Permalänk
Medlem

Aero försvunnit

Hej, idag så installerade jag nya drivrutinen till mitt gtx660ti när den installerades så vart skärmen svart i ca 30 sekunder och sen kom den tillbaka men aero var borta. Jag såg sedan på en problem sökning att det var för lågt färgdjup fast jag har på 32 bit också stod det att fönsterhanteraren för skrivbordet är inaktiverat. Kan någon snälla hjälpa mig orkar inte med det här fula -.-

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk
Skrivet av Znappiee:

Hej, idag så installerade jag nya drivrutinen till mitt gtx660ti när den installerades så vart skärmen svart i ca 30 sekunder och sen kom den tillbaka men aero var borta. Jag såg sedan på en problem sökning att det var för lågt färgdjup fast jag har på 32 bit också stod det att fönsterhanteraren för skrivbordet är inaktiverat. Kan någon snälla hjälpa mig orkar inte med det här fula -.-

Testa att installera om drivrutinen. Har du testat att gå in på anpassningen av skrivbordet och kollat om det finns där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuscool2:

Testa att installera om drivrutinen. Har du testat att gå in på anpassningen av skrivbordet och kollat om det finns där?

provade båda men det funkade inte

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappiee:

provade båda men det funkade inte

Kan du inte aktivera AERO igen?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Kan du inte aktivera AERO igen?

nopp

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappiee:

Kan du testa med en äldre drivrutin?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Kan du testa med en äldre drivrutin?

gjort det också

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappiee:

gjort det också

Sökte lite på problemet och många tipsar om att du ska uppdatera "Windows Experience Index" här:
Kontrollpanelen\System och säkerhet\System

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Sökte lite på problemet och många tipsar om att du ska uppdatera "Windows Experience Index" här:
Kontrollpanelen\System och säkerhet\System

testar nu

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappiee:

testar nu

ifall du du får under 2 är nånting galet och du kommer inte kunna aktivera Aero

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Sökte lite på problemet och många tipsar om att du ska uppdatera "Windows Experience Index" här:
Kontrollpanelen\System och säkerhet\System

funkade inte

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk
Medlem

Vad får du för score?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Vad får du för score?

5,9 pga min hårddisk men all grafik på 7,9

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk

Öppna tjänster och kolla om Windows themes har blivit inaktiverad, har den blivit det sätt till automatisk och starta om.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Öppna tjänster och kolla om Windows themes har blivit inaktiverad, har den blivit det sätt till automatisk och starta om.

hittade inte windows theme

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappiee:

hittade inte windows theme

Leta reda på den.

Eller kör en system restore.
http://www.sevenforums.com/tutorials/700-system-restore.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappiee:

ingen som har nåt annat tips?

Har du kollat här? http://support.microsoft.com/mats/aero_effects_not_working

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

tar och gör en!

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk
Medlem

systemåterställde datorn och nu funkar det!

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappiee:

systemåterställde datorn och nu funkar det!

Fint!

Akta dig för den drivrutinen framöver.