BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Medlem

Inte jag heller, provade avinstallera och tänkte installera det igen men kommer inte åt "store" riktigt. Ibland går det, ibland inte.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

jag kommer inte in alls, okänt fel står det bara

Permalänk

Beskrivning av problem: FPS droppar till runt 15-20 FPS ifrån 60-70 helt slumpmässigt, spelar ingen roll vilken resolution jag kör på. Går ca 15sek mellan varje drop o håller i i några sekunder.

Speciell hårdvara: AMD Phenom x4 BE klockad 3.9ghz(även kört på 3.7ghz till en början utan någon förändring) MSI GTX 660 (inte 1 vecka gammalt) Corsair HyperX 8gb 1600mhz,

Mjukvara: W7 x64 Ultimate

Försökt utan framgång: Har testat olika klocks och inställningar på både graffe och CPU genom både BIOS, MSI Afterburner, AMD OverDrive. Även klockat ram utan framgång. Varken CPU lr GPU går över 52 grader vid spel. Uppdaterade både graffikkortet och BIOS idag till senaste.

Lösning: Frågar er!

Permalänk
Skrivet av pistolkenta:

Beskrivning av problem: FPS droppar till runt 15-20 FPS ifrån 60-70 helt slumpmässigt, spelar ingen roll vilken resolution jag kör på. Går ca 15sek mellan varje drop o håller i i några sekunder.

Speciell hårdvara: AMD Phenom x4 BE klockad 3.9ghz(även kört på 3.7ghz till en början utan någon förändring) MSI GTX 660 (inte 1 vecka gammalt) Corsair HyperX 8gb 1600mhz,

Mjukvara: W7 x64 Ultimate

Försökt utan framgång: Har testat olika klocks och inställningar på både graffe och CPU genom både BIOS, MSI Afterburner, AMD OverDrive. Även klockat ram utan framgång. Varken CPU lr GPU går över 52 grader vid spel. Uppdaterade både graffikkortet och BIOS idag till senaste.

Lösning: Frågar er!

http://i45.tinypic.com/2dr9vo8.png

Svarar på min egen fråga. Stängde av alla Overclock profiler jag hade i BIOS(ASUS moderkort), vilket även klockade mina minnen till 880mhz ist för 800mhz(Oklockade). Vilket jag tror var boven i det hela. Alltså mina ramminnen var ostabila klockade kom jag fram till, efter att ha testat olika voltage o klockspeed o klocks på både CPU och GPU o drivrutiner o fan vet allt, även testat olika BIOS uppdateringar osv. Kör numera high/ultra utan några som helst FPS drops. Klockar gör jag nu genom AMD CPU Clock Tool och MSI afterburner.

Tack för mig!

Permalänk

hjelp

Jag har en grafisk KFA2 GeForce GTX 680 4096MB EX OC i5 2500K processor.8GB.ner spela BF3 Jag har så mycket bromsning var 2 kekunde.driver jag hämta den senaste versionen ... mig tenp. processorn 50-55 C ner jag spelar . JAG HAR LAG INTE VET VARFÖR eftersom min Graphic mycket stark. hjelp mig... min svenska är inte så bra...hopas ni vet vad jag menar..
min fps går ner till 50...vett intte vad ska jag göra...
mvh remzo

Visa signatur

Processor i7 3960x CPU Clock 4700 MHz-Nätdel-Silverstone strider 1200W
Moderkort-Asus X79-Deluxe Hårddisk 2st 240gb A-data SSD
Minne-32gb DDR3 1600 Corsair vengeance
Grafikkort 2 SLI Gigabyte GTX780 TI
Låda Fractal Arc XL

Permalänk
Medlem

BF3 Kraschar hela tiden

BF3 kraschar hela tiden. Har inte lyckats spela genom en hel bana innan det fryser (blir svart och kastas ut till Windows, ikonen är uppe och programmet står som "igång" i aktivitetshanteraren, inte "svarar ej")

GeForce 580 GTX
Intel i-5 2500k 3,3Ghz

Senaste drivrutinerna, även testat nedgradera till 306.97 (då kraschade det efter 3 sekunder).
Testat Ultra (laggar ingenting), High, Medium, Low, på grafikinställningar i spelet men det gör ingen skillnad.
CPU-temp kring 65 grader, som det brukar ligga på när jag spelar spel.

Nyligen installerat spelet. När jag spelade Co-op med en vän kunde jag spela genom alla banor utan att det kraschade, verkar bara ske på de "multiplayer"-banorna.
Han sitter på samma nät och har inga problem med det.

edit: Även kört repair/update på spelet, hittade inga fel.

Några förslag?

__________________________________
Testat en jävla massa olika saker men...

LÖSNINGEN: Laddade ner MSI Afterburner och höjde Core Voltage till 1088

Permalänk
Medlem

BF3 laggar efter 32 players efter lite spelande, spelar ingen roll vilken grafikinställning jag har. samtidigt som skärmen hackar vid snabba rörelsen på ljusa ställen såsom t.ex A på operation metro, CPU temp: 50-55, GPU temp: 50-55. har även de nya drivisarna till graffikkortet, kör på en full hd 60hz skärm, har adaptiv/on V-sync

Intel® Core i5 3570 3,4Ghz
GeForce GTX 660Ti OC 2GB GDDR5 (1032Mhz)
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz
Seagate Barracuda 1TB - 6Gb/s - 7200rpm - 32MB

Permalänk
Entusiast

Black Screen... upplevde det lite titt som tätt. Ibland när jag dog, men som oftast mellan två kartor eller i laddningssekvenser. Sen kom Nvidia med nya drivare. Det sket sig totalt och jag fick ett jävla strul trots att jag följde skolboken på hur man gör med installation av nya drivar. De nya drivarna gick bara inte att installera och jag blev rädd att jag skulle behöva formatera igen (problemet har hänt en gång tidigare och det slutade med formatering). Dock ville windows installera 306.23 och då jag inte orkade med en formatering så sänkte jag klocken från +120/+375 till +115/+350 på mina kort. En lösning jag ändå tänkt testa för att undvika BS i BF3 med nyare drivar...

Tro på fan så har jag än idag inte upplevt en endaste black screen. Nu kommer jag inte försöka mig på nya drivar om nvidia inte garanterar 200% förbätting i exakt de spel jag spelar. If i aint broken, don't fix it...

Jag tror dock det var drivarna som orsakade black screen för mig då jag körde med en tidigare drivrutin och samma klock och inte haft problem.

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Kan spela en bana, sen måste jag quitta och hitta en ny server annars stiger memory usage till 90+% och datorn blir oanvändbar.
Alltså, detta händer bara när jag bytar level/map.

Hårdvara: Gigabyte HD7950

Mjukvara: AMD 13.1 drivisar, Windows 8

Försökt utan framgång: Prövat att ominstallera origin och battlefield 3. Haft de både på SSD'n och HDD'n.
Även prövat detta

Citat:

Control Panel -> System -> Advanced System Settings -> Advanced Tab (for me it defaults on this tab) -> Settings... (under the "Performance" section) -> Advanced Tab -> under "Virtual Memory" click Change... -> Make sure "Automatically manage paging file size for all drives" is checked.

Tydligen så ska detta vara ett Windows 8 problem.
Halp. :<

Permalänk

Beskrivning av problem: Kan inte starta spelet, nära spelet skall starta kraschar det och "windows söker efter en lösning" kommer upp.

Speciell hårdvara: Sitter på en gaminglaptop med 560M i SLI och en I7 av något slag.

Mjukvara: Senaste grafikkort drivrutinerna, windows 8 men hade samma problem med windows 7.

Försökt utan framgång: Installerat till windows 8, laddat hem de senaste drivrutinerna till grafikkortet, byt ner också utan resultat.

Har ingen aning vad som händer, måste var något med den senaste uppdateringen till BF3 för det har fungerat innan på min dator.

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem:
Svart skärm, enda lösning att få bort den var att ctrl+alt+delete.
Kunde hända efter 10 min, 40 min, efter en explosion framför en osv..

Speciell hårdvara:
Gigabyte GTX580

Mjukvara:
senaste drivrutinerna till allt
Win7 professional 64

Lösning:
ökade till 1.13v. inga som helst problem efter timtals av spelande på ultra-inställning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk

Beskrivning av problem:

Har BF3 installerat på min c: enhet (windows) just nu. Skulle vilja ha det till en annan disk så jag tänkte avinstallera. Vad ska jag spara för att få med mina nuvarande inställningar i spelet med mera?

Mvh

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Fel forumdel

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Medlem

FUUUUUUUCK har spelat 4 timmar idag och trodde att problemen äntligen löst sig, sen BAM svart skärm, ett surrande ljud och datorn har hängt sig -.-

Permalänk

hej

Har problem med att starta spelen ,,, hade aldrig det problemet förut ,,, spelet hänger sig vid connecting på den lila rutan som popas upp när man försöker ansluta sig till en server genom webbläsaren

Permalänk

BF3 kraschade hela tiden tills jag underklockade mitt GTX 570 Asus från 742 mhz till 715 mhz via MSI Afterburner.
Jag måste underklocka varje gång jag startar datorn då den startar med default inställningar.

Det är helt sjukt att man ska behöva ta till såna åtgärder och tycket att det är riktigt dåligt av EA/DICE.

Permalänk

Löste sig....

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Om man använder gpu virtualization tex virtu mwp så funkar inte bf3 ett litet tips bara!

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk

min problem har inte löst sig fortfarande :s

Permalänk
Medlem

Eftersom jag bara spelar BF3 på min dator blev jag till sist förbannad på alla "bf3.exe has stopped working" och diverse frysningar. Mest glädje får jag på de mindre kartorna, bazaar, metro, seine TDM. Då känns de som jag kan spela för evigt. Däremot 64p caspian, firestorm, b2k-banorna då riskerar mitt spel att antingen "bf3.exe has st..." eller ren och skär frysning (ctrl-alt-del fungerar så de e bara och starta spelet igen)

Nu börjar jag fundera om inte det är grafikminnet som är orsaken då större banor ger större problem. Jag vet inte om jag tänker fel? Man kan ju testa sina ram-minnen med memtest86boot skiva men finns det tools för grafikkortet?

Hårdvara! Slängt ut ljudkortet, slängt ut alla usb-kontakter, extra hårddiskar, tog ut 1 ramkloss och dessutom nollställt bios så ingen överklockning eller sånt kan orsaka problemet. Har spelat någon timme och än sålänge går det bra... Håller tummarna!

Edit: Dessutom vill jag tillägga att jag har väldigt dålig erfarenhet av olika monitor-mjukvara och överklockingsmjukvara. Allt sådant som autostartar med Windows för att styra fläktar, volt, överklocking, även de som mäter din cpu-temperatur kan ställa till det. Verkar som BF3 inte gillar sådan mjukvara eller så aktiverarer dessa mjukvaror instruktioner på CPUn som annars inte är normalt.... fan vet jag

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Nästan löjligt detta, av alla spel man har så är det alltid bf3 som fuckar upp för mig, och alltid någon form av frysning utan felmedellanden >_< kul att spelet man älskar och var glad att punga ut stålar för är det som inte funkar för det mesta, kan spela mellan 1-40 min max å sen samma visa, antingen bara svart skärm så man måste ctrl alt del eller svart skärm med surrande å man måste starta om datorn manuellt. å det borde ju inte vara nå grafikvajsing när mina andra spel funkar fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillyme:

Nästan löjligt detta, av alla spel man har så är det alltid bf3 som fuckar upp för mig, och alltid någon form av frysning utan felmedellanden >_< kul att spelet man älskar och var glad att punga ut stålar för är det som inte funkar för det mesta, kan spela mellan 1-40 min max å sen samma visa, antingen bara svart skärm så man måste ctrl alt del eller svart skärm med surrande å man måste starta om datorn manuellt. å det borde ju inte vara nå grafikvajsing när mina andra spel funkar fint

å helt plötsligt hände samma skit med mohw =_= damn you 2 games why cant you be more like gw2 and not freeze

Permalänk
Medlem

Tjena! Detta är nog inte så mkt ett tekniskt problem, men det är störigt något så in i hel*ete ändå.

Jag har BF3 Premium, trots detta envisas det där s*tans Orgin att spamma mig med reklam i form av popups på mitt skrivbord.

Detta hade inte varit okej om jag hade BETALspelet BF3 Basic, men nu har jag för f*n redan köpt Premium, så de spammar mig att köpa en produkt jag redan äger.

Blir väldigt förbannad över den sortens intrång, och hoppas någon här kan komma till min undsättning, jag är knappast ensam om besvären.

SNÄLLA, CITERA MIG VID SVAR!

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jory89:

Tjena! Detta är nog inte så mkt ett tekniskt problem, men det är störigt något så in i hel*ete ändå.

Jag har BF3 Premium, trots detta envisas det där s*tans Orgin att spamma mig med reklam i form av popups på mitt skrivbord.

Detta hade inte varit okej om jag hade BETALspelet BF3 Basic, men nu har jag för f*n redan köpt Premium, så de spammar mig att köpa en produkt jag redan äger.

Blir väldigt förbannad över den sortens intrång, och hoppas någon här kan komma till min undsättning, jag är knappast ensam om besvären.

SNÄLLA, CITERA MIG VID SVAR!

Mvh

Det enda jag vet att man kan göra är att gå in i "Applikationsinställningar" -> "Generellt" sedan ändra standardflik till "Mina spel" istället för "låta Origin bestämma". Fast det enda som händer då är att när du loggar in så kommer Mina Spel som startsida. Reklam Pop-upen har jag svårt att tro att du kan få bort på annat sätt än att kryssa bort den varje gång Du slipper i alla fall butikssidan varje gång du loggar in.

Visa signatur

Obsidian 350D: PSU: AX 860W 80+ Platinum | Moderkort: G1.Sniper M5 | CPU: i7-4770K | CPU-kylare: Hyper 212 Evo | RAM: 16GB - 1600MHz | GPU: GTX 1080 Ti STRIX |
Node 605: PSU: CX750M 80+ Bronze | Moderkort: MX-Gaming 5 | CPU: i5-4690K | CPU-kylare: NH-U9B | RAM: 16GB - 1866MHz | GPU: GTX 970 FTW |

Permalänk
Entusiast

Ni som har nvidia-kort och problem med black screen... har ni testat 306.23? Det funkade iaf perfekt för mig... inte en enda black screen/låsning sen jag körde in de drivarna

Permalänk
Medlem

Något fel på Origin som vanligt idag? Jag kan inte starta BF3 (multiplayer). När jag försöker gå in på en server så stängs bara spelet ner.

Permalänk

Har haft otroliga problem i Battlefield 3 med att båda gpuerna titt som tätt börjat "bråka"(man ser gpuerna användningen svajjar från 100% till 10% väldigt snabbt) och detta har lett till hemskt dåligt flyt inne i spelet.
Kört mycket med fraps och då felet inträffar tappar jag minst 20fps och det blir ospelbart på high.
Ibland har man kunnat lira flera timmar utan problem.

Testat så gott som alla drivrutiner nvidia har, ändrat klocken på gpuerna synkat/osynkat, överklockat cpu till 5ghz(som test).
Vid omstarter av datorn och direkt in på en server har man alltid haft full kraft.

OCH ikväll så spelade jag ca 30min utan problem på en full 64 bana, upptäckte en kompis joinat min squad men av någon anledning hade jag glömt logga in på teamspeaken som jag alltid brukar.
Gjorde detta och vips kom problem med ostabil fps!!!
Bekäftat felet flertalet gånger ikväll och jag är överlycklig man äntligen hittat det

Frågan är ju dock varför ett så enkelt program som teamspeak kan påverka gpuerna?

Visa signatur

CPU:AMD Ryzen 9 3900X 3.9 GHz 70MB (vattenkyld)
GPU: RTX 2070S Aorus 8G
Minnen: G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Moderkort: ASUS TUF GAMING X570-PLUS
Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Galaxy Silver

Permalänk
Medlem

Har inte spelat BF3 sedan jag installerade Win8, nu får jag detta när jag försöker joina en server: "You canʹt launch the game from this software or device" !?!

Vad gör jag?

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Skrivet av pistage:

BF3 kraschar hela tiden. Har inte lyckats spela genom en hel bana innan det fryser (blir svart och kastas ut till Windows, ikonen är uppe och programmet står som "igång" i aktivitetshanteraren, inte "svarar ej")

GeForce 580 GTX
Intel i-5 2500k 3,3Ghz

Senaste drivrutinerna, även testat nedgradera till 306.97 (då kraschade det efter 3 sekunder).
Testat Ultra (laggar ingenting), High, Medium, Low, på grafikinställningar i spelet men det gör ingen skillnad.
CPU-temp kring 65 grader, som det brukar ligga på när jag spelar spel.

Nyligen installerat spelet. När jag spelade Co-op med en vän kunde jag spela genom alla banor utan att det kraschade, verkar bara ske på de "multiplayer"-banorna.
Han sitter på samma nät och har inga problem med det.

edit: Även kört repair/update på spelet, hittade inga fel.

Några förslag?

__________________________________
Testat en jävla massa olika saker men...

LÖSNINGEN: Laddade ner MSI Afterburner och höjde Core Voltage till 1088

Har samma problem, samma kort. Måste dock fråga, mitt korts voltage ligger på 1025, är inte 1088 lite väl högt?

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

BF3 - MINNET TILL 99%

Beskrivning av problemet : BF3 hänger/låser sig. Måste starta om datorn då minnet går till 99% och det hjälper inte med att bara döda alla processer.

Hårdvara : Core i7, 16gb ddd3 minne, 256 gb ssd, AMD Radeon HD 7670M

Mjukvara : Win 8 64 bit - BF3 Limited ed.

Försökt : Tja, har googlat som en galning men kan inte hitta någon lösning!!! Har ominstallerat Win samt spelet..

Lösning: Ingen....HJÄLP!?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X @ 3,6 GHz | GeForce GTX 1070 Aorus 8GB| Corsair Vengeance LPX DDR4 3000 MHz C15 (2x8 GB) | MSI B450 TOMAHAWK MAX Moderkort | Corsair PowerSupply TX550 550W 80 Plus GOLD | Fractal Design Define S | Samsung 970 EVO Plus SSD M.2 2280 - 500GB | Windows 10 Home 64-bit