[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Skrivet av Torris:

Hejsan gott folk!

Har nu spelat i några dagar och pratat med en hel del av personerna som lirar på servern. Och det som verkar komma fram mer och mer just nu är att det verkar vara många som vill se en server reset, dvs där alla börjar om från början. Vilket jag skulle tycka var extremt roligt.
Man märker just nu när man t.ex. letar efter fordon att majoriteten verkar redan tagna, så enda sättet att fixa en bil just nu är att hitta ett camp.

Så frågan är vad ni andra tycker om detta och om det ens är möjligt att göra detta? Vad vet jag lixom
Annars så vill jag bara säga att servern är grymt roligt att spela på! 99,9% är trevliga och dampar inte ur totalt i sidechatten!

Om man lyckas ta sig över till lilla ön så finns det mängder av bilar dock oftast trasiga

Permalänk

Till alla som spelar på servern så ber jag er att om jagg någon gång "hotar eller hånar någon" ta en print screen eller filma när jag gör de så ska jag glatt be smygarn avsätta mig som admin // ludvigsson

Permalänk

Har 7-8 camps jag noterat cordinaterna på än så länge som jag brukar vara och hälska på och stjäla saker i när jag är freshspawn, bara att springa och leta i skogarna efter västra delen av kartan, där finns det en hel del, Torris

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torris:

Hejsan gott folk!

Har nu spelat i några dagar och pratat med en hel del av personerna som lirar på servern. Och det som verkar komma fram mer och mer just nu är att det verkar vara många som vill se en server reset, dvs där alla börjar om från början. Vilket jag skulle tycka var extremt roligt.
Man märker just nu när man t.ex. letar efter fordon att majoriteten verkar redan tagna, så enda sättet att fixa en bil just nu är att hitta ett camp.

Så frågan är vad ni andra tycker om detta och om det ens är möjligt att göra detta? Vad vet jag lixom
Annars så vill jag bara säga att servern är grymt roligt att spela på! 99,9% är trevliga och dampar inte ur totalt i sidechatten!

Hittar då nyspawnade fordon på deras platser ofta.... och en hel del utav dom lämnar jag kvar. Det är bara att leta så skall man finna... fock får man ju kuta en hel del

Permalänk
Medlem

Jag har en idé.... hur vore det att ta bort helikoptrarna helt? Och kanske ha 2-3st flygplan på servern.... eller inte alls samt inlagt så att allting som far utanför debugg area dör/sprängs... skulle helt förändra spelstilen på servern med att hitta Crash Sites camps mm.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det knappt finns folk på servern, är 6-8 st som åker runt tillsammans och mosar allt + 3 bambis...

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk

Hade precis börjat gilla servern, trevlig folk, inga som skjuter on sight.. Då blir man sönderpepprad i ryggen när man lootar..

Permalänk

bandit / survior / hero balansen är ungefär 40/40/20% så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

Tråkigt att det knappt finns folk på servern, är 6-8 st som åker runt tillsammans och mosar allt + 3 bambis...

Vilken dag på veckan spelarroll också! Fredagar och Lördagar brukar de vara flest inne (Inte så konstigt). Men kan dala upp och ner, Ibland över 40st på båda instanderna och ibland lägre. Löne-fredagarna är det värsta, för då är det ganska tomt overall på onlinegamingen vilket spel man än spelar

Lika många Banditer/Mördare som Survivors på servern! Dock så skjuter survivors på allt också för att dom är paranoida xD

Mest våldsamma grupperna finns nog på Taviana som t.ex "Expect us [A-T]" "SIS" och "VASK" men Taviana instansen har med det mest teamplay! Inget att rekomendera som Loner!

Cherno instansen har lite fler Lone survivors och ganska fair chans att skapa en episk story av ditt liv för där kan man gömma sig mycket mer och jaga loot ifred utan banditer som mig eller (kall blodiga stats jagande) mördare som kommer med en yxa o sätter den i bakhuvudet på en!

Finns även några Heroes på båda instanserna (All love to them, starkt jobbat av er) som gärna hjälper till!!

This is DayZ, This is your story!

MVH
/Admin [A-T] D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Tycker servern är sjukt nice.
HMC har ju kommit in och leker med sitt stora gäng.
Självklart är det ju så ju fler man är ju bättre leksaker har man ^^

Finns en sak som jag stör mig som satan på servern det är 3D vyn....
Säga vad ni vill alla men det är inbyggt wallhack.. man kan ligga på ett tak men den och titta ner på andra utan att de ser än och tvärt om.
Snäll kan vi inte göra en röstning och ta bort den ?
Skulle denna försvinna så blir det inte lika mycket "kill on sight" för det blir ju inte lika enkelt att se folk.
Samt kan man lägga sig mer i bakhåll samt kan man hålla sig borta mycket enklare.

MvH:
Krusken en av zombie dödarna som blir dödat av allt och alla

Edit: fixa så man inte kan ha fordon utan för kartan i norr......... så jävla fegt av er som har det. Var en man och ha det innan för kartan. Har namn på er alla om det är så.

Permalänk

Tycker det är konstigt att Smygarn inte har tagit bort M107 och AS50. Vi röstade ju till och med om det att dom inte skulle finnas på servern förra gången det var Chernarus men nu finns dom igen. Vapnena är kontraproduktiva till spelet och PVPn själv då dom uppmuntrar till camping och bakhål istället för roliga eldstrider där båda parterna får utväxla eld med varandra. Just nu är bästa taktiken att ligga i en buske hela dagarna och vänta på att folk går förbi... DMRn tycker jag personligen också inte borde finnas då den är som en 500meters machine gun med semi auto som fortfarande är bra i närstrid. CZ550 och M24 är balanserade snipers då dom ej är 1 shot kill och det är bolt action så skott inte kommer direkt igen så personer iallafall hinner reagera. Själv tyckte jag det var mycket roligare då dom inte fanns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stridsflygplan:

Tycker det är konstigt att Smygarn inte har tagit bort M107 och AS50. Vi röstade ju till och med om det att dom inte skulle finnas på servern förra gången det var Chernarus men nu finns dom igen. Vapnena är kontraproduktiva till spelet och PVPn själv då dom uppmuntrar till camping och bakhål istället för roliga eldstrider där båda parterna får utväxla eld med varandra. Just nu är bästa taktiken att ligga i en buske hela dagarna och vänta på att folk går förbi... DMRn tycker jag personligen också inte borde finnas då den är som en 500meters machine gun med semi auto som fortfarande är bra i närstrid. CZ550 och M24 är balanserade snipers då dom ej är 1 shot kill och det är bolt action så skott inte kommer direkt igen så personer iallafall hinner reagera. Själv tyckte jag det var mycket roligare då dom inte fanns.

Kan ta bort dom igen. Det är inte så svårt. De kom till då jag gjorde mycket serveruppdateringar från git:en. (Man fick manuellt redigera lootscripten efter varje uppdatering)

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreagone:

Jag har en idé.... hur vore det att ta bort helikoptrarna helt? Och kanske ha 2-3st flygplan på servern.... eller inte alls samt inlagt så att allting som far utanför debugg area dör/sprängs... skulle helt förändra spelstilen på servern med att hitta Crash Sites camps mm.

Det går helt klart skapa nytt gameplay genom att ändra lite här och där.. Bra mednya idéer! Detta är ju enkelt att ändra också om det är fler som vill vara utan flygtransporter

/smygarn

Permalänk

Snälla ta bort 3D vyn så folk lär sig spela riktigt istället för att kolla runt utan att titta med ögonen...

Permalänk

Att ta bort både AS50 och M107 låter underligt om man inte tar bort helis isf. 20 dmr skott i rotorbladet för att det ska bli rött annars. Låter sisådär.
Röstar fortfarande på att det ska finnas 2 gammelflygplan och inga helikoptrar. Mycket roligare så då man enbart kan scouta med flygplan. När vi hade 4 helis så kunde vi rensa varenda crash site inom kort, vi försökte hitta ställen att gömma undan alla helis för att få bort dom men det gick inte så bra. Kan man parkera saker i debugg området då de helis som finns nu är spårlöst?

HMC har bara kläderna på sin kropp förövrigt så lite mindre drama runt HMC hade varit uppskattat

Permalänk

Men om du nu tar bort as50 då ska inte l111lapuan in heller precis samma vapen. Samt då ska vodnikarna bort med samt hmwwe , l22/ osprey , pickuppen med gunners

Permalänk

Lapuan är väl dock bolt action eller har jag fel angående det?
Ifrågarsätter inget men anser helt klart att bolt action är bättre.

Permalänk
Skrivet av krusken86:

Snälla ta bort 3D vyn så folk lär sig spela riktigt istället för att kolla runt utan att titta med ögonen...

Finns många servrar som tvingar en att använda first person view.

Förövrigt kan det vara en idé att uppdatera "rules" då det står när man loggar in "one rule, talking in sidechat = ban" eller liknande. Det finns alltså inga andra regler?

Permalänk
Skrivet av helldin665:

Finns många servrar som tvingar en att använda first person view.

Förövrigt kan det vara en idé att uppdatera "rules" då det står när man loggar in "one rule, talking in sidechat = ban" eller liknande. Det finns alltså inga andra regler?

Jo jag säger samma sak om reglerna.. Men de folk inte gillar med as50 är ju att den hörs ju inte lapuan har ju samma ljud :p.

Permalänk
Skrivet av helldin665:

Finns många servrar som tvingar en att använda first person view.

Förövrigt kan det vara en idé att uppdatera "rules" då det står när man loggar in "one rule, talking in sidechat = ban" eller liknande. Det finns alltså inga andra regler?

Men samtidigt as50 är ju typ de enda vapnet du kan göra skada med på l22 an och på vodniken

Permalänk

Lapuan har väl annat ljud eller är jag ute och cyklar?

http://www.youtube.com/watch?v=J2qQ8Mg2aGI

Permalänk

Tjenare gänget!

Tänkte börja lira DayZ på servern igen!
Hur har allt varit på sistone, har inte lirat på kanske 2-3 månader nu.

Permalänk
Medlem

hoppas du inte är är en Bandit som "shoot on sight" för det verkar vara många sånna där iaf. Precis börjat lira på denna server o lever aldrig mer än kanske 45 minuter, sen blir det en sniperkula i ryggen Är iofs lite av en "Bambie" på Dayz, but give me a break.
ingamenick är ][Swede][

Permalänk
Skrivet av Wannebe:

hoppas du inte är är en Bandit som "shoot on sight" för det verkar vara många sånna där iaf. Precis börjat lira på denna server o lever aldrig mer än kanske 45 minuter, sen blir det en sniperkula i ryggen Är iofs lite av en "Bambie" på Dayz, but give me a break.
ingamenick är ][Swede][

Nej jag har aldrig varit bandit dock har jag likt som du alltid lyckats med att få en kula i pannan av en förr eller senare.

Permalänk
Skrivet av comtronic:

Kan ta bort dom igen. Det är inte så svårt. De kom till då jag gjorde mycket serveruppdateringar från git:en. (Man fick manuellt redigera lootscripten efter varje uppdatering)

/smygarn

Bra att det inte är så svårt då jag ser ifram emot att dom tas bort.

Skrivet av helldin665:

Att ta bort både AS50 och M107 låter underligt om man inte tar bort helis isf. 20 dmr skott i rotorbladet för att det ska bli rött annars. Låter sisådär.
Röstar fortfarande på att det ska finnas 2 gammelflygplan och inga helikoptrar. Mycket roligare så då man enbart kan scouta med flygplan. När vi hade 4 helis så kunde vi rensa varenda crash site inom kort, vi försökte hitta ställen att gömma undan alla helis för att få bort dom men det gick inte så bra. Kan man parkera saker i debugg området då de helis som finns nu är spårlöst?

HMC har bara kläderna på sin kropp förövrigt så lite mindre drama runt HMC hade varit uppskattat

Helis finns inte i spelet för att AS50 och M107 ska ha något att skuta på. Så länge dom finns så vågar ingen ta en helikopter med sig i strid då det är för stor risk och används då bara till att scouta och hämta folk på stranden. En helikopter är så gott som ofarlig för en person utan bil, bara gömma sig i skogen eller i ett hus så kan den inte göra något. Om helin försöker landa eller flyga lågt och stå still och skuta på folk så är helt plöstligt alla vapen effektiva mot den då man kan få in flera skott mot båda rotor eller förare/gunner lätt. Om man har problem mot helis för att man dör av den ofta så gör man något fel. hör man heli ta skydd svårare än så är det inte att contra den. Jag vill bara se helis som en del i gameplay istället för något folk gömmer i utkanten av kartan.

Skrivet av Caramintz:

Men om du nu tar bort as50 då ska inte l111lapuan in heller precis samma vapen. Samt då ska vodnikarna bort med samt hmwwe , l22/ osprey , pickuppen med gunners

lapuan är ovanlig, svårt att hitta ammo till och bolt action, det är något som får diskuteras mera hur den förhåller sig. Dock tycker jag att bilarna inte ska tas bort för att as50 och m107 inte finns då bilar inte kan döda folk direkt och en bil med gunner är väldigt utsatt för annan typ av sniper eld. Du behöver inte spränga bilen för att den ska sluta, bara döda personen. osprey kan som sagt inte döda någon heller dock tycker jag att ett så tungt bepansrat militärfordon inte passar in så bra i detta spel i huvud taget men den är ju inte direkt farlig.

Skrivet av helldin665:

Lapuan är väl dock bolt action eller har jag fel angående det?
Ifrågarsätter inget men anser helt klart att bolt action är bättre.

Håller med om att bolt action är bättre när det kommer till snipers, Lapuan gör dock väldigt mycket skada men jag har själv inte sätt den än och ammo måste också vara svårt att hitta. den hamnar lite mellan stolarna kan man säga.

Permalänk
Medlem

Köper spelet idag, dödar en brud i en suv och blir bannad för friendly fiske, like whut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliaria:

Köper spelet idag, dödar en brud i en suv och blir bannad för friendly fiske, like whut?

Hej! Är en av flera spelande admins. Vet inte omständigheterna runt bannen för jag satte den inte, men friendly fiske är när man lockar på folk att döda genom att säga friendly! Om man frågar friendly och får svar friendly så skjuter man inte. Man kan fiska kills med massa vänliga ord och guld men inte ordet friendly om någon frågar. Ger ban till nästa restart! Max 6h och om du inte är unbannad i morgon skriv här så bockar jag av dig!

/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av whenjohnfalldown:

Hej! Är en av flera spelande admins. Vet inte omständigheterna runt bannen för jag satte den inte, men friendly fiske är när man lockar på folk att döda genom att säga friendly! Om man frågar friendly och får svar friendly så skjuter man inte. Man kan fiska kills med massa vänliga ord och guld men inte ordet friendly om någon frågar. Ger ban till nästa restart! Max 6h och om du inte är unbannad i morgon skriv här så bockar jag av dig!

/Admin D01tY

Det var jag som gav han en 60mon ban + han satt med flera spelare som sa till han hur det låg till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caramintz:

Det var jag som gav han en 60mon ban + han satt med flera spelare som sa till han hur det låg till.

Ok ok bra jobbat Ludde! Inte lätt om dom inte vet så bra att infot sprids!

Man kan även kolla Dayzmod.com/forum och söka på en av dom första trådarna skapade av "Dean Rocket Hall" som jag tror heter något om unwriten rules. Där beskriver han grundtanken med modden och bla. hur friendly kom till och sånt. Sen är ju Dayz ett socialt expriment av han och spelas hur man vill men unwriten rules är bra som riktlinjer för att skapa glädje i spelet!

Vet du om Smygarn skulle dela andra instansen med Boltar för att spara bandbredd eller hur gick det med det? Smygarn kanske kan svara på detta inlägg om han läser det! Märker av lite server fps dropp/Dsync imellanåt :/

/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Har aldrig sagt att jag är friendly, hur tror du att jag fick up militärpacken och vapnet som jag mördade henne med?
Dem jag satt med förklarade alla regler därav skrev jag eller sa aldrig friendly och när jag sen lyckats få tag i vapen så mördade jag henne. Inte svårare än så.
Helt sjukt att du bannar 2 andra som inte ens hade med det att göra, dem hade båda skrivit friendly och var friendly men dem får bans för att jag mördar en spelare?
Riktig bullshit detta alltså, kan förstå det om jag nu sagt eller skrivit friendly men det har jag aldrig gjort.