Komplett förvärvar svenska Webhallen

Permalänk
Melding Plague

Komplett förvärvar svenska Webhallen

Norska Komplett Group köper den svenska hemelektronikkedjan Webhallen från moderbolaget Dixons Retail. Affären uppges vara värd cirka 140 miljoner kronor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alltid tråkigt med färre aktörer.

Permalänk
Medlem

Kan väl egentligen bara bli bättre, från Pixmania bakom sig till Komplett

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

JÄVLAR

Permalänk
Medlem

Inget man hade väntat sig skulle ske, men har ju ingen super koll på det hela, hoppas det bara fortsätter gå bra för det hela

Permalänk

"Komplett dreamstore"
Allt jag tänkte innebär detta att komplett kommer få "riktiga" butiker?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu behöver dem bara köpa Inet sen äre bara att luta sig tillbaka.

Permalänk
Medlem

Var det nån mer som plötsligt gjorde O_O när ni såg rubriken? Hoppas det här inte påverkar webhallen för mycket

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Så länge jag fortfarande får vara Siver på Webbis så är jag nöjd.

Permalänk
Medlem

ajajaj

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk

"Webhallen är ett dotterbolag till franska Pixmania" det förklarar varför jag aldrig fått mina beställnigar från webhallen skickade till mig. Varorn fanns i lager och även några telefonsamtal till kundtjänst så hände inget. Har inte handlat där sen det. Synd att komplett tar över jag hade hoppats på konkurs för webhallen.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BAPEsta:

Nu behöver dem bara köpa Inet sen äre bara att luta sig tillbaka.

Vi får hoppas att det aldrig sker..

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

För att klargöra så kommer Webhallen INTE att försvinna?

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Ojdå, jag som alltid handlat på webhallen för att jag inte gillar komplett... Nu blev jag delad :/

Hoppas de inte lägger ner varumärket Webhallen. Brukar ju alltid vara så att de behåller namnet ett tag för att sedan fasa ut det.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Kosta

Ska man då behöva betala för att hämta ut sina prylar i de butikerna också? Har inget emot Komplett, men det är största anledningen till att jag inte handlar där.

Permalänk
Medlem

Dyr frakt på g då!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

detta känns inte bra

Visa signatur

en dator

Permalänk
Entusiast

Det var oväntat men antar att det är en bra nyhet. Har inte mycket till övers för Pixmania och hade faktiskt ingen aning om att de ägde Webhallen. Men så länge de fortsätter drivas enskilt så är ju skillnaden i praktiken noll.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Webhallen har alltid varit min favoritbutik med bra priser, tillgänglighet och utbud.
Blir intressant att se hur det här påverkar verksamheten. Förhoppningsvis ändras inte alltför mycket.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

För att klargöra så kommer Webhallen INTE att försvinna?

Det kommer antagligen drivas vidare av komplett under komplett flagg. Så rent krasst kommer "webhallen" att försvinna, ja.
Om de inte kör vidare med samma skyltar men det känns lite ostrategiskt, imho har komplett bättre rykte än webhallen.

Permalänk

Ett nedköp för oss konsumenter helt klart ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Frågan är om de kommer branda om Webhallen till komplett, och ifall om de kommer bli en och samma webbsida.

Eller väljer komplett att driva det helt separat i still med InWareHouse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det var oväntat men antar att det är en bra nyhet. Har inte mycket till övers för Pixmania och hade faktiskt ingen aning om att de ägde Webhallen. Men så länge de fortsätter drivas enskilt så är ju skillnaden i praktiken noll.

Vi får hoppas det fortsätter så här framöver. Även om de nya ägarna säger att det är tanken vet man aldrig hur framtiden ser ut.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Inte bra. Färre akrörer och mindre konkurrens lika med dyrare varor och färre erbjudanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Det kommer antagligen drivas vidare av komplett under komplett flagg. Så rent krasst kommer "webhallen" att försvinna, ja.
Om de inte kör vidare med samma skyltar men det känns lite ostrategiskt, imho har komplett bättre rykte än webhallen.

Citat:

[...]ska framöver fungera som en självständig division i Komplett-gruppen[...]

Jag föredrar Webhallen framför Komplett.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

????
Nu vet inte jag ifall artikeln har blivit redigerad i efterhand, men nu säger ju Webhallens COO att de ska fortsätta med deras nuvarande koncept?

Citat:

För trogna kunder som följt oss genom åren kan jag meddela att vi givetvis kommer att fortsätta med framgångskonceptet som tagit oss dit vi är idag, men med bättre förutsättningar än tidigare för att förverkliga våra mål, säger Wilhelm Sporrong, COO på Webhallen.

Jag ser fram emot detta, komplett är definitivt ett bättre konglomerat att ha bakom sig än Pixmania. Allt kan bara bli ännu bättre fr.o.m. nu!

Permalänk

Jag är skeptisk ... slutade handla från Komplett för några år sen när jag blev besvikten på ett garantiärende jag hade med Komplett. Började köpa på Inet och har nu även senaste tiden börjat använda Webbhallen, men nu bler det alltså komplett igen.

Dåligt med en aktör mindre är väl det första jag känner.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Nej! Inte bra alls! Har inte varit glad för Kompletts support och deras dyra frakter. Detta är inte bra alls. En mindre aktör är inte alls bra. Kommer Webhallen finnas kvar eller kommer det gå under namnet Komplett?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Det har alltid tagit längre tid för komplett att frakta grejer än för webhallen så jag hoppas att det inte påverkas!

Permalänk
Medlem

Trevligt. Då ska jag börja handla på min "lokala" webhallen affär.