Ny mobil, iPhone 5 eller HTC one?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocap:

Jag bytte nyss från iPhone 5 till Galaxy S4. Här är vad jag tycker:

http://jocap.github.io/blog/2013-06-28-android-vs-iphone.html

TL;DR:

Android känns ännu ej moget, iOS mycket stabilare och bättre multitasking. Nästa mobil blir förmodligen iPhone 6.

iOS har ingen riktig multitasking, så det kan omöjligt vara bättre. Statistik visar att appar kraschar oftare på iOS jämfört med Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mcznarf:

iOS har ingen riktig multitasking, så det kan omöjligt vara bättre. Statistik visar att appar kraschar oftare på iOS jämfört med Android.

Det där snacket om "riktig" multitasking är löjligt argument som 99% inte bryr sig ett skit om. De bakgrundsprocesser som iOS tillåter räcker gott och väl till det som den absoluta majoriteten behöver samtidigt som det gör det till vis del förhindrar att dåligt skrivna appar ligger och kör helt onödiga bakgrundsprocesser som äter upp ditt batteri. Du kan köra Spotify i bakgrunden samtidig som du har Navigon igång och sitter och surfar...eller någon annan kanske om det är du som kör

I iOS 7 skall multitasking bli ändå smartare då den lär sig och uppdatera appar i bakgrunden baserat på ditt beteendemönster.

Vad gäller krashande appar så finns det en nu gammal undersökning från ett företag, Crittercism, som baserade sin statistik på appar som använde deras egna ramverk och dessutom gjordes när iOS5 precis hade släppts.
Inte mycket till underlag för att påstå iOS krashar mer än Android i mina ögon.

Permalänk
Medlem

Jag bytte från iPhone 5 till HTC One, ångrar mig inte en sekund.
Då har jag ändå kört iOS sen första iPhone (2G) kom ut, 6 år alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mcznarf:

iOS har ingen riktig multitasking, så det kan omöjligt vara bättre. Statistik visar att appar kraschar oftare på iOS jämfört med Android.

Appar för android är tammefane mig ett skämt, krashar relativt ofta, och Android OS:et drar sjukt mkt batteri när skärmen är avstängd.

Nej, min S3a blir utbytt i September för en 5S.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det där snacket om "riktig" multitasking är löjligt argument som 99% inte bryr sig ett skit om. De bakgrundsprocesser som iOS tillåter räcker gott och väl till det som den absoluta majoriteten behöver samtidigt som det gör det till vis del förhindrar att dåligt skrivna appar ligger och kör helt onödiga bakgrundsprocesser som äter upp ditt batteri. Du kan köra Spotify i bakgrunden samtidig som du har Navigon igång och sitter och surfar...eller någon annan kanske om det är du som kör

Du bryr dig inte om riktig multitasking och tycker det är tillräckligt. jocap skrev ett påstående om att iOS har bättre multitasking. Det är fel, sen behöver man tycka det är bättre eller sämre.

Skrivet av S_Z:

I iOS 7 skall multitasking bli ändå smartare då den lär sig och uppdatera appar i bakgrunden baserat på ditt beteendemönster.

Så du erkänner att multitasking inte fungerar tillräckligt bra nu trots allt?

Skrivet av S_Z:

Vad gäller krashande appar så finns det en nu gammal undersökning från ett företag, Crittercism, som baserade sin statistik på appar som använde deras egna ramverk och dessutom gjordes när iOS5 precis hade släppts.
Inte mycket till underlag för att påstå iOS krashar mer än Android i mina ögon.

Må så vara, men det är en undersökning som i alla fall styrker mitt påstående. jocap påstod att appar kraschade mer på Android utan något som backade upp det påståendet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Appar för android är tammefane mig ett skämt, krashar relativt ofta, och Android OS:et drar sjukt mkt batteri när skärmen är avstängd.

Nej, min S3a blir utbytt i September för en 5S.

Låter som skit bakom spakarna. Ladda ner massa skitappar som dels kraschar och dels drar onödigt med batteri. Nej, bättre att bli hållen i handen genom telefonupplevelsen av trygge farbror Steve. Du fick en telefonmodell som inte blivit släppt ännu heller, det var ju gött!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mcznarf:

Du bryr dig inte om riktig multitasking och tycker det är tillräckligt. jocap skrev ett påstående om att iOS har bättre multitasking. Det är fel, sen behöver man tycka det är bättre eller sämre.

Som sagt jag är knappast ensam. Du tillhör en mycket lite minoritet som tjafsar om "riktig" multitasking fortfarande. De flesta vet knappt vad multitasking är och definitivt inte vad skillnaden är mellan det du kallar "riktig" multitasking och iOS hantering av bakgrundsprocesser.

Jag håller dock med dig om att man inte kan säga att det ena är bättre än det andra. Vad som är "bättre" är ju högst subjektivt. För dig som uppenbarligen har krav på att applikationer utan begränsning skall kunna köra i bakgrunden så är det Android tillåter absolut bättre för dig. För andra kanske iOS sätt är bättre då den upplevda funktionaliteten är de samma för dem men risken mindre att appar skall råka och ligga och köra och utföra onödiga processer i bakgrunden som tömmer deras batteri.

Skrivet av mcznarf:

Så du erkänner att multitasking inte fungerar tillräckligt bra nu trots allt?

Det var väl knappast vad jag skrev va? Allt kan bli bättre, så även iOS multitasking. Om de nya förbättringarna kan ge mig likvärdig eller bättre upplevelse som idag medan det samtidigt spar mer batteri är det bara fördelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocap:

Jag bytte nyss från iPhone 5 till Galaxy S4. Här är vad jag tycker:

http://jocap.github.io/blog/2013-06-28-android-vs-iphone.html

TL;DR:

Android känns ännu ej moget, iOS mycket stabilare och bättre multitasking. Nästa mobil blir förmodligen iPhone 6.

Att det känns omoget är ju en personlig uppfattning, men de sistnämnda punkterna är ju bara trams vilket redan påpekats i tråden.

Din länk var lite av samma typ, du skriver som att android = samsung galaxy s4 och klagar på att det "laggar" osv. Det är som att jag köper en bärbar dator med windows på samt förinstallerat antivirusprogram och 100 andra bloatwareprogram och sedan skriver att windows är segt jänfört med något annat os.

Du får väl lägga in romen från s4-ge när den kommer upp på xda och skriva om din blogpost misstänker jag.

Angående tangentbordet så misstänker jag att du kör samsungs egna tangentbord? Swype brukade följa med samsungtelefonerna förut iaf och där kunde du ställa in lite hur du ville. Att säga att tangentbordet på iphone är mer effektivt är något av det konstigaste jag läst. Lite som att sitta och propagera för att pekfingervalsen på en gammal skrivmaskin är effektivare än att använda alla fingrar, eller klippa och klistra in osv. Märkligt.

Till TS: Det är väl bara åka till någon affär och klämma och känna lite på telefonerna och välja den DU tycker bäst om. Då du redan har en 4s så behöver du väl kanske inte känna på en 5:a då den är väl i princip likadan förutom lite längre och lättare.
Ännu bättre vore ju om du kunde låna en androidtelefon i någon vecka eller liknande och se om det är något för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

http://www.youtube.com/watch?v=DBrPH0xukFs
http://www.youtube.com/watch?v=ESmQ_mklR9Y
http://www.youtube.com/watch?v=t-sDKNHwtvA

Det står alltså mellan HTC One och Galaxy s4. En smaksak.
HTC One om kameran inte är så viktig men kännslan och kvaliten är det, galaxy s4 om du kräver en bra kamera men står ut med att hålla i en på kännslan lik en billig tvålkopp.

Rättelse: HTC One one maximal skärpa i dagsljus inte är viktigt men du vill ha en kamera som är fantastisk i sämre ljusförhållanden, och mycket bättre mickar när det är högljutt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mcznarf:

Låter som skit bakom spakarna. Ladda ner massa skitappar som dels kraschar och dels drar onödigt med batteri. Nej, bättre att bli hållen i handen genom telefonupplevelsen av trygge farbror Steve. Du fick en telefonmodell som inte blivit släppt ännu heller, det var ju gött!

haha, say whaaaat?

Måste tom köra med Tasker för att bara använda tex. GPS:en när programmen kräver det osv.

Under natten drar Android OS ~40% batteri.

Snarare skit i motorn.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av elklazor:

Android är 300 gånger bättre enligt mig, skulle köra på Androdid ifall jag var du

Android är fortfarande segt som fan även en del små lagg tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Android är fortfarande segt som fan även en del små lagg tyvärr.

Just dessa lagg, dvs att om vi säger att du är i Chrome/Internet browsern..

Du trycker på hemknappen, så helt plöstligt har du inga ikoner/genvägar, utan det tar ibland upp till 10 sekunder för den att ladda.

Finns så många exempel man kan ge.

Hjälper inte att "återställa" telefonen som man får höra så mkt, varför ska man behöva återställa telefonen 2 ggr i månaden för att något ska fungera felfritt.

Nej, tacka vet jag när jag hade en iPhone 4...

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

fast det är inte så som alla sager, jag äger en sg3 och ska inom en vecka få en sg4, den ser plastig ut men den känns verkligen inte så plastig ut som ni brukar saga...

Jag tycker den känns plastig och som en leksak på grund av materialvalet, designen och vikten. Jag valde mellan s4an och HTC One i butiken....det var ingen tvekan efter jag känt på de två. Iphone 5 var inte ens intressant.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fue:

Just dessa lagg, dvs att om vi säger att du är i Chrome/Internet browsern..

Du trycker på hemknappen, så helt plöstligt har du inga ikoner/genvägar, utan det tar ibland upp till 10 sekunder för den att ladda.

Finns så många exempel man kan ge.

Hjälper inte att "återställa" telefonen som man får höra så mkt, varför ska man behöva återställa telefonen 2 ggr i månaden för att något ska fungera felfritt.

Nej, tacka vet jag när jag hade en iPhone 4...

Skit snack, Måste alltid hitta på nått som gör Ios dåligt bara för Android inte är lika stabilt och snabbt som Ios. Skulle inte förvåna mig om du körde med jailbreak..

Permalänk
Medlem

Du borde byta namn på tråden till "Ny mobil HTC one" för det är det enda valet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Det känns ju rätt dumt att köpa en iPhone 5 nu. Den är ju i dagsläget rätt gammal och snart kommer det ju komma en 5S version. Har själv i5 som arbetstelefon och den funkar väl bra, men jag tycker den är för liten för att användas till surf/mailkorrespondens när jag jämför med min privata Nokia Lumia 920. Batteritiden kan jag inte uttala mig om då den är ny samt använder jag inga krävande appar och dylikt, men nu håller den flera dygn i rad utan laddning. Min sambos håller väl dock knappt ett dygn nu längre.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Vad är vitsen med att byta från något du är nöjd med? Verkar dyrt och korkat?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Pimpim666:

Du borde byta namn på tråden till "Ny mobil HTC one" för det är det enda valet.

Säger det samma

Skrivet av HawkHo:

Det känns ju rätt dumt att köpa en iPhone 5 nu. Den är ju i dagsläget rätt gammal och snart kommer det ju komma en 5S version. Har själv i5 som arbetstelefon och den funkar väl bra, men jag tycker den är för liten för att användas till surf/mailkorrespondens när jag jämför med min privata Nokia Lumia 920. Batteritiden kan jag inte uttala mig om då den är ny samt använder jag inga krävande appar och dylikt, men nu håller den flera dygn i rad utan laddning. Min sambos håller väl dock knappt ett dygn nu längre.

Jag gör iordning alla Iphones på jobbet.
Runt 90 stycken.
Från iPhone 4 till iPhone 5.

4 personer nu som har Lumia 920.

Jag skulle aldrig någonsin vilja ha en iPhone personligen över Lumia.
Min Lumia håller i minst 2 dagar

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Säger det samma
Jag skulle aldrig någonsin vilja ha en iPhone personligen över Lumia.
Min Lumia håller i minst 2 dagar

Ja, jag laddar oftast min varannan dag, men då är inte batterier slut. Igårkväll när jag stoppade den i laddaren hade jag 84% batteri kvar och då laddade jag den natten innan.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Jag har iPhone 5 och är missnöjd, jag skulle antingen vänta på 5s eller samsung G S4

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fue:

haha, say whaaaat?

Måste tom köra med Tasker för att bara använda tex. GPS:en när programmen kräver det osv.

Under natten drar Android OS ~40% batteri.

Snarare skit i motorn.

Aldrig behövt använda någon "Tasker" och min PadFone Infinity drar 2-4% batteri under en natt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Säger det samma

Jag gör iordning alla Iphones på jobbet.
Runt 90 stycken.
Från iPhone 4 till iPhone 5.

4 personer nu som har Lumia 920.

Jag skulle aldrig någonsin vilja ha en iPhone personligen över Lumia.
Min Lumia håller i minst 2 dagar

http://i.imgur.com/4guuPal.jpg

Tänkte själv byta från Android till wp8 när Nokia släpper Lumia 925. Tyvärr verkar det vara stopp i tomteverkstan i Jyväskylä och våra grannar tycks inte prioritera sina forna härskare..utan man får snällt vänta tills någongång Q4. =(

Permalänk
Medlem

Köpte min HTC One förra veckan och är jävligt nöjd med det mesta. Bytte launcher till Nova Launcher för att få bort HTC Sense vilket jag kände bara vara irriterande. Men telefonen flyter på otroligt bra och är kvick som attan, kameran drar igång på mindre än sekunden och tar otroliga bilder i mörker, i dagsljus kan man inte klaga heller. Skärmen, kristallklar och sjukt ljusstark. Och sen är det ju ett otroligt gediget bygge, ligger bra ha i handen, är dock lite hal men har aldrig upplevt något problem hittills med det.

Sedan kan man inte säga så mycket om Android för var och en bygger sin egen upplevelse och ändrar telefonen till precis så man vill ha den. Jag använder t.ex. Tasker för att automatiskt stänga av PIN-kod när jag är hemma och synca all min data till Google när telefonen laddar för att bara nämna några saker.

Jag ser HTC One och Android som bättre än både iPhone och WP i dagsläget och då har jag varit lite av ett Apple-fanboy som använt iPhone i 4 år men tröttnade på att iOS stod så still i utvecklingen. Bytte då till Windows Phone 7.5 (senare7.8) med en Lumia 800. WP7 var ett oerhört bra operativsystem men apparna till WP fick mig vända ryggen till, mycket sämre uppdaterings frekvens och avsaknad av funktioner som samma app till IPhones och Androids har. Och då har jag inte ens nämnt att det typ inte finns några betallösningar som Swish eller BART (som Hemköp börjat köra med) till WP och låter på supporten som det inte finns planer skapa heller. Det är tråkigt för jag gillar verkligen Nokia och WP, kanske ger det en chans till när One'n ger upp om app-stödet blivit bättre.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwin88:

Jag har iPhone 5 och är missnöjd, jag skulle antingen vänta på 5s eller samsung G S4

Jag tror nästa iPhone kommer vara riktigt bra.
Gissar helt vilt på att den kommer ha bättre än 1080p skärm och nu när dom lagt in Touchwiz i ios verkar det ha blivit lite trevligare.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HawkHo:

Det känns ju rätt dumt att köpa en iPhone 5 nu. Den är ju i dagsläget rätt gammal och snart kommer det ju komma en 5S version. Har själv i5 som arbetstelefon och den funkar väl bra, men jag tycker den är för liten för att användas till surf/mailkorrespondens när jag jämför med min privata Nokia Lumia 920. Batteritiden kan jag inte uttala mig om då den är ny samt använder jag inga krävande appar och dylikt, men nu håller den flera dygn i rad utan laddning. Min sambos håller väl dock knappt ett dygn nu längre.

Bytte från 4s till en begagnad SGN, bästa jag gjort. 5s och iOS7 verkar inte vettigt nog att locka mig tillbaka trots appar där för tusentals kronor...
Kamraten bytte till SGS4 från iphone 5 efter rekomendation och kan inte fatta hur så mycket teknologi kan rymmas bakom en så liten skärm. 8D.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem

iPhone 5. När samma företag gör både hårdvara och mjukvara fungerar allt mycket bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Som sagt jag är knappast ensam. Du tillhör en mycket lite minoritet som tjafsar om "riktig" multitasking fortfarande. De flesta vet knappt vad multitasking är och definitivt inte vad skillnaden är mellan det du kallar "riktig" multitasking och iOS hantering av bakgrundsprocesser.

Jag tror inte ditt påstående stämmer att majoriteten inte vill ha riktig multitasking, men varken du eller jag kan styrka våra ståndpunkter, så jag tycker vi kan släppa det

Skrivet av S_Z:

Jag håller dock med dig om att man inte kan säga att det ena är bättre än det andra. Vad som är "bättre" är ju högst subjektivt. För dig som uppenbarligen har krav på att applikationer utan begränsning skall kunna köra i bakgrunden så är det Android tillåter absolut bättre för dig. För andra kanske iOS sätt är bättre då den upplevda funktionaliteten är de samma för dem men risken mindre att appar skall råka och ligga och köra och utföra onödiga processer i bakgrunden som tömmer deras batteri.

Det här håller jag helt med om. Jag tycker den bästa multitaskingen vore Androids fast man kunde styra vilka processer som skulle vara igång i bakgrunden. Både inställningar för appar på ett generellt plan (lättare för användaren) men också styra varje app för sig för den avancerade användaren.

Skrivet av S_Z:

Det var väl knappast vad jag skrev va? Allt kan bli bättre, så även iOS multitasking. Om de nya förbättringarna kan ge mig likvärdig eller bättre upplevelse som idag medan det samtidigt spar mer batteri är det bara fördelar.

Jag övertolkade det du skrev lite med flit. Men jag tycker att det är konstigt att skriva att en lösning är jättebra utan att skriva om nackdelar och i nästa mening skriva att denna lösning snart kommer bli ännu bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

haha, say whaaaat?

Måste tom köra med Tasker för att bara använda tex. GPS:en när programmen kräver det osv.

Under natten drar Android OS ~40% batteri.

Snarare skit i motorn.

I så fall har du fått en defekt enhet. Du inser väl själv att det inte är ett vanligt problem att en telefon drar 40 % batteri under natten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

haha, say whaaaat?

Måste tom köra med Tasker för att bara använda tex. GPS:en när programmen kräver det osv.

Under natten drar Android OS ~40% batteri.

Snarare skit i motorn.

Men snälla du, inte ens när jag GPS:ade med min mobil så drar min mobil så mycket per timme. Om jag inte hade lyssnat på en podcast under nätterna så hade jag inte behövt ladda min mobil varje natt. Helt klart SBP

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av fue:

Appar för android är tammefane mig ett skämt, krashar relativt ofta, och Android OS:et drar sjukt mkt batteri när skärmen är avstängd.

Nej, min S3a blir utbytt i September för en 5S.

Vilket skitsnack.
Det är först och främst upp till utvecklarna att få stöd för olika modeller till sina appar, inte android. För det andra kraschar de inte så ofta som folk verkar tro.
Sjukt mycket batteri? Hur mycket är det?