Permalänk

Antec kühler h2o 620 Mod

Då jag uppgraderat till ett komplett vattenkylningssystem så fick jag denna över och tänkte studera den lite närmre och då jag inte hittat någon annan som har plockat isär den så slänger jag upp ett galleri på mitt projekt.

Antec kühler h2o 620 Mod

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 990 Pro / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk
Medlem

grymt älskar såna gallerier! review och mod sammtidigt, detta är bra och kolla på innan man bestämmer sej för att öppna och moda

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt!! Poäng får du när jag sett slutresultatet!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Har själv moddat in en 240 radiator och reservoar till min 920. Tog däremot inte isär och rengjorde som jag borde, så nu har det samlats massa av det där vita socker liknande i min reservoar.

Angående den modden, vad tycker ni om att det röda kylmediet som jag köpte är rosa? Borde jag kunna få den utbytt? Det ska också vara uv-reaktivt i rött men då blir det orangefärgat.

Permalänk
Medlem

Kul idé Hoppas du får ihop det till något roligt efter

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

Kul att se Ska helt klart följas.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

kul att se innanmätet på ett slutet system

Tycker dock dom hade kunnat öka till 8mm utan att det kostar dom något extra :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Entusiast

Asnajs! Har själv funderat på att plocka isär min H100 Får väll lägga upp ett album jag med om jag gör det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Asnajs! Har själv funderat på att plocka isär min H100 Får väll lägga upp ett album jag med om jag gör det

Gör det!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem

Intressant att se innanmätet av ett sånt system! 5p!

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Permalänk
Medlem

4p för intressanta och bra bilder. Toppen att någon gör detta och dokumenterar det väl. Har själv också precis uppgraderat till "riktig" vattenkylning och har en H100 som jag kanske tänkte plocka isär, mer var inte säker på om det var möjligt eller ej. Antar dock att den är väldigt lik din Antec, så nu är jag lite bättre förberedd.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk

Har nu fixat 5mm slang och testkört igen, dock så är flödet allt annat än imponerande så jag tappade glöden helt måste jag erkänna.
Bilder samt video på flödet kommer senare, måste även fixa något som agerar reservoir.

Edit: Bilder samt video uppe.

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 990 Pro / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra. :/ Men kan det inte vara så att flödet i slangen blir lägre pga en grövre dimension, men det faktiska flödet genom blocket bör ju ändå vara ungefär detsamma så länge du inte gjort loopen väldigt mkt större?

Hoppas du får till det.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Tja, det var ju inget grymt tryck i pumpen i alla fall;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

Smirnoff som kylvätska! Yeah buddy!

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Medlem

Det är Mer drag i den en i H100 ;D

Permalänk

Det var verkligen inte en bra pump som satt i den. Någon som vet hur H50 är? Samma typ? Grymt kasst i så fall.

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Tänkte göra samma sak som dig men nu vart jag besviken, riktigt dåligt drag verkar det som.. synd, får köra "Riktig" vattenkylning istället, Bra jobbat annars

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk

H50ins pump har samma drag som den. Hade en H50 innan och dom pumpar verkligen inte mycket vatten. Finns ju en anledning till varför dom är billiga.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

Fränt!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte om: vattenkylning i allmänhet, för att:
* det är bök och trams innan det fungerar fint
* mer än 90% gör det för att det "ser ballt ut"
* prylarna är dåliga och gör ett dåligt jobb kontra vad dom kostar
* allt är omotiverat dyrt

Det som gör mig väldigt glad är att du nu tagit bra bilder och tagit bort allt som jag ogillar och faktiskt gjort något bra och kreativt av det hela. Helt rätt helt enkelt.

Det är dessutom extra intressant (och illa för tillverkaren) att det är slagg och skit i systemet när du öppnar det. Där om något borde det visa att det verkligen är en bra ide att faktiskt da isär systemet och göra rent.

Det här är något du borde gjort en mer ingående video på, samt hur mycket pumpen levererar per sekund/minut/timme i volym.

Bra och informativt galleri iaf. +5p!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Jag tycker inte om: vattenkylning i allmänhet, för att:
* det är bök och trams innan det fungerar fint
* mer än 90% gör det för att det "ser ballt ut"
* prylarna är dåliga och gör ett dåligt jobb kontra vad dom kostar
* allt är omotiverat dyrt

Det som gör mig väldigt glad är att du nu tagit bra bilder och tagit bort allt som jag ogillar och faktiskt gjort något bra och kreativt av det hela. Helt rätt helt enkelt.

Det är dessutom extra intressant (och illa för tillverkaren) att det är slagg och skit i systemet när du öppnar det. Där om något borde det visa att det verkligen är en bra ide att faktiskt da isär systemet och göra rent.

Det här är något du borde gjort en mer ingående video på, samt hur mycket pumpen levererar per sekund/minut/timme i volym.

Bra och informativt galleri iaf. +5p!

Mycket spännande inlägg :\
Tänker inte försvara min vattenkylning som är så dålig och tramsig med enda funktionen att de är ballt.

Hur som. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag såg videon.
Men det trycket och flödet undrar man hur i hela välden man kan kyla något över huvud taget med den.

Hoppas på en fortsättning och lite siffror på hur det fungerar.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifestream:

Då jag uppgraderat till ett komplett vattenkylningssystem så fick jag denna över och tänkte studera den lite närmre och då jag inte hittat någon annan som har plockat isär den så slänger jag upp ett galleri på mitt projekt.

Antec kühler h2o 620 Mod

Bra jobbet, jag har alltid undrat hur det ser ut inuti Men varför är det skumgummi i? Såg att du tog bort den, vad hjälpte det?

Tänkte köpa en större radiator och koppla den till pumpen men skiten kanske inte orkar med? Annars kan man köpa en billigt pump och en större radiator och bara använda blocket och koppla bort den inbyggda pumpen?

Jag vill verkligen överklocka mitt AMD 965 till 5Ghz men behöver bättre kylning

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

undra om man kan mata pumpen med hörgre spänning, intressanta bilder iaf nyligen fått hem en 620.

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Har du något artikelnr till slangen på biltema ? // mvh stoffe