Vilket Märke gillar du ? Vilket märke har du stått vid under dina år? :)

Permalänk
Avstängd

Vilket Märke gillar du ? Vilket märke har du stått vid under dina år? :)

Tja! Tänkte göra en liten rolig tråd här på SweClockers, jag vill gärna veta vilket märke bland eran kringutristning ni har stått vid under era år? T.ex Razer, Logitech, QPAD osv. Nu menar jag självklart t.ex ( Tangentbord, Mus, Musmatta, Headset osv )

Själv har det alltid varit Steelseries, Razer eller Logitech! Fast jag har faktiskt ett headset från Trust just nu som jag är väldigt nöjd med! Sen har jag också ett Saitek Cyborg V1 som kostade runt 150 kronor som jag har just nu, fast jag kommer aldrig köpa Saitek i framtiden.
Men här kommer de saker jag ägt / äger
2x Logitech G15 Tangentbord
3-4 Razer Deathadder Respawn Möss
Logitech MX518 Mus
Logitech G500 Mus
Steelseries Musmattor QcK+ Heavy Full ( Editions : NaVI, Fnatic, Hel svarta versionen, Telia Edition Från Dreamhack, Tyloo, SK )
4 x Steelseries Siberia Headset ( 1 Vitt Första versionen, 2 Vita V2 , 1 Oranget V2 )
Razer Lycosa Tangentbord
( Trust headset, första Trust jag någonsin köpt. ) ( Saitek Cyborg V1, Första Saitek jag ägt, kommer inte köpa Saitek igen)
Edit : Ägt en Roccat Kone mus jag var väldigt besviken med som jag gav till min bror 1 dag efter köp.
Även ägt en QPAD Musmatta, Maxfps Edition ! Väldigt nöjd med den också !

Berätta jätte gärna vad för märke ni tycker om, och vilka saker ni äger / har ägt under era tider framför datorn!
Hoppas ni följer denna tråd, kommer bli kul att få höra vilket märke ni tycker om, och vad ni haft för grejjer!
Så kom igen nu, Berätta !

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk

Razer Blackwidow Ultimate (nuvarande)
Razer Arctosa
Trust tgb (skit)
4Atech G800

Steelseries Kinzu
Ace Edge 3200 (nuvarande)
Logitech mus oidentifierad
Logitech G9
Mus från ica

Steelseries Siberia v2 (nuvarande)
Gamecom 367
Gamecom 777
Biltema headset av oidentifierat märke

Razer Goliathus Extended
Ace musmatta
Steelseries QCK Medium
Steelseries QCK Large (nuvarande)

Logitech webcam skit...

Dell 7.1 THX högtalare

3-4 St D-Link wireless mottagare

Visa signatur

Cooler Master Haf-X / AMD 955 BE @4,0 GHz / XFX R7950 BE / Corsair TX650 / WD Blue 320GB / Asrock Extreme 3 880G / Corsair vengence 8GB @1600MHz / Cooler Master Hyper 212+ PnP GT fläktar

Permalänk
Inaktiv

Har använt Logitech, Razer, Steelseries, Deltaco/Noname.

Jag har högst förtroende för Logitech.

Däremot blir det ett Tangentbord ifrån Filco i framtiden

Har just nu:

Razer Diamondback 3G (sådär)
Steelseries 6GV2 Red Edition
Steelseries musmatta av hårdplast
Logitech Z-5500

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99339:

Har använt Logitech, Razer, Steelseries, Deltaco/Noname.

Jag har högst förtroende för Logitech.

Däremot blir det ett Tangentbord ifrån Filco i framtiden

Har just nu:

Razer Diamondback 3G (sådär)
Steelseries 6GV2 Red Edition
Steelseries musmatta av hårdplast
Logitech Z-5500

Skickades från m.sweclockers.com

Nice! Diamondback, frågan är hur du lyckats hålla den vid liv efter så många år, då den slutade säljas för ett par år sedan, kom ihåg cs 1.6 tiderna då alla verkligen hade en Diamondback! Fanns att den lös i olika färger, grön röd och blå Det var tider asså!

Att du håller dig vid Logitech är ju himla bra! Måste nog påpeka att Logitech är nog de mest hållbara sakerna asså, har ett G15 från runt 4år tillbaka, fungerar perfa ännu! Dock så är det väldigt utslitet.. Tangenterna är obehagliga

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft något annat än Logitechmöss sedan jag köpte min första egna dator för 15+ år sedan.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin Ohlsson:

Jag lider med dig...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Jag lider med dig...

Haha, trots detta har jag aldrig varit missnöjd med an Apple produkt

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk

Har nästan bara ägt logitechprodukter.
Började med att far min köpte en mx518 och ett logitech tangentbord till mig vid lanseringen av musen, jag blev tokkär i den, men när jag fyllde 15 så fick jag en g400 av min farbror som jag bytte ut mot min mx518, som jag sedan gav till min bror.
Gillade g400;n riktigt mycket men den kändes inte lika välbyggd som mx518, så tog och köpte mig en mx518 på dreamhack IRC, fortfarande lika nöjd och har svårt att tänka mig andra möss, kör musen med en dreamhack musmatta jag fick med till mitt t-bord (den första mx518 musen lever än i familjen)
När det kommer till tangentbord och headset har det alltid varit logitech där med, fast nu gör jag på ett mk50 tangentbord och ett plantronics gamecom 477!

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeoCarlsson:

Har nästan bara ägt logitechprodukter.
Började med att far min köpte en mx518 och ett logitech tangentbord till mig vid lanseringen av musen, jag blev tokkär i den, men när jag fyllde 15 så fick jag en g400 av min farbror som jag bytte ut mot min mx518, som jag sedan gav till min bror.
Gillade g400;n riktigt mycket men den kändes inte lika välbyggd som mx518, så tog och köpte mig en mx518 på dreamhack IRC, fortfarande lika nöjd och har svårt att tänka mig andra möss, kör musen med en dreamhack musmatta jag fick med till mitt t-bord (den första mx518 musen lever än i familjen)
När det kommer till tangentbord och headset har det alltid varit logitech där med, fast nu gör jag på ett mk50 tangentbord och ett plantronics gamecom 477!

Ja, Logitech har alltid varit något att lita på, definitivt en MX518 som varit en toppen mus! Bara lite besviken att den inte verkar säljas längre :/ Så simpel och bekväm att spela och bara använda helt och hållet. Använder dock en Razer Deathadder Respawn som nog varit den bästa musen jag någonsin ägt, men känns ändå som jag vill gå tillbaka till något annat, använd den i för många år nu, blir nog Logitech som nästa igen

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

microsoft, har haft windows i över 15 år

Permalänk
Medlem

Razer, Steelseries, Logitech.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Började mina unga år inom datorer med logitech tgb-mus-lurar-etc, många tgb etc gick sönder pga vätskespill etc. var nog okej lite blingbling och så men man var ju ung, sedan blev det razer tgb-mus-lurar-unameitihadit i typ 3 år, ännu mera blingbling visste inte bättre då att det var crap:) har nu gått över till duckyshine2 samt mionix500 med ensis 320 matta.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Inte så mycket, men jag har gillat Razer.
Men G110 kostade bara 200kr och Razern är ut slitet så varför inte
Dom processorer jag haft har varit AMD.
Grafikort har varit blandat.

Tangentbord
Logitech G110 (Nuvarande)
Razer Arctosa (Gammal, men används i sängen)
Noname billigt skit.
Möss
Razer DeathAdder 3500DPI (Nuvarande)
Noname billigt skit.
Musmatta
Razer Sphex (Nuvarande)
Vanlig gammal.

Visa signatur

Budget bygge.
Processor FX 6100 OC Grafikkort Sapphire HD7770 OC Ram minne Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Nättagregat FSP 500W Bronze +80 Hårdisk Hitachi 1TB Chassi Sharkoon REX 8

Permalänk
Medlem

Gissa... Börjar med ett C

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Senaste 2 skärmarna har varit Philips, 27" nu, 23" förra. Innan dess var en LG har jag för mig. Inget problem med kvaliteten där

Möss har jag hållt mig stenhårt till Mx512 och nu G400 eller vilken sifferkombination det är, bästa musen i mitt tyckte^^

Tangentbord: Innan har det varit 99-199.- usb tangentbord. Men sen inskaffa jag ett Fractal Design, tyvärr spilldes det vatten på det Sen blev det ett Logitech G105. Perfekt tangentbord för mig. Just nu är det ett 99.- Media Markt skit för G105'a ligger på¨lagning av fuktskada -.-' Därför man inte köper dyrt

Mussmatta: Qpad har det alltid varit^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Steelseries är favoriten!

Logitech gör bra grejer, närmsta utmanaren hittils.

Inte testat Razer fullt ut, så jag vet inte.

Hade velat att Ace skulle fortsatt, tror dom slutat, inte sett nåt nytt på länge, och musen jag hade har slutat tillverkats tror jag. går inte att få tag på den.

A4Tech för helt okejj grejer, billigt. så det är helt klart ett bra budget märke

Tangentbord:
Roccat Isku ( Nuvarande )
Logitech G110 - ett av dom bättre jag nånsin känt eller använt
A4Tech X7 - nybörjar tbg bort, riktigt bra i vilket fall.

Köper ett Steelseries Apex så fort de kommit ut

Headsets:
Steelseries Siberia V2 Red edition ( Nuvarande ) - bästa nånsin.
Deltaco nånting, skit headset. - 99 kr på mediamarkt när jag var i behöv av nytt.
Gamecom 367 - jätte nöjd, tills jag satt mig på de.. haha

Möss:
Steelseries Ikari ( Nuvarande ) - Lika bra som Edge 3200 om inte bättre, underbar mus.
Roccat Kone [+] - kändes långt ifrån bra för handen, äcklig design.
Ace Edge 3200 T2 - underbar mus, tappade dock färg och började "låta" när man tröck på den..
3x Trust - noname - skönt skit vare iaf, hade inte köpt 3 st annars.
A4Tech X7 - nybörjar mus i mitt fall.

Musmattor:
Steelseries Mass ( Nuvarande ) - Alldeles för tjock, ska köpa en Qck istället.
2xQpad CT Large ( Orginal, Brutalcs V1 )
Trust - Noname

Lirar även med en Razer Nostromo! - Sjukt skön

Visa signatur

Rigg: | CPU: Intel i7 7700K @ 4.5GHz | RAM: Crucial Ballistix 16GB 2400MHz | GPU: MSI 1070 ARMOR OC 8GB | Mobo: MSI B250 Gaming Pro Carbon | HDD: WD Black 1TB | SSD: Kingston 240GB & Kingston 120GB | Nätagg: Corsair CX750M 750W | Chassi: NZXT H440 Silent Ultra | OS: Windows 10 Pro |
Övrigt: | Skärm: Philips 24" 242G5 144Hz | Högtalare: - | TB: Steelseries Apex M800 | Mus: Steelseries Rival Fade Edition | Lur: Iphone 6 |

Permalänk
Medlem

Sapphire hd 6570 2gb

Sapphire hd 5850 1gb

Sapphire hd 7950 3gb

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk

Asus moderkort. Mitt Maximus III Formula var ren kärlek.

Permalänk
Medlem

Går inte jättemycket efter vilket märke det är. Älskar dock min Mionixmus så blir förmodligen mionix igen när den ska bytas.

Har just nu:
Mionix saiph 3200
Musmatta från mionix också
Logitech G15
Sennheiser 360 Game

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem

IE 3.0, länge nu!

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

Har idag en Sidewinder X8 (mus) och ett Sidewinder X6 (tangentbord) och är nöjd förutom att scrollknappen bråkar emellanåt. Däremot sitter sidoknapparna riktigt bra på X8:an. Riktigt smart lösning av Microsoft som kan göra bra grejer om de vill.

MEN må säga att det billiga A4tech-kitet jag köpte med både mus och tangentbord för 350:- är bland det bästa jag införskaffat. Musen är fortfarande som ny trots hård användning under 5-6 år och är nu pensionerad till farsans kontor.

Kommer nog aldrig lägga 600:-+ på en mus igen om det inte blir en Qpad. G400 däremot ser intressant ut med sin sensor.

Men trogen ett märke har jag ännu inte varit även om jag vill att man ska så många komponenter och tillbehör som möjligt av samma.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

+ ASUS, Logitech, Corsair (Nätagg & minnen), Sennheiser, Nvidia, Western Digital, Koolance, Noctua

- Razor, AMD, Corsair (SSD), Seagate

Permalänk
Medlem

Har ingen favorit inom kringutrustning, jag tar reda på vilken produkt som passar mina syften bäst och sen köper jag den. Har under min tid som datorintresserad använt något från alla stora tillverkare utom razer. Men det kommer kanske snart då jag funderar på nytt headset och razer carcharias e lite lockande.

Permalänk
Medlem

hmmm ja du
Tangentbord
något random från 90-talet
Logitech G15
samma random från 90-talet
logitech mediakeyboard 300 (nuvarande)

Mus
Logitech G5
Logitech G518
Ace Edge 3200 (nuvarande)

Musmatta

Edge tactical gaming mouse pad (något random jag fick med musen, använder aldrig)
Använder för tillfället ingen musmatta och har aldrig gjort det.

Lurar
Steelseries 5H (oh the horror!)
Siberia v2
sennheiser PC 360 (nuvarande)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Överprisade produkter som inte levererar det man betalar för

Visa signatur

Cooler Master Haf-X / AMD 955 BE @4,0 GHz / XFX R7950 BE / Corsair TX650 / WD Blue 320GB / Asrock Extreme 3 880G / Corsair vengence 8GB @1600MHz / Cooler Master Hyper 212+ PnP GT fläktar

Permalänk
Avstängd

Riktigt härliga svar man har fått, Så himla härligt att folk lägger lite tid och berättar om vad dom haft för kringutrustning!
Dock så tror jag en del har missuppfattat denna, för en del skriver om sina nätaggregat, grafikkort, moderkort och andra komponenter.
Det jag menar med Kringutrustning i sig, är ju som sagt som det står i texten ( Tangentbord, Möss, Musmattor, Hörlurar, Högtalare, Skärm, Mikrofon osv )

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

SteelSeries
Corsair

Steelseries har funkar mycket bra, enda som jag inte gillar är att musen's klick-ljud är så förbannat högt.
Haft alla mina Steelserires grejer i över 5år drygt.
Dock fått byta ut mina 5h v2 mot ett par Corsair 1300 då katten åt upp mina andra.

Steelseries - Xai
Steelseries - 5h v2
Steelseries I-2
Corsair 1300
Corsair Vengeance Series

Permalänk

Har tidigare haft hela kittet från steelseries. Har varit ganska nöjd med deras utbud och prissättning.
Tappade dock lite av kärleken då min älskade ikari mus fick spasmer för sig och började klicka för många gånger. Har därefter bara köpt en musmatta av dem. 4HD eller nått. har också mitt gamla V1 headset kvar, funkar fortfarande bra.
Mitt förtroende vilar just nu på logitec. G15 och g400 som mus är jag än så länge nöjd med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenyard:

Nice! Diamondback, frågan är hur du lyckats hålla den vid liv efter så många år, då den slutade säljas för ett par år sedan, kom ihåg cs 1.6 tiderna då alla verkligen hade en Diamondback! Fanns att den lös i olika färger, grön röd och blå Det var tider asså!

Att du håller dig vid Logitech är ju himla bra! Måste nog påpeka att Logitech är nog de mest hållbara sakerna asså, har ett G15 från runt 4år tillbaka, fungerar perfa ännu! Dock så är det väldigt utslitet.. Tangenterna är obehagliga

Har själv kvar min diamondback och den fungerar fin fint
De enda är att gummit på sidorna har börjat torka lite så om gnuggar där så lossar det ^^
Den fina blåa LED lampan lever också fortfarande
Kan även tillägga att jag ägt musen snart i 6 år.

Visa signatur

Chassi: CM 690 II Advanced | CPU: i-5 3570K 3.8 Ghz | CPU Cooler: CM Hyper 212 Evo | GPU: Gigabyte Geforce GTX 670 x3 | PSU: Corsair AX 750W | MB: Gigabyte Z77X-UD5H | SSD: Samsung 830 256gb | RAM: Corsair Vengeance LP 4x4gb | Skärm: 1 Acer 24¨ GD245HQAbid 120Hz | Skärm: 2 LG 22¨ Flatron L222WS | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Razer Diamondback 3G