror som W7, men det har det inte... Sedan kan man ju klia sig i huvudet och undra varför när metro är så fantastiskt och bra.

Det tänkandet stämmer ju dock knappast när man försöker utveckla arbetsmiljön relativt drastiskt (det är ju att ta i, men då det är så mycket nerd-rage kring det så får man se det så ändå). Försöker man ta ett stort steg i utvecklingen så är det rätt sannolikt att det kan gå långsammare initialt, även om utvecklingen visar sig vara bra med tiden. Folk är överlag ofta rätt bekväma av sig och vill inte lära sig något nytt "i onödan".

Detta är alltså inte ett inlägg om hur bra eller dåligt Windows 8 är, utan en blick i att man inte kan jämföra försäljning så simpelt. Speciellt inte när de respektive föregående versionerna lämnade helt olika utgångspunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ekonomiskt bör man ge folk vad de VILL ha, inte vad man tycker att de BORDE ha. Om Windows 8 varit något som folk ville ha hade det haft jämförbara säljsiffror som W7, men det har det inte... Sedan kan man ju klia sig i huvudet och undra varför när metro är så fantastiskt och bra.

4 milijoner sålda licenser på 2 dagar är helt ok siffra skulle jag påstå. Så jag antar detta är vad folk vill ha. Tyvärr verkar du inte inse att du inte representerar den stora skara av folket som inte bryr sig om teknik.

Permalänk
Medlem

Säg till när DX12 kommer. Nedgraderar inte till Win8, kan vänta ett par iterationer till. Blir PS4 bra nog kan jag skippa PC i många år för spelande...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Tror inte många bryr sig om DX 11.1.
Jag tror inte det händer något intressant där förrän tidigast när DX 12 kommer.

Tycker för övrigt att detta är sjukt barnsligt. Kanske kan vara aktuellt att börja utesluta Vista lite, men W7 är inte så gammalt så det ska plockas bort redan enligt mig.
Kommer inte köpa W8 iaf, även efter denna nyhet finns det fortfarande ingen anledning att byta från W7.
W8 är, enligt mig, ett ganska meningslöst OS.

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Medlem

Jag har både en Vista licens och en Win7 licens och kan tänka mig uppgradera Vistalicensen eftersom det blir ett kasst OS mot ett annat kasst OS Men Microsoft kräver att man har det OSet man vill uppgradera från installerat :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

4 milijoner sålda licenser på 2 dagar är helt ok siffra skulle jag påstå. Så jag antar detta är vad folk vill ha. Tyvärr verkar du inte inse att du inte representerar den stora skara av folket som inte bryr sig om teknik.

Det var 4 miljoner uppgraderingar så det kan inte vara ett enormt klirr i kassan precis.

IMO har varken du eller Ozzed har rätt i den här frågan. Det är fortfarande på tok för tidigt att avgöra om Win 8 går hem hos "stora massan". För gamla persondatorer hos gemene man så stämmer den redan sönderspammade videon med någons gamla farsa rätt väl. Även om de kommer över tröskeln efter ett tag, jag tror inte det går hem att förvirra folk så.

Det enda intressanta är hur plattorna med Win 8 kommer göra sig på marknaden. När väl Microsoft kommer med lite siffror på detta, då ser vi hur det gick. Dröjer väl till 2013 dock innan sådant presenteras.

Stardocks försäljningssiffror på Start 8 skulle också vara intressanta.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Kommer inte komma några enbart 11.1 spel ändå, så det hela är ett slag i luften.

Och skillnad mellan 11 och 11.1 lär ju vara minimal
Detta är inget som får mig att överväga Windows 8, blir en version som jag aldrig kommer ha.

Men skulle inte förvåna mig om det nästa år kommer en 8,5 eller så, där buggar och det allra värsta konstigheterna är fixade.
Om MS kunde "fixa bort" metro så vore ju det det bästa förstås.

Vilka buggar? Har inte hittat en ända liten, inte ens en tendens till det.
Beta versionen däremot frös lite då och då men det var ju en beta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

4 milijoner sålda licenser på 2 dagar är helt ok siffra skulle jag påstå. Så jag antar detta är vad folk vill ha. Tyvärr verkar du inte inse att du inte representerar den stora skara av folket som inte bryr sig om teknik.

Jag har aldrig påstått att jag representerar den stora massan, men folk är vanedjur. Jag tror t. ex inte det skulle bli poppis om Windows 9 navigerades genom att spela tvärflöjt, och jag tror inte folk skulle svälja det bara för att de inte bryr sig om teknik. Man vill känna igen sig, men metro är helt obekant och liknar inget som Microsoft gjort tidigare, och det liknar inte konkurrenternas touch-gränssnitt heller, så jag tror nog de flesta är lite vilsna just nu.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

bara för alla haters att göra som andra smarta individer har gjort, gå över till Linux kan varmt Rekomendera Linux Mint eller för den som gillar hårdare jobb att få det som dem vill så testa ArchLinux

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har aldrig påstått att jag representerar den stora massan, men folk är vanedjur. Jag tror t. ex inte det skulle bli poppis om Windows 9 navigerades genom att spela tvärflöjt, och jag tror inte folk skulle svälja det bara för att de inte bryr sig om teknik. Man vill känna igen sig, men metro är helt obekant och liknar inget som Microsoft gjort tidigare, och det liknar inte konkurrenternas touch-gränssnitt heller, så jag tror nog de flesta är lite vilsna just nu.

Bara för att folk inte är intresserade av teknik betyder inte att dom är dumma djur!
Jag förespråkar inte någons gränssnitt, utan att det är touch, mobilitet och användarvänlighet som är på tapeten dom närmaste åren. Jag försöker inte övertala dig att Windows 8 är bra eller dåligt för dig eller att gränssnittet är bättre eller sämre än andras. Utan att marknaden ser annorlunda ut nu. Som företag vänder man sig mot där användarna och pengarna finns!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har aldrig påstått att jag representerar den stora massan, men folk är vanedjur. Jag tror t. ex inte det skulle bli poppis om Windows 9 navigerades genom att spela tvärflöjt, och jag tror inte folk skulle svälja det bara för att de inte bryr sig om teknik. Man vill känna igen sig, men metro är helt obekant och liknar inget som Microsoft gjort tidigare, och det liknar inte konkurrenternas touch-gränssnitt heller, så jag tror nog de flesta är lite vilsna just nu.

Du säger att du inte är bakåtsträvare men i denna text klagar du för att det inte ser ut som innan. Ibland måste saker förändras, gränssnitt byts ut efter ett tag då bättre finns. Fattar du hur långt bak mänskligheten skulle vara om alla tänkte som dig? "If I would have asked the people what they wanted, they would have said a faster horse" passar bra in här. Folk vet ofta inte alls vad de vill ha. Bilen var säkert en läskig uppfinning för många i början men nu är den en normal sak i var mans vardag. Jag säger inte att samma gäller metro, jag säger bara att man inte ska vara rädd för förändring.

Du sitter hela tiden och säger att metro är ett pek gränssnitt och att det fungerar värdelöst på desktop. Jag sitter med metro på desktop och tycker att det fungerar bra. Jag tycker win 8 är bättre än vanliga startmenyn då man kan ha många fler program klistrade på ett enklare och mer överskådligt sätt. Bara för att du har fyrkanter att klicka på så blir det inte ett operativ gjort för touch. Några saker är dock lite dåliga, bland annat hur man navigerar i nyhets/sport appen som inte är helt optimalt.

Och sen säger du att folk säkert är vilsna nu, fan sluta överdriv, metro är ingen labyrint direkt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Bara för att folk inte är intresserade av teknik betyder inte att dom är dumma djur!
Jag förespråkar inte någons gränssnitt, utan att det är touch, mobilitet och användarvänlighet som är på tapeten dom närmaste åren. Jag försöker inte övertala dig att Windows 8 är bra eller dåligt för dig eller att gränssnittet är bättre eller sämre än andras. Utan att marknaden ser annorlunda ut nu. Som företag vänder man sig mot där användarna och pengarna finns!

Var har jag pratat om dumma djur? Jag sa att folk är vanedjur, alltså att man gärna använder vad man är van vid, av gammal vana. Det har inget med dumhet att göra.

Jag har heller inte sagt att Windows 8 är bättre eller sämre, bara att jag inte tror på att MS har gjort W8 för att de analyserat marknaden och kommit fram till att folk vill ha touch-OS på sina desktops.

Jag hade inte höjt på ögonbrynen ett dugg om Windows RT och Windows 8 lanserats som två separata produkter med separata syften, men ingen utom Microsoft tjänar på ett gemensamt gränssnitt för Desktop och Mobila enheter, och det MS tjänar är att det blir lättare för dem att utvecka och felsöka då de slipper hålla reda på så många olika miljörer. Kunderna däremot tjänar inget på detta. Sedan att Microsoft gärna förpackar det som "magical" "fantastic" och "wonderful" är väl en annan sak. Fast det kanske bara var Balmer som var påtänd, vad vet jag..

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Du säger att du inte är bakåtsträvare men i denna text klagar du för att det inte ser ut som innan. Ibland måste saker förändras, gränssnitt byts ut efter ett tag då bättre finns. Fattar du hur långt bak mänskligheten skulle vara om alla tänkte som dig? "If I would have asked the people what they wanted, they would have said a faster horse" passar bra in här. Folk vet ofta inte alls vad de vill ha. Bilen var säkert en läskig uppfinning för många i början men nu är den en normal sak i var mans vardag. Jag säger inte att samma gäller metro, jag säger bara att man inte ska vara rädd för förändring.

Du sitter hela tiden och säger att metro är ett pek gränssnitt och att det fungerar värdelöst på desktop. Jag sitter med metro på desktop och tycker att det fungerar bra. Jag tycker win 8 är bättre än vanliga startmenyn då man kan ha många fler program klistrade på ett enklare och mer överskådligt sätt. Bara för att du har fyrkanter att klicka på så blir det inte ett operativ gjort för touch. Några saker är dock lite dåliga, bland annat hur man navigerar i nyhets/sport appen som inte är helt optimalt.

Och sen säger du att folk säkert är vilsna nu, fan sluta överdriv, metro är ingen labyrint direkt.

Det är jätteroligt att du kritiserar mig för att påstå att jag representerar den stora massan, och sedan säger du i princip "Jag trivs med metro, alltså är det inget fel på det".

Om man gör något bra som folk ser NYTTAN med så är det en sak, men om vi håller oss till Desktop, så finns det ingenting som Metro gör bättre jämfört med klassiska startmenyn, alltså är det inte en tidsbesparing utan ett annat sätt att jobba som vissa har vant sig vid och andra ogillar. Kul för dig att du gillar Metro, men du representerar inte majoriteten, så vänligen sluta att blanda ihop åsikter och fakta om du vill föra en meningsfull diskussion.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Vilka buggar? Har inte hittat en ända liten, inte ens en tendens till det.
Beta versionen däremot frös lite då och då men det var ju en beta.

Jag får inget resultat under "prestandainformation och -verktyg". Står att resultatet är aktuellt men inga delbetyg syns och ingen summering.
Men det är också allt jag hittat ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Var har jag pratat om dumma djur? Jag sa att folk är vanedjur, alltså att man gärna använder vad man är van vid, av gammal vana. Det har inget med dumhet att göra.

Jag har heller inte sagt att Windows 8 är bättre eller sämre, bara att jag inte tror på att MS har gjort W8 för att de analyserat marknaden och kommit fram till att folk vill ha touch-OS på sina desktops.

Jag hade inte höjt på ögonbrynen ett dugg om Windows RT och Windows 8 lanserats som två separata produkter med separata syften, men ingen utom Microsoft tjänar på ett gemensamt gränssnitt för Desktop och Mobila enheter, och det MS tjänar är att det blir lättare för dem att utvecka och felsöka då de slipper hålla reda på så många olika miljörer. Kunderna däremot tjänar inget på detta. Sedan att Microsoft gärna förpackar det som "magical" "fantastic" och "wonderful" är väl en annan sak. Fast det kanske bara var Balmer som var påtänd, vad vet jag..

Du bygger dina argument utifrån att du ogillar Microsoft som företag eller att du har personliga problem med Ballmer. Ser ingen större anledning att forsätta diskutera med dig då du missar "the big picture" och diskussion blir trångsynt eftersom du ser detta bara ur ditt eget perspektiv.

Permalänk
Medlem

Vad är det som säger att "gamers" promt skall stanna vid w7? Är inte prestanda överlag bättre i W8?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

men va faaaaaaaaaan... orka microsoft!

nu när man lagt ner massa pengar på 3 licenser för mina spelburkar samt en extra för sambon.

neee ja vägrar!! seriöst, DUMT J*VLA DRAG microsoft. Ännu större anledning o boykotta windows 8, jag förstår att de vill att den ska lanseras bra och ha stor täckning, men problemet de gjorde var att skapa ett fullt fungerande OS som klarar av flera prollar, SSD, ja u name it.

och nu när de kommit ut med detta OS, windows 7, som funkade så grymt bra, ja då ska de tvinga folket o gå över till 8an, speciellt om man som gamer ska ha de extra funktionerna. Vad händer med alla företag då som investerat i 7an? nee microsoft, stor tabbe där, sådant där kan antingen avskräcka kunden eller dra in en, och just där kände jag att jag blev avskräckt. Jag tänker inte bli tvingad till att använda ett OS som de gjorde med Vista, som i slutfallet blev fail.

Windows 7 gled in smärtfritt in i mitt liv, utan tvång på skaffa de eller dylikt, en av anledningarna till att ja blev så kär i den; att de bara funka..

men nu känns de som MS kör samma fula stil som me vista gällande win 8, så de biter tyvärr inte på mig.

Skärpning MS, INFÖR DX11.1 i WINDOWS 7!!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Skrivet av holmberg:

Vad är det som säger att "gamers" promt skall stanna vid w7? Är inte prestanda överlag bättre i W8?

Det är ingen skillnad prestandamässigt.

http://www.techpowerup.com/reviews/Microsoft/Windows_8_Graphi...

Permalänk
Medlem

Microsoft har ju gjort såhär tidigare när Vista kom, då uppdaterade man inte XP så att det fick dx 10. Inget konstigt med det. Tänk om Microsoft skulle lägga ner tid på att implementera exakt samma funktionalitet i alla deras operativsystem.
Tror nog att de flesta som klagar också är de som inte gett Windows 8 en ärlig chans.

Permalänk
Skrivet av Sound Shower:

screw win8 det är ju bara dåligare xD

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Avstängd

För det första. Det är inget bekräftat från Microsoft officiellt ännu om DirectX 11.1 till Windows 7.

För det andra. Det är inget nytt att man gör på det viset, Windows XP fick aldrig DirectX 10.

För det tredje. Kommer det som en chock för er att de vill tjäna pengar?

För det fjärde. DirectX 11.1 eller 11, spela roll lixom? Det är väl ändå den absolut minsta nyheten i Windows 8.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Om fler skulle använda Linux, så skulle förmodligen speltillverkarna lägga lite krut på att släppa deras spel på Linux. Jag hoppas verkligen att fler hoppar på tåget och släpper sina spel till Linux i och med Steam.
Detta är ju också intressant: http://www.omgubuntu.co.uk/2012/11/new-nvidia-driver-doubles-...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KTL:

Det var 4 miljoner uppgraderingar så det kan inte vara ett enormt klirr i kassan precis.

IMO har varken du eller Ozzed har rätt i den här frågan. Det är fortfarande på tok för tidigt att avgöra om Win 8 går hem hos "stora massan". För gamla persondatorer hos gemene man så stämmer den redan sönderspammade videon med någons gamla farsa rätt väl. Även om de kommer över tröskeln efter ett tag, jag tror inte det går hem att förvirra folk så.

Det enda intressanta är hur plattorna med Win 8 kommer göra sig på marknaden. När väl Microsoft kommer med lite siffror på detta, då ser vi hur det gick. Dröjer väl till 2013 dock innan sådant presenteras.

Stardocks försäljningssiffror på Start 8 skulle också vara intressanta.

4 miljoner är BARA de uppgraderingarna som skedde via Microsofts webbsida. Det har med stor sannolikhet sålts många miljoner utöver det på de två dagarna. Exempelvis det som säljs i butik med datorer och separata Windows 8-boxar och alla licenser som är sålda till företag.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Vad är det som säger att "gamers" promt skall stanna vid w7? Är inte prestanda överlag bättre i W8?

Inte sett några färska tester, och letar inte direkt då Windows 8 är totalt ointressant OS för mig

Men av vad jag har sett så var Spel lite sämre prestanda på windows 8, samt vanliga kontorsprogram hade lite bättre prestanda, men totalt +- rätt små skillnader,
Sen vad är det för meningen med lite bättre prestanda om ett OS är totalt oanvändbart som Windows 8 är i hantering, och fulaste MS har åstadkommit någonsin.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Inte sett några färska tester, och letar inte direkt då Windows 8 är totalt ointressant OS för mig

Men av vad jag har sett så var Spel lite sämre prestanda på windows 8, samt vanliga kontorsprogram hade lite bättre prestanda, men totalt +- rätt små skillnader,
Sen vad är det för meningen med lite bättre prestanda om ett OS är totalt oanvändbart som Windows 8 är i hantering, och fulaste MS har åstadkommit någonsin.

http://www.tomshardware.com/reviews/windows-8-gaming-performa...

Ser ut som att Windows 8 presterar lite bättre, men väldigt liten skillnad. Drivrutinerna behöver nog mogna lite till innan vi vet säkert.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Konstigt inte folk skriver såhär om apple när dom gör liknande saker, då kommer mobben med högafflarna istället, men när microsoft som gör det så är det bra?

Hmmmmmmmmmmmmm.

Det finns massor med folk som skriver så när Apple gör något dåligt, medan det nu bara var 1 person bland de 100 första inläggen som du citerade och av någon anledning tror att resten av alla i tråden också tycker det Microsoft gjort är bra. Du verkar ha ignorerat alla inlägg i tråden där folk faktiskt "kom med högafflar" som du påstår bara sker mot Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Du bygger dina argument utifrån att du ogillar Microsoft som företag eller att du har personliga problem med Ballmer. Ser ingen större anledning att forsätta diskutera med dig då du missar "the big picture" och diskussion blir trångsynt eftersom du ser detta bara ur ditt eget perspektiv.

Det enda som möjlgtvis gör diskussionen meningslös är att du antar att jag har vissa åsikter och se'n kritiserar du det. Halmfigur kallas det och det har förstört många diskussionen.

Jag har inget emot Microsoft alls. De är precis lika stora rövhål som andra stora företag så så sett är det inget särskillt med dem. Och varför skulle jag ha personliga problem med Balmer? Var någonstans får du bränsle att fälla en så'n kommentar?

Vem som missar "The big picture" återstår att se. Men att anklaga mig för att bara se saker ur mitt eget perspektiv när ditt enda argument för att Metro är något att ha är att du gillar det är bara tramsigt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Konstigt inte folk skriver såhär om apple när dom gör liknande saker, då kommer mobben med högafflarna istället, men när microsoft som gör det så är det bra?

Hmmmmmmmmmmmmm.

Ehh, ett par användare tycker det är bra.. Procentsatsen nötter o troll är nog ungefär lika i båda läger.