[Arma2/DayZ] Ny Private Server söker spelare och banditer!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ouch.., det suger. jag som var så sugen på att lira lite innan maten:/ fastnar bara på Loading med:(

Visa signatur

Antec P280 | Gigabyte GA-Z77-DS3H | QuadCore Intel Core i5-3570K, 3700 MHz | GIGABYTE GTX 780 TI WF3 OC 3GB | Corsair XMS3 8GB CL9 1600Mhz Vengeance | WD 74GB Raptor | WD 1TB | WD 2TB | BenQ GL2440H | Logitech G15 | Logitech MX518 | Corsair Vengeance 1500 7.1 |

Permalänk
Medlem

Piss:( De går inte komma in!!!!!

Permalänk
Medlem

Vilayers serverar (dom som vi har vår hosting hos) har blivit hackade..

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Vet dom alls när det kommer vara åtgärdat?

Visa signatur

Antec P280 | Gigabyte GA-Z77-DS3H | QuadCore Intel Core i5-3570K, 3700 MHz | GIGABYTE GTX 780 TI WF3 OC 3GB | Corsair XMS3 8GB CL9 1600Mhz Vengeance | WD 74GB Raptor | WD 1TB | WD 2TB | BenQ GL2440H | Logitech G15 | Logitech MX518 | Corsair Vengeance 1500 7.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Vilayers serverar (dom som vi har vår hosting hos) har blivit hackade..

Skrivet av ivierlin:

Vet dom alls när det kommer vara åtgärdat?

Jag har googlat och kollat forum efter information, Vilayer verkar inte vara så bra på att kommunicera med kunder. Jag har inte hittat något om när dom tror att det är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

We are aware of the current issues with your DayZ server.
There was a serious data corruption issue within the Hive and we are working on a solution to this problem now.
Please be aware that our main coder and CEO. (Lee) has been in the hospital and just underwent surgery.
This has caused a delay in resolving the issues we are currently experiencing.
We are looking at a 24 to 48 hour time frame to correct these issues and will offer all of our current customers an amount of goodwill free service as a way of trying to compensate you for this down time.
Please submit a support ticket to Billing "AFTER" your server is back in working order to claim this goodwill offer.

Please forgive this interruption in service and know that we are working to fix this ASAP!

Det ända jag lyckats hitta. Gissar på att detta har skickats till admins som gjort en ticket.

Permalänk
Medlem

Är de thirdperson på denna servern? Jag är sugen att lira men har ingen att spela med.. mina polare har slutat..

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Är de thirdperson på denna servern? Jag är sugen att lira men har ingen att spela med.. mina polare har slutat..

Ja, det är 3rd person.

Permalänk
Medlem

Fungerar servern nu ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Fungerar servern nu ?

Nej, fortfarande fast på loading.

Permalänk
Medlem

John Smith || Staff
Carl,
We are aware of the current issues with your DayZ server.
There was a serious data corruption issue within the Hive and we are working on a solution to this problem now.
Please be aware that our main coder and CEO. (Lee) has been in the hospital and just underwent surgery.
This has caused a delay in resolving the issues we are currently experiencing.
We are looking at a 24 to 48 hour time frame to correct these issues and will offer all of our current customers an amount of goodwill free service as a way of trying to compensate you for this down time.
Please submit a support ticket to Billing "AFTER" your server is back in working order to claim this goodwill offer.

Please forgive this interruption in service and know that we are working to fix this ASAP!

If you have any other queries or issues don't hesitate to get in touch.

Best Regards,
John Smith (Support Technician)
Vilayer LTD | www.vilayer.com

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staaffan:

Nej, fortfarande fast på loading.

Hure ser det ut nu då ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Kan för övrigt inte ens hitta servern :/

Edit: Hittade visst! Hade bara fel mod inställt

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Inga nyheter om servern??

Permalänk
Medlem

http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/106634-vilayer-serv...

I den tråden skrivs det att vissa serverar nu är uppe, men att all "character-data" kommer att resettas.

Citat:

Every DayZ Package server is going to be reset due to the data being un-recoverable. ALL hive data apart from tents and vehicles is going to be reset.

Permalänk
Medlem

Ac3R, har du hört något från Vilayer? Har du prövat att restarta servern?, nu då några fått igång sina serverar.

Permalänk
Medlem

Jag fastnar på Loading just nu iaf. Vet inte om det är det som har hänt under tiden som servern varit nere.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Jag kan nu komma in på andra Vilayer-serverar. Kanske krävs det en start/stop eller restart för att få denna att fungera?

Permalänk
Medlem

Servern kommer hoppa igång idag!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

SERVERN FUNGERAR

Har ett problem att jag inte kan komma åt min admin control panel för servern och all gear är restartad! Men tälten och fordonen ska stå kvar!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Jo det är kul att servern är uppe nu ^^ men fordonen står tyvärr inte kvar sen förut : /

Permalänk
Medlem

Allt verkar vara nollställt!

Men servern är uppe nu i alla fall..

Som plåster på såren fick jag detta:

Carl,
I have added 1 week of free service to your account.

If you have any other queries or issues don't hesitate to get in touch.

Best Regards,
John Smith (Support Technician)
Vilayer LTD | www.vilayer.com

Enligt mig lite snålt kanske men är nog bara jag som snål vem vet

Vi funderar även på expandera till hosta en till DayZ private server med ny MAP och även Teamspeak och en Webbsida med mer info på.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ac3R:

Allt verkar vara nollställt!

Men servern är uppe nu i alla fall..

Som plåster på såren fick jag detta:

Carl,
I have added 1 week of free service to your account.

If you have any other queries or issues don't hesitate to get in touch.

Best Regards,
John Smith (Support Technician)
Vilayer LTD | www.vilayer.com

Enligt mig lite snålt kanske men är nog bara jag som snål vem vet

Vi funderar även på expandera till hosta en till DayZ private server med ny MAP och även Teamspeak och en Webbsida med mer info på.

Undvik Namalsk.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Lingor eller Panthera kanske? Det är ju ett par trevliga kartor.

Permalänk
Medlem

Kan ni skicka ett pm till mig med password?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Undvik Namalsk.

Hört mycket gott om den men även ont utveckla gärna varför vi ska undvika det.

Skrivet av RemixV2:

Lingor eller Panthera kanske? Det är ju ett par trevliga kartor.

Lingor tror jag de blir då. Panthera tycker jag Smygarn gör så underbart arbete med så behövs inte mer här på swec.

Skrivet av Kuriden:

Kan ni skicka ett pm till mig med password?

Du har PM

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Lingor tror jag de blir då. Panthera tycker jag Smygarn gör så underbart arbete med så behövs inte mer här på swec.

Lingor har jag spelat lite på, sköna miljöer. Tummen upp för den

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ac3R:

Hört mycket gott om den men även ont utveckla gärna varför vi ska undvika det.

Lingor tror jag de blir då. Panthera tycker jag Smygarn gör så underbart arbete med så behövs inte mer här på swec.

Du har PM

För att namalsk är lika pantat att köra som Takistan, det finns liksom inte mycket, det är mest ödemark. Och det finns bara en större stad, den på stora ön till norr.
Resten är små fjuttiga militärbaser.

Ta och prova Taviana.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Ac3r jag kan fortfarande inte komma in. Fastnar på loading ännu >.< Samma sak med Alex. Ser dock att folk är inne och spelar. Väldigt mystiskt. Samma version och allt. Kommer in på andra servers hur felfritt som helst.