Sony presenterar Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Fast det är ju dumt att köpa grafikkort nu för att tävla med en konsol som inte finns tillgänglig i stora mängder förens om ett år?

Om ett år kommer vi köpa GTX 750/740 eller Radeon 8xxx för 1000-1500kr som är likvärdigt med PS4 i råstyrka. Eller eventuellt ett begagnat midrange kort för 500-750kr på blocket

Visst, men nu pratade vi om mängden datorer som i dagsläget är kraftigare än en ps4. inte om det var smart att köpa något nu eller ej.

Men jag kan snacka om det andra också.

Prestandaskillnaden på komponenter som är tillgängliga för köp kommer vara precis likadan som år ~2007 till ~2008, ~2009 till ~2010 som nu ~i år jämfört med ~nästa år när konsolerna släpps.

Amd och Nvidia pressar konstant ut nya kort så fort de går att tillverka. ( nästan )
Att det kommer nya konsoller kommer inte göra så att de får ett extra genombrott som gör att grafikkort plötsligt blir tre gånger så bra som året innan.

Köp en dator, och uppgradera när det behövs, håll en aning koll på när nya akitekturer på grafikkort/cpu's släpps.
men skit i konsollcykeln.

Bara för att konsollerna släpps och spelen får högre systemkrav så kommer det INTE finnas bättre komponenter för billigare pris tillgängligt.

Man bör köpa en gedigen PC varesig konsollerna är klena eller kraftfulla för tillfället.

Summa sumarum
Sitter man på en P4, och har tänkt uppgradera idag, så bör man göra det, finns ingen anledning att vänta tills de nya konsollerna släpps.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Riktigt härligt att höra att de pratar om ren hårdvara. Jag gillar att de presenterar maskinen som en riktig spelkonsoll och inte sluddrar om social media, filmstreaming, sportnätverk eller någon annan skit (jag tittar på er MS).

8GB DDR5? :-DDD

Det ska bli kul med nya konsoller, även om PC är starkare prestandamässigt så utvecklas fortfarande majoriteten av spelen till äldre konsoller vilket hindrar industrin från att gå framåt. Jag hoppas verkligen alla större utgivare ser värde i de nya maskinerna, flyttar utvecklingen av spel till de kommande konsollerna och struntar i att ge ut nedbantade versioner till PS3 och 360.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Att den höga minnesbanbredden skulle hjälpa CPU'n är desvärre inte sant då x86 är gjort för att använda så lite minnesbandbredd som möjligt då minnesbandbredden historiskt sett var den stora flaskhalsen för mikroprocessorer. Däremot gillar x86 låga latenser.
Kolla på artiklar där de testar moderna cpus med olika minneskonfigureringar så ser ni att ökad minnesbandbredd inte ger speciellt stor prestandaökning i förhållande till bandbreddsökningen.

Orsaken till att de har gjort så här är att de får färre kretsar och får lättare routing på kretskortet vilket då blir mindre och billigare att tillverka.
Snarare kommer det att stjälpa cpu'n en aning då GDDR5 har högre latenser än DDR3 och en delad buss ökar latenserna ytterligare.

Samtidigt minskar latensen IOM att det är ett SOC. I en vanlig dator så används väl det mesta av systemminnet(i ett spel) för att cacha data som ska skickas till grafikkortet? Med en unifierad minnesarkitektur elimineras den här flaskhalsen. Men visst är det sant att GDDR5 har högre latens(vilket inte spelar roll för GPU) men frågan är om det har någon betydelse med tanke på hur hela systemet ser ut, och återigen eftersom det är ett SOC. Det verkar också som att man vill avlasta cpun mad att köra mycket på gp-gpu.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Skinpop:

Jag är inte tilllräckligt kunnig för att diskutera core-latenser, det du pratar om är väl i princip diminishing returns, dvs att prestandan inte fördubblas när du dubblar antalet cores, vilket är sant. Men fördelen är ändå tillräckligt stor för att parallellisering värt att göra(och det är tydligen den enda hållbara utvecklingen, idag iaf).

Hur påverkar latensen om en kärna har hand om t:ex os/share funktionaliteten osv, en annan AI, ljud, läsa in assets osv? Fysik utförs på GP-GPUN, utöver detta antagligen många andra beräkningar också.

Att läsa in saker är extremt I/O-bundet så visst kan man göra det på en egen CPU-kärna, men man kommer använda väldigt lite av CPU-kraften.
AI går säkert att utföra relativt oberoende, man har ju en given timeslot då beräkningen måste vara klar innan man börjar på nästa bildruta.
Ljud hoppas jag redan idag utförs av en DSP, så där handlar det bara om att specificera vad som ska spelas och det görs nog bäst från den tråd som hanterar logiken i världen.

Så visst finns det saker som kan utföras parallellt, men det är väldigt osannolikt att hitta 8 (eller fler) saker som är mer eller mindre oberoende under rendering av en enskild bildruta och där summan av varje åttondel behöver ungefär lika mycket CPU. Forskning (och även utveckling) idag går väldigt mycket mot s.k. work-stealing schedulers där man i programmet beskriver vilka delar som kan utföras oberoende av varandra och när resultatet måste finnas redo. Men denna metod kräver definitivt kommunikation mellan CPU-kärnor och man vill att varje arbete ska vara relativt stort (i alla fall många millisekunder), så det passar inte jättebra i spel där man har totalt 16ms på sig om man vill köra med 60FPS.

Tror säkert man kommer lura ut något att göra på de kärnor som spel kan använda (gissar att en eller två kärnor kommer vara reserverad för systemet precis som en SPE är reserverad i PS3), men det kommer definitivt inte vara någon linjär skalning över kärnor. Det är långt mycket enklare att jobba med system som har få starka kärnor än system med många klena om inte problemet man ska lösa är relativt okänsligt för latens och enkelt kan delas upp (vilket inte spel är). Sättet man ska programmera PS3 är ju att skyffla data som i en pipeline mellan SPE:erna, men där finns ju dedikerad HW för att utföra kommunikation mellan SPE, något Jaguar sakar (förutsatt att detta chip inte skiljer sig väldigt mycket från PC-varianten). På en multicore PC vill du undvika kommunikation så långt det bara är möjligt mellan CPU-kärnor då sådan kommunikation är "elak" mot CPU-cachen.

Även om det totalt omöjliga inträffar att spel i framtiden skalar perfekt med 8 kärnor så är ändå CPU-delen i PS4 ganska klen. Brazos har marginellt bättre IPC jämfört med Atom på enkeltrådade saker och Atom är faktiskt ofta snabbare räknat per fysisk kärna och MHz i lägen där den kan använda båda "hypertrådarna". Jaguar ska ha runt 15% högre IPC, mer för flyttal och mindre för heltal om jag förstått det hela rätt. Har jämfört prestanda på Atom och Core i7 2600 en hel del och IPC är normalt sett 3-5 gånger högre på Core i7 (så skillnaden i enkeltrådprestanda är 6-10 gånger då i7:an kör på ungefär dubbla klockfrekvensen).

Det räcker alltså med en dual core Core i3 som är klockad ~1.5 gånger högre än en PS4 för att matcha 8 kärnors Jaguar (om vi antar att det skiljer en faktor 3 i IPC mellan i3 och Brazos + Jaguar har 15% högre IPC jämfört med Brazos). Flera har nämnt att klockfrekvensen i PS4 ska vara 1.6GHz så den matchar då rent teoretiskt en dual Core i3 på 2.4GHz. Naturligtvis kör en konsol en OS som är mer slimat och anpassat för spel än vad ett "vanligt" OS som Windows är, så det krävs lite mer CPU i en PC för att matcha denna (om vi antar prefekt skalning på 8 kärnor).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Är riktigt sugen på en, men det var lite synd att man inte fick se enheten och veta priset. Skönt att höra att Sony inte tänker stoppa den begagnade marknaden dessutom. Det blir ett enormt kliv framåt för konsoler, och äntligen kommer PC kunna dra nytta av konsoler tack vare x86. Vi kommer äntligen slippa dåliga portningar

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Precis som jag sa i mitt föra inlägg, ca 10-15% har grafikkort nog som är likvärda eller bättre än ett PS4, Steam har också ca 45 miljoner konton, vilket vi kommer till att ett VÄLDIGT fåtal personer har datorer nog att utklassa en PS4

Av alla som har datorer totalt, ja. Men du kan inte räkna med vanliga datorer i jämförelsen. De är ju inte direkt gjorda för spel..

Bara för att klargöra: PS4 har enligt uppgift ett grafikkort som är ~5% snabbare än HD7850.

Du måste även tänka på det att PS4 inte finns på marknaden för än kanske om nästan ett år från nu.
Vid den tidpunkten så lär ju åtminstone en stor del av alla PC användare ha snabbare komponenter än PS4. (det är svårt att sätta en siffra på det, men en tredjedel kanske)

Citat:

De vanligaste grafik-korten åter igen är inte mycket bättre än en Xbox 360/PS3

Detta är ett rakt av felaktigt påstående när det gäller folk som använder sin dator till att spela. Än en gång kan man inte göra jämförelsen mellan spelkonsoll och vanlig/kontorsdator.
Xbox360 ligger i ärlighetens namn knappt bättre till än integrerad grafik i dagsläget. AMDs A10 har nog till och med mer beräkningskraft än 360.

Det finns nästan ingen som faktiskt spelar spel som har ett svagare grafikkort än Xbox360 i sin PC idag.

Permalänk
Medlem

Jag är mycket positivt överraskad. Bara hoppas MS matchar detta på ett bra sätt. De är lite förhandsfavoriter för mig, då ps3:an blir en lite outsider bland alla MS-prylar/tjänster

x86 (!)
viloläge/bakgrundsaktiviteter etc.
8 GB DDR5
8 kärnor

Hoppas de även inför någon slags multitasking så man kan hoppa mellan spel/film/webbbrowser på ett vettigt sätt. Eller åtminstone en rejäl förbättring av starttider för spel!

Ska bli skönt med native 1080p. Det räcker gott och väl! Sååå djävla stora tv-apparater köper inte gemene man.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Digital8:

8GB DDR5? :-DDD

GDDR5, inte DDR5.

GDDR5 har högre bandbredd än DDR3, men även högre latenser(vilket är dåligt), så det är inte bara bra

Kortfattat kan man säga att GDDR5 kommer göra GPUn snabbare, men CPUn långsammare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skinpop:

GDDR 5 är inte billigt.

Vad har priset på minnet med mitt inlägg att göra?

Permalänk
Avstängd

Kul att AMD fick stå för komponenter då kanske det går lite bättre nu för AMD så att dom kan återhämta sig, för man har ju hört att det inte går så jättebra för dom.

Bluetooth 2.1 låter ju fattigt, har dom missat att det finns Bluetooth 4.0?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av icelaw:

När PS3 kom så hade den unik hårdvara specialutvecklad av bland annat IBM och Toshiba, vilket var orsaken varför PS3 var så otroligt kraftfull när den lanserades.
PS4 kommer med troligtvis av alla spekulationer att innehålla vanliga CPU och grafikdelar, vilket gör konsolen inte alls mer speciell än en medelmåttlig dator.

"Kraftfull" verkar vara ett ganska brett begrepp. Enligt Nintendo var deras Wii u "kraftfull" när den lanserades. Visst var PS3 "kraftfull" när det kom till konkurrenterna men mot en PC vid den tidpunkten hade den inte ens i närheten av en chans. Så allt är relativt egentligen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

Den lär ju ha låst bootloader och inte gå att unlocka eller roota, eller modda eller göra någonting alls med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

PC i all ära vad gällande grafik, men såg du ens presentationen?

Självklart inte. Sitter inte uppe mitt i natten för en konsols hypade avslöjande.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

PS4 = PC

Passar inte PS4 in ganska väl på själva definitionen av vad en PC är? Enda skillnaden jag kan se är att konsolens syfte är att kontrollera försäljningen av spel. Inga problem att koppla in en TV och handkontroll till datorn idag så varför skulle man vilja spela på dessa tekniskt ständigt efterblivna konsoler egentligen.

Nej hela deras affärsidé kretsar kring att bygga på sitt varumärke och få kunden lojal. Kombinerat med att bara erbjuda vissa exklusiva titlar till vissa konsoler som exmepelvis Zelda 12. Hoppas konsoldöden kommer snart.

Permalänk
Medlem

AMD Jaguar.... Men det ju AMDs lite bättre motsvarighet till Intel Atom?
Det måste bli en jäkla press på att använda samtliga kärnor för att få ut någon prestanda då.

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk
Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Det som kommer bli intressant hädanefter är såklart priset. Det verkar nästan som att det kanske blir en repetition av nuvarande generation. Sony dyrast, Nintendo billigast och Microsoft i mitten.

Låt säga att det blir samma pris som sist (6000 kr), då är i princip kört för Sony, visst, vi entusiaster köper den och tycker den är svinbra men för en vanlig Svensson är detta på tok för mycket pengar för ett sketet tv-spel. Det funkar helt enkelt inte...

Vi får se, kanske dom bestämmer sig att redan från början göra förlust på enheterna och hoppas att ta igen det med spelen?
Synd bara att dom inte visade upp några vettiga spel...

Permalänk
Medlem

Ska bli kul med PS4. Min PS3 används flitigt, och allt med PS4 verkar vara ett steg i rätt riktning.

Sen kan jag tycka att det kan vara lite dumt att jämföra konsol och PC.. Det finns för mycket som skiljer. Säg att den kostar 4000 när den släpps.. Då får man ju ändå hyfsat bra prestanda för de 4000. Och vill man ha bättre prestanda får man lägga på några tusenlappar och köpa sig en PC istället.
Jag tycker man får en rätt mycket spelmaskin för pengarna om man köper en PS3 i dagsläget också.. vad kostar den, 1700 spänn? Grymt prisvärt för det spelutbudet och spelkänslan som PS erbjuder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

"Kraftfull" verkar vara ett ganska brett begrepp. Enligt Nintendo var deras Wii u "kraftfull" när den lanserades. Visst var PS3 "kraftfull" när det kom till konkurrenterna men mot en PC vid den tidpunkten hade den inte ens i närheten av en chans. Så allt är relativt egentligen.

PS3 var extremt kraftfull när den kom. GPU:n hade kraften av 2 stycken 6800 Ultra sli kopplade och CPU:n fanns det ingen motsvarighet på i PC-världen. + att den kostade avsevärt mindre än liknande PC.

Permalänk
Medlem

redan nu kan man boka ps4 på discshop.se
bara 6 990 kr

jag köpte ps3 när den släpptes för ca 6 000 kr
efter ett år fick den YLOD skoj (not)

sista gången man köper första versionen.

Permalänk
Medlem

discshop har ju knappast fått någon information, kollar du gamestop etc. i usa så har dom listat den för 399 i preorder. 4000kr prislatt låter realistiskt med tanke på billiga komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne:

Passar inte PS4 in ganska väl på själva definitionen av vad en PC är? Enda skillnaden jag kan se är att konsolens syfte är att kontrollera försäljningen av spel. Inga problem att koppla in en TV och handkontroll till datorn idag så varför skulle man vilja spela på dessa tekniskt ständigt efterblivna konsoler egentligen.

Nej hela deras affärsidé kretsar kring att bygga på sitt varumärke och få kunden lojal. Kombinerat med att bara erbjuda vissa exklusiva titlar till vissa konsoler som exmepelvis Zelda 12. Hoppas konsoldöden kommer snart.

Nej.

Hur många pcs har mmycket custom hårdvara samt en låst specifikation? Säga vad man vill om licenser men att ha en låst plattform har också stora fördelar - såsom att man faktiskt utnyttjar hårdvaran till dess potential(vilket inte sker på PC).

Skrivet av mungo_skata:

Vad har priset på minnet med mitt inlägg att göra?

Du quotades av misstag, var den andra jag svarade på. Apråpå vad du sa ligger styrkan i en konsol att alla enheter har samma spec. Det är det som gör att man kan skriva hårdvarunära kod som kommer åt presntandan. Med 3 olika versioner vore inte detta möjligt. Vore bara dumt att ha tre versionen, med andra ord. Det enda man kan öga är typ anslutningar(usb , hdmi osv) sam hårddisk och liknande.

Permalänk

Sades det något om att det kommer komma någon typ av VR-glasögon till konsollen? Jag vill minnas att jag läst att man tror att både nya X-box och nya PS skulle ha stöd för det.

Sry om det tagits upp någonstans tidigare i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Vad har priset på minnet med mitt inlägg att göra?

Jag tänkte också skriva ett inlägg om minnespriser, tar tillfället i akt och citerar dig jag med , bara för att jävlas

Kikade lite på GDDR5 priser, ett 6970 kostade $181 att tillverka, 48 av dessa gick till de 2 GB GDDR5 som sitter på kortet.
Nu var det ett tag sedan 6970 var sprillans, så jag skulle tippa på att sony får pröjsa någonstans mellan 80-100 dollar för sina 8 GB, lite beroende på hur vassa de är och antal i beställningen.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av mungo_skata:

Ps3 håller fortfarande. Det gör super Nintendo också. Fråga dig vad den håller för.

Ps4 kommer säkert vara jättebra i några år, men sen är vi där igen.

Tycker gott MS och Sony kunde sälja sina konsoler med olika specs. Typ klass 1, 2, 3.
Kan inte bli svårare att optimera spel för det. Då får dom som är villiga att betala för lite bättre grafik och flyt en möjlighet att göra det. Samtidigt som spelutvecklarna kan smaska på med roligare effekt som kanske är låsta för klass 1-konsollen men möjlighet att aktivera för klass 2 och 3

Den som provat tex BF3 på konsol förstår nog..

Precis, jag tycker NES håller än jag...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Sades det något om att det kommer komma någon typ av VR-glasögon till konsollen? Jag vill minnas att jag läst att man tror att både nya X-box och nya PS skulle ha stöd för det.

Sry om det tagits upp någonstans tidigare i tråden.

Beror på vad du menar. Man kan använda de hjälmar som finns idag med vilken videokälla som helst.
Krävs inget speciellt stöd för det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devildoll:

Jag tänkte också skriva ett inlägg om minnespriser, tar tillfället i akt och citerar dig jag med , bara för att jävlas
.

Hehe ok n1

Permalänk
Medlem

Va alla gnyr om prestanda . Om konsolen har ett bantat ui och bra kodning som tar till vara på den "dåliga" prestandan som alla gnyr över kommer det bli en kompetent spelmaskin. Och 5000 för att kunna spela 5 år framöver good luck med det i pc världen . Visst grafiken kan va förutsatt att man lägger mycket pengar. Det är inte bara grafiken som gör ett spel roligt. Gillar man det inte köper man det inte man behöver inte låta som en gnällig pensionär för det . Konsol är för många smidigt då man slipper att uppgradera och ladda drivers och böka med program hit och dit och massa installationer.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Beror på vad du menar. Man kan använda de hjälmar som finns idag med vilken videokälla som helst.
Krävs inget speciellt stöd för det.

Nej, jag tänkte inte på Sonys HMZ 3D-veiwer. Utan jag läste det här i början på månaden:

Omniviewer: A kind of Virtual Reality headset, somewhat similar to the Oculus Rift. Omniviewer is just a rumor for now but the prospects are interesting. It will not launch at the same time as PS4, though.

http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=13...

Nu står det ju iofs att den inte kommer lanseras samtidigt som konsollen. Men jag hoppades att man ändå skulle nämna något om den. Vi får kanske vänta och se om det ligger någon sanning bakom ryktet om ett framtida VR-headset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av neonille:

Det som kommer bli intressant hädanefter är såklart priset. Det verkar nästan som att det kanske blir en repetition av nuvarande generation. Sony dyrast, Nintendo billigast och Microsoft i mitten.

Låt säga att det blir samma pris som sist (6000 kr), då är i princip kört för Sony, visst, vi entusiaster köper den och tycker den är svinbra men för en vanlig Svensson är detta på tok för mycket pengar för ett sketet tv-spel. Det funkar helt enkelt inte...

Vi får se, kanske dom bestämmer sig att redan från början göra förlust på enheterna och hoppas att ta igen det med spelen?
Synd bara att dom inte visade upp några vettiga spel...

Jag hoppas de har lärt sig från PS3 att inte sätta en prislapp på de nivåerna. Som jag minns det var det först när Slim-modellen lanserades som prislappen hamnade på en rimlig nivå.

En sammanfattning av presentationen i klartext: http://www.youtube.com/watch?v=0rJDn0jRnUQ

Visa signatur

PC: Vit Corsair Carbide 500R | i5 3550 | Corsair H80 | Sapphire 7970 GHz Vapor-X | 8 GB RAM 1600 MHz | 120 + 60 GB Intel 520 SSD
Laptop: Sony VAIO Pro 13" | i7-4500U | 8 GB RAM | 128GB SSD
Annat: Nexus 4 | iPad 3rd Gen | Asus N56U | Netgear Stora NAS