Permalänk
Medlem

Hjälp! Delta-search.com

Varje gång jag startar en webbläsare, oavsett vilken (chrome, firefox mm) så kommer jag in på en sida som heter delta-search.com... och om jag i chrome t.ex. söker på något i addressfältet kommer jag också in på skiten. Det hjälper inte att jag byter startsida och raderar webbläsartillägg och toolbars från detta (som jag måste ha fått med i någon nedladdning eller så) utan varje gång jag startar om datorn så är det tillbaka som startsida igen... Någon som vet hur jag kan bli av med detta? Mitt antivirus (Avast) hittar inget heller verkar det som...
Håller på att bli galen på att behöva byta startsida varje gång jag har startat om datorn... Vet inte riktigt om det här är rätt forum men vore väldigt tacksam för hjälp.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift

Permalänk
Medlem

Låter som virus. Ladda ner malwarebytes åker i felsäkert läge. Brukar lösa det mesta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terihan:

Låter som virus. Ladda ner malwarebytes åker i felsäkert läge. Brukar lösa det mesta

tog bort allt jag kunde hitta som hade med delta-search att göra från datorn och körde malwarebytes, hittade nåt virus och nu verkar problemet vara löst Google som startsida igen! Tack för tipset!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaraxor:

tog bort allt jag kunde hitta som hade med delta-search att göra från datorn och körde malwarebytes, hittade nåt virus och nu verkar problemet vara löst Google som startsida igen! Tack för tipset!

Standard lösning när man tror man har virus