Medlem startar upprop mot Copyswede

Permalänk
Medlem

Signerat, bra att någon tog tag i detta.

Permalänk
Medlem

Jag skrev på i all hast utan att ha läst igenom det först.
Efter någon minut skönk det in att jag skrivit på något trams utan att läsa igenom det och kände mig bra dum, jag brukar vara väldigt skeptisk mot sådant.

Men som tur var så var hela upplägget och texterna välformulerade och rimliga så jag känner mig trygg med att jag kan stå bakom min underskrift.

Permalänk
Medlem

På skrivit och delat!

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk

Tvekar inte en sekund för att skriva på denna.

Permalänk
Medlem

Självklart har man skrivit på.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

får man skriva på fast man är 16?

Visa signatur

Dator: Intel Core i7 8700 | Asus 1080 ROG Strix 8GB | EVGA GQ 650w PSU | Seagate Barracuda 1TB | Samsung PM981 256GB SSD | ASUS LGA1151 ROG STRIX B360-F Gaming | Ballistix LT DDR4 2666Mhz 2x8GB | Phanteks E P400 T-GLASS
Kringutrustning: Corsair VOID PRO RGB Wireless SE Yellow | Qpad MK-85 Pro | Asus VG248QE 144hz 24" | Steelseries Rival
700
|

Permalänk
Medlem

låter iof som att det kan bli ganska dyrt om det plötsligen skulle bli en procentuell avgift istället som läggs på exempelvis en ssd eller rent av en laptop :-S

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Skrivet av Worstever:

får man skriva på fast man är 16?

Du påverkas väl som konsument och svensk medborgade du med!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Skrivit på.

Bra initiativ, hoppas det ger någon effekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

låter iof som att det kan bli ganska dyrt om det plötsligen skulle bli en procentuell avgift istället som läggs på exempelvis en ssd eller rent av en laptop :-S

Förslaget förutsätter att man slopar avgiften på enheter som inte är "särskilt avsedda" för att privatkopiera. Alltså kommer den procentuella avgiften endast att hamna på cd- dvd- och bluray-skivor mm. och inte på alla enheter som vi i allmänhet tycker är fel att avgiftsbelägga.

Permalänk
Entusiast

Jag skrev på och gjorde något så ovanligt som att dela länken på Facebook. Det var eventuellt den första händelsen på min timeline på ett par år.

Nu återstår det att se hur mycket spam jag får när jag lämnat ut min mailadress

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Good job!!!

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem

Mycket bra initiativ. Klart man skriver på !

Permalänk
Medlem

har skrivit på även skickat vidare

Permalänk
Medlem

Jag skrev på. Oavsett hur stor eller liten chansen är att detta får effekt så hjälper det inte att knyta handen i fickan, gör er röst hörd!

Ps. Finns det förresten något motsvarande gällande den f-bannade tv-avgiften?

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Skrivit under och satt upp på facebook

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Giriga Copyswedes balansräkning år 2012:

http://viewer.zmags.com/publication/20bd6326#/20bd6326/20

Summa eget kapital och skulder: 518 573 686:-

Likvida medel vid årets slut: 407 328 979:-

Nu vill dess giriga vill ha ännu mer av kakan!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Vill du ha uppmärksamhet om detta?

Vänd dig till Medier, Aftonbladet, Expressen osv!
Dom kommer säkerligen ta upp detta tror jag med tanke på hur mycket dom kastade upp artiklar strax innan om att "snart kommer avgifterna" osv osv och allas klagomål på Copyswede!

EDIT; Jag drog även ett mail till Aftonbladet med länk till hemsidan, får jag respons så återkommer jag om ni kanske inte ser det i media själva

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk

Signerat och delat. Bra initiativ!

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem

Skrivit under och delat på facebook:) Bra initiativ!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Inaktiv

Äntligen en respektabel människa med rätt tekniska kunskaper som tar initiativ! Konstigt att inga företag har gjort sig mödan de hade ju haft mycket att vinna på det hela? Såklart jag skrev upp mig. Hade gärna donerat en slant också ifall någon skulle kört igång en rättstvist.

Ska köpa ny mobil om några dagar, finns inget som äcklar mig mer än att jag vet att den antagligen är avgiftsbelagt åt hollywood och sketna rappare från usa.

Permalänk
Medlem

Det är väl IT-minister Anna-Karin Hatt som äger företaget på något vänster. Genom en brorson, svåger eller något dylikt. Vad otroligt less man börjar bli på korruptionen i vår regering.

Kan man inte kontakta Anonymous och be dem röra om lite i grytan för att få lite uppmärksamhet från omvärlden i frågan?

Permalänk
Medlem

Hur kan de ta en avgift för nånting som inte går att genomföra? Apples mediaprodukter går inte att dela med någon annan. CD skivor och filmer har ett kopieringsskydd vilket gör att de inte går att kopiera in till hårddiskarna, men det kanske copyswede bistår med, eftersom de tar så pass stora summor så har de väl ett program till det?

Permalänk
Medlem

Bra jobbat. Underskrivet och delat på facebook.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Fast jag känner nog det omvända. Tack vare dessa avgifter kan man ladda hem för husbehov utan att överhuvudtaget behöva känna sig moraliskt kluven. Skulle någon försöka sätta dit mig kan jag med gott samvete säga att jag redan har betalat kompensation till upphovsmännen och inte kan krävas på ersättning ytterligare en gång för samma sak.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Huraaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Copyswede läser detta. Även det som skrivs på detta forum, det kan vi vara säkra på. De gör närmast tjänstefel om de inte har en åtgärdsplan för att stävja begynnande uppror bland insatta människor som oss!

En gnista som detta kan vara starten till fallet för copyswede.

Jag har självfallet skrivit under, nu är det upp till var och en av oss att sprida detta till våra vänner, polarna i fotbollslaget, arbetskamrater mm, så att spridningen blir exponentiell!

Bra jobbat. Nu sänker vi detta försök till överförmynderi!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Avstängd

Jag ansluter till ledet och applåderar. Bra gjort!

Permalänk
Medlem

Formulär ifyllt och skickat.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Bra initiativ. Jag anser dock fortfarande att Copyswede borde sättas på plats med mer militanta metoder.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.