Vad tycker ni om denna? datorn?

Permalänk

Vad tycker ni om denna? datorn?

Tjenare har nu plockat ihop en speldator och undrar om ni tycker att den är prisvärd så kommentera!

Detta är datorn och och om ni har någon dator ni kan tipsa om så är det helt okej

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2271435/2012-09-08

Saker jag ska använda datorn till är

BF3,WoW,LoL,Skyrim:D

och jag har ingen aning om vad som är bra så ställ inga frågor varför tar du inte en sådan här och blablabla!!! Skulle vara trevligt:D

PS,ett extra plus om det finns med vattenkylning:D

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Det mesta är bra. Jag skulle valt annorlunda på ett par punkter. Men det du valt kommer att funka.

En anmärkning:
Du har valt 2 stycken fläktar. Förmodligen lådfläktar. Men varvtalet 2.000rpm är inte så lämpligt till lådor. 2.000rpm passar till CPU-kylare. Det kommer att tjuta nått för j-vligt med 2.000rpm i lådan.
Lämpligt varvtal till lådfläktar är 1.000 - 1.300 varv per minut. Då låter de nästan inget, men flyttar ändå ganska bra med luft genom lådan.

Som sagt, du har valt ganska bra. Det mesta kommer funka bra.

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti

Permalänk
Skrivet av halojoy:

Det mesta är bra. Jag skulle valt annorlunda på ett par punkter. Men det du valt kommer att funka.

En anmärkning:
Du har valt 2 stycken fläktar. Förmodligen lådfläktar. Men varvtalet 2.000rpm är inte så lämpligt till lådor. 2.000rpm passar till CPU-kylare. Det kommer att tjuta nått för j-vligt med 2.000rpm i lådan.
Lämpligt varvtal till lådfläktar är 1.000 - 1.300 varv per minut. Då låter de nästan inget, men flyttar ändå ganska bra med luft genom lådan.

Som sagt, du har valt ganska bra. Det mesta kommer funka bra.

vad skönt att du skriver så trevligt men vill helst inte att den ska "funka bra" Vill att den ska vara grym för det priset så vet något bra system som du kan komma på helst med vatten kylning om det verkligen behövs vet ej dock hade tänkt och överklocka dock ^^ så skulle det vara jätte trevligt:D

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Sedan om det är någon som skulle kunna bygga ihop en dator som presterar ännu bättre än detta Så skriv gärna /Med vatten kylning:D

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av halojoy:

Det mesta är bra. Jag skulle valt annorlunda på ett par punkter. Men det du valt kommer att funka.

En anmärkning:
Du har valt 2 stycken fläktar. Förmodligen lådfläktar. Men varvtalet 2.000rpm är inte så lämpligt till lådor. 2.000rpm passar till CPU-kylare. Det kommer att tjuta nått för j-vligt med 2.000rpm i lådan.
Lämpligt varvtal till lådfläktar är 1.000 - 1.300 varv per minut. Då låter de nästan inget, men flyttar ändå ganska bra med luft genom lådan.

Som sagt, du har valt ganska bra. Det mesta kommer funka bra.

Eller rättare sagt är datorn värd pengarna eller kan jag få ut mer prestanda? ur dom pengarna?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Du har glömt nätagg

Permalänk
Skrivet av tobbelias1:

Du har glömt nätagg

Oh tack:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2279383/2012-09-10 är detta paket ännu bättre? Har en Ssd så no worries;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Avstängd

Jag anser att paketet är bra, om du vill ha just de grejerna så kan du inte få bättre. Man kan klocka bra med billigare moderkort än sabertoothen. Om jag skulle välja de grejerna skulle jag bantat lite på moderkortet, sedan välja andra fläktar som är lägre rpm, vilket någon nämner ovan. Jag skulle valt 16gb minnen då det endast kostar 350:- mer eller något. Nästan 900:- för vattenkylning vet jag inte om det är lönt, funkar med antec kuhler 620 också om du tänkt klocka lite. Ska du klocka på allvar så är det uteslutande ett riktigt system du ska ha. Chassit är okej, de flesta större chassin kostar 1000-1500:-.

Permalänk
Skrivet av Az1337:

Jag anser att paketet är bra, om du vill ha just de grejerna så kan du inte få bättre. Man kan klocka bra med billigare moderkort än sabertoothen. Om jag skulle välja de grejerna skulle jag bantat lite på moderkortet, sedan välja andra fläktar som är lägre rpm, vilket någon nämner ovan. Jag skulle valt 16gb minnen då det endast kostar 350:- mer eller något. Nästan 900:- för vattenkylning vet jag inte om det är lönt, funkar med antec kuhler 620 också om du tänkt klocka lite. Ska du klocka på allvar så är det uteslutande ett riktigt system du ska ha. Chassit är okej, de flesta större chassin kostar 1000-1500:-.

Vilket moderkort skulle passa bättre ?och vad tycker du är värt om man klickar till 4,5 ghz vatten kylning?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av Az1337:

Jag anser att paketet är bra, om du vill ha just de grejerna så kan du inte få bättre. Man kan klocka bra med billigare moderkort än sabertoothen. Om jag skulle välja de grejerna skulle jag bantat lite på moderkortet, sedan välja andra fläktar som är lägre rpm, vilket någon nämner ovan. Jag skulle valt 16gb minnen då det endast kostar 350:- mer eller något. Nästan 900:- för vattenkylning vet jag inte om det är lönt, funkar med antec kuhler 620 också om du tänkt klocka lite. Ska du klocka på allvar så är det uteslutande ett riktigt system du ska ha. Chassit är okej, de flesta större chassin kostar 1000-1500:-.

tycker du att det är bättre med två gtx 670 ? har ändrat lite i kundvagnen och vad tycker du om detta ?www.inet.se/kundvagn/visa/2281747/2012-09-11
Köper såklart delarna på prisjakt så det blir naturligtvis billigare ^^

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av spiderwolf:

tycker du att det är bättre med två gtx 670 ? har ändrat lite i kundvagnen och vad tycker du om detta ?www.inet.se/kundvagn/visa/2281747/2012-09-11
Köper såklart delarna på prisjakt så det blir naturligtvis billigare ^^

plus dessa http://www.inet.se/produkt/5315175/corsair-16gb-4x4096mb-cl9-...

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av Az1337:

Jag anser att paketet är bra, om du vill ha just de grejerna så kan du inte få bättre. Man kan klocka bra med billigare moderkort än sabertoothen. Om jag skulle välja de grejerna skulle jag bantat lite på moderkortet, sedan välja andra fläktar som är lägre rpm, vilket någon nämner ovan. Jag skulle valt 16gb minnen då det endast kostar 350:- mer eller något. Nästan 900:- för vattenkylning vet jag inte om det är lönt, funkar med antec kuhler 620 också om du tänkt klocka lite. Ska du klocka på allvar så är det uteslutande ett riktigt system du ska ha. Chassit är okej, de flesta större chassin kostar 1000-1500:-.

Skrivet av halojoy:

Det mesta är bra. Jag skulle valt annorlunda på ett par punkter. Men det du valt kommer att funka.

En anmärkning:
Du har valt 2 stycken fläktar. Förmodligen lådfläktar. Men varvtalet 2.000rpm är inte så lämpligt till lådor. 2.000rpm passar till CPU-kylare. Det kommer att tjuta nått för j-vligt med 2.000rpm i lådan.
Lämpligt varvtal till lådfläktar är 1.000 - 1.300 varv per minut. Då låter de nästan inget, men flyttar ändå ganska bra med luft genom lådan.

Som sagt, du har valt ganska bra. Det mesta kommer funka bra.

Skrivet av tobbelias1:

Du har glömt nätagg

Sedan undrar jag om det är värt att köpa två stycken gtx 670 eller 2 st gtx 660 ti? eller ett gtx 680? eller två amd 7970?

Visa signatur

Nils-Julius