Hur får man isär bildskärms¤%&&/(#¤%??

Permalänk

Hur får man isär bildskärms¤%&&/(#¤%??

ASUS VH242 den ser ut så här

hittar inte en enda #¤%#¤% skruv!

Visa signatur

KUNSKAPSNIVÅ PÅ OFFICIELLA NÖRD-SKALAN:
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Permalänk
Medlem

Får man fråga varför du ska ta isär den?

Permalänk
Medlem

Kanske sitter skruvar under skalet

Permalänk

den har gått sönder
vill komma åt innanmätet för felsökning

Visa signatur

KUNSKAPSNIVÅ PÅ OFFICIELLA NÖRD-SKALAN:
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Permalänk
99:e percentilen

Skärmar är ofta konstruerade så att du måste bända isär dem längs kanten med någonting platt och hårt. Skruvmejsel funkar, men du kommer sätta fula märken i skärmen. Använd istället en smörkniv av metall.

Det är lätt hänt att man inte förstår hur man ska göra och i frustration tar till våld. Gör inte det! Titta hur plasten ser ut och anpassa dig efter det. Det brukar finnas små "flärpar" som håller fast bezeln i chassit. Dessa är svåra att se då de sitter på insidan.

Jag har själv reparerat två skärmar och de har varit konstruerade så.

Om det är kondningar som har gått rekommenderar jag att du köper ett helt nytt kretskort på eBay istället för att försöka ersätta enskilda kondningar. Det är inte värt att försöka själv.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Skärmar är ofta konstruerade så att du måste bända isär dem längs kanten med någonting platt och hårt. Skruvmejsel funkar, men du kommer sätta fula märken i skärmen. Använd istället en smörkniv av metall.

Det är lätt hänt att man inte förstår hur man ska göra och i frustration tar till våld. Gör inte det! Titta hur plasten ser ut och anpassa dig efter det. Det brukar finnas små "flärpar" som håller fast bezeln i chassit. Dessa är svåra att se då de sitter på insidan.

Okej, jag fruktade att det var på det viset. Får försöka ta det vackert, hoppas det inte är limmat också!
Tack

Visa signatur

KUNSKAPSNIVÅ PÅ OFFICIELLA NÖRD-SKALAN:
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Om det är kondningar som har gått rekommenderar jag att du köper ett helt nytt kretskort på eBay istället för att försöka ersätta enskilda kondningar. Det är inte värt att försöka själv.

Var precis det jag hade tänkt undersöka

Tack för tipset om kretskort.

Visa signatur

KUNSKAPSNIVÅ PÅ OFFICIELLA NÖRD-SKALAN:
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10