Vad behövs det för att..... (Spel och videorederings dator)

Permalänk

Vad behövs det för att..... (Spel och videorederings dator)

Tjenare kära Sweclockare Min gamla burk(6år) Börjar flaskhalsa på spel nu och har tänkt och börja spela in videos när jag spelar och pratar sedan lägga upp på youtube så det kommer användas mycket till spelande men också videoredigering och Cinema 4D, Så jag letar efter en bra speldator ( Som Kan maxa bf3 i 1920x1080 upplösning) Jag letar efter en mycket bra redigerings dator som Renderar snabbt ( ursäkta stavningen) och ska kunna uppgraderas genom några år!

Den bästa men dyraste lösningen som jag anser är bäst är LGA-2011 men kännar man så mycket tid med T ex en 3930k Jämfört med en 3770k i mitt fall? Har tänkt att lägga upp en video en gång om dagen (Försöka)

Men socket 1155 är nog säkert jättebra, Det är ju billigare och den gör ju en sak klarare att man kan skaffa sig ett bättre grafikkort, Kanske tom ett beganat GTX 690!

Min budget är 15k utan OS och SSD, Kan eventuellt gå upp till 16-17k och då måste ni ge mig själv för det anser jag funkar bäst för mig att förstå.

Något som jag funderar på är hur mycket ram borde jag använda? 32GB eller 16GB?

Så det skulle uppskattas fruktansvärt mycket om ni kunde hjälpa mig att hitta den perfekta datorn som passar mig

Jag tackar så hemskt mycket för hjälpen och önskar er alla en riktig God Jul Och Gott Nytt År

//Julle

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Ingen som kan hjälpa mig?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Permalänk

Jag vet att jag har gjort flera trådar men saker har kommit i vägen och har inte kunnat köpt datorn så jag är inte så bra på datorer och ber om eran hjälp? Sedan har ny önskemål med datorn kommit så jag vill liksom har det som passar mig bäst och därav frågar jag er

//Julius

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Tror inte folk (i alla fall inte jag) uppskattar att man öser ner hela forumet med trådar om samma ämne. Du har säkert över 30 färdiga kundvagnar som skulle funka klockrent i alla de olika trådarna med massa bra svar men inget verkar passa dig i smaken, så jag föreslår att du läser igenom alla dessa inlägg där folk försökt hjälpa dig, tar åt dig informationen du fått och plockar ihop din egen kundvagn.

Jag tänker inte plocka ihop något åt dig, bara för att du ska kunna dissa det och starta en ny tråd.

Visa signatur

"You can’t snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams, it’s not gentlemanly."

Permalänk
Skrivet av Notevenmad:

Tror inte folk (i alla fall inte jag) uppskattar att man öser ner hela forumet med trådar om samma ämne. Du har säkert över 30 färdiga kundvagnar som skulle funka klockrent i alla de olika trådarna med massa bra svar men inget verkar passa dig i smaken, så jag föreslår att du läser igenom alla dessa inlägg där folk försökt hjälpa dig, tar åt dig informationen du fått och plockar ihop din egen kundvagn.

Jag tänker inte plocka ihop något åt dig, bara för att du ska kunna dissa det och starta en ny tråd.

Det tror inte jag heller men jag har fått andra önskemål nu? så varför ska jag titta på en dator som inte kan göra båda? Det jag undrar rättare sagt Behövs det socket 2011 för mina önskemål som sagt Spela BF3 på högsta, Spela in när jag spelar och sedan göra videoredigering?

Det är det jag undrar?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av spiderwolf:

Det tror inte jag heller men jag har fått andra önskemål nu? så varför ska jag titta på en dator som inte kan göra båda? Det jag undrar rättare sagt Behövs det socket 2011 för mina önskemål som sagt Spela BF3 på högsta, Spela in när jag spelar och sedan göra videoredigering?

Det är det jag undrar?

Nej du behöver inte 2011. Fraps använder sig ej av Hyper Threading så i5 3570k räcker. Det viktigaste när du frapsar är att ha 2 separata hårddiskar. 1 där du har spelet och en som du frapsar till.

Om du sedan ska redigera och rendera filmen så kan vissa program använda HT. Om så är fallet så kommer du märka en liten skillnad. Dock är det en fråga om minuter så om prisskillnaden mellan i5 3570k och i7 3770k är värt det är upp till dig.

Visa signatur

"You can’t snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams, it’s not gentlemanly."

Permalänk
Medlem

Jag kan med 3570k spela in med DXTory och även redigera och jobba med 3DS Max, Cinema 4D, osv osv.

En 3770k lär räcka långt, men självklart, är du seriös med redigeringsbiten så kan det ju vara trevligt med en rejäl LGA-2011, men det blir ju bara värt (dubbla priset) om du verkligen är seriös med det.

Permalänk
Skrivet av Notevenmad:

Nej du behöver inte 2011. Fraps använder sig ej av Hyper Threading så i5 3570k räcker. Det viktigaste när du frapsar är att ha 2 separata hårddiskar. 1 där du har spelet och en som du frapsar till.

Om du sedan ska redigera och rendera filmen så kan vissa program använda HT. Om så är fallet så kommer du märka en liten skillnad. Dock är det en fråga om minuter så om prisskillnaden mellan i5 3570k och i7 3770k är värt det är upp till dig.

Tack så mycket det uppskattas verkligen

Skrivet av Tjodd:

Jag kan med 3570k spela in med DXTory och även redigera och jobba med 3DS Max, Cinema 4D, osv osv.

En 3770k lär räcka långt, men självklart, är du seriös med redigeringsbiten så kan det ju vara trevligt med en rejäl LGA-2011, men det blir ju bara värt (dubbla priset) om du verkligen är seriös med det.

Tack det var ju det jag behövde då kommer jag använda 3770k, Visar er ett paket snart

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Har är jag byggt ihop en dator skulle vilja ha eran hjälp eller är den bra? http://www.inet.se/kundvagn/visa/2665875/vad-tycker-ni

Visa signatur

Nils-Julius