Battlefield 3: End Game lanseras för PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Jag har faktiskt inte mött en enda fuskare på ett halvår nu i BF3. Dock är det många som kallar mig fuskare

Kul för dig, även om du omöjligt kan veta det. Det hjälper dessutom oss övriga som trots allt stöter på dessa fuskare emellanåt.

OnT: Jag har i princip bara kört BF3 med undantag för några timmar BF2 för hundra år sedan så jag hade egentligen inga förutfattad meningar när jag satte mig bakom "spakarna". På så vis har jag har sluppit klänga mig fast vid det föråldrade som en typisk bakåtsträvare och i stället kunna möta den nya tiden med öppna ögon - och det jag sett överträffar allt hittills (t.o.m. Crysis i min mening).

BF3 skall - tycker jag - bedömas utifrån sina egna meriter och inte jämföras med sina föråldrade föregångare. BF3 har överträffat det mesta medan alternativen som MW3 och MOHA Warfighter snarare stagnerat då utvecklarna inte vågade/fick förnya spelet. Visst det säljer fortfarande men - gissar jag - till de som inte klarar föryngringsprocessen. Tursamt för dessa bakåtsträvare är ju att dessa spel finns kvar

Jag ser fram emot End Games - så man äntligen kan klara alla uppdrag och avinstallera "skiten" en gång för alla. Det finns ju ett liv efter BF3 också (så jag kommer nog hålla mig borta från BF4)

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Gillade inte alls känslan i BF2. Jag uppfattade den som att ha förstört hela battlefieldkänslan från tidigare spel i serien. Självklart är det många (majoriteten!) som inte håller med mig i det här, och det är roligt.
Jag gillar BF3 mer än BF2, men önskar att det fanns mer 1942-servrar uppe. :\

Permalänk
Skrivet av karjix:

Någon som vet var man köper Premium billigast i dagläget ?

http://www.prisjakt.nu/

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Jag tror att jag klarar mig fint utan ytterligare en expansion av Call of Battlefield faktiskt.

Du menar Call of Boredom?

Permalänk

Om jag skall vara helt ärlig så ser banorna skittråkiga ut... Jag tänker nog inte ens hämta hem banorna. Det får bli A3 alpha!

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Medlem

Fan va nice, äntligen End Game!
Battlefield 3 för mig är det ultimata fps-spelet och det ända i den genren jag spelar. Så jäkla kul o lira, go DICE!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Jävligt idiotisk kommentar.

För det första är bad company en helt egen serie och som först och främst var menad för konsoler. För det andra så förändras spel, personligen anser jag att de hade kunnat ge möjligheten för att modda det enda negativa i min mening.

Är hans kommentar idiotisk för att han inte tycker som du? Väldigt genomtänkt.

Bad Company är en spinoff i serien, men det är fortfarande Battlefield. Oavsett om spelen är tänkta som främst konsolspel kan jag förstå om man inte gillar dom. Samma sak med BF3, om man tycker att den 'nya vägen' inte tilltalar en av någon anledning så har man väl all rätt att uttrycka det eller?
Jag förstår faktiskt inte vad du grundar din idiotförklaring på om jag ska vara ärlig. Gör det ont när någon kritiserar något du gillar?

Jag tycker personligen att Dice har sneglat lite väl mycket på CoD (och liknande) under utvecklingen av trean.
Du får tycka annorlunda. Sedan håller jag inte riktigt med om att spel förändras. Call of Duty, Medal of Honor etc är bevis på att den typen spel väldigt ofta håller kvar exakt samma recept och ingredienser genom hela spelgenerationen. Dom som köper och spelar spelen tycker att det är positivt. Vilket troligtvis är samma anledning till varför vissa inte gillar att Battlefield tog en ny väg. Det är också ett vanligt fenomen att mjölka sönder en titel nu för tiden, vilket inte hade lika stor utsträckning förut. Man köpte ett spel och det innehöll precis det man behövde, varken mer eller mindre. Sedan kunde man själv ladda ner kartor och annan bonus om så önskades, men så är det tyvärr inte idag. Istället ska man betala en hundring för några fåtal kartor och/eller nya fordon.
Vad som är "jävligt idiotiskt" i min mening är att någon frivilligt betalar dessa extra hundralappar för något vi alltid kunde ladda ner gratis förut.
Men det är klart, det är ju värt det... Sedan att möjligheten till att köpa fler spel blir försämrad är väl förstås helt irrelevant? På tal om idiotiskt alltså.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Om man bara äger orginalet av BF3 då finns knappt några servrar att spela på, de som finns har dålig ping och / eller få spelare.
Det är tråkigt.

Fast det där stämmer ju inte. Dags att lära sig hur serverbrowsern funkar kanske?

Ont så har jag ivrigt väntat på endgame men laddar för tillfället ner i 10kbs... Så jag kan väl börja spela någon gång nästa år.

Hur tycker ni som hunnit köra air superiority att det är?

Permalänk
Medlem

Lätt den bästa DLCn som har släppts till BF3

Gillar alla nya kartor!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Funderar lite på hur det fungerar om man har 10 plan i luften samtidigt.
med 2 homing missiler var ( som alla givetvis kommer börja använda ) så kommer ju inget luftburet ha en susning att hålla sig i luften längre än 3 sekunder efter sin första flare.

capture the flag osv kan vara intressant dock.

Mjo håller med.

Anledningen till att jag köpte premium var för att få ett bättre pris på alla expansionerna.

Att separera upp spelare i två olika användarklasser där de ena har förmåner är riktigt äckligt, usch och fy.
Hade jag kunnat så hade jag avsagt mig från premium banderollen som kommer upp när man dödar någon, och allt annat som påvisar att jag betalt för att ha ett "övertag".

Man får väl inget speciellt "övertag" in-game med premium, utan det är väl bara kötider och sånt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

BF3 är bra!!!! Synd på alla fuskare som gör att man inte spelar lika ofta längre!

Va? Jag har inte stött på någon som fuskar på flera månader.

Visa signatur

Här skryts det inte!

Permalänk
Medlem

Har inte spelat BF3 sedan premium annonserats, är det fotfarande den där server/klient side nätkod till hybrid? Är det bättre överhuvudtaget? Vill gärna testa de nya expantionerna men känner mig inte motiverad om de inte åtgärdat dessa saker.. Dör man fortfarande runt hörn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Passe:

Va? Jag har inte stött på någon som fuskar på flera månader.

jag har inte spelat sen Armored Kill kom ut.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Våga vägra Premium! Gå för i kö tss...

Annars hade jag nog uppgraderat snart Ska bli kul att se vad Endgame levererar.

Köpte premium edition för 300kr (bf3 + premium för att förtydliga). Så har nog lagt ner mindre pengar än de flesta som faktiskt äger BF3 till att börja med. Dock så har jag bara 2 timmar spelat. Tycker det är för mycket sirap i BF3 så känns inte som ett spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Dör man fortfarande runt hörn?

Yep.

Du får väl se det som att du avlider av invärtes skador ett ögonblick efter du blivit skjuten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Jag tror inte DICE kan vinna över sina kritiker hur de än skulle göra. BF3 saknar BF-känslan säger ni. Jag håller inte med. Men hade de valt att göra en "upphottning" av BF2, då hade det hetat att de bara gjort en remake på 2:an. Sen får man inte glömma, även gamers åldras. Vissa spel som vi älskade förr, var de egentligen så bra som vi vill minnas? En bra parallell är MacGyver. Han var ju kung! Men se serien idag, med lite äldre ögon, mja, inte riktigt lika bra va?

Tänk om fler tänkte så. Påminner mig om första gångerna man spelade Duke nukem 3D och upptäckte alla småsaker man kunde göra i spelet. Det var otroligt häftigt att man kunde spela tv spel, biljard samt ge damer pengar för att visa pixlarna.

Numera är vi alla vana vid sådant och höjer knappt ett ögonbryn för detta. Vi förväntar oss att bli lika imponerade och överasskade nu som då. Det krävs så mycket mer för att uppnå den känslan idag. Bara jämför vilken prestandaökning det blev när man köpte en ny dator på 90:talet. Då kunde ens nyköpta dator vara 8x bättre än den förra, då är det klart att finns mer möjligheter till banbrytande tekniker och upplevelser.

Jag gillar verkligen Battlefield 3, men självklart finns det saker som jag inte gillar men överlag tycker jag det är ett bra spel.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Varför whina här vad ni tycker om Battlefield? Ingen bryr sig om era personliga referenser ändå! VAre sig de är bra eller dåliga

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Störde mig också ett tag av det så kallade "lagget" då man lirar, ibland dör man bakom hörn eller då man lagt sig ner, sjukt irriterande.

Men efter en hel del lirande och blivit rätt så duktig, så förbi ser jag det, det är ändå lika för alla. Sen att lira med klan kompetetivt är extremt roligt. Tycker inte man ska lira bf 10 timmar sen säga, nej, detta var inget för mig Även jag kände så ett tag

Visa signatur

Ryzen 1700 @ 3.9ghz | 16GB 2666mhz | Gigabyte GTX 1080 | EVGA 850w

Permalänk
Medlem

ah nu kom jag på en annan grej som förstörde mycket för mig när det begav sig.. Det var ju så då att när man gick upp från prone så kunde man inte sikta/skjuta under ca 1sec, vilket innebar att om du tog skydd med prone bakom något, så hade du ingen chans att "un-prone" och retaliera eftersom du redan har 2 kulor i magen när du väl kan börja skuta.. Har de ordnat detta än? Detta problem saknades suspekt nog från singelplayer kampanjen vilket fick mig å tro att det var en pinsam översikt av Dice.. Men de ordnade det liksom aldrig..

ah + att det inte gick att röra sig när man ställde sig upp, detta fungerade fint i sp, är detta implementerat även i mp nu? (svårt att koda animationerna i 3rd person gissar jag)

Permalänk
Avstängd

Hitreg och grafiken är fortf dålig

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Har spelat End Game i ca 5 h nu och måste säga att jag är imponerad! Har inte upplevt buggs/lag, mapsen är underbara och har inte ens provat air superiority ännu ^^. Jämförelse med tidigare dlc releases är nog end game en av de bästa! Det enda som jag ogillade var att de släppte premium på PS3 innan PC... vilket inte har något med själva spelet

Permalänk
Skrivet av astrberg:

Har spelat End Game i ca 5 h nu och måste säga att jag är imponerad! Har inte upplevt buggs/lag, mapsen är underbara och har inte ens provat air superiority ännu ^^. Jämförelse med tidigare dlc releases är nog end game en av de bästa! Det enda som jag ogillade var att de släppte premium på PS3 innan PC... vilket inte har något med själva spelet

Anledningen är för att de tyckte synd om konsoll spelens FPS.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Skrivet av Virelai:

Hur tycker ni som hunnit köra air superiority att det är?

Jag kopplade in min PS3 dosa i datorn just för att få bättre kontroll i Air Superiority, jag måste säga att jag gillar det starkt, mycket skott i luften samtidigt! Men för min del är CTF den bästa delen med motorcyklarna

Visa signatur

Apple Macbook Pro 13" Retina
iPhone 13
Retro PC: Compaq Presario 7000s, Intel P3 800Mhz, 256MB RAM, 18GB IDE HDD, Sound Blaster Audigy, ATI Radeon 9200 PRO 128MB,SONY 15" CRT, WIN98SE.

Permalänk
Avstängd

det är inget nytt med att skjuta från motorcykel det kunde man göra redan i joint operations typhoon rising från 2001 ,dice spelen är inte bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Nej det var en idiotisk kommentar för att han klanka ner på Bad Company 2 som är en egen serie spin-off eller inte, bara för det inte var som BF2. Samma sak med BF3, vill han spela BF2 så jävla mycket då kanske han borde spela BF2? Inte BF3, visst det kanske inte är det bästa men jag skulle då fan inte vilja köpa samma spel igen.

Därför var det en idiotisk kommentar, inte för han inte delade min åsikt. Åsna.

Han skrev inte ett enda ord om Battlefield 2, han skrev endast att BC2 och BF3 är "epic fail". Resten har du fantiserat ihop alldeles på egen hand.
Men precis som jag skrev så är det många som föredrar om en spelserie har samma recept i efterföljarna. Trean är väldigt olikt de tidigare spelen.
Det känns som fokus har lagts enbart på det visuella och det är många som tycker det. Sedan får du jättegärna tycka att det är okej, det struntar jag i, men är det verkligen korkat av andra när dom tycker att det bara förstör serien med för stora ändringar? Om nu dessa personer önskar ett nytt spel som påminner mer om dom gamla i serien, istället för att fortsätta göra expansioner till ett spel som inte passar dom, vad är det för fel med det? Det vill säga, han tycker inte som du. Jag tycker att din kommentar var korkad däremot.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

"Air Superiority" är i alla fall riktigt värdelöst. Ush, snacka om att Dice inte alls har balanserat. Vad som fungerar i conquest fungerar inte alls nu. Väldigt tråkigt tillägg som kunde vara så mycket roligare. Nu har Dice bara slängt in 3 luftballonger och en hel del flygplan.
flygplansbanan i BF1943, det är/var grejer det

Permalänk

Bra stämning. :-/

Visa signatur

Kotten

Permalänk

Jag gillar verkligen BF3, och kan svälja de brister som finns men... Det som stör absolut mest är fördröjningen som blir innan spelet/servern bestämt sig för om man är död eller inte efter en salva bly. Ofta faller man ner stendöd t ex efter det att man nått skydd. En liten besvikelse varje gång

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Hitreg och grafiken är fortf dålig

grafik ? nja...visst har väll sett bätre men långt från dålig

Hitreg ? en klar förbätring i gemförelse med bf.bc2 iaf.Tyckte det var fruktansvärt där

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krilleeee:

grafik ? nja...visst har väll sett bätre men långt från dålig

Hitreg ? en klar förbätring i gemförelse med bf.bc2 iaf.Tyckte det var fruktansvärt där

Nja, i bc2 kunde du ta skydd bakom ett hus utan att dø nån sekund senare.

BF3 ser ibland ut som ett Konsollspel (2d træd øverallt på kharg island trots ultra settings), speciellt då texturerna saknar djup och att alla ær så fruktansvært låguppløsta och sedan ser allting så monotont ut, svart, vitt och lite grønt alt. brunt.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear