Samsung S3 eller invänta S4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Susas:

Menar att han ROOT:a sin S4 för att han skulle kunna få de nyaste Android versionerna när de kommer ut, så han slipper vänta i någon eller några veckor.

Ja fast det skulle han ju inte eftersom att Exynos är så odokumenterad så är det svårt att porta över AOSP till den.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Föredrar större rutor som i nyare Android, ser modernare ut.

Jag kan inte se någon större skillnad från ICS som jag har i min mobil:

http://i.imgur.com/c71bBVe.png

http://i.imgur.com/DO1RUIp.png

Lite off topic, men vad är det för väder-widget och vilka ikoner? Sjukt snyggt ju!

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Ja fast det skulle han ju inte eftersom att Exynos är så odokumenterad så är det svårt att porta över AOSP till den.

Ju, men är det inte så att dokumentationen till Exynos släpps samtidigt som telefonen kommer ut?

Eller blir det försent då?

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandsu:

Lite off topic, men vad är det för väder-widget och vilka ikoner? Sjukt snyggt ju!

Ikonpack
Windows 8 ADWTheme - Metro UI

Väderwidget
Weather: Local Forecast, Radar

Permalänk

Vad är det som gör att du inte väljer en Sony?
Har själv Xperia Z som jag köpte när jag sålde S3:an, som för övrigt var förbannat tråkig.

Om du nu har haft S2 så pass länge kanske det är dags att prova något nytt?
Xperia Z är ett perfekt exempel på bra telefon, har allt man kan önska sig.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Ju, men är det inte så att dokumentationen till Exynos släpps samtidigt som telefonen kommer ut?

Eller blir det försent då?

Är det säkert att det ens blir exynos då?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Medlem
Skrivet av semmel:

Är det säkert att det ens blir exynos då?

Det också. Vi får se vad dom säger på eventet nästa vecka.

Jag tror att det blir Samsungs egna chip, men man vet aldrig....

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Ju, men är det inte så att dokumentationen till Exynos släpps samtidigt som telefonen kommer ut?

Eller blir det försent då?

De har fortfarande inte släppt till S3....

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Susas:

Det märks att du inte kör någon Nexus modell. I de nya Android uppdateringarna fyller faktiskt de "stora ikoner" en mycket bra funktion, det går snabbt att komma in i inställningarna för Wifi GPS och de andra funktionerna och du kan snabbt starta dom, och du kan även läsa ordentliga utdrag ur mail och SMS

Nä, inte testat Nexus på några månader. Men det är fortfarande extra-klick med de där stora. Hursomhelst, jag tycker inte touchwiz är så jobbigt. Jag tycker det är smidigt att ringa eller SMS:a med ett enkelt svep istället för några klick. Det enda jag stör mig på i min telefon är röststyrningen när man dubbelklickar på hemknappen. Men det är inte ofta man råkar göra det heller. Då tycker jag HTC-gamla launchers är hemska, eller Sony Ericssons varianter av appar som t.ex. klockan. Men jag bryr mig inte mycket heller, eftersom det alltid går att byta launcher efter tycke och smak. Det är ingenting en telefon står och faller med. Då är det skönare att ha en telefon med bra hårdvara, bra skärm och bra kamera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Det också. Vi får se vad dom säger på eventet nästa vecka.

Jag tror att det blir Samsungs egna chip, men man vet aldrig....

Senaste ryktena som jag läst pekade på Snapdragon istället för Exynos...
Men den som lever får se!

Möjligtvis gränssnittet till S4:
http://www.swedroid.se/bilder-som-sags-forestalla-granssnitte...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Helt ärligt, fyfan vad fult jämfört med googles lösning.

http://i.imgur.com/hNB3NyX.jpg

Va? Det där var ineffektivt, fult och tar upp så mycket mer av skärmen. Du kan din interaktionsdesign ser jag!

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Va? Det där var ineffektivt, fult och tar upp så mycket mer av skärmen. Du kan din interaktionsdesign ser jag!

Med samsungs lösning får man ju ner allting i en rullgardin som tar upp hela skärmen, google har 2 olika rullgardiner så det spelar ju ingen roll att de tar mer plats eftersom knapparna är lättare att trycka på. Dessutom följer inte Samsung designriktlinjerna vilket 90% av alla appar gör.

Skrivet av kanto64:

Ju, men är det inte så att dokumentationen till Exynos släpps samtidigt som telefonen kommer ut?

Eller blir det försent då?

Samsung har inte släppt någonting till Exynos, det är en av anledningarna att många romutvecklare dumpar Samsung.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Nä, inte testat Nexus på några månader. Men det är fortfarande extra-klick med de där stora. Hursomhelst, jag tycker inte touchwiz är så jobbigt. Jag tycker det är smidigt att ringa eller SMS:a med ett enkelt svep istället för några klick. Det enda jag stör mig på i min telefon är röststyrningen när man dubbelklickar på hemknappen. Men det är inte ofta man råkar göra det heller. Då tycker jag HTC-gamla launchers är hemska, eller Sony Ericssons varianter av appar som t.ex. klockan. Men jag bryr mig inte mycket heller, eftersom det alltid går att byta launcher efter tycke och smak. Det är ingenting en telefon står och faller med. Då är det skönare att ha en telefon med bra hårdvara, bra skärm och bra kamera.

Ja visst är det bättre med bra hårvara, bra skärm och bra kamera, och launcher är inte svårt att byta, bara att köra in en custom rom eller ladda ner någon från Google Play om man hittar någon bra, efter sin smak.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @4.3 Ghz | Asus Geforce GTX 770 2gb directcuii oc | MSI Z87-G45 | 16GB RAM @ 1600Mhz | Samsung 840 EVO 120GB | Fractal Design Define XL R2 | Corsair HX750 750W | Frifrakt Inet |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Hade nyligen en Asus Padfone 2 som jag inte alls var nöjd med så jag är nyfiken, varför säger du att Nexus 4 är bäst på marknaden? och vilka skit appar är det samsung skickar med? (Aldrig haft varken Samsung eller LG telefon innan, inte Google heller för den delen) så jag är bara nyfiken

finns det någonstans jag kan läsa en lista på vad Samsung skickar med och vad de gör för något?

vad var det med Padfonen du inte tyckte om?

Permalänk
Avstängd

Skulle idag inte satsa på en Samsung Galaxy S3. Min repar sig i fickan och inget grus där. Mycket märkvärdigt. Började efter ett halvår. Först en liten, sedan en till och nu några stycken. Är detta vanligt på många telefoner utan att man tappar den eller har den liggande på bordet. Jag menar att Gorillaglas 2 är skön men skör.
(Och nej, ingen film som förstör känslan)

Kan säga att jag också har en SG Nr:1 som köptes på släppdagen och inte en repa där.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför du vill byta från en S2a. Börja nämn vad du behöver i en telefon som inte en S2a har.

Jag skulle inte uppgradera till en S3, lite skillnad och är "nya iphone" dvs "alla" har den

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

S4:an blir väl åttakärnig med 2 gig ram?
64 gig lagring (max) och microSD upp till 64 gig.
13 mp kamera och front kameran 2.1 mp.
Android är Jelly bean.

Äh, läs resten här...
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_iv-5125.php
Planerar på s4 eller nexus 4.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Alltså, TouchWiz måste helt ärligt vara det fulaste & segaste ''temat'' i världshistorien! Ser rent utsagt förjävligt ut! Javisst, kanske lite funktionellt men ni kan verkligen inte klaga på AOSP. TouchWiz ser ut som att man skulle gå tillbaka typ 5 år i utvecklingen och försöka på allt så hypat å coolt som möjligt, och ärligt nu, vem tycker att det ser bra ut? Iaf jämfört med AOSP. Sen är det ju ganska segt å, så jag måste säga att jag förstår varför alla Apple-fanboys klagar på Android, när dom ser TouchWiz och tror att det är så där Android är. Och om TouchWiz i S4:an kommer se ut sådär, så kommer jag nog ta livet av mig.

Ps. Ja, både jag och min mor har en S3a! Hon kör TouchWiz, medans jag kör en 4.2.2 ROM. Och hur jag än försöker få hennes mobil snabb, så laggar den ju fortfarande sönder i skrollning på vissa ställen osv... Och det gör det verkligen inte på min lur + Hon kör också med JB... Och ja, jag har testat flera än "våra s3or", och dom är sega!

Men! S3an passar ju dock perfekt till min mor & min syster, så dedär är ju bara min åsikt

Så TS, vet att du sa inte HTC eller Sony, men snälla ge Xperia Z en chans! Min bror har just köpt den och måste säga att Sony har utan tvekan bäst ''tema'' på deras lurar. Han kommer från en GNex och är nöjd, då är det bra!

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

S4:an blir väl åttakärnig med 2 gig ram?
64 gig lagring (max) och microSD upp till 64 gig.
13 mp kamera och front kameran 2.1 mp.
Android är Jelly bean.

Äh, läs resten här...
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_iv-5125.php
Planerar på s4 eller nexus 4.

Nä, inte åttakärnig... Bara "två stycken fyrkärniga" där den ena är lite mindre kraftfull och tar över när det inte behövs så mycket prestanda. Smart sätt att spara batteri, men förmodligen kommer Samsung sälja den som "Världens första Octa-core!!!!!!!!!!!"... Och i mina ögon är det verkligen inte en Octa-core.

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

S4:an blir väl åttakärnig med 2 gig ram?
64 gig lagring (max) och microSD upp till 64 gig.
13 mp kamera och front kameran 2.1 mp.
Android är Jelly bean.

Äh, läs resten här...
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_iv-5125.php
Planerar på s4 eller nexus 4.

Trist att Sumsung inte kunde få fram en ny telefon som var mer "hi end". Känns som en halvdan telefon enligt specarna. Jag hade förväntat mig minimum 16 kärnor, 8 GB RAM och fetare med lagring. Detta känns inte alls kul. De kan ju lika gärna lägga ner om de skall kalla detta utveckling. Näeee. Nu skiter jag i att uppgradera som tänkt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Trist att Sumsung inte kunde få fram en ny telefon som var mer "hi end". Känns som en halvdan telefon enligt specarna. Jag hade förväntat mig minimum 16 kärnor, 8 GB RAM och fetare med lagring. Detta känns inte alls kul. De kan ju lika gärna lägga ner om de skall kalla detta utveckling. Näeee. Nu skiter jag i att uppgradera som tänkt.

Jag hoppas du skojar...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av martinot:

Trist att Sumsung inte kunde få fram en ny telefon som var mer "hi end". Känns som en halvdan telefon enligt specarna. Jag hade förväntat mig minimum 16 kärnor, 8 GB RAM och fetare med lagring. Detta känns inte alls kul. De kan ju lika gärna lägga ner om de skall kalla detta utveckling. Näeee. Nu skiter jag i att uppgradera som tänkt.

Skrivet av leafbranch:

Jag hoppas du skojar...

Han måste trolla.. Eller så är nåt annat fel.

Permalänk

Kör på Xperia Z istället!

Permalänk
Medlem

HTC One och Xperia Z kan man inte byta batteri på, så de går bort för mig i alla fall...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Jag hoppas du skojar...

Skrivet av tcntad:

Han måste trolla.. Eller så är nåt annat fel.

Hört talas om sarkasm?

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

HTC One och Xperia Z kan man inte byta batteri på, så de går bort för mig i alla fall...

Samma här, hoppas inte Samsung hoppat på den trenden, i så fall köper inte en sådan heller. För att jag ska köpa S4 så måste de ha AMOLED och utbytbart batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Samma här, hoppas inte Samsung hoppat på den trenden, i så fall köper inte en sådan heller. För att jag ska köpa S4 så måste de ha AMOLED och utbytbart batteri.

Är till 99% säkert att S4 inte kommer ha en amoled skärm.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Är till 99% säkert att S4 inte kommer ha en amoled skärm.

Ja, om man ska gå efter ryktena och det brukar oftast ligga nått i de.

4 dagar kvar

Permalänk
Medlem

PHOLED?
http://www.sammobile.com/2013/03/08/galaxy-s-iv-to-have-float...

Fan nu vill jag veta snart. :/

EDIT: Skulle ju inte vara första gången någon gör prototyper eller modeller med olika skärmar.

Permalänk
Avstängd

Vänta nu. Menar ni att det inte går byta batterier i HTC och Sonys värstingar? Är detta vansinne en ny trend eller vad är det frågan om?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)