BF4 Beta Spelupplevelser / spelerfarenheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robzzi:

Typ osbelbart för mig.. (kolla sign). Vad tror ni? Om jag införskaffar mig ett GTX770, kommer detta ge mig en prestandaboost? För processorn lär väll inte flaska?

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB

har inga problem med liknande setup med 560ti 1gb. Samma processor men jag har 16gb RAM och SSD.
Kör du med senaste drivrutinerna (beta)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninji:

Beta* skulle vilja se ett lika buggigt demo.

Permalänk
Medlem

Ska köpa nytt grafikkort snart, men jag har en Core i5 4670k och ett Radeon HD 6870. Körde på grafikinställningen LOW och då var asfalten t.ex. nästan helt vit, men det gick bra att spela. Kollade inte FPS:en dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

Körde halva kvällen igår med dator i signatur. Körde på ultra utan några större problem tyckte jag. Inte märkbara iaf..

Hur som helst: Gillade BF4 bra mycket mer än 3an kände jag. Nya customization var myckte bättre..

Den sak jag gillade mest med spelet: När man skjuter på någon annan och dom blir träffade så ser man verkligen hur dom blir träffade, dom rycker till i axlar och allt möjligt. Ser BRA Mycket mer verkligt ut än 3an!! Hoppas verkligen inte dom ändrar detta till release...

Ett + även på hitboxarna tycker jag.

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Tycker grafiken känns skum. Disig och inte så imponerande? Vet inte riktigt.. Skumt. Rätt kul spel iaf som inf.
Påminner om något gammal spel där man också sprang runt som soldat i lag, kommer inte ihåg namnet. RIktigt risigt var det spelet iaf.

Håller med, det är inte fult men kan inte sätta fingret på det riktigt. Det var t.om nåt ställe jag trodde det saknades textures men insåg att det skulle vara så.
Har även Z-fighting på dom där reklamskyltarna som sitter på husen.

Förresten, vad använder ni för program för att kolla CPU/GPU användningen?
Brukar kunna ha nåt program på sekundära skärmen men BF4 gör den ju svart tyvärr, så man ser inte skrivbordet.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

En dum fråga Jag veet!

den setupen jag har, som finns i min sig nedanför.

CPU:n ligger på stadigt 97-99% under spelets gång, läst att fler har det problemet, och det ligger väl i att koden inte är optimerad än och att det ligger någon form utav debugger körandes i bakgrunden.

Finns det någon RISK med att CPUn kör på den %-andelen hela tiden?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

En dum fråga Jag veet!

den setupen jag har, som finns i min sig nedanför.

CPU:n ligger på stadigt 97-99% under spelets gång, läst att fler har det problemet, och det ligger väl i att koden inte är optimerad än och att det ligger någon form utav debugger körandes i bakgrunden.

Finns det någon RISK med att CPUn kör på den %-andelen hela tiden?

Normalt är det ingen risk alls, har man överklockat och klockningen inte är stabil kan ju datorn däremot krascha.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Normalt är det ingen risk alls, har man överklockat och klockningen inte är stabil kan ju datorn däremot krascha.

Okej, tackar!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk

Någon till som har problem med att komma in i spelet? Fastnar hela tiden på loading screen. Fungareda felfritt igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Någon till som har problem med att komma in i spelet? Fastnar hela tiden på loading screen. Fungareda felfritt igår.

uppdatera Punkbuster, funkade direkt efter jag gjorde det!

Punkbuster

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

uppdatera Punkbuster, funkade direkt efter jag gjorde det!

Punkbuster

Kan intyga att detta fungerar, hade samma problem imorse. Gick inte komma in på servrarna, fastnade på loading. Konstigt tyckte jag då det fungerade innan jag la mig. Googlade lite och kom fram till att punkbuster tydligen har updaterats inatt ochför en massa folk, inklusive mig, så gjordes detta inte automatiskt.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Ogillar "kill cam" att man ser spelaren som sköt en i färgen orange, känns inte som ett BF spel utan mer som Medal of Honor i det fallet.

Permalänk

Spelade någon timme kanske med två kompisar, det var väl okej. Inget jag tänker lägga pengar på. Kanske när det blivit billigare, om inget mer intressant dyker upp.

Permalänk
Medlem

Sett att det står "SÖDER" på stora huset norr om punkten C? =D

Permalänk
Medlem

Gillar starkt att dom har nerfat fordon (tanks) i BF4. Blir dom beskjutna under viss % så kan dom inte längre köra och alla klasser verkar ha någon form av anti-tank vapen.

Det är något jag stör mig på i BF3 att tanks är så jävla bra och råkar man inte vara tre engineerers på plats som defendar så går det inte att stoppa den typ. Så lätt att ta över objectives med tank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Sett att det står "SÖDER" på stora huset norr om punkten C? =D

Såg det jag också, trodde vi var i Kina

Skrivet av jonasies:

Gillar starkt att dom har nerfat fordon (tanks) i BF4. Blir dom beskjutna under viss % så kan dom inte längre köra och alla klasser verkar ha någon form av anti-tank vapen.

Det är något jag stör mig på i BF3 att tanks är så jävla bra och råkar man inte vara tre engineerers på plats som defendar så går det inte att stoppa den typ. Så lätt att ta över objectives med tank.

Själv tycker jag att tanks ska vara lite "op"
Man ska bli rädd när en tank kommer.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Är det via Orgin som den Öppna betan kan tas ned på Fredag och vilken tid ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Gillar starkt att dom har nerfat fordon (tanks) i BF4. Blir dom beskjutna under viss % så kan dom inte längre köra och alla klasser verkar ha någon form av anti-tank vapen.

Det är något jag stör mig på i BF3 att tanks är så jävla bra och råkar man inte vara tre engineerers på plats som defendar så går det inte att stoppa den typ. Så lätt att ta över objectives med tank.

Håller med, Gäller även helikoptrarna. Dom är alldeles för effektiva mot både fordon och infanteri i BF3. Realistiskt ja men obalanserat rent spelmässigt.
Hoppas dom balanserat alla aspekter av spelet så det inte blir att alla kör med ett specifikt vapen osv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myllerman:

Håller med, Gäller även helikoptrarna. Dom är alldeles för effektiva mot både fordon och infanteri i BF3. Realistiskt ja men obalanserat rent spelmässigt.
Hoppas dom balanserat alla aspekter av spelet så det inte blir att alla kör med ett specifikt vapen osv.

För effektiva? De är ju inte direkt svåra att skjuta ner. Håller verkligen inte med dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Någon till som har problem med att komma in i spelet? Fastnar hela tiden på loading screen. Fungareda felfritt igår.

Hade också så ett par gånger. Startade om datorn en funkade. Säkert nåt serverstrul. Brukar vara gott om det i betan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

har inga problem med liknande setup med 560ti 1gb. Samma processor men jag har 16gb RAM och SSD.
Kör du med senaste drivrutinerna (beta)?

Det stämmer! Jobbiga FPS-drops vid low/medium @ 1080.

Edit: Och tittar man på SWEC:s tester så är det ju inte förvånande direkt.

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Medlem

jag får också drops ibland men inte så ofta

rör sig nog om finjusteringar i spel och drivrutiner som måste arbetas in av DICE och AMD/NVIDIA

vore bra om de kunde ta fram standardinställningar där man låste FPS till en viss nivå.

Permalänk
Medlem

märkte av som recon att supression inte är lika hög som i bf3, jag kunde skjuta rakt på fast jag tog skada / skott kring mig. I övrigt känns det som att spelets interna ms (lagg) har blivit minskad, skjuta på fiender kändes mer som cs eller liknande, ingen märkbar delay. dock bara hunnit avverka knappa 30-40 minuter då jag led av laggen som många har haft.

*upd med laggen menar jag låg fps pga gpu usage hoppar upp och ner hela tiden.

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk
Medlem

Nästan ospelbart Ingen stabilitet alls. Jag får bättre prestanda på High än Low :/ Jag hoppades på att en Titan skulle kunna hålla 60 FPS på High åtminstone men men får väl vänta på det färdiga spelet

Edit: haha Herp Derp Kollade på Geforce Experience och trodde att det hade laddat ner beta-drivrutinerna Såklart det inte gör hehe Ska kolla nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni som det rullar fint för, har ni windows 8?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Efter att jag hade problem med cfx igår så körde jag på ett kort och amds senaste drivers.

Jag har svårt att hitta några större pros men dom finns.

5 man sqd - gör faktiskt skillnad när man befinner sig bakom fiende linje.

Att man får se vad man faktiskt ger sig in i när man ska spawna på någon i sin sqd

Cons
Efter att dice hypat levotution så känns det för min del som en liten besvikelse. Jag förstår att utvecklingen av det hela är på väg frammåt, men från dice sida så lät det
Som att nästan allt gick och ha sönder.

Grafiken var inte dålig, men kändes tom och lite livlöst. Ungefär som gta iv

Tanks kändes stelare, inte lika mobila som i bf3. Sen så känns tanken verkligen under powerd, visst folk tycker att tanks är op men folk verkar inte fatta att en tank är inte att leka med - för att balansera det hela gör tanken enklare att förstöra, sköt flera rpger på men det hände knappt något. Dice kan iaf försöka göra som i CoH där skadan på tanken varierar beroende på vart skottet kommer ifrån.

Ljudet när man blev träffad låter fult, egentligen bara något jag tycker.

Texten/färgen när man dödat något eller tagit över flagga etc känns för mig ett steg bakåt. För liten och allting i vitt- tyckte det i bf3 var bra, lätt att tyda och längre ner på skärmen.

Rekylen kändes lite för mycket cod.

Killcamen är seriöst det fulaste jag sett!!!! Ta bort!!!

Kommer nog med fler pros and cons när man spelat det lite mer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BennyZ:

Nästan ospelbart Ingen stabilitet alls. Jag får bättre prestanda på High än Low :/ Jag hoppades på att en Titan skulle kunna hålla 60 FPS på High åtminstone men men får väl vänta på det färdiga spelet

Edit: haha Herp Derp Kollade på Geforce Experience och trodde att det hade laddat ner beta-drivrutinerna Såklart det inte gör hehe Ska kolla nu

Jag som trodde att en post bara kunde innehålla 4 smileys. Ack så fel jag hade.

Skrivet av Galarix:

Ni som det rullar fint för, har ni windows 8?

64bit Pro.

Permalänk
Medlem

Har kollat den här tråden och alla andra BF4 trådar som har startats, är det här årets shooterspel? är det värt att lägga slantarna på det? Inget fanboy av nåt av lägrena, spelen har sina för och nackdelar och jag tycker inte man kan jämföra de. Gärna ett utförligt objektivt svar Hoppade över Bf3 då inte kändes "rätt" (jag önskar mig ett BF1943 med nya motorn)

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Reyintaz:

Tycker vipern är ganska skön också faktiskt i stadmiljön. Det är skönt att den inte är hur smidig som helst då den lätt kan äga sönder allt på dessa banor

Fast det där är ju en dåligt ursäkt tycker jag.

Istället vad dom bör göra är att göra helikoptrarna lika agila som i bf2, även tv missilen, och istället balansera spelet runt det.
Varför?
Därför att schúmacher kan inte visa sina skills i en sliten gammal minibuss. Där måste finnas kraft och smidighet för att skickligheten ska kunna yttra sig. Så har jag känt ända sedan noobanpassningen utav helikoptrarna efter bf2. Nu kan man inte ens göra en loop och ännu mindre en barrelroll. Dom har även tagit bort alla skicklighets moment som luft striderna i bf2 innebar, som att göra en barrelroll i exakt rätt timing för att undvika fiende tv missilen (som man kunde styra genom klick=reaktions styrning). Det var en helt annan dimension utav spel.
Nu är allt dumbed down och alla kan flyga helt okej och det spelar ingen störra roll vem som flyger egentligen.

Är det så ett spel bör vara nu för tiden? Jäkligt trist imo och det största misstaget DICE har gjort då man inte längre kan utvecklas över en väldigt låg nivå egentligen.

Vad jag gärna sett är att dom gjort ferrari attack helis typ som i bf2 så man ser skillnad på bra och dåliga piloter, och att man istället balanserar spelet runt detta. Ex placerar ut stationer där en inf soldat genom skicklighet kan slå tillbaka mot helikoptrarna, ex genom kraftfulla mgs. Är även emot all autolock som kräver 0 skill, det borde dom också ta bort helt från spelet.

Permalänk
Medlem

Hur fixar man Ak5c? Måste man lira Engineer massor eller?